Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

AstrologiAccedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Forum for snakk om astrologi i generelle vendinger.
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.

Moderatorer: Lilja, mod univers

Forum regler
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.
Forøvrig gjelder de vanlige regler også her.
Moderatorer erLilja.
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av g.r.y »

Etter min oppfatning, har astrologi vært å regne som noe tull, da mine personlighetstrekk ikke kan sies å stemme overens med det som er typisk for mitt stjernetegn, -Væren. Visst nok kan jeg bli sint jeg også, og jeg må kunne sies å ha vist meg å kunne stå frem som en slags lederskikkelse i visse sitvasjoner og/eller kretser i voksen alder, men på langt nær i den grad som en hos en typisk vær.
De første rådene jeg fikk i så måte, var, på grunn av at jeg er født så sent i tegnet (18.04, kl.22:30), å ta en titt på Tyren, og se om den kunne ha ´blandet seg inn`, -men nei. Ingenting å hente der heller..
Så, etter litt søken, fant jeg frem til accendanten, -Scorpionen. -Og da snakker vi!.. Jeg kan vel fremdeles ikke sies å være 100% overbevist, men skal innrømme at jeg anser sannsynligheten for at det er noe i dette som langt større nå.
Er dette noe som er relativt vanlig blandt folk? Og betyr dette at jeg i vesentlig grad bør forholde meg til Scorpionen, som om det var mitt tegn, siden det faktisk er dennes egenskaper som gjenspeiler mine?.. :?
Antall ord: 208
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av Lilja »

g.r.y skrev: De første rådene jeg fikk i så måte, var, på grunn av at jeg er født så sent i tegnet (18.04, kl.22:30), å ta en titt på Tyren, og se om den kunne ha ´blandet seg inn`, -men nei. Ingenting å hente der heller..
Man har neppe mer av andre tegn fordi man er født tidlig eller sent i perioden. Er du vær så er du vær, liksom. Men ascendanten spiller sterkt inn, sammen med en hel masse annet.
Jeg tror ikke det er uvanlig å kjenne seg mer igjen i ascentant-tegnet enn i soltegnet sitt. Ascendanten beskriver ofte ditt bevisste og ubevisste jeg, og er ditt visittkort overfor omgivelsene.

Dessuten: En ekte skorpion ville "aldri" innrømme at hun var typisk noe som helst ;)

Hvis det er deg på bildet der, er du ihvertfall utseendemessig typisk vær!


*Kjenner jeg savner dette astrologifjaset :flirt Takk for å trekke det fram*
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av TereseBee »

Jeg er også en vær, men en ganske typisk en (utenom at jeg ikke er noe konkurransemenneske). Skorpionen derimot, huff, nei de menneskene går jeg sjeldent overnes med. :?

Det varierer jo veldig fra person til person hvorvidt stjernetegnet stemmer eller ei. Noen er så typiske som det går ann, mens andre synes det blir langt bak mål. Sånn vil det vel alltid være ;)
Antall ord: 69
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

- Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av g.r.y »

Tusen takk for fine svar!

Også ble jeg nysjerrig.. Ja, det er meg på bildet, -om enn i et noe spesielt lys (hvilket jeg syntes tilførte det litt mystikk, og derfor passet bra her).. Hva er det ved mine trekk som gjør at det kan gjenkjennes som et ´Vær utseende`?..
Her er et bilde som må sies være en grei gjenspeiling av virkeligheten:..

Bilde
Antall ord: 67
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av TereseBee »

Ja, nå ble jeg også nysgjerrig! Har stjernetegn et spesielt utseende knyttet til seg også? :)
Antall ord: 15
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av Lilja »

g.r.y skrev: Hva er det ved mine trekk som gjør at det kan gjenkjennes som et ´Vær utseende`?..
Skarpe trekk, markerte øyenbrynsbein, smal neserygg og et svakt rødskjær i håret. (Hårfargen lyver kanskje på profilbildet ditt? Men jeg mistenker det er der i større eller mindre grad)
Man ser væren i ansiktet ditt Bilde


Nå er jo dette ingen vitenskap, men moro er det lell :mrgreen:
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av QueenOfSwords »

Astrologi er kjempe spennende! Selv om du er født i vær, så kan Ascedanten, eller Descendanten, ha betydning for tegnet ditt. Men både planetene og de andre stjernetegnene kan også påvirke tegnet ditt, alt etter som hvilke hus de står i. Det samme med aspektene, hvor de går hen, og om det er av negativ eller positiv art. Og det om du er født sist eller først i tegnet, har ingenting å si. For har du f.eks. Vekt som Ascedant, vil den overstyre Vær tegnet i mange tilfeller.

Om man kan se på person hvilke tegn det tilhører? Tja... Man ser jo ganske kjapt hvem som er løvinne, eller løvemann.... Eller jomfru... Jeg har 4, og sikkert fler, i min vennkrets, som er født i Jomfru tegnet, og de har jaggu meg samme holdning og klesstil, uavhengig av hverandre.
Men om Skorpionen
Endret: i første hus, som Lilja bekrefter,
sies det bl.a.: Sterk og muskuløs kropp, mørke øyner med et gjennomtregende blikk, og et smalt ansikt med ørnenese. Men Skorpionen er også veldig hemmelighetsfull, sier ikke alt, følsom, spirituell, og kan stikke deg med halen sin.

Om du bør forholde deg til Skorpion i.s.f. ditt eget tegn? Tja, både og. Du kan forholde deg til begge tegnene, men kanskje legge mest vekt på Skorpionen.

Spennende sammensettning du har! Mens Væren tilhører ILD elementet, som står for kolerisk temperament, og som tilhører det Maskuline/Positivetegnet, så tilhører Skorpion VANN elementet, som står for flegmatisk temperament, og som tilhører det Feminine/Negativetegnet. Så her kan det bli "varm vann" ganske fort... :mozilla_wink:
Sist redigert av QueenOfSwords på 24 Nov 2013 12:42, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av Lilja »

QueenOfSwords skrev: Eller jomfru... Jeg har 4, og sikkert fler, i min vennkrets, som er født i Jomfru tegnet, og de har jaggu meg samme holdning og klesstil, uavhengig av hverandre.
Men om Skorpionen, som Lilja bekrefter, sies det bl.a.: Sterk og muskuløs kropp, mørke øyner med et gjennomtregende blikk, og et smalt ansikt med ørnenese.
Uh, jeg snakket om væren :dontknow


Jeg er nysgjerrig på hva du mener er typisk jomfru! Kan du utdype? :mrgreen:
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- - - Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av QueenOfSwords »

Lilja skrev:Uh, jeg snakket om væren

Jeg er nysgjerrig på hva du mener er typisk jomfru! Kan du utdype?
Ups - he he

...sorry... :notworthy:

Typisk jomfru? Med fare for å generalisere; men - typiske jomfruer er sånn laidback, avslappet klesstil, gjerne ulike farger satt sammen, ikke så nøye med å ha ting plass, kunstnerisk (kanskje), liker å lese/studere, litt snev av raddis i seg kanskje.

Min observarsjon! :)
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av TereseBee »

De jomfruene jeg kjenner har iallfall vanvittig mye omsorg i seg! :flirt
Antall ord: 11
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av Bearchild »

Det er så mange år siden jeg "snuste" på disse astrologitingene at jeg ikke engang husker accedanten min. Men jeg tror jeg fant ut at Steinbukken min er så utpreget at sidetegnene ble skjøvet i skyggen.. :lol:
Spennende tema! Håper det holdes liv i tråden, lover å følge med i kulissene om ikke annet (har ikke så mye å bidra med desverre). :)
Antall ord: 63
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- - Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av QueenOfSwords »

TereseBee skrev:De jomfruene jeg kjenner har iallfall vanvittig mye omsorg i seg!
Det stemmer, full av kjærlighet, omsorg, og aksept. :)

Vet Bearchild fødselsdatoen, klokkeslett, og fødested, er det jo bare å hive inn en bestilling på worldofwisdom.dk. (Håper dette ikke blir tatt som reklame...).
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av Lilja »

*Liker karakteristikkene deres* :mrgreen:

Men man kan også informere om at den typiske Jomfru er perfeksjonist og kontrollfreak så det grenser mot sykelig. Vi er brutalt ærlige og kjappe til å kritisere -men vi mener det godt.
Vi er dessuten særdeles dårlige til å ta kritikk selv. Ikke fordi vi anser oss feilfrie, langt ifra, men fordi vi allerede i lang tid har sett den svakheten i oss selv som du nettopp oppdaget. Der vi er kritiske mot andre, er vi nådeløse mot oss selv.

Vi har en irriterende tro på at ingen kan gjøre ting så grundig og effektivt som oss selv. Og den samme troen på at vi har rett i diskusjoner. Enda mer irriterende er det at det som oftest stemmer. Og de gangene det ikke stemmer, kan du bare drømme om at vi innrømmer det! :lol:

Den typiske Jomfru er nesten allergisk mot skitt og rot, men det er ikke alltid det synes på og rundt oss. Noen ganger er vi bare altfor opptatte av å holde orden i tankene våre. :oops:

Vi ser ofte eldre ut enn vi er når vi er unge, men får som regel rynker senere enn våre jevnaldrende. Den typiske jomfru er liten og nett, påstås det, men akkurat DER kan jeg ikke si jeg kjenner meg igjen ... :roll:
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av Bearchild »

Lilja skrev: Men man kan også informere om at den typiske Jomfru er ...
Okay, jeg får ta en sånn accedantsjekk alikavel. Kanskje jeg har misforstått fullstendig og egentlig er en jomfru. :coffe2
Antall ord: 34
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Accedanten stemmer bedre enn selve tegnet..

Innlegg av QueenOfSwords »

:like til lilja

Men at Jomfruen er liten og nett, stemmer nok like lite som med de andre stjernentegnene... ;) Jomfruene i min krets, er høye/liten,tykk/kraftig/tynn, osv. :) Og rot i systemet har de og.... :roll:
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links