Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisÅ bruke åndebrett for "moro skyld"

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av Diablesse »

Morn, folkens! Kjære tid, det er lenge siden jeg har skrivi no her nå.. vel, here goes:

Jeg har åpenbart alltid vært interessert i det paranormale, og finner en bisarr glede i det å høre skumle historier, se skrekkfilmer og å kjenne adrenalinrushet vekke nervene i hele kroppen når jeg blir skremt. Riktignok har jeg aldri hatt noen førstehåndsopplevelser med overnaturlig aktivitet, ikke som jeg kan være sikker på, i alle fall. Tanken på å forsøke en seanse med åndebrett har meldt seg flere ganger, for jeg er fanken så nysgjerrig!

For å være helt ærlig, tror jeg ikke at noe kommer til å skje. Jeg har til gode å få teorien om gjengangere bevist, og kan ikke helt se hvordan et redskap til $15 fra Hasbro skal gjøre noen forskjell fra eller til. Mest av alt har jeg lyst til å oppleve spenningen ved å vente på svar fra ukjente krefter i et mørkt rom med et par venner og en sitrende, nifs atmosfære. Så du kan protestere så mye du vil på min begrunnelse for å gjennomføre en ouija-session; for meg er det mest "for moro skyld", og hvis vi mot all formodning skulle oppnå kontakt med et eller annet, er det en spennende bonus.

Altså har jeg bestemt meg for å kjøpe et ouija-brett, og har verva et par kompiser her borte til ideen, men jeg veit at det finnes tusen advarsler å ta hensyn til når man skal sette seg ned og gjennomføre en seanse. Og selv om jeg ikke helt veit hva jeg tror, og sier at jeg bare vil gjøre det for moro skyld, har jeg respekt for det jeg har hørt fra andre om paranormale opplevelser, og vil gjøre det ordentlig. Helgardere meg, om du vil. For man veit jo aldri.

Så, erfarne okkultister og hekser og trollmenn av Paranormal, og vanlige dødelige med en fot innenfor det åndelige: hvilke rules of thumb har dere til en som gjerne vil prøve å kommunisere med "den andre siden" via et åndebrett for første gang? Hva er greit og hva er fy-fy?

:)
Antall ord: 360

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av jeditrond »

Intensjonen din her er det viktigste, hva er formålet ditt for seansen? Underholdning, bli skremt, eller seriøse spørsmål til åndeverdenen? Vær klar over at intensjonene til dine medokkultister også vil påvirke situasjonen og at dere ubevisst kan hausse opp forventningene til at noe skummelt kan skje :) I de fleste tilfeller er det underbevisstheten deres som har det morro, men det finnes da spøkefugler i åndeverdenen også som kan finne på å gi dere en støkk bare fordi det er det dere vil innerst inne :D

Men noen Eksorsisten-tilstander, zombieangrep og besettelser osv. er bare sprøyt.
Antall ord: 103
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av Bearchild »

Kjør på. Om enn bare "for moro". Du sier det jo selv,- skulle det skje noe mystisk får du ta det som en bonus! :D
Overtro eller ei, en opplagt kjøreregel i min verden ihvertfall er å ikke spørre om når man dør. Vet ikke hvor vanlig det er å gjøre det lenger, men før var det ihvertfall dèt som var det viktigste av alle spørsmål.. skal man tro historiene som fortelles. ;)
Generelt er det vel greit å ikke spørre om ting man egentlig ikke vil ha svar på?

Jeg tenker mest på selvoppfyllende profetier og sånt. Det er faktisk ikke noe ålreit å henge seg opp i datoer/ årstall for skjellsettende hendelser. Uansett om det bare er fantasien som spiller en et puss.

Håper du serverer en utfyllende rapport etterhvert? :mrgreen:
Antall ord: 140
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har ingen personlig erfaring med Ouija, men jeg sier også kjør på!
Ikke for å være slem, men jeg tror det hele dreier seg om forventninger, og det mest artige med det som er avgjørende for oppmerksomheten deres eller ikke er de psykomotoriske effektene som gjør seg gjeldende, og som kanskje dreier seg om spørsmål dere ubevisst allerede vet svarene på selv.

Samtidig er nok komboen venner som gjør dette veldig avgjørende for hva som vil skje.
Setter min lit til vitenskapelige og psykologiske forklaringer på Ouija, og må innrømme at jeg ikke har noen tro på at dette dreier seg om spiritualitet å gjøre (eller, egentlig... hva er vel ikke det, av handlinger foretatt av levende vesener/organismer med en viss påvirknings- og/eller refleksjonsevne) - men atter igjen: det kan jo ende opp til å bli svært interessant.

Om dere hører knirking i veggene, så slapp av, dere er i en slik situasjon ekstra skjerpet nettopp pga. forventningene deres, og dere vil da legge merke til slikt og være mer utsatt for å tro det har en sammenheng. Dere hadde antagelig hørt den samme knirkingen om dere satt helt i ro og leste en bok i et dunkelt rom også, men da hadde det vært vinden eller naboer som bevegde seg, etc.

Spør du meg, altså, så er det mest interessante her hva dere vil oppdage av svar på spørsmål dere egentlig allerede "vet" svaret på, men som gjerne ikke ligger helt soleklart i bevisstheten. Slik har jeg forstått at Ouija skal fungere når plansjetten flytter på seg og gir dere svar. Jeg tror dere hadde kommet bedre utav det med en slik innfallsvinkel (eller lignende) enn at dere tror at en eller annen random spirit som kan være en lumsk skøyemaker eller forårsake instant tragedy og bilulykker sitter der og tenker "YES, endelig noen som har brukt 15 dollarz på noe som gagner meg også!". :coffe2
Antall ord: 338
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av Borte.. »

Bare hold dere unna zozo!
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av Diablesse »

Først av alt, takk for svar, folkens! Virker som om dere har samme oppfatning av konseptet ouija som det jeg har: tror ikke egentlig at noe kommer til å skje likevel, og har egentlig bare lyst til å "sjekke". Syns det er gøy å bli skremt, hehehe... Så jepp, med deres ytterligere beroligelse er jeg nå enda mer bestemt på å forsøke.
Bearchild skrev:Generelt er det vel greit å ikke spørre om ting man egentlig ikke vil ha svar på?
Jeg tenker mest på selvoppfyllende profetier og sånt. Det er faktisk ikke noe ålreit å henge seg opp i datoer/ årstall for skjellsettende hendelser. Uansett om det bare er fantasien som spiller en et puss.
Dette er jeg enig i når jeg leser det, men tenkte ikke på det engang tidligere. Så dette rådet skal jeg definitivt ta til meg. Ingen urovekkende fremtidsspørsmål! :)

ludoburgero skrev: Om dere hører knirking i veggene, så slapp av, dere er i en slik situasjon ekstra skjerpet nettopp pga. forventningene deres, og dere vil da legge merke til slikt og være mer utsatt for å tro det har en sammenheng. Dere hadde antagelig hørt den samme knirkingen om dere satt helt i ro og leste en bok i et dunkelt rom også, men da hadde det vært vinden eller naboer som bevegde seg, etc.
Sant, det er greit å ha i bakhodet.

ludoburgero skrev:Spør du meg, altså, så er det mest interessante her hva dere vil oppdage av svar på spørsmål dere egentlig allerede "vet" svaret på, men som gjerne ikke ligger helt soleklart i bevisstheten. Slik har jeg forstått at Ouija skal fungere når plansjetten flytter på seg og gir dere svar. Jeg tror dere hadde kommet bedre utav det med en slik innfallsvinkel (eller lignende)
Interessant!! Mener du at et åndebrett kan, ultimately, hjelpe til å avdekke ting man lurer på om seg selv?



Og folkens. Klart det blir en rapport!! Noen som husker "pingpongballer på øynene + radio med hvit støy kan fremkalle hallusinasjoner"-eksperimentet? Jeg leverte da en nokså utførlig rapport etter mitt forsøk, gjorde jeg ikke? 8)

Fortsett gjerne med innspill, folkens!
Antall ord: 364

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av ludoburgero »

Diablesse skrev:
ludoburgero skrev:Spør du meg, altså, så er det mest interessante her hva dere vil oppdage av svar på spørsmål dere egentlig allerede "vet" svaret på, men som gjerne ikke ligger helt soleklart i bevisstheten. Slik har jeg forstått at Ouija skal fungere når plansjetten flytter på seg og gir dere svar. Jeg tror dere hadde kommet bedre utav det med en slik innfallsvinkel (eller lignende)
Interessant!! Mener du at et åndebrett kan, ultimately, hjelpe til å avdekke ting man lurer på om seg selv?
Ja, det mener jeg helt klart. Hvis man tenker på alle de finurlige måtene kroppen fungerer på, hvor ikke bare hjernen husker - men kroppen også husker - så ser man kanskje en kobling her, der man aktiverer det ubevisste, både autonomt og heteronomt sett (i en gruppe her), hvorpå man ledes til å besvare sine egne spørsmål i plenum - der det vil gi mest mening dersom spørsmålet som blir stilt kan besvares med stor nok resonnanse blant deltakerne - eventuelt ikke gi særlig tydelig mening dersom det er for store differanser mellom deltakernes ubevisste svar på spørsmålet. Om du skjønner hva jeg mener...

Jeg tror derfor det vil være mest avgjørende om hvilket mindset dere er i, om det er kompatibelt med hverandres, og om dere "er fra noenlunde samme sted" når det kommer til hvilke spørsmål dere ønsker svar på. Har dere ikke en felles skjebne, enten fremtidig eller i fortiden, eventuelt tidligere liv, vil dere antagelig få enten utydelige eller tvetydige svar.

Dette er såklart bare mine ville idéer om det hele. Jeg har jo som sagt ingen erfaring med Ouija.

Og folkens. Klart det blir en rapport!! Noen som husker "pingpongballer på øynene + radio med hvit støy kan fremkalle hallusinasjoner"-eksperimentet? Jeg leverte da en nokså utførlig rapport etter mitt forsøk, gjorde jeg ikke? 8)

Fortsett gjerne med innspill, folkens!
Ja, det husker jeg veldig godt! :D Gleder meg til rapport!
Er det det dere bedriver helgen med, mon tro? ;)
Antall ord: 349
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av Borte.. »

Dere kan jo drikke ayahuasca før dere prøver det der brettet.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av Diablesse »

Karma skrev:Dere kan jo drikke ayahuasca før dere prøver det der brettet.
*googler begrepet*
*epiphany*

To hell with the ouija-board, let's all just do that!
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
prettyxdisaster
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 14 Des 2014 16:12
9
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 1 gang

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av prettyxdisaster »

Av egen erfaring har jeg fått "svar".

Har lest en del om "ideomotor effect " så vil hverken påstå eller nekte for at resultatene jeg har fått er "ekte".

Jeg drev på med dette brettet og hadde telefonen på lydløs (dere lurer kanskje på hvorfor dette har noe med sammenhengen og gjøre) men plutselig begynte brettet og stave "M-A-M-M-A" jeg spurte så klart "Din mamma?" osv, da jeg ikke forsto hva den mente.. Deretter stavet det "D-I-N". Jeg spurte "Hva mener du med det?" også stavet den "T-L-F-" jeg kikka på telefonen min og det viste seg at moren min hadde sendt meg en melding. Jeg kunne ikke være "klar over svaret" selv (som jeg ser blir nevnt her) Jeg merket ikke at jeg fikk en melding engang.

Har brukt brettet både med en venn og helt alene; jeg har fått svar uansett avhenging om jeg gjør det med noen eller alene.. Men så klart tar det lengre tid før jeg får kontakt når jeg er alene.

Jeg og hun jeg gjorde det sammen med, beveget bevist på glasset hver vår gang slik at vi kunne kjenne hvordan det "føltes" ut når den ble dradd. Man kjenner virkelig en forskjell! Når noen beveger det bevist kjenner man motstanden, og om det er en ånd "flyter" glasset.

Og til de som snakker om "gode" og "onde" ånder, har jeg vært bort i begge deler. Det har blitt stavet stygge ting som skulle skje med meg,samt "groteske" ting som de sa skulle skje om noen dager.. men så langt har ikke noe av dette skjedd [-( Jeg har opplevd noen rare situasjoner, dvs. lyder, ting som smeller.. Men som det ble nevnt ovenfor har det litt med tilfeldighet og gjøre.. Man må ikke bli helt paranoid og tro at alt som skjer rundt oss er pga. åndene!
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av ludoburgero »

Spennende historie, men du sier du ikke på forhånd kunne være klar over svaret selv.
Her er en rekke ting du kan ta med i betraktning, som faktisk tyder på at det faktisk kan være tilfelle. Altså at det er ubevisste tanker i deg som gir ideomotoriske utslag.

Dette er bare mine tanker, ment som et innspill:

-Kanskje du hadde kontakt med mora di tidligere den dagen og egentlig ventet et svar?
-Hadde du den på lydløs men vibrering? Da kunne det hende du faktisk registrerte det.
-Om det ikke var tilfelle at den vibrerte, kanskje den iallefall laget et lysglimt på skjermen. Mobiltelefoner pleier å gjøre det, og selv om den lå i en lomme kan en del av underbevisstheten din eller rett og slett det blotte øyet ha snappet dette opp som et aldri så lite glimt.

Jeg synes det er viktig å holde alle muligheter åpne. De beste mysteriene er de som man tar med alle logiske forklaringer med i betraktning, og kanskje enda ikke finner noe logisk svar på, eller?
Antall ord: 177
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
prettyxdisaster
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 14 Des 2014 16:12
9
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 1 gang

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av prettyxdisaster »

ludoburgero skrev:Spennende historie, men du sier du ikke på forhånd kunne være klar over svaret selv.
Her er en rekke ting du kan ta med i betraktning, som faktisk tyder på at det faktisk kan være tilfelle. Altså at det er ubevisste tanker i deg som gir ideomotoriske utslag.

Dette er bare mine tanker, ment som et innspill:

-Kanskje du hadde kontakt med mora di tidligere den dagen og egentlig ventet et svar?
-Hadde du den på lydløs men vibrering? Da kunne det hende du faktisk registrerte det.
-Om det ikke var tilfelle at den vibrerte, kanskje den iallefall laget et lysglimt på skjermen. Mobiltelefoner pleier å gjøre det, og selv om den lå i en lomme kan en del av underbevisstheten din eller rett og slett det blotte øyet ha snappet dette opp som et aldri så lite glimt.

Jeg synes det er viktig å holde alle muligheter åpne. De beste mysteriene er de som man tar med alle logiske forklaringer med i betraktning, og kanskje enda ikke finner noe logisk svar på, eller?

Forstår godt at du er skeptisk! Men nei, jeg har ikke vibrering på ettersom jeg har den med på skolen.. Fant fort ut at vibrering bråkte nesten like mye som om jeg hadde lyd på :(
Jeg ventet heller ikke på noe svar fra henne, hadde gitt beskjed i for veien at jeg ikke skulle være borte lenge.. Jeg hadde den også bak meg, slik at den ikke skulle forstyrre meg. Dette gjorde jeg bevist ettersom jeg ofte får varsler fra snapchat/facebook/skype/kik etc.
Jeg må jo ærlig innrømme at etterhvert som jeg har holdt på med ouija board begynner jeg og lure på om det er mitt eget hode som tuller med meg :loool


En annen litt snodig historie jeg ønsker og fortelle:
Første gang vi brukte brettet, fikk vi kontakt med en "ånd" som sa han var en 10 år gammel gutt. Informasjonen vi fikk ble slik;
Han døde i 1973 i nærheten av huset vi brukte brettet i. Han hadde vært uheldig og falt ut i sjøen.
Ingen av oss kjente noe til saken da jeg er født i 96 og hun i 98. Jeg valgte og spørre foreldrene mine, og moren min som vokste opp ca 7 minutter borte fra der vi bor sa at nabogutten som bodde ved siden av henne druknet i 73... Han var 10 år gammel.
Er mest denne opplevelsen her som gjør at jeg "tror" det er noe mer enn hjernen vår som spiller oss et puss..

Men forstår godt at du er skeptisk! Setter pris på at du stiller spørsmål til det jeg sier :D

Om du velger og tro meg får være opp til deg, men for all del så håper jeg ikke at du tror jeg er gal! Synes at alt dette med ånder er vanskelig og snakke+diskutere, for man blir ofte stemplet som enten løgner, eller crazy. :thumbdn
Antall ord: 510

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av Bearchild »

Jeg har hatt et par snodige opplevelser med "åndebrett" selv. Brukte det ganske mye i gamledager, var nesten aldri en sosial sammenkomst uten at man tegnet opp og lekte seg med det. :p Selvsagt skjedde det mye vi mente måtte være "ekte" men i ettertid tror jeg mest på at vi lot oss rive med og hørte og så ting som ikke egentlig hadde noen sammenheng med brettet.

Men en gang opplevde vi at det vibrerte under brettet. Brettet var et ganske tynt ark, og det så nesten ut som det lå et insekt- en flue eller noe- under arket og flakset med vingene. Vibrasjonen var akkurat ved kanten av glasset, og etterhvert som vi flyttet glasset fram og tilbake holdt vibreringen seg på samme punkt som glasskanten. Vi løftet på arket for å se om det var noe under, noe det ikke var. Men vibreringen var så tydelig at vi syntes det var skummelt nok til å avbryte "seansen".

Jeg har også vært med på at glasset forsvant tvers over bordet av seg selv. Standard stuebordstørrelse(?) på ca 120x80 cm. Vi satt 4 stykker samlet ved enden av bordet og spurte om det var noen der, og glasset begynte å bevege seg på en sånn måte at alle løftet bort fingrene og kikket på hverandre.. hvorpå glasset skjøt fart tvers over bordet og gikk i gulvet. Vi krøllet raskt sammen arket og heiv det i søpla. :lol:
Antall ord: 245
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lucidmoon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 11 Jun 2009 22:00
14
Blitt takket: 5 ganger

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av Lucidmoon »

Spennende! Vi drev ofte med sånne ting når vi var barn, vi hadde det veldig gøy med å skremme opp hverandre, men vi fikk vel aldri noen egentlig respons utover adrenalinkicket. Litt som med bloody mary i speilet-greia. Den eneste regelen jeg husker at vi hadde er at vi alltid måtte avslutte med å si hadet. Uansett. Hvor den regelen kom i fra aner jeg ikke.

Om det der har en sammenheng eller ikke vet jeg ikke, men etter å ha gjort det på pikerommet noen ganger ble det veldig hektisk.. og veldig.. vel, statisk der inne, og noen år senere, etter at jeg ble "voksen" greide jeg ikke å være på det rommet mer, sov på stua i to år før vi flyttet. Men det kan være tilfeldigheter, har alltid vært ganske sensitiv, og har en fantastisk fantasi.

Greier forsåvidt fortsatt ikke å ha det stille rundt meg. Det bråker så fælt.
Gleder meg til å lese rapporten! :D
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Å bruke åndebrett for "moro skyld"

Innlegg av ludoburgero »

prettyxdisaster skrev:
Forstår godt at du er skeptisk! Men nei, jeg har ikke vibrering på ettersom jeg har den med på skolen.. Fant fort ut at vibrering bråkte nesten like mye som om jeg hadde lyd på :(
Jeg ventet heller ikke på noe svar fra henne, hadde gitt beskjed i for veien at jeg ikke skulle være borte lenge.. Jeg hadde den også bak meg, slik at den ikke skulle forstyrre meg. Dette gjorde jeg bevist ettersom jeg ofte får varsler fra snapchat/facebook/skype/kik etc.
Jeg må jo ærlig innrømme at etterhvert som jeg har holdt på med ouija board begynner jeg og lure på om det er mitt eget hode som tuller med meg :loool


En annen litt snodig historie jeg ønsker og fortelle:
Første gang vi brukte brettet, fikk vi kontakt med en "ånd" som sa han var en 10 år gammel gutt. Informasjonen vi fikk ble slik;
Han døde i 1973 i nærheten av huset vi brukte brettet i. Han hadde vært uheldig og falt ut i sjøen.
Ingen av oss kjente noe til saken da jeg er født i 96 og hun i 98. Jeg valgte og spørre foreldrene mine, og moren min som vokste opp ca 7 minutter borte fra der vi bor sa at nabogutten som bodde ved siden av henne druknet i 73... Han var 10 år gammel.
Er mest denne opplevelsen her som gjør at jeg "tror" det er noe mer enn hjernen vår som spiller oss et puss..

Men forstår godt at du er skeptisk! Setter pris på at du stiller spørsmål til det jeg sier :D

Om du velger og tro meg får være opp til deg, men for all del så håper jeg ikke at du tror jeg er gal! Synes at alt dette med ånder er vanskelig og snakke+diskutere, for man blir ofte stemplet som enten løgner, eller crazy. :thumbdn
Nei, det ville jeg ikke finne på å kalle deg. Jeg synes det er interessante historier du kommer med her, som bare styrker enda mer troen på at det kan være noe spirituelt bak det hele. Jeg vil alltid vippe på balansepinnen mellom skepsis og tro, og ikke minst forsøke så godt jeg kan å ikke ta stilling. Å komme med kritiske spørsmål eller forslag til noe logisk, synes jeg bare er på sin plass å gjøre. Når du igjen kommer med ytterligere historier og respons som avkrefter f.eks. lydløs med vibrering, så har vi et godt diskusjonsgrunnlag.

Nå har jeg ikke så mye å tilføye. Kanskje ouija faktisk er en slags godkjent portal for ånder?
Uansett spennende historier du kommer med! :)
Antall ord: 459
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links