Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Ammagad altså, implantat-alarm fra 2012! Kanskje Hjørdis har rett? 8-[
Svartepus skrev:I natt drømte jeg noe helt fjernt. Jeg gikk langs en vei og bar på masse greier, og plutselig fant jeg mer jeg måtte ta med meg (hadde visstnok glemt det igjen sist jeg gikk samme veien). Samboeren min gikk sammen med meg, og plutselig var jeg visst skadet og måtte til legen. Der fortalte samboeren min til legen at jeg hadde vondt i en skulder, noe jeg egentlig ikke hadde. Så da skulle legen ta røntgenbilde. Så ser hun på bildet og sier "jeg ser du har blitt operert før" og jeg bare "neeei, det har jeg da ikke". "Jo se her", sier legen og peker på røntgenbildet. Der har jeg altså en liten plastdukke under ene ribbenet mitt! Jeg skjønte ingenting og prøvde å spøke det bort med at jeg hadde blitt kidnappet av aliens og fått operert inn et implantat. Jeg var visst den som reagerte mest på denne lille dukka, for de andre oppførte seg som at dette var da ikke så uvanlig.
:lol:
Antall ord: 190
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

For få dager siden drømte jeg at jeg vant i Lotto og nå i morges drømte jeg at jeg vant en masse kontanter fra en rar konkurranse på et (russisk?) bibliotek. Mesteparten var i sedler men noe var også i form av sjekker e.l. og noen rare medaljelignende dingser. Jeg prøvde i hvert fall å få satt inn pengene på kontoen min før de ble stjålet fra meg. Våknet mens han i kassa holdt på å telle opp og sjekke at ingen sedler var falske.
Men veldig så glad jeg ble av å holde pengene i hånda. Fatter ikke hvorfor jeg drømmer så mye pengepremier for tiden.
Antall ord: 113
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Drøm 1: Min (avdøde) far og jeg står ved siden av en sånn kranbil, altså bil med gedigen heisekran på. Den var gul tror jeg. Har en vag følelse av hva fatter'n skulle fortelle meg med dette, men kunne vært artig å se hva slags tolkninger dere andre finner i dette?

Drøm 2: Utvendig, byggeplass for en eller annen betongbygning. Det står to blå containere av transporttypen utenfor. En tidligere kollega/skiftleder viser meg rundt inne i bygget hvor en annen tidligere kollega er i full gang med å innrede et verktøyrom/verksted.

Dette var neppe en drøm om å savne livet som godsekspeditør, noen tanker om denne? :)
Antall ord: 117
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

En "rar" drøm her om dagen, så en bokforside, hvit kant, med grønn og brun/beige bakgrunn. Om det var noen illustrasjon eller bilde der husker jeg ikke. Men jeg husker tittelen! Fiasha. Det sier meg ingenting, forsøkte å google det, det er muligens et kvinnenavn. Forfatteren het Inger og hadde et norsk etternavn også. Har forsøkt å google henne også uten å bli noe spesielt klokere :)

Noen som vil forsøke seg på denne?
Antall ord: 76
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Jeg drømte i natt at jeg leste at Justin Bieber hadde byttet navn til noe muslimsk. Jeg vurderte å stå opp og skrive ned det nye navnet men var så sikker på at jeg skulle klare å huske det. Det gjorde jeg jo selvfølgelig ikke :roll: Det var noe ala "Habbad" eller noe i den duren.

huff det er jo på grensen til mareritt når man drømmer om Jostein Bever.
Antall ord: 71
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av UFO »

Svartepus skrev: huff det er jo på grensen til mareritt når man drømmer om Jostein Bever.
Det er ikke på grensen "Svartepus" - DET ER MARERITT !
(Glade det ikke var meg som hadde den drømmen) :D
Antall ord: 37
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

En rar drøm til, den var natt til i dag :) Jeg er i en leilighet som ikke er min, muligens den min søster leier fra nå i mai og holder på å flytte inn i. Der finner jeg en åpnet flaske med cola av 1,5 l typen. Denne tømmer jeg over i et litermål som jeg setter inn i kjøleskapet igjen. Så kikker jeg ut på gaten fra balkongen, der går det et 17.mai tog ledet av en jeg gikk i klasse med på barne- og ungdomsskolen. Men terrenget utenfor leiligheten stemmer ikke overens med hvordan det ser ut i virkeligheten. Der går det bare en veldig trafikkert vei, 17. mai togene pleier ikke å gå der en gang. Egentlig minner terrenget utenfor mer om en gate i et boligfelt i nærheten av meg, mer grå og går over i en grusvei.

Såeh, skal jeg helle ut colaen i litermål og pante flaskene og så se på 17. mai toget på et sted det ikke går eller noe? :D
Antall ord: 180
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorpetau
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 21 Mai 2014 19:47
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jørpeland

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jorpetau »

Jeg drømmer ofte at jeg har forsovet meg og kommer for seint på jobb så jeg begynner å stresse veldig mye med å komme meg avgårde, og må sjekke ferjetider og busstider og komme meg avgårde med neste buss. Når jeg har nådd en høy stressfaktor så kommer jeg plutselig på at jeg bare drømmer og har god tid før alarmen ringer.
Når jeg da våkner fra denne stressende drømmen så kjenner jeg det i hele kroppen at jeg har vært kjempestressa. Dette er den drømmen jeg drømmer aller mest.

Jeg pendler 5 dager i uka til og fra jobb, og har alltid litt panikk for at jeg skal komme for seint på jobb. Kanskje det er derfor jeg drømmer denne drømmen oftest?
Eller hva mener dere?

Jeanette
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Det er nok den mest sannsynlige årsaken, ja, en underliggende frykt for å komme for sent på jobb. En frykt du ikke har tatt tak i som det dermed overlates til underbevisstheten å jobbe med :)
Antall ord: 33
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

Et par netter de siste ukene har jeg drømt at det brenner her hjemme. Den ene gangen var det en ulmebrann utenfor verandaen, den andre gangen brant det i annekset. Ikke sånne svære branner at hus eller liv gikk tapt, men det var fordi de ble oppdaget i tide.

Jeg hadde neppe viet dette oppmerksomhet hvis det ikke var for at datteren min som ikke bor hjemme en gang forteller at hun har hatt tilsvarende drømmer i det siste. At det har begynt å brenne her hjemme. En periode var det hver natt i en uke.

Hennes drømmer var mer konkrete og gikk på at det brant nede ved stallen og at det var forårsaket av feil på det elektriske anlegget. Siden alt av ledninger og koblinger er nytt (og utført av elektriker) gidder jeg ikke bestille noen for å dobbeltsjekke, men blir gjerne liggende utover kvelden og lure på om jeg har husket å dra ut alle støpsler osv.

Eller kan disse brannene bety noe annet i drømmetydingens verden? :bandit
Antall ord: 176
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Hus er ditt "samlede jeg", brann er sterke følelser av et slag eller annet - til deg selv.
Så sier jeg drømmetydninger rundt emnet, som er veldig til felles med andres drømmer, iallefall.

Det er visstnok vanlig å drømme om brennende hus.

Jeg drømte det ofte selv da jeg var barn, ja, faktisk så ofte som flere ganger i uken noen ganger, og faktisk så lenge som jeg kan huske har jeg hatt disse tilbakevendende drømmene mine. Fra jeg var et veldig lite barn til utover barneskolealder et sted (kanskje 10-11 år). Har aldri forsøkt å tolke de, og kanskje jeg burde. Kanskje jeg lærer noe om meg selv også. Uansett, brann handler om "brennende følelser", det kan være vidt forskjellige ting, men antyder at det er noe du vil ha utløp for eller leve ut.
Antall ord: 145
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

Jeg kan ikke si jeg drømmer om branner ofte. Eller, ihvertfall ikke som jeg husker. Ikke kan jeg påstå at det er noen sterke følelser i sving for tiden heller.. ihvertfall ikke som jeg vet om. :lol:

Jeg regner jo med at det er tilfeldig. Og at datteren selvfølgelig kan ha helt andre grunner enn meg til å drømme om disse brannene! :mrgreen:
Men man blir gjerne litt ekstra på vakt når flere drømmer om samme hendelse på samme sted egentlig uavhengig av hverandre.
Antall ord: 88
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

Bearchild skrev:Jeg kan ikke si jeg drømmer om branner ofte. Eller, ihvertfall ikke som jeg husker. Ikke kan jeg påstå at det er noen sterke følelser i sving for tiden heller.. ihvertfall ikke som jeg vet om. :lol:

Jeg regner jo med at det er tilfeldig. Og at datteren selvfølgelig kan ha helt andre grunner enn meg til å drømme om disse brannene! :mrgreen:
Men man blir gjerne litt ekstra på vakt når flere drømmer om samme hendelse på samme sted egentlig uavhengig av hverandre.
Får bare håpe det ikke er sanndrømmer. To med samme drømmer - da tenker jeg "advarsel." Ikke alle elektrikere er like flinke... Men jeg vet dere passer godt på dyrene deres og fortsett med det.
Antall ord: 128
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av UFO »

Bearchild skrev:Et par netter de siste ukene har jeg drømt at det brenner her hjemme. Den ene gangen var det en ulmebrann utenfor verandaen, den andre gangen brant det i annekset. Ikke sånne svære branner at hus eller liv gikk tapt, men det var fordi de ble oppdaget i tide.

Jeg hadde neppe viet dette oppmerksomhet hvis det ikke var for at datteren min som ikke bor hjemme en gang forteller at hun har hatt tilsvarende drømmer i det siste. At det har begynt å brenne her hjemme. En periode var det hver natt i en uke.

Hennes drømmer var mer konkrete og gikk på at det brant nede ved stallen og at det var forårsaket av feil på det elektriske anlegget. Siden alt av ledninger og koblinger er nytt (og utført av elektriker) gidder jeg ikke bestille noen for å dobbeltsjekke, men blir gjerne liggende utover kvelden og lure på om jeg har husket å dra ut alle støpsler osv.

Eller kan disse brannene bety noe annet i drømmetydingens verden? :bandit
Hm.. pussig, jeg drømte om en voldsom brann for et par tre netter siden. Det var i mitt barndomshjem dog. Mye ild og røyk, og problemer med å komme ut fra annen etasje. Min avdøde moder var også der og var veldig fortvilet. Det var tilogmed natt og sprengkulde.

Husker fra gammelt av at hun bestandig sa at "om man drømmer om brann så ser man sjelden ilden, kun røyk". Jeg har som oftest drømt det slik. Denne gangen var det nesten motsatt med mye ild. Det var ganske ubehagelig. Husker også at hun sa at OM man ser flammene så betyr det at man har en stor pengesum i vente. :roll: Vel, den henger litt vel tynt.

Dette med drømmer er interessant, men for meg har det blitt en pest og en plage. Kan snart ikke huske at jeg har hatt en eneste natt UTEN å drømme, og da når man våkner etter x-antall oppvåkninger - er man helt utslitt. :(
Antall ord: 347
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

Men du Ufo, kan det hende at drømmen din betyr at du savner din mor? Barndomshjemmet brenner ned og din avdøde mor er også der og hun er fortvilet. Er hun på en måte et bilde på deg og at du er fortvilet over å ha mistet henne og da er jo den delen av barndommen/fortiden over... Brent ned og borte med ilden liksom... Man savner jo gjerne barndomsminner og foreldre, i alle fal hvis man har hatt en nogenlunde grei oppvekst selvfølgelig. (Ellers kunne man jo snudd på det at du drømte at du ønsket en "heks" skulle bli brent sammen med din barndom og det som hører med til oppveksten... du vet de tankene vi helst ikke vil vedkjenne oss hehe... håper ikke det er så gale fatt da... :wx )
Antall ord: 138
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links