Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisHomunculus alkymi

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Tommyboy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 30 Mar 2015 11:41
9
Blitt takket: 3 ganger

Homunculus alkymi

Innlegg av Tommyboy »

Hei! Jeg vil at dere tar en titt på denne videoen. https://www.youtube.com/watch?v=-Cto1DXXHAc&t=319s
Kanskje noen har sett full-metal alchemist?
Går det ann å forandre grunnstoff som f.eks bly til gull ved astrologiske ritualer?
Er det et eterisk kraftfelt som innholder dna-koden, og kan dette kraftfeltet overføres ved magi?
Kan en pyramide skape nye, eller utdødde skapninger?
Kan man forvandle ett froske-egg til ett salamander-egg?

Kan man ved bruk av rettet scalar dna-koder omprogramere la oss si ett.. strutse-egg til å bli et komplett monster? Kanskje på ett alter av krystaller og pyramider?
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Homunculus alkymi

Innlegg av g.r.y »

- Om trykket er høyt nok, fusjonerer et grunnstoff over til det neste i det periodiske system. Det er dette som skjer inne i kjernen på stjernene og som til slutt fører til at de når sitt endelikt; Det begynner som kjent med hydrogen-atomer, hvilket (kort fortalt) etterhvert skvises såpass sammen at de fusjonerer til helium, som deretter fusjonerer til lithium, osv inntil jern har tatt over for magnesium. Jernet fusjonerer imidlertid ikke over til tyngre stoff når atomene skvises sammen til bristepunktet, men går i stedet 'andre veien', og splitter seg opp i protoner & elektroner istedet, hvilket betyr at balansen mellom gravitasjonen som holder materien på plass/samlet og fusjonen (hvilket er det som skjer når en atombombe går av) som 'presser' utover, og dermed forhindrer kollaps opphører.
For alt tyngre enn jern, må det dermed kraftigere skyts til, hvilket i dette tilfellet betyr at det må en supernova til.
Om det lar seg gjøre å produsere guld skal jeg ikke påstå hverken det ene el det andre, da det jo har latt seg gjøre både å produsere sorte hull (ørlite som fordampet umiddelbart), og foreta tidsreiser (fremtid) med partikler. Men lett, det er det garantert ikke, og det skal ifølge de lover som råder innen kjemien heller heller ikke la seg gjøre å lage guld via blandinger.

Jeg har ingen indikasjoner som tilsier at du kan gjøre/påvirke noen av de tingene du beskriver via magi.
Jeg syntes imidlertid det er et spennende/interessant emne jeg kan tenke meg å lare mer om..
Det skal jo etter sigende være mulig å gjøre svært mye via 'spells' etc. Om det går an å fremskape sånn helt ville mutasjoner som du nevner, tror jeg vel kanskje er litt vel drøyt..

Det er noe i dna'et som sørger for at det kun er individer innen nøyaktig samme art som kan produsere avkom. Noen unntak finnes derimot, som hest & esel. Avkomet, som har fått navnet muldyr, er imidlertid ikke istand til å formere seg what so ever..

I teorien derimot, så tenker jeg imidlertid st det kan tenkes mulig å kludre til arvestoffene så til de grader at en i et labratorie kan fremskape både det ene og det andre. Om så er, er det imidlertid langt inn i fremtiden, -og, får vi indelig håpe, er kunnskap som aldri blir benyttet..
Antall ord: 412
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !