Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

Ja, jeg trenger ikke boken lenger... Når jeg vet at jeg driver og drømmer, like før jeg kjenner at jeg er i ferd med å våkne, sier jeg til meg selv og programmerer meg selv til å huske drømmen. Denne drømmen må du huske sier jeg til meg selv gang på gang. Og da gjør jeg som regel det. Det blir omtrent som når man programmerer inn handlelisten i hodet før man går og handler. Selv om man har glemt handlelappen hjemme pleier man som regel å huske det meste. Bare en ting eller to man glemmer oftest. :-)
Antall ord: 105
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev:Ja, jeg trenger ikke boken lenger... Når jeg vet at jeg driver og drømmer, like før jeg kjenner at jeg er i ferd med å våkne, sier jeg til meg selv og programmerer meg selv til å huske drømmen. Denne drømmen må du huske sier jeg til meg selv gang på gang. Og da gjør jeg som regel det. Det blir omtrent som når man programmerer inn handlelisten i hodet før man går og handler. Selv om man har glemt handlelappen hjemme pleier man som regel å huske det meste. Bare en ting eller to man glemmer oftest. :-)


Ja, om en får en rutine på å ta tak i drømmen og skrive den ned en trener seg nok opp til å huske ved egen hjelp etterhvert..

Har noen av dere drømt at dere er dødsforelsket, og nærmest svever på en rosa sky gjennom drømmen, hvilket ofte faktisk kan henge i utover dagen. -Men han/hun som er gjenstrand for denne forelskelsen kun eksisterer i deres eget drømmeland?..
Antall ord: 181
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

g.r.y skrev: Har noen av dere drømt at dere er dødsforelsket, og nærmest svever på en rosa sky gjennom drømmen, hvilket ofte faktisk kan henge i utover dagen. -Men han/hun som er gjenstrand for denne forelskelsen kun eksisterer i deres eget drømmeland?..
Joda, mange ganger faktisk. Våkner og føler meg nyforelsket.
Antall ord: 61
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Jepp, har ofte vært forelsket i drømmeland! :D
Antall ord: 9
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Inatt hadde jeg en merkelig drøm.

Først vil jeg legge til at jeg har en del problemer med kjeven, det knekker usedvanlig mye i venstre kjeve, og jeg tror det kan ha en sammenheng med øresusen min. Drømmen trigget noe helt merkelig her. Jeg har dessverre i ukevis nå, grunnet stress, fått flere helseplager - men tinnitus og denne "kjeveknekkingen" har vært på høykant nå - før den inatt nådde et kraftig maximum etter denne drømmen:

Jeg er med på et slags testpilot-progam. Vel, bokstavelig talt flygning. Vi skal fly en kapsel, jeg og en utvalgt gruppe som har fått på oss noe som kan minne mest om romdrakter slik NASA-besetningen bruker. Hvite romdrakter, og hvis jeg ikke husker helt feil kunne logoene på dem minne veldig om NASA sine egne. Poenget er her at jeg egentlig ikke har lyst til dette, siden jeg på toppen av det hele misliker sterkt å fly (flyskrekk). Jeg og de andre jeg er med er i en slags transe, vi er hypnotisert, men jeg er i ferd med å våkne og finner ut at dette er slettes ikke noe jeg vil. Men jeg har vansker med å få kontakt med de andre rundt meg; de virker fremdeles "under the influence", så jeg er dessverre bare nødt til å takle dette ettersom vi nå befinner oss utenfor atmosfæren... plutselig begynner kapselen (med vinger, men ikke akkurat som et ordinært fly) å stupe i en slags spiralformet kurve på skrå nedover mot bakken, men dette oppleves kontrollert... som en del av forsøket... og jeg kjenner fysisk (noe som garantert må ha skjedd også) at det skjer noe med kjeven min... et stort ubehag og en merkelig smerte i hodet mitt... som jeg også våkner med... og øret piper og piper med en stadig økende i volum høyfrekvent lyd.

Nå som jeg er våken flere timer etter, men det var mest ubehag rett etter jeg våknet, så har jeg en slags "singlende lyd av knust kjevebein" i bakhodet mitt når jeg rister på det.

Drømmen avsluttet forøvrig med at vi kom oss pent ned på jorden igjen, med noe ubehag.
Da jeg steg ut av kapselen ble jeg angrepet av illsinte måker som grabbet etter håret mitt.

Jeg har en ultrahøy pipende lyd verre enn noensinne nå, og fremdeles en slags følelse av knust bein i bakhodet mitt hvis jeg kikker nedover og beveger det frem og tilbake. Aldri opplevd før.

Ekkelt, skikkelig ubehagelig.
Antall ord: 430
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

Høres- som du selv sier- fryktelig ubehagelig ut! :(
Har du "bitt tenna" så hardt sammen mens du drømte at noe har låst seg fullstendig? Og forresten.. har du prøvd kiropraktor?
Antall ord: 34
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Vortex »

Jeg husker veldig sjelden drømmene jeg har, men i de siste 2 ukene så har jeg drømt gjevnt og trutt og har husket hver og en av de. Men det er forholdsvis korte drømmer hvor jeg som regel er "fanget" og må komme meg vekk. Og i mange tilfeller må jeg løse gåter i drømmene for å klare dette.

I tillegg til at jeg har begynt å drømme disse drømmene, så har jeg uten grunn begynt å våkne mellom halv 3 og 3 på natta hver eneste natt, hvorpå hjernen tilsynelatende er våken men føler at armer og ben er ekstremt trøtte. Dette er veldig slitsomt siden jeg blir veldig trøtt utover dagen. Og sikkert pga dette så har jeg nå fått en slags muskeltrekkning/krampe under det ene øyet som det rykker i konstant hele dagen.

Noen tips til hvordan jeg kan få tilbake søvnen mottas med takk.
Antall ord: 161
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

Vortex skrev:Jeg husker veldig sjelden drømmene jeg har, men i de siste 2 ukene så har jeg drømt gjevnt og trutt og har husket hver og en av de. Men det er forholdsvis korte drømmer hvor jeg som regel er "fanget" og må komme meg vekk. Og i mange tilfeller må jeg løse gåter i drømmene for å klare dette.
Drømmetyding er ikke min greie, men jeg tenker umiddelbart at det er en "gåte"/ floke/ utfordring i hverdagen eller livet ditt som må løses og at underbevisstheten din ikke lar deg få fred før du har løst problemet. :)
Å føle seg fanget (i en drøm) kan være så "enkelt" som at man kjører for høyt tempo på dagtid, rett og slett er sliten. Hvis det er tilfelle for deg gjør det vel ikke situasjonen bedre at du sover dårlig og ikke får hvilt ordentlig ut, det kan sikkert bli en ond sirkel..
Antall ord: 170
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Vortex »

Takk Bearchild, jo du er nok inne på noe. Jeg får prøve å stresse ned og koble av og la underbevisstheten hvile om det er mulig. :) Også krysser jeg fingrene for at jeg slipper å løse gåter i natt, og heller gå for palmesus og hawaiimusikk. :)
Antall ord: 48
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

Hadde en skikkelig ekkel opplevelse i natt. Drømte at jeg så to måner på kveldshimmelen og fikk dratt med meg samboeren bort til vinduet for å vise han dette rare. Så sier han "jøss, er det et fly?" og jeg ser et lite lysglimt som kommer raskt mot oss. Jeg rekker såvidt å tenke at det må være et stjerneskudd, brøkdelen av et sekund etterpå treffer en liten meteoritt vinduet vi står bak og alt eksploderer.

Det som var guffent var at det var som om det var en eksplosjon inni hodet mitt. I drømmen var det jo bare vinduet som "eksploderte" men jeg bråvåknet med hjerteklapp ut av en annen verden og det tok faktisk litt tid før jeg skjønte at hodet mitt slett ikke hadde eksplodert.

Jeg har bråvåknet av voldsomme drømmer før men akkurat dette var noe nytt og fryktelig ubehagelig. :(
Antall ord: 158
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Huff, sånne eksplosjonsdrømmer er ekle! Jeg har selv drømt om høye lyder og smell og våknet brått med hjertebank, full av adrenalin i kroppen.

Jeg drømte i går natt at jeg hadde fått meg et nytt hus å bo i, et ganske gammelt hus med skikkelig tragisk innredning av typen furuhelvete/hyttebonanza med mørke, depressive farger. Alt var slitt og kjedelig og hele drømmen gikk ut på å ordne opp og pynte litt så ikke huset skulle se så trasig ut. Samboeren min var ikke der men svigermor var sammen med meg, og da jeg skulle slå en spiker i veggen ble det en gnist eller et slags strømstøt og jeg skvatt skikkelig og utbrøt "Hva var det der?". Så våknet jeg brått av at samboeren min snakket til meg fordi jeg for første gang i historien hadde snakket i søvne. Jeg hadde faktisk sagt "hva var det der?".

Tror muligens jeg føler at både jeg og livet mitt trenger en oppussing og at det var dette som slo ut i full blomst, illustrert av det gamle huset med det mørke, horrible interiøret.
Antall ord: 203
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Asbjørn »

Det er ikke så ofte jeg husker drømmer, - men det hender.
Idag husker jeg en av drømmene fra inatt, og det var at samfunnshuset
"begynte å gå opp i liminga"....
Men det var egentlig ikke vårt samfunnshus, for det var endel ting der som ikke stemmer overhodet
med vårt samfunnshus. Noen likeheter, men helt annen konstruksjon.
Likevel visste jeg at det var samfunnshuset....

Det jeg så, var at vegger var begynt å gli fra hverandre i hjørner, og skjøter,
omtrent som et pepperkakehus, hvor limet er seig og ting glir fra hverandre....

Hva eller om det skal bety noe, aner jeg ikke, men tar det med her, i tilfelle det skulle dukke opp en sak i ettertid....

A
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

Ja, enten det, Asbjørn, eller som det kom i mine tanker når jeg leste drømmen din at samfunnet holder på å gå i oppløsning... Jeg tenker at nå er vi i en tid der vi stadig får mer viten og ting avsløres og sannheter kommer for en dag. Så gamle normer, regler og tro/religion kan få seg en slagside og gjøre rom for nye tanker av sannhet i samfunnet vårt. Derav samfunnshus? ;)

Litt utenom dette da, men i går kveld så jeg en dokumentar om havfruer. Det var en marinbiolog der og en forsker. De kom med film/videoopptak de hadde gjort i forbindelse med undersøkelser før det eventuelt skulle begynnes med oljeboring der på havbunnen. De hadde greid å filme en havfrue, skjønt for meg så det mer ut som en havmann ;) Vet ikke hvorfor jeg tenkte det men sånn var det i alle fall. De viste også videoer av et par- tre meget interessante og troverdige øyevitneskildringer der havfruer/menn hadde kommet med på filmen/videoen. Jeg må innrømme at jeg virkelig trodde havfolket var det reneste eventyr, eller i at de i det minste fantes før i tiden, men ikke nå... Men nå er jeg overbevist på at de finnes. Jeg har blitt troende i så henseende. De fikk stoppet oljeboringen, som nok ikke ville vært så bra for havfolket vil jeg tro. Myndighetene ville bare dysse det hele ned og sa det var en sel, men det var det jo ikke. En trenger ikke være marinbiolog for å se at det var noe annet, ikke en sel på videoen som selveste marinmannskapet hadde fanget opp på en video... Så verden blir stadig mer opplyst og "samfunnshuset/samfunnet" får veggene til å falle ned så vi ser videre utover, ikke bare innenfor de faste og fastsatte rammene som vi har blitt pakket inn i og lullet inn i... :wx
Antall ord: 326
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

Terra skrev: Litt utenom dette da, men i går kveld så jeg en dokumentar om havfruer. Det var en marinbiolog der og en forsker. De kom med film/videoopptak de hadde gjort i forbindelse med undersøkelser før det eventuelt skulle begynnes med oljeboring der på havbunnen. De hadde greid å filme en havfrue, skjønt for meg så det mer ut som en havmann ;) Vet ikke hvorfor jeg tenkte det men sånn var det i alle fall. De viste også videoer av et par- tre meget interessante og troverdige øyevitneskildringer der havfruer/menn hadde kommet med på filmen/videoen. Jeg må innrømme at jeg virkelig trodde havfolket var det reneste eventyr, eller i at de i det minste fantes før i tiden, men ikke nå... Men nå er jeg overbevist på at de finnes. Jeg har blitt troende i så henseende. De fikk stoppet oljeboringen, som nok ikke ville vært så bra for havfolket vil jeg tro. Myndighetene ville bare dysse det hele ned og sa det var en sel, men det var det jo ikke. En trenger ikke være marinbiolog for å se at det var noe annet, ikke en sel på videoen som selveste marinmannskapet hadde fanget opp på en video... Så verden blir stadig mer opplyst og "samfunnshuset/samfunnet" får veggene til å falle ned så vi ser videre utover, ikke bare innenfor de faste og fastsatte rammene som vi har blitt pakket inn i og lullet inn i... :wx
Regner med at du snakker om en "dokumentar" på en av Discoverykanalene. Denne om havfruer og en lignende om megahaier er ikke ekte dokumentarer. ;)
Antall ord: 272
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

Bearchild skrev:Regner med at du snakker om en "dokumentar" på en av Discoverykanalene. Denne om havfruer og en lignende om megahaier er ikke ekte dokumentarer. ;)
Husker dessverre ikke hvilken kanal det var på. Det var kun om havfruer. Ikke noe om megahaier eller liknende i det programmet i går i alle fall. Dokumentar eller ikke, det vet jeg ikke, men de snakket om havfruer på programmet og diskuterte ektheten av noen utvalgte videoer som ble vist der av havfruer som folk hadde fanget opp på video/film ;)

Jeg fant igjen den ene videoen som ble sendt på programmet. Det var tatt av dem som skulle undersøke før det eventuelt skulle bores etter olje der på havbunnen.
iuXPdQqMYW0
Antall ord: 121
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links