Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Bli spådd !Hva hadde min mor sakt

Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Forum regler
Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Hva hadde min mor sakt

Innlegg av Gunn71 »

Bare lurer på hva min mor hadde sagt om det som har skjedd meg i det siste. Og om min sønn har det bra om de treffer hverandre?

mvh Gunn
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hva hadde min mor sakt

Innlegg av Gunn71 »

Gunn71 skrev:Bare lurer på hva min mor hadde sagt om det som har skjedd meg i det siste. Og om min sønn har det bra om de treffer hverandre?

for og gjøre en lang historie kort, så lurer jeg egentlig på om min mor hadde samtykket til at jeg krever at min far skal skifte bo da han har fått seg en samboer som rett og slett er :diablo :666 hun gjør alt for og splitte og herske i familien og blandt meg og mine 2 søsken. siste stikk fra min fars samboer er at hun ønsket og fjerne min mors gravstein, noe som gjorde meg mildt sakt :swear rasende. er det noen som kan gi meg ett lite svar på dette hadde jeg blitt glad. da jeg ikke lenger er ønsket av min far, og det sårer ille at han heller ikke har kontakt med barnebarn som egentlig savner han.

mvh Gunn
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hva hadde min mor sakt

Innlegg av Asbjørn »

En slik sak er ikke enkel, og det er endel lover og regler i den sammenheng.

Her er det litt enkelt forklart,
http://www.paragrafen.no/?id=30

og her er lovens bokstaver :
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1972 ... PITTEL_1-3

I dette tilfellet ville jeg ha snakket med de andre arvingene, og vurdert i fellesskap om hva en kan gjøre. Gjerne i samråd med en advokat.

Jeg vet at man i noen tilfeller kan be om skifte av arv fra den avdøde forelder, men det blir isåfall bare en % andel, da den gjenlevende ektefelle både har rettmessige krav, men og er medarving,
slik at det som kan utbetales som arv faktisk bare er en liten den av totalarven...
( om jeg har forstått dette rett, da....)


Men hva din mor hadde ment om dette, er en annen sak, det tør ikke jeg begi meg ut på å svare på. Forsøk å lytte inn i deg selv, og de minner du har om din mor, hva tror du selv hun hadde villet ?

Uansett , lykke til videre med dette.... Det er en vanskelig sak!

A
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hva hadde min mor sakt

Innlegg av Gunn71 »

Tusen takk for svar. ja vi alle 3 er med på dette. men de ville skånes fra vår fars vrede. vi har advokat. Jeg var mer eller mindre hos min mor i 2 år før hun måtte på sykehjemmet for jeg kunne ikke sette intramuskulært. så vi hadde masse gode stunder. savner henne enormt. men hun var ett retferdig menneske og god helt inn i sjelen. derfor jeg lurte på hvorvidt hun aksepterer det som skjer, og om hun har kontakt med min sønn.

igjen tusen takk for svar. gunn
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Hva hadde min mor sakt

Innlegg av Kiara »

Uansett ville helt sikkert din mor at det ikke skulle bli slik som det er nå! Hadde jeg vært din mor, og sett hva som foregikk i dette tilfellet.. Så hadde jeg helt klart ønsket at du/dere krevde å få gjort opp morsarven, hvis din advokat mener det er mulig... Men kan hende at din far har rett til å sitte i uskifte inntil videre. Men allt det der vet jo advokaten. Og om det går.. så få ut morsarven før din onde stemor ribber for allt!

Det ville jeg ønsket for mitt barn! Ville ikke du for ditt?
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hva hadde min mor sakt

Innlegg av Gunn71 »

Kiara skrev:Uansett ville helt sikkert din mor at det ikke skulle bli slik som det er nå! Hadde jeg vært din mor, og sett hva som foregikk i dette tilfellet.. Så hadde jeg helt klart ønsket at du/dere krevde å få gjort opp morsarven, hvis din advokat mener det er mulig... Men kan hende at din far har rett til å sitte i uskifte inntil videre. Men allt det der vet jo advokaten. Og om det går.. så få ut morsarven før din onde stemor ribber for allt!

Det ville jeg ønsket for mitt barn! Ville ikke du for ditt?
Min mor var bare underbar. hun tenkte mer på andre enn seg selv. og ja vi er 3 som går mot en så dette går nok bra. men jeg ønsker ikke arven, jeg har fraskrevet meg den og videre ført den til min datter :lykkelig eneste jeg vil ha er en unnskyldning for hans grunnløse påstander som hun har satt i hodet på han. men men det gjenstår og se hva som skjer. og tusen takk for alle svar. blir litt mer optimistisk over at jeg har tatt det rette valget. igjen tusen takk :klemme
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hva hadde min mor sakt

Innlegg av Gunn71 »

Gunn71 skrev:
Gunn71 skrev:Bare lurer på hva min mor hadde sagt om det som har skjedd meg i det siste. Og om min sønn har det bra om de treffer hverandre?

for og gjøre en lang historie kort, så lurer jeg egentlig på om min mor hadde samtykket til at jeg krever at min far skal skifte bo da han har fått seg en samboer som rett og slett er :diablo :666 hun gjør alt for og splitte og herske i familien og blandt meg og mine 2 søsken. siste stikk fra min fars samboer er at hun ønsket og fjerne min mors gravstein, noe som gjorde meg mildt sakt :swear rasende. er det noen som kan gi meg ett lite svar på dette hadde jeg blitt glad. da jeg ikke lenger er ønsket av min far, og det sårer ille at han heller ikke har kontakt med barnebarn som egentlig savner han. jeg gjorde som in mor ville. så min datter får en god start på livt og er stodt av de :F

mvh Gunn
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links