Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisOuroboros

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

Ouroboros

Innlegg av Sataci »

Jeg må spørre, siden dette begynner å bli ganske merkelig.

For en stund siden, begynte jeg å se symbolet for Ouroboros overalt. Det bokstavelig talt dukket opp overalt hvorenn jeg befant meg.
I begynnelsen la jeg ikke så mye merke til det, fordi symbolet ikke har noen personlig betydning for meg. Men etterhvert som tiden gikk, la jeg mer og mer merke til det, fordi det hele tiden ble presentert for meg. Man kan gjerne si at om man ser etter spesielle symboler, så vil man finne det overalt fordi man da blir mer obs på det. Men dette er helt sært. Ouroboros er ikke et symbol som er vanlig nok til at det ville dukket opp overalt, som f.eks. et fredstegn eller et kors.

Så jeg skjønner rett og slett ikke hva som skjer.
Det er også helt latterlig tilfeldig. Jeg kan f.eks. sitte og lese en bok, også blir symbolet nevnt og snakket om. Jeg ser en film, og plutselig handler hele filmen om symbolet. Jeg ser på tv, og den er der. Jeg spiller et random spill og det er der.
Det er helt sprøtt.

Jeg vet hva det betyr, og at det er i likhet med sfinxen, at livet går på rundgang og symboliserer en konstant begynnelse på en slutt.
Men jeg fatter ikke hvorfor jeg ser det overalt! Det har faktisk kommet til et punkt at jeg begynner å bli nonchalant til det, fordi det er så gjentakende.
Tidligere så visste jeg ikke engang hva en ouroboros var, inntil jeg ble nysgjerrig og googlet.
Det er heller ikke sånn at jeg er spesielt overtroisk, men jeg mener symbolet er såpass sjeldent i en vanlig hverdag for et normalt menneske, at jeg synes det er litt merkelig når det dukker opp så ofte.

Jeg leter heller ikke etter å se det. Det bare er der. Og hver gang får en isende magefølelse fordi jeg ikke forstår hvorfor det dukker opp.

Er det noen som vet hvorfor dette skjer, eller om noen har opplevd noe av det samme?
Antall ord: 350
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Ouroboros

Innlegg av jeditrond »

Noe med at sirkelen er sluttet kanskje? Det at det dukker opp overalt selv når du egentlig ikke er interessert i symbolet fra før av, kan vel tolkes som om at noe/noen gir deg et tegn :)
Antall ord: 39
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Ouroboros

Innlegg av Moonstone »

Ouroboros er et av mange symbol på evigheten ja, en slange som biter seg selv i halen:

Bilde

Jeg kjenner ei som er opptatt av tallet 23, og hun ser det overalt.
Vel, er man opphengt i noe, så vil man se det overalt.
Hadde man ikke vært opphengt i det, ville man ikke lagt merke til det..
Antall ord: 58
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

Re: Ouroboros

Innlegg av Sataci »

Det er vel dèt som er problemet: Jeg er ikke opphengt i det. Eller jeg VAR ikke det.

Det har som sagt ingen betydelse for meg, og jeg la bare merke til det fordi det dukket opp overalt.
Jeg er ikke på langt nær besatt av det, og det blir som filmen med Jim Carrey der han ser 23 overalt. Han ser det jo fordi han er helt gal etter det. Begynner å lete etter nummeret i bøker osv.

Nummer kan man jo legge sammen, man kan se det hvor som helst og det er vanlig. Ouroboros er ikke vanlig. Det er ikke noe man bare finner hvor som helst.
Jeg har ikke lett etter det, jeg har ikke oppsøkt bøker med det eller noe som helst.
Eksempelvis: Jeg leser en bokserie. Plutselig er hovedtemaet i boken om Ouroboros, selv om det ikke står i innledningen. Jeg begynner å se på en ny serie på tv. Den handler om Ouroboros, selv om dette heller ikke er beskrevet i programmet. Jeg ser en ny film....handler om Ouroboros. Jeg leser et blad...ouroboros. Altså...det begynner å bli teit. :P
Antall ord: 191
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Ouroboros

Innlegg av Moonstone »

Sataci skrev:Det er vel dèt som er problemet: Jeg er ikke opphengt i det. Eller jeg VAR ikke det.
Det har som sagt ingen betydelse for meg, og jeg la bare merke til det fordi det dukket opp overalt.
Jeg er ikke på langt nær besatt av det, og det blir som filmen med Jim Carrey der han ser 23 overalt. Han ser det jo fordi han er helt gal etter det. Begynner å lete etter nummeret i bøker osv. Nummer kan man jo legge sammen, man kan se det hvor som helst og det er vanlig. Ouroboros er ikke vanlig. Det er ikke noe man bare finner hvor som helst.
Jeg har ikke lett etter det, jeg har ikke oppsøkt bøker med det eller noe som helst.
Eksempelvis: Jeg leser en bokserie. Plutselig er hovedtemaet i boken om Ouroboros, selv om det ikke står i innledningen. Jeg begynner å se på en ny serie på tv. Den handler om Ouroboros, selv om dette heller ikke er beskrevet i programmet. Jeg ser en ny film....handler om Ouroboros. Jeg leser et blad...ouroboros. Altså...det begynner å bli teit. :P
Det er nok mer vanlig enn folk skulle tro, jeg er vant med å se det ofte, fordi symbolet er en del av den Vestlige okkulte og esoteriske kulturarv, og befinner man seg i denne sfæren blir man ofte utsatt for det.
Og blir du først opptatt av det, er det enda enklere å se overalt, det er sikkert 8)
Antall ord: 252
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Ouroboros

Innlegg av Bearchild »

Av nysgjerrighet; hva slags bøker leser du og hva ser du på på TV? Har du noen konkrete eksempler på hvor denne slangen dukker opp..? Jeg kan ihvertfall ikke huske å ha sett denne noe sted. Ikke at jeg leser forferdelig mye eller ser mye på TV/ filmer, men kanskje det har sammenheng med dine favoritter? Hvilke sjangere du holder deg til?
Antall ord: 62
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Ouroboros

Innlegg av Bearchild »

Bearchild skrev:Jeg kan ihvertfall ikke huske å ha sett denne noe sted.
har jeg sett den. Den poppet opp i en tv- reklame. :lol:
Faktisk litt spent på om den dukker opp flere plasser nå som jeg har blitt oppmerksom på den! ;)
Antall ord: 42
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links