Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Bli spådd !Hei, jeg vil spå.

Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Forum regler
Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Fero »

Dette burde jeg naturligvis ha tenkt på selv, men det gjorde jeg jo ikke i farta. Du har selvfølgelig helt rett. Jeg er oppdratt i kristen tro, og har nok lest mer i Bibelen enn den jevne nordmann oppgjennom årene. Jeg tror jeg kan omformulere meg til å si noe sånt som at spådomskunst er ikke noe som slår meg som en typisk interesse hos en kristen person.

I tillegg så blander jeg kanskje begrepene litt her, og lager ekstra krøll for meg selv. Spådom og profetier, som du nevner, er absolutt godt representert. Vil du si at for at en skal kalle noe en spådom, så må det pekes konkret på en hendelse frem i tid? Dette har jeg ikke filosofert så mye over, annet enn å tenke at noen som spår, de ser fremtiden. Det jeg selv "driver" litt med er jo ikke annet enn å prøve og hente frem noe via mine intuitive evner, om de i det hele tatt eksisterer.

Jeg synes akkurat den biten er litt vanskelig, særlig når man skal sette seg ned for å vurdere om noe er hentet fra ens fantasi eller faktiske evner. Food for thought, takk for godt og utfyllende svar.
Antall ord: 208
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Gunn71 »

Du må gjerne spå meg med og ta med bibelvers. Har en eldgammel bibel ved sengen. For dette er spennende.hilsen gunn
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Asbjørn skrev:
Fero skrev:Jeg kjenner at jeg fascineres litt av den bibelske vrien, om jeg kan kalle det det. Det er liksom aldri noe jeg har forbundet med spådom.
Bibelen er full av spådommer, - om man ser litt annerledes på den !
Alle profetene i bibelen, kommer jo med spådommer, og mange av disse har ifølge bibelen gått i oppfyllelse.

Johannes åpenbaring er jo en gjennomgående spådomsbok, og man kan finne mye rart der.

Dermed er det ikke sagt at jeg tror på alt som står i bibelen, og ikke tror jeg at man må ha Jesus som frelser. Det er ting som jeg har en sterk følelse av at kirkemøtet i Nikea har endret såpass at
kirken har hatt grunnlag for å bygge seg makt.
( [url]https://www.google.com/search?q=kirkem% ... et+i+Nikea[/url

Det er mange meninger om dette, - og personlig er jeg overbevist om at Jesus var en healer, - og i høyeste grad en åndelig person, kansje tilogmed en profet men ikke mer "Guds sønn" enn hva alle mennesker er.

En profet - eller en spåmann - er en som forteller om fremtid.
Men en skal være oppmerksom på at mange som sier de kan spå, kansje har en evne, men når det kommer penger inn i bildet, - så brukes fantasien like mye for å få inn penger.
Og da er det ikke lenger en ekte profet, eller spåmann /(dame ), men en sjarlatan som sier ting folk vil høre for å tjene penger.

Åja, svindel er ikke noe som kom med internett . . .
Svindel har det vært til alle tider, og det er nok disse svindlerene man har advart mot i utgangspunktet. Og svindel - som de Jesus jaga ut fra "kirka" - var nok svindlere, og dermed folk som gjorde ting for egen vinning.

Vi har og de som sier ting, og leser av din reaksjon om det de sier har virkning på den de snakker med, og avleser kroppspråk og små bevegelser i ansikt osv, så ser de om de har rett.

Det er og lett å skrive ting som passer på folk flest.

"Du er en person som egentlig vil at alle skal ha det bra, tjene godt, og leve et lykkelig liv"....
Med få unntak stemmer den linja på de fleste av oss...

Derimot er det værre å komme med nøyaktige beskrivelser av fortid, og fortelle om planer for fremtid den enkelte har, - om man da ikke vet hvem som er bak nick'et og leser seg opp via facebook, og andre nettsider.

Personlig vet jeg at min fantasi er veldig hypp på å "hjelpe" med å komme med "glupr ting", for å gi svar- men jeg har lært meg å se at det som kommer spontant - kansje tilogmed uten å ha tenkt før jeg snakker- det stemmer ofte, mens det som kommer bit for bit, og hvor en må tenke litt først, - det er det ofte fantasien som serverer....

A
Jeg tror Jesus bare var en vanlig mann fra Nazareth.

Mvh. Mariel
Antall ord: 514

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

[quote="Gunn71"]Du må gjerne spå meg med og ta med bibelvers. Har en eldgammel bibel ved sengen. For dette er spennende.hilsen gunn[/quote

Jeg spår, men Gud rår, David spådde i følge Guds Ord og disiplene traff trollmannen som skrevet i Apostlenes gjerninger. Han ble omvendt. :laughing I Jesu nazarerens navn..... Det er litt skummelt å skulle skrive ned her ordtall fra Guds Ord, for når jeg får det selv så finnes ikke ordtallet i Guds Ord, men da får vi bare legge det til sides. Jeg får opp ordspråkene 2. 15-16. Som sagt jeg prøver og feiler, kanskje jeg slår til en dag. :dontknow

Mvh. Mariel
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Terra »

Å, guri malla så stilig, Mariel, kan du få opp en sånn til meg også tror du?
Please! :engel
Antall ord: 18
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Gunn71 »

Hihi forstod ikke helt det nummeret. Men tusen takk for svaret.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Terra skrev:Å, guri malla så stilig, Mariel, kan du få opp en sånn til meg også tror du?
Please! :engel
Ehh... Johannes Åpenbaring 1.4-10. Men jeg tror jeg trekker meg fra pops up numbers i hodet. :swear Dere må ha det riktig så bra, men jeg trekker meg nå. Kanskje jeg slo til. :lykkelig

Mvh. Mariel
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Terra »

Mariel skrev:
Terra skrev:Å, guri malla så stilig, Mariel, kan du få opp en sånn til meg også tror du?
Please! :engel
Ehh... Johannes Åpenbaring 1.4-10. Men jeg tror jeg trekker meg fra pops up numbers i hodet. :swear Dere må ha det riktig så bra, men jeg trekker meg nå. Kanskje jeg slo til. :lykkelig

Mvh. Mariel
Tusen takk, Mariel, du er helt superflink! :lykkelig
Det er denne ;-)
"10 faller de tjuefire eldste ned for ham som sitter på tronen, og de tilber ham som lever i all evighet. De kaster sine seierskranser fram for tronen og roper:"

Nå skal jeg forklare for deg hvorfor du traff så bra på meg ;-)
Jeg har fått et lite innblikk i noe fra før jeg ble født ned her på jorden og jeg har en tid lurt på om det var de 12 eller 24 eldste jeg så den gang... Så fant jeg ut for litt siden at det var de 24 eldste... og altså ikke de 12 eldste... De virket som en hel skoleklasse i mitt syn. Så tror det var de som i bibelen kalles for de 24 eldste. Så tusen takk, dette ga stor mening til meg! :iiik
Antall ord: 200
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thisiskit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 26 Okt 2015 20:52
8
Blitt takket: 1 gang

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Thisiskit »

Spå gjerne meg:) Sitter litt fast nå... Utdanning og livspartner.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Mariel skrev:Hei, jeg vil spå. Jeg prøver og feiler, kanskje jeg slår til en dag. :lykkelig

Mvh. Mariel.
Går det bra om jeg legger ut e- mailen min her så de som vil bli spådd av meg kan ta kontakt på mailen? Jeg spør vel Asbjørn egentlig. Jeg vil det fordi da har jeg en liten hobbyjobb, om jeg slo til..... :lykkelig
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Thisiskit skrev:Spå gjerne meg:) Sitter litt fast nå... Utdanning og livspartner.
Hei. Jeg prøver men har ingen kort eller noe, men jeg har et hode, kanskje det fungerer... :salute:

Når det gjelder utdannelse får jeg opp at du hadde en utdannelse men trakk stille i fra den jobben som utdannelsen fikk deg i jobb i. Men jeg får opp at du skal bruke utdannelsen til en annen jobb og uventet får du en jobb tross i at det er en stikk motsatt jobb.

På livspartner får jeg opp at dere var borte fra hverandre for en liten tid siden, men at dere ser håp om ei fremtid sammen, og dere skal ikke bekymre dere for huset selv om det ikke er malt utvendig.

Mvh. Mariel
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Gunn71 »

Hei om du vil og har mulighet kunne jeg brydd deg med og se på mitt forhold og livssituasjon? Om du kan se noe så er jeg meget takknemmerlig da det er litt kaos for tiden. Mvh Gunn
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zelda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 23 Feb 2010 22:50
14
Lokalisering: I en trehytte i skogen.
Har takket: 71 ganger
Blitt takket: 22 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av zelda »

Heia! :-) Jeg hiver meg på og vil gjerne bli spådd :-) gjerne om kjærlighet og fremtidige utsikter,eller bare hva du får opp :-)
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Gunn71 skrev:Hei om du vil og har mulighet kunne jeg brydd deg med og se på mitt forhold og livssituasjon? Om du kan se noe så er jeg meget takknemmerlig da det er litt kaos for tiden. Mvh Gunn
Hei, jeg legger et legg med bordkort. På fortid kommer det opp en mann som har betydd mye for deg og du fikk barn med ham men det skjedde noe grusomt forferdelig, men fremtidskortet sier at dert kommer til å bli snudd opp ned og det blir helt bra igjen. Det kommer noen papirer opp om er gyldige og noe med valget om ny jobb. Det kommer og opp ei dame som har ikke vært din beste venninne. Unnskyld jeg skriver det, men det er noe med graviditet 7 måneder på vei og en tung fødsel, men den gikk bra og etter 8 måneder var alt vel igjen. Og du hadde en advokat.

På nåtid står det i kortene en graviditet og et vennepar som støtter og oppmuntrer deg og det er noen papirer du absolutt ikke trenger å bekymre deg for. Og det kommer opp en mann som var i livet ditt før som er det nå.

På fremtid står det i kortene at det er noen du har mistet, men for å oppmuntre deg er det noe med barn som kommer inn. Det er en som virkelig kommer til å elske deg likevel uansett og forloveren er helt umulig og du er lykkelig i all snedighet. Du kommer til å få mye støtte og oppmuntring av familie. Og ikke bry deg om fortiden.

Dette var et bordlegg, jeg er ikke profesjonell så ikke bli sint om jeg tar feil. :lol3

Mvh. Mariel
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Gunn71 »

Tusen takk. Jeg mistet et barn i 7 mnd og tung graviditet som ble primär født i mnd 7. Og tusen takk for resten
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links