Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer - besøker vi en parallell verden?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Drømmer - besøker vi en parallell verden?

Innlegg av FFlower »

Hei på dere flotte mennesker!

Jeg er en av de som drømmer veldig mye og husker veldig mye av dem. Jeg liker å filosofere litt over ting, og har kommet over en tanke. Dere har sikkert mange teorier rundt dette og har sikkert hørt det jeg skal skrive om tusen ganger før. Uansett.

Jeg har begynt å smake litt på tanken om at jeg havner i en annen parallell verden når jeg drømmer, og at menneskene jeg omgås med også befinner seg i denne parallelle verdenen. Det jeg prøver å si er at jeg tror ikke drømmer er ren fantasi, men opplevelser vi har i denne verdenen når vi sover. Det skjer veldig ofte at jeg befinner meg på steder jeg aldri i mitt liv har besøkt i mitt virkelige liv, det hender også jeg møter mennesker i drømmene mine jeg aldri har sett før.

Mye av grunnen til at jeg tok dette opp nå, er fordi jeg veldig ofte sitter igjen med en litt rar følelse etter å ha våknet opp etter en drøm. Slike følelser man får etter å ha opplevd noe litt spesielt osv. Poenget er at disse følelsene får meg til å lure på om jeg kanskje virkelig har opplevd noe bare i en annen verden?

Hva tror dere? Er så mye mer jeg vil si men klarer ikke helt å formulere meg så sent på kvelden.
Antall ord: 244
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Drømmer - besøker vi en parallell verden?

Innlegg av Arven »

Jeg tror at endel drømmer har en dypere betydning. Noe underbevisstheten vil fortelle oss om ting vi baser med i dageliglivet. Mange drømmer tror jeg ikke har noen betydning i det hele tatt, men kun er et resultat av en hjerne som rydder opp i inntrykk og opplevelser gjort i våken tilstand. Men vi er åndelige vesener, så det skulle ikke forundre meg om vi i noen drømmer også kan komme til en parallell verden og at vi der opplever ting vi aldri har opplevd før.
Antall ord: 91
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
11
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Drømmer - besøker vi en parallell verden?

Innlegg av Anonymius »

Veldig fint beskrevet hvordan du opplever drømmene dine. Sånn som jeg ser det tror jeg det er både og. Du skal ikke undervurdere lagringsplassen vi mennesker innehar. alt du ser og hører lagres i hjernen et sted. Stedene du føler du ikke gjenkjenner kan være være noe hjernen har plukket opp tidligere fra reklame eller noe man anser som mindre viktig å ren bagatell kan ha lagret seg i underbevisstheten å bli hentet frem når man sover. Grunnen til at jeg tror dette er at når man sover kan man se på bevisstheten sin som den samme som når man mediterer. I noen former for meditasjon er det meningen at man skal kunne snakke med underbevisstheten sin, for og kunne finne svar på ting som angår deg. Så du kunne jo prøvd å tolke drømmene dine for å se om det er snakk om symbolisme eller om det kanskje er en følelse du trenger svar på.

Jeg tror også vi til en viss grad besøker den paranormale verden. Jeg har ikke noe klart svar på hva den paranormale verden er. Eneste konkrete er at det er en verden vi også betegner som den andre siden parallelt med vår egen som prøver å fortelle deg noe som du selv ikke ville klart, men selv der er det også snakk om symbolisme i enkelte tilfeller. Men det kan også være at den paranormale verden prøver å kontakte deg.
Antall ord: 249
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Drømmer - besøker vi en parallell verden?

Innlegg av Nattstjerne »

Det samme har jeg tenkt.Er som du og drømmer mye og forskjelligt og husker som regel drømmene.Noen er ofte bare sånne vanlige "rote drømmer" som jeg kaller det og noen er veldig spesielle.Jeg har ofte opplevd å få budskaper,beskjeder i drømme om ting som skal komme osv.Av og til er jeg over på "den andre siden" og besøker mine guider og avdøde venner og når jeg da våkner har jeg ofte en følelse av at en bit av meg henger igjen på en måte.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Drømmer - besøker vi en parallell verden?

Innlegg av Terra »

FFlower, dette er tanker jeg selv har hatt. Hvem vet, kanskje det er slik?

Natt til den 22. juli i år (2018) drømte jeg at jeg var i en slags kafeteria, et sted der man spiste og jeg gikk for å velge meg ut den te-posen jeg ville ha for jeg skulle også ha meg litt mat/lunsj eller noe. Plutselig ble det uro i lokalet og en gærning sto og skjøt på folk som prøvde å løpe ut av kafeteriaen. Vi løp ut og han sto der med skytevåpen og siktet etter folk og liksom valgte ut offer og hvor han skulle sikte og skyte på oss. Vi løp febrilsk og prøvde å unngå å bli truffet. Det var helt forferdelig.

Om morgenen fortalte jeg og beskrev stedet og fluktrutene vi hadde der osv. Så sier min kjære at det er jo den 22. juli i dag og det er datoen da det skjedde på Utøya. Det hadde jeg absolutt ikke i tankene, og hadde ikke han sagt det så hadde jeg ikke lagt sammen to og to. For jeg sa at det var jo litt som det som skjedde på Utøya, er redd det vil skje noe sånt snart igjen. Heldigvis skjedde det ikke noe dagen etter, så jeg tenkte at det var nok følelser jeg tok inn, som om jeg var med de som hadde det så forferdelig den dagen for mange år siden. At jeg tok inn noe fra et bevissthetsfelt eller noe. Mange har det nok fryktelig vanskelig på den datoen resten av livet og det var jo på nyhetene dagen etter også, dvs. den dagen jeg våknet til etter å ha drømt det hele skrekkscenarioet. Det var virkelig grusomt!
Antall ord: 297
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !