Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

AstrologiHomer Simpson - en sann Vær.

Forum for snakk om astrologi i generelle vendinger.
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.

Moderatorer: Lilja, mod univers

Forum regler
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.
Forøvrig gjelder de vanlige regler også her.
Moderatorer erLilja.
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Jeppski »

Ja, hør på Lilja. Hvis du tror det var latterliggjøring, har du virkelig vokst opp i et sterilt miljø.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av xyrea »

Mystical skrev:
Jeppski skrev:Så mye for den hypotesen. Stjernetegn ja. Det er så utrolig logisk.
Dette var min første tråd på paranormal.no. Jeg har opplevd å bli latterliggjort på andre forumer men hadde forventet ikke å bli latterliggjort på dette forumet.
Jeg hadde nok forventet at de som er på paranormal.no er fordomsfrie med tanke på alle de for mange kontroversielle temaer som blir tatt opp. En stor del av befolkningen har f.eks. problemer med å tro på ånder/ spøkelser og langt mindre ting som aliens og kornsirkler.
Stjernetegn eller som det heter på fagspråket; soltegn er faktisk en konkret ting i Astrologien.
Det betyr ikke at jeg ikke har kunnskaper om andre astrologiske aspekter.
Hvorfor har du forventinger som det om et forum du er helt ny i? Jeg er bare nysgjerrig, ikke noe annet.

Man er ikke nødt til å tro på alt for å skrive her, faktisk er man ikke nødt til å tro på noe av det du lister opp. Eller man kan tro på aliens og ikke resten, for eksempel. Å være fordomsfri (eller å prøve og være det, jeg tror alle har fordommer til en viss grad) er ikke det samme som å være ukritisk.
Antall ord: 206
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Lilja »

Jeppski skrev:Ja, hør på Lilja. Hvis du tror det var latterliggjøring, har du virkelig vokst opp i et sterilt miljø.
Men min kommentar over der betyr på ingen måte at det er fritt fram, Jeppski.
Just sayin' ... :reglene
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Jeppski »

Lilja skrev: Men min kommentar over der betyr på ingen måte at det er fritt fram, Jeppski.
Just sayin' ... :reglene
Nei, det bør du huske på Lilja. Det er ikke fritt frem, for hverken meg eller deg.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Jenny77 »

Skal jeg dra tråden inn på rett spor igjen? :eang
Det kan nok hende at Homer har fått bursdag - var det det 12 mai? Men det kan vel hende at ideen om han dukket opp i mars/april. Da kan det vel hende at det er derfor han har vær-egenskaper?

Bare en ide :stars
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Lilja »

Jenny77 skrev:Skal jeg dra tråden inn på rett spor igjen? :eang
Det kan nok hende at Homer har fått bursdag - var det det 12 mai? Men det kan vel hende at ideen om han dukket opp i mars/april. Da kan det vel hende at det er derfor han har vær-egenskaper?

Bare en ide :stars
Det er fint du tar ansvar :like


Jeg mente det litt alvorlig, det jeg skrev tidligere
Lilja skrev: Daah, dette er jo kun et bevis på at serieskaperne ikke veit en døyt om astrologi :roll:
Disse som har skapt Homer bryr seg ikke om astrologi, ergo har de heller ikke brydd seg om personlighet i forhold til stjernetegn.

Vi snakker om en tegneseriefigur uten verken fri vilje eller egen personlighet ...
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- - - Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Jenny77 »

Lilja skrev:


Jeg mente det litt alvorlig, det jeg skrev tidligere
Lilja skrev: Daah, dette er jo kun et bevis på at serieskaperne ikke veit en døyt om astrologi :roll:
Disse som har skapt Homer bryr seg ikke om astrologi, ergo har de heller ikke brydd seg om personlighet i forhold til stjernetegn.

Vi snakker om en tegneseriefigur uten verken fri vilje eller egen personlighet ...
Ja, og det er helt greit for meg at du har den meningen.. Men jeg tenker at hvis man tror på astrologi, så er man vel av den oppfatningen at det virker inn uansett om man har kunnskaper eller ikke. Jeg har jo sett eksempler på horoskoper som er stilt på alt annet enn mennesker. (Har ikke tenkt å lete etter eksempler på nett nå)
Og for å sette det helt på spissen, siden jeg har skapt barna mine, hvis jeg ikke trodde på astrologi, hner du da at barna mine ikke ville hatt sine tegns egenskaper? Det er klart jeg ikke ville sett etter de, men de ville vel fortsatt vært der, mener jeg.
Men hvis det var meningen å legge tråden helt død, så skal jeg ikke kjøre på med mer jeg heller ;)
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Lilja »

Jeg klarte ikke helt å følge resonnementet ditt. Hvor kom kunnskap inn i bildet? Eller barna dine? Barna dine er, i motsetning til tegneseriefigurer, forhåpentligvis individer med individuelle egenskaper. Egenskaper som mye mulig påvirkes av hvilket tegn de er født under.


Hvis jeg tegner en tegning, kan jeg bestemme meg for å tegne en sommerdag, uansett om kalenderen viser januar eller august. Om jeg tegner to sommerdager, en tegning i januar og en i august, er det ingen som klarer å se hvilke av de tegningene som er tegnet i januar.

Om jeg føder to barn, et i januar og et i august, derimot, er det mye mulig at en med den rette kunnskapen klarer å se hvilket av barna som er født når, uavhengig av hvilken kunnskap jeg selv har om emnet.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Jenny77 »

Nei, det ville nok ikke gått an for andre å se hvilket stjernetegn det ville hørt inn under. Men jeg tror stjernene ville påvirka deg idet du tegnet de allikevel.
Akkurat som jeg tenker at tegneseriefigurer får egenskaper utifra det tidspunktetde blir til i tankene. Fordi tankene til skaperen er påvirket av stjernene.

Jeg syns innlegget ditt var veldig bastant, det ga ikke mye rom for at andre kan mene noe annet enn deg.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av xyrea »

Kanskje jeg misforstod hele greia her, men jeg trodde meninga var å finne en tegneseriefigur eller lignende, som har en personlighet som passet til et spesielt stjernetegn.. totalt uavhengig av når figuren er 'født' eller 'født' i serien eller noe sånt.

For eksempel, figuren øøh Bjarne er ment å skulle være den sære naboen, men måten han er sær på gjør at han er et bra eksempel på en øøh Skorpion. Den slarvete kjerringa hans derimot, er en typisk Jomfru. Hvis man sier at en Skorpion er sånn, slik, sånn og sånn, blir det bare en oppramsing av egenskaper.. men hvis man har en 'levende' figur som surrer rundt (sånn som Homer) gir det et mye mer levende bilde.
Antall ord: 130
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Lilja »

Nei, xyrea, for dersom Bjarne er tegnet i mars, er han fisk. Neste episode er tegnet i juni, så da er Bjarne plutselig tvilling. Jeg har skjønt det nå!

Bilde


Nei, jeg trodde ærlig talt det samme som deg!
Det er ingen tvil om at tegneseriekarakterer, og også andre karakterer, i tv-serier for eksempel, er veldig "typete". Og den som kjenner sin astrologi vil nok kunne se noen sterke trekk. Men det har (etter min mening, om det var uklart) nok ingen automatisk sammenheng med når karakteren ble skapt.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Slettet_Fighteren »

tråden handler om homer simpson og trådstarterens konklusjon om hvilket stjernetegn han er.
etterspørselen er enighet.

ellers nevnte jeg homers fødselsdato spøkfullt, fordi vanligvis, så fungerer astrologi/horoskop slik at det er stjernehimmelen som er synlig under fødselsøyeblikket som avgjør personligheten.

dere må for all del leke gjetteleken, men jeg må da få lov til å spøke med det jeg selv vil.
det er plass til begge.. :smoke
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Isan »

Lilja skrev:Disse som har skapt Homer bryr seg ikke om astrologi, ergo har de heller ikke brydd seg om personlighet i forhold til stjernetegn.

Vi snakker om en tegneseriefigur uten verken fri vilje eller egen personlighet ...
Jeg må si meg helt på linje med Lilja her.

Dessuten har nok jeg også vanskelig for å tro at måneden i året du skaper figurer på, har noe særlig å si. Jeg mistenker at dagsformen spiller en større rolle ;)
Antall ord: 78
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av Bearchild »

Jeg tror de som skaper tegneseriefigurer veldig ofte bruker reelle personer som "mal". Og det er vel ikke utenkelig at Homers "fasit" er en vær..? :p
( Fasit var et veldig dumt ord, men jeg kommer ikke på noe bedre akkurat nå. :oops: )

Skulle jeg laget en tegneserie ville jeg sannsynligvis brukt omgangskretsens personligheter og bakt inn i figurene.
Antall ord: 57
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

- Homer Simpson - en sann Vær.

Innlegg av g.r.y »

Homer har helt klart et solid temperament, men man han vel trygt si han mangler de lederegenskapene som også er en typisk vær egenskap.. -Og dessten er han dørgende lat, noe som absolutt ikke kan sies om en typisk vær.. :mozilla_wink:
Antall ord: 45
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links