Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisBli kvitt dårlig energi / negativ tankekraft

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Liana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 62
Startet: 27 Apr 2007 14:53
16
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Bli kvitt dårlig energi / negativ tankekraft

Innlegg av Liana »

Jeg vet om flere personer som driver og ønsker meg vondt, av ren sjalusi :rasende

Jeg har i det siste opplevd bl.a. å miste jobben, samt dødsfall og ulykker i familien både på min og mannen sin side. Alt dette har gått hardt inn på både meg og han, og vi begge føler oss tappet for energi. Vi har klart å finne ut hvor problemet ligger men klarer ikke å beskytte oss mot det eller få de som gjør dette, til å slutte, da vi også mistenker at disse har brukt magi.

Jeg lurer derfor på, er det en måte å beskytte seg mot dette på? Jeg vet at om en person er slem mot meg så vil denne personen få som fortjent etterhvert men disse er rett og slett for mange til at vi kan håndtere dem med tankekraft og positivitet alene... Noen råd?
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Bli kvitt dårlig energi / negativ tankekraft

Innlegg av Lilja »

Dette er nok ikke svaret du ønsker, men ærlig talt! Dødsfall, arbeidsløshet, ulykker og annen skit er en del av livet, og det å føle seg tappet for energi er en helt naturlig konsekvens av at man bærer for mye på for kort tid.

Bruk energien deres på å ta vare på dere selv og hverandre, ikke kast den bort på meningsløse konspirasjonsteorier. Folk klarer sjelden å skade deg mer enn det du tillater dem. (Med mindre det dreier seg om fysiske angrep, hvilket er noe helt annet) Jeg kan forstå behovet for å legge skylden på noe eller noen når livet butter imot, men det er viktig å ikke miste grepet totalt, altså.

Ønsker dere lettere tider snart!
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

- Bli kvitt dårlig energi / negativ tankekraft

Innlegg av tvilerlitt »

Liana; Her har du forslag til en bra bok som kansje kan hjelpe deg i de emnene du nevner
Kvitt deg med negative energier.
Skrevet av: Anne Jones
Kjøpes hos feks www.bokkilden.no
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... 549&rom=MP
Sist redigert av tvilerlitt på 26 Mai 2014 14:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Bli kvitt dårlig energi / negativ tankekraft

Innlegg av xyrea »

Lilja skrev:Dette er nok ikke svaret du ønsker, men ærlig talt! Dødsfall, arbeidsløshet, ulykker og annen skit er en del av livet, og det å føle seg tappet for energi er en helt naturlig konsekvens av at man bærer for mye på for kort tid.

Bruk energien deres på å ta vare på dere selv og hverandre, ikke kast den bort på meningsløse konspirasjonsteorier. Folk klarer sjelden å skade deg mer enn det du tillater dem. (Med mindre det dreier seg om fysiske angrep, hvilket er noe helt annet) Jeg kan forstå behovet for å legge skylden på noe eller noen når livet butter imot, men det er viktig å ikke miste grepet totalt, altså.

Ønsker dere lettere tider snart!
Det Lilja sa, og: Hvis du seriøst tror på at 'folk får som fortjent' gjelder det også deg selv. Så akkurat nå er det bare du og slekta som får som fortjent for faenskap dere selv har gjort. I følge dine egne teorier. Og så leter dere etter andre å skylde på, og mener at DE kommer til å bli straffa på en eller anna måte?

Hvorfor tror du forresten noen er ute etter dere, har dere dårlig samvittighet for hvordan dere har behandlet noen? Selv om dere ikke mener det selv kan jo den der greia du tror på (disneykarma?) synes at det er dere som har gjort ting dere ikke burde. Hvis det skjer ekle ting med dere burde det jo tyde på det, og dere burde be om unnskyldning. Igjen, i følge dine teorier. Hvis du ikke bare mener at de gjelder alle andre, da.
Antall ord: 275
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Bli kvitt dårlig energi / negativ tankekraft

Innlegg av UFO »

"Liana" - Kom til å tenke på "Woodoo". Det er jo god gammel magi fra litt andre verdensdeler enn Norge, men allikevel så bygger vel den på det psykiske påvirkning offeret blir utsatt for ved å skjønne at den som kaster forbannelser over en har laget en voksdukke som skal ligne. Hattenål er vel en ingredisens i det hele, og gjerne ting fra vedkommende offer som kan "bakes" inn i dukken. :oops: (Dette er jo selvsagt satt på spissen).

Offeret føler vel også fysisk smerte. Om den er fysisk tror jeg dog ikke.

Poenget mitt er at OM en person eller fler føler at noen er ute etter en (Det kan man merke), blir så påvirket av det, at det kan føles som en forbannelse. At det skjer ulykker på rekke og rad gjør det jo ikke noe bedre. (Kan selvsagt være en tilfeldighet). Men om man over tid føler at ALT bare går nedover så "heller jo det bensin på bålet". Jeg tror på en persons psykiske negative kraft over andre mennesker, jeg tror på at noen "onde" mennesker faktisk kan ha den evnen.
Overto vås og tull sier selvsagt de fleste. Men det finnes endel psykopater :666 der ute.

Om jeg tror på forbannelser. Ja, egentlig så gjør jeg det. Men "Liana" jeg vet ikke om du er utsatt for det, men det er fort gjort å tenke slik om man er lett påvirkelig av de/den som man mener utsetter en for det.
Antall ord: 255
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Bli kvitt dårlig energi / negativ tankekraft

Innlegg av Lilja »

ufo skrev: Men det finnes endel psykopater :666 der ute.
Psykopater gjør mye faenskap, altså, men de bruker som regel andre metoder enn å kaste forbannelser over folk ... :roll:

Det er helt riktig at en persons negative påvirkning på andre kan være sterk, men ingenting er sterkere enn den evnen vi har til å påvirke oss selv! Ikke minst avhenger mye av hva vi velger å fokusere på.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Bli kvitt dårlig energi / negativ tankekraft

Innlegg av UFO »

Lilja skrev:Det er helt riktig at en persons negative påvirkning på andre kan være sterk, men ingenting er sterkere enn den evnen vi har til å påvirke oss selv! Ikke minst avhenger mye av hva vi velger å fokusere på.
Jo har man evnen til å påvirke seg sjøl så får sikkert ikke det negative tak. Det tror jeg på. Men det var det å mestre det psykiske. Mange er svært sterke psykisk mens andre tar opphopning av elendighet inn over seg og blir dårligere og dårligere av, hva skal jeg kalle det, "Overgriperens" makt. Dropper man ut psykisk så går det utover alt. Man blir fysisk dårlig. Noen går også fullstendig til grunne.

Men jeg skjønner cluet ditt Lilja. Kunne mestre å fokusere på oss selv og det positive. Skyve unna det negative man blir utsatt for. Klarer man det så har ikke den psykiske "overgriperen" noe makt.

Om dette er noen alle klarer å mestre, nei det tror jeg dessverre ikke. Og det behøver ikke ha noe med viljen å gjøre. Heller det at man rett og slett er "skrudd sammen" mere psykisk svak fra fødselen av kanskje ?
Antall ord: 200
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Bli kvitt dårlig energi / negativ tankekraft

Innlegg av Lilja »

Det jeg mente, ufo, var at det å tro at noen har forbannet deg / ødelegger for deg / har makt over ditt liv osv, er MYE mer ødeleggende for deg enn om noen faktisk prøver å forbanne deg. Selvoppfyllende profetier osv.

Jeg snakker ikke om å skyve unna negative ting man blir utsatt for. Jeg snakker om å seriøst tro at man blir utsatt for en forbannelse når det man egentlig er utsatt for, er livet på godt og vondt. "Overgriperen" du snakker om finnes ikke i dette tilfellet.

Du har mye rett i mye av det du skriver, men disse argumentene hører hjemme i en diskusjon hvor det faktisk finnes en forbryter og et offer, hvilket det etter min mening ikke gjør her.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Bli kvitt dårlig energi / negativ tankekraft

Innlegg av ludoburgero »

Jeg skjønner hvordan du føler det, trådstarter, men det er mye elendighet her i livet man skal tåle.
Hvis jeg kan gi deg noe å tenke på, så må det være hvor du retter din energi og fokus fremover.

Som Lilja skriver så er det viktig å ta vare på hverandre. Når du ikke finner noen mening med det som har skjedd må du avskrive det som meningsløst. Setter du denne merkelappen på det og klarer å forsone deg med idéen om at noe faktisk er komplett meningsløst, så har du et sterkt utgangspunkt å bygge videre på. Straks du får dette gjort, skal du lete etter det som heller gir mening. Det høres kanskje naivt ut, svart-hvitt virkelighetsbilde, eller hva du ville ha kalt det, men når tragedier oppstår (ta det fra meg, jeg har opplevd alle de samme tingene du beskriver på kort tid, jeg også) så er det viktigste å være mer selektiv og sterk:

Velg det du vil ha i livet ditt, sett dine klare grenser, men glem ikke å utfordre deg selv og dine tanker. Følelser er noe av det som styrer oss mest i livet, og uten disse hadde vi ikke stått igjen med særlig opplevelse av det livet vi har levd - heller ikke med de positive tingene. Husk at gledesfølelser er enda sterkere enn de triste, fordi de kommer ikke like lett og varer mer når du holder dem vedlike. For å ikke være ulykkelig må du tørre å kjenne på de tingene som gjør deg ulykkelig for så å finne ut hvor skadelige og derfor meningsløse de er.

Vi er alle i samme båt der; lettere å falle inn i en trist tilværelse enn å skape gleden.
Hvis det kan være en trøst, så vet du iallefall at alle kan forstå hvor vondt det er å miste noen.

Selv om tiden ikke leger alle sår (for det er et ignorant uttrykk, iallefall i mine øyne), så dukker det opp nye mennesker i livet, og ting går alltid bedre i ny og ne. Utfordringen er å ta vare på lykken når den først dukker opp. Det er det svært få av oss som er flinke på.
Antall ord: 383
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links