Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisHvordan lage en amulett.

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 34 ganger

- Hvordan lage en amulett.

Innlegg av _Chrome_ »

Ja, takk for råd :D Jeg tenkte å lage et kjede å henge steinen på, og evt. putte på perler eller no sånt.
Antall ord: 22
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvordan lage en amulett.

Innlegg av jeditrond »

xyrea skrev:Hvordan går det her, da?

Jeg tenkte jeg skulle legge ut neste skritt snart, hvis det er noen som har ønsker eller spørsmål i den forbindelse, for eksempel med noe de føler mangler, er det bare å spørre. (Eller send pm.)
Jeg har når jeg har husket på det stått foran speilet og holdt rundt Anubismedaljongen og tja, fokusert på at den skal være lykkebringende.

Om det fungerer gjenstår å se, kanskje jeg må være mer spesifikk i hva slags flaks/lykke jeg er ute etter. Men jeg sitter med en generell god følelse om dagen at ting er på rett kurs, om det er pga. lykkeamuletten eller andre paranormale ting er uvisst :mrgreen:
Antall ord: 124
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hvordan lage en amulett.

Innlegg av xyrea »

Kom gjerne med flere oppdateringer, hvis dere har noe dere vil dele!

Ok, så neste skritt, når dere synes dette passer, er å lade amuletten på en eller anna måte. I gode gamle dager hadde man en greie med å gjemme ting i kirka, på kirkegården, eller under ei bru. Dvs et sted som er 'hellig' på en eller anna måte, eller skummelt, eller har rennende vann hvis man synes det har en spesiell betydning. Disse kan selvfølgelig fortsatt brukes hvis det har en betydning for en, men tidene har forandra seg så en må bruke det som føles riktig for det man vil at amuletten skal brukes til. Man gjemmer den ganske enkelt på et passende sted, i så lang tid som man synes virker logisk. Fra fullmåne til fullmåne, 9 netter.. eller til snøen tiner, hvis man har planlagt dårlig i henhold til været. (Ikke spør) Eller man kan la den ligge i lyset fra sola/månen så og så mange netter.. eller i sjøen. Den vanskelige delen her er at man selv må finne ut hva som betyr noe for en.

Igjen, det er ingen riktig rekkefølge her, så man kan gjøre dette først av alt hvis man vil. Hvis 'sted som betyr noe' er vanskelig, tenk på et minnesmerke for noe du har et forhold til, vs parkeringsplassen utafor Rema. Eller en hule et sted i naturen, vs stua til naboen.

Spør hvis dere lurer på noe, pm hvis ikke du vil spørre i tråden.
Antall ord: 267
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Hvordan lage en amulett.

Innlegg av Visenda »

Lading er ikke alltid nødvendig. Det spørs litt på hva man bruker. De amulettene jeg lager med urter og runer har nok kraft i seg selv, uten lading.
Antall ord: 30
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Hvordan lage en amulett.

Innlegg av xyrea »

Visenda skrev:Lading er ikke alltid nødvendig. Det spørs litt på hva man bruker. De amulettene jeg lager med urter og runer har nok kraft i seg selv, uten lading.
Ingenting av dette er nødvendig, hele vitsen er å gå gjennom alle de forskjellige metodene man kan bruke, så folk kan prøve seg frem.
Antall ord: 57
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- - - Hvordan lage en amulett.

Innlegg av Visenda »

xyrea skrev:
Visenda skrev:Lading er ikke alltid nødvendig. Det spørs litt på hva man bruker. De amulettene jeg lager med urter og runer har nok kraft i seg selv, uten lading.
Ingenting av dette er nødvendig, hele vitsen er å gå gjennom alle de forskjellige metodene man kan bruke, så folk kan prøve seg frem.
Jepp :) tenkte bare poengtere den biten. Det er så mange som mener at uten lading vil det ikke fungere. Jeg har opplevd at amuletter som jeg hadde laget sluttet å fungere når to personer renset dem og ladet dem.
Antall ord: 98
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvordan lage en amulett.

Innlegg av jeditrond »

Forsøker den fokusgreia når jeg husker det, har ikke kommet lenger. Jeg er til tider såpass distré at sånt koker vekk for meg rett og slett :)
Antall ord: 30
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Hvordan lage en amulett.

Innlegg av xyrea »

jeditrond skrev:Forsøker den fokusgreia når jeg husker det, har ikke kommet lenger. Jeg er til tider såpass distré at sånt koker vekk for meg rett og slett :)
Kjent problem, det der.. man må gjøre det til en vane, det er ofte lettest hvis man gjør det til en del av en allerede eksisterende vane. La oss si at man mediterer før man legger seg, da kan man gjøre fokusgreia rett før det. Eller hva som helst annet man gjør omtrent daglig, man kan legge inn en stopp mens man går tur med bikkja, eller rett før man hviler middag.
Antall ord: 112
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Hvordan lage en amulett.

Innlegg av jeditrond »

xyrea skrev:
jeditrond skrev:Forsøker den fokusgreia når jeg husker det, har ikke kommet lenger. Jeg er til tider såpass distré at sånt koker vekk for meg rett og slett :)
Kjent problem, det der.. man må gjøre det til en vane, det er ofte lettest hvis man gjør det til en del av en allerede eksisterende vane. La oss si at man mediterer før man legger seg, da kan man gjøre fokusgreia rett før det. Eller hva som helst annet man gjør omtrent daglig, man kan legge inn en stopp mens man går tur med bikkja, eller rett før man hviler middag.
Hmm... godt tips, skal forsøke å huske det :)
Antall ord: 122
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

- Hvordan lage en amulett.

Innlegg av Terra »

Ble inspirert av tråden til å ta på meg min moldavitt i dag. Den pleier å bringe lykke og sannelig har den gjort det i dag. :)
Antall ord: 25
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

- Hvordan lage en amulett.

Innlegg av Terra »

Dette med lykkeamuletter er veldig interessant! Kommer til å følge tråden og blir med der jeg kan. Godt med litt inspirasjon :)

Tenkte jeg kunne fortelle litt om første gang jeg tok på meg moldavitten min. Har ikke hatt den så lenge. Syntes det var en nydelig tekstur og grønnfarge på steinen og satte på en behagelig, tykk lærsnor som ligger godt rundt halsen, uten å irritere. Det tok ikke lang tid fra jeg tok den på til jeg fikk en veldig gladmelding, noe som betydde veldig mye for meg gikk i oppfyllelse. Så gikk det en tid uten å bruke steinen og jeg tenkte ikke mer på det.

Etter å ha ligget lagret i et smykkeskrin en tid tok jeg moldavitten atter i bruk og tenkte igjen ikke noe spesielt over det. Det samme gjentok seg da også. Noe hyggelig skjedde, og igjen ble den lagt på sin plass.

Historien gjentok seg for 3. gang i går, da jeg leste denne tråden og ble inspirert til å ta på meg steinen igjen. Bare tanken på å ta på meg steinen gjorde at to hyggelige ting skjedde meg, hadde ikke engang rukket å ta på meg steinen. Det var først senere på dagen den ble hengt rundt halsen.

Nå tenker jeg på moldavitten som min lykkeamulett og skal ha den på så ofte jeg kan. Tenker "lykke og hyggelige ting som vil skje" bare jeg tenker eller ser på den nå. ;)
Antall ord: 241
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

- Hvordan lage en amulett.

Innlegg av Terra »

Kom til å tenke på en ting. Er det noen her som har prøvd å legge lykkeamuletten i vinduskarmen ved fullmåne for å lade den opp i måneskinnet? Selv har jeg tenkt på å prøve det, men ikke enda kommet så langt. ;)

Så vidt jeg kan se på kjøkkenkalenderen blir neste fullmåne tirsdag den 15. april.
Noen som har lyst til å være med på eksperimentet? :)
Antall ord: 68
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Hvordan lage en amulett.

Innlegg av Empathica »

Empathica skrev:Jeg er ikke ferdig, men ideen er på plass og jeg har så smått begynt.

Her er noe av materialet jeg bruker.
Nå mangler bare maling og klarlakk, så er den ferdig.

Image

Jeg skal bruke gult og rødt.
Hvorfor? Det skal jeg skrive mer om når amuletten er helt ferdig.
Da er amuletten min "nesten" helt ferdig.
Mangler kun å lades. :)

Jeg tok en helsnu midt i prosjektet. Malte en i rød og gult, men det ble alldeles ikke slik jeg hadde sett den for meg i hodet.
For den røde og gule firkanten jeg hadde sett for meg, var mer levende.

Så da bestemte jeg meg å lage noe som var mer meg, og som jeg følte jeg kunne bruke til hverdags.


Image


Nå er det "bare" å finne den perfekte lademåten. :mozilla_wink:
Antall ord: 140

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

- Hvordan lage en amulett.

Innlegg av Terra »

Ble veldig fin, Empathica. :)
Antall ord: 4
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Hvordan lage en amulett.

Innlegg av Empathica »

Terra skrev:Ble veldig fin, Empathica. :)
Thanx. :)
Antall ord: 7

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links