Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisAlter

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Alter

Innlegg av Lionbaby »

Hva er bestå ha ved et alter? Hva er et eksempel på et typisk alter? Må man ha et alter ved de fleste spells/ritualer eller kan det være annerledes og?
Antall ord: 32
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 34 ganger

- Alter

Innlegg av _Chrome_ »

De fleste har vel lys, røkelse, statuer osv, evt. religiøse symboler på alteret. Når det kommer til spells så trenger du vel ikke et alter med mindre det kreves av det ritualet du skal gjøre.
Antall ord: 39
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Alter

Innlegg av Asbjørn »

Personlig bruker jeg ikke et alter,
- av den grunn av at de åndelige energier er der du er.

Om jeg skal gjennomføre et "rituale" ( noe jeg sjelden gjør ), - så gjennomføres det der jeg er - rett og slett fordi jeg mener at den gudommelige energi er overalt.

Et alter kan være en måte å få det åndelige inn i et slags system,
mens jeg ser på hele verden som et alter....

Men dersom man skal ha en forsamling med folk, ved gjentatte anledninger ( som i forsamlingshus / kirker osv ) kan man gjerne ha et dedikert sted slik at man vet hvor man skal samles, og sette fokus.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Alter

Innlegg av Moonstone »

Lionbaby skrev:Hva er bestå ha ved et alter? Hva er et eksempel på et typisk alter? Må man ha et alter ved de fleste spells/ritualer eller kan det være annerledes og?
Det finnes ingen mal for hvordan man skal ha et alter eller sanktum, og det avhenger veldig på hvem gruppe og retning det er snakk om.
Det er veldig individuelt selvom en del innenfor samme magisk grupper/retninger liker å kjøre på mer eller mindre på samme formel. En del liker/trenger ikke alter, mens andre gjør det.
Til og med Kristne har jo alter, uten at det blir ansett som "magisk" eller "okkult"

Personlig liker jeg å ha et lite sanktum/alter der jeg kan samle og sentrere meg litt, hvor jeg kan arbeide/studere i fred. Der oppbevarer jeg en del ting som et speil, 2 lys, Tarot bunker, magiske dagbøker/notater, bøker, røkelse, statuer av div guder osv.
De fleste innvier alterstedet sitt med et rituale også, og har det vendt mot Øst der Solen står opp.
Antall ord: 178
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

- Alter

Innlegg av g.r.y »

For mitt vedkommende, ville det å ha hatt et alter og/eller en masse mystefistiske remedier ikke funket i det hele tatt. Det er fullt mulig at jeg er en skikkelig raring når det kommer til dette, men for at jeg skal holde fokus, og dermed få utrettet noe som helst, er jeg avhengig av at settingen rundt ikke forlater "normal boksen", for å si det sånn. Det er rett og slett et must at jeg føler meg hjemme, trygg og komfortabel, og at noen unormal & mystisk følelse ikke begynner å forstyrre tankeflommen.
Jeg setter meg rett & slett bare godt til rette i halvmørket med noen stearinslys & en røkelsespinne hvor duften behager meg..
Jeg har vel min hoved-greie i tarot kortene, i tillegg til at jeg er begynt å "fisle" litt med spells, og da er jeg jo avhengig av å ha nok lys til å kunne se oxo :D
Antall ord: 150
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Alter

Innlegg av xyrea »

Du beskrev nettopp hvordan man ofte bruker et alter..til å ha lys og røkelse på, for å komme i riktig stemning.

Og det er betydninga for en selv som er viktig.. det ser jævlig sjelden spesielt mystisk og unormalt ut for den som eier alteret, dette er hvordan andre ser det.
Antall ord: 52
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- Alter

Innlegg av Thulr »

Kan jo være greit å ha et alter hvis man skal ofre.
Antall ord: 12
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links