Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenAstral Projeksjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Thevillian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 08 Feb 2008 11:23
16

Innlegg av Thevillian »

Kimbara skrev:
Liza skrev:astral reising er ikke bra. du kan ende opp på psykiatrisk pleiehjem hvis du ikke gjør alt riktig
Sludder. Det er det samme som at oijabrett er farlige; bare vandrehistorier og tøys.
Oujibrett ER farlige. Grunn:

Grunn med utgangspunkt i at gjenferd finnes:
-Du kan kontakte de som ikke er så veldig snille, for å si det sånn :D

Grunn med utgangspunkt i at gjenferd ikke finnes:
-Du kan skremme deg selv noe så sinnsykt :D
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Kimbara skrev:
David Skywalker skrev:Jeg sier at det ikke er farlig så lenge man vet hva man driver på med. Så lenge man vet hva man skal gjøre og ha som intensjoner. Jeg sier lykke til - og jeg og andre kan gi dem råd. Og som du vet,Kimbara...vi lever i en verden hvor det foregår positive såvel som negative ting. Astralverdenen speiler vår verden - vår bevissthet. Mennesker som åpner seg opp for det åndelige vil åpne seg opp for mye rart om de ikke er bevisst på visse ting.Alle mennesker blir påvirket via astralverdenen når vi sover. Og det handler om å sortere ut hva man vil ta på alvor ang tanker f.eks.
Ja, dette er hva du tror.
Ja, for man kan jo ikke vite.
Antall ord: 138
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

When u dream... there are no rules... people can fly...anything can happen..
You may think u can fly... But you better not try ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=A5Yj6ImVc1k
Antall ord: 31
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Thevillian skrev:
Kimbara skrev:
Liza skrev:astral reising er ikke bra. du kan ende opp på psykiatrisk pleiehjem hvis du ikke gjør alt riktig
Sludder. Det er det samme som at oijabrett er farlige; bare vandrehistorier og tøys.
Oujibrett ER farlige. Grunn:

Grunn med utgangspunkt i at gjenferd finnes:
-Du kan kontakte de som ikke er så veldig snille, for å si det sånn :D

Grunn med utgangspunkt i at gjenferd ikke finnes:
-Du kan skremme deg selv noe så sinnsykt :D
oijabrett har ingenting med astral reising og gjøre. Uko har med meditasjon, pusteteknikker, avslapping og gjøre. Har ikke hørt om noen som har kommet på psykiatrisk pleiehjem på grunn av det.
Antall ord: 116
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Astral Projeksjon

Innlegg av Eaglespirit »

Liza skrev:
FireSpirit skrev:Jeg er ganske interessert i Astral Projeksjon (ut av kroppen)

Kan noen vennligst gi meg en detaljert Liste over hvordan?
og Er det sant at ånder/demoner kan ta over kroppen imens?
Har også hørt At folk vrir seg i smerte på gulvet etterpå :S

Blir veldig takkenmlig :D
Her er noe jeg fant på google:

TRENING FOR ASTRALREISER - "REISER" DER BEVISSTHETEN KAN FRIGJØRES FRA DEN FYSISKE KROPPEN - SAMTIDIG SOM DAGSBEVISSTHETEN ER INNKOPLET.
(det normale er jo at denne koples ut i slike normale astralreiser som helt naturlig skjer om natten mens man sover)
NB - viktig: Før man startes opptreningen på dette bør man ha lært seg så mye av den teoretiske forståelsen av den overfysiske verdens struktur og mekanismer, at man ikke har noen frykt for denne virkelighet - men HAR TILLIT, INNSIKT OG KJÆRLIGHET. Altså er det meget viktig å ha overvunnet alt av frykt før man går igang med dette. I motsatt fall kan man lett havne i en dagsbevisst forvirring, som gjør at man kan havne som midlertidig innlagt pasient på et psykiatrisk behandlingshjem
1. vær helt alene - garantert uten å kunne bli forstyrret - ta ut telefon og lås døren
2. slapp kroppen helt av - ligg ned på en seng eller divan
3. pust sakte og tenk på eksperimentet
4. konsentrer på et punkt 2m over eller foran deg.
5. lukk nå øynene, konsentrer deg eller tving deg selv til å tenke at du gjennom ditt astrale legeme ser på kroppen din fra dette punket over deg - fra ca.2m avstand. Konsentrer på dette!! Se for deg en sløraktig, fin kropp som grovt tilsvarer din fysiske kropp, og at denne separeres fra den fysiske "grovkroppen" og stiger noe over denne liggende fysiske kroppen. Hold øynene lukket til å begynne med - fordi du føler kanskje at du rister eller vrir deg.
6. med tålmodighet og øvelse vil du erfare et lite "elektrisk sjokk" - og se kroppen som ligger der nede med øynene lukket - 2m nede.

7. kanskje vil du føle at du er inne i en stor gummiballong som du skyver imot - uten at noe videre skjer. Men plutselig er du igjennom - og det føles et smell - som om du punkterer en ballong.
8. skremmes du tilbake i den fysiske kroppen må du begynne forfra igjen - men vent til en annen dag. Du må iallefall sove først.
9. la deg selv drifte rundt i rommet som om du var en såpeboble - utforsk rommet på en måte som du ikke kunne gjøre før
10. DU MÅ VÆRE OVERBEVIST SELV AT DU KAN GJØRE ASTRALREISER!! OG HUSK Å SLAPPE HELT AV.
11. etter å ha tilvennet deg å se din ytre kropp utenfra - prøv da å besøke en bekjent som du kjenner godt - fordi alle detaljer om dennes bosted, utseende, etc, må skapes i din bevissthet.
12. gå - dra - i astrallegemet den samme vei som du kjenner - men HOLD KLART I TANKENE BILDET AV DEN SOM DU VIL BESØKE. Husk at du ikke kan rote deg bort - da du er forbundet med den fysiske kroppen via den såkalte "sølvstrengen" - og slik finner du alltid tilbake BARE VED Å TENKE AT DU VIL TILBAKE TIL DEN FYSISKE KROPPEN. MEN - husk ikke å ha frykt - selv om du ser flere tankeskapte astrale elementalvesener, som kanskje kan se skremmende ut og som kanskje forsøker å skremme deg. DE KAN IKKE GJØRE DEG NOE SOM HELST - BORTSETT FRA AT DE UNDERHOLDES OG FØDES AV DIN EVENTUELLE FRYKT.
13. ALTSÅ - når du vil tilbake så tenk på din fysiske kropp!! Da er du straks tilbake over den - eller du smetter rett tilbake inn i den. Eller at du tanke/bevissthetsmessig må la deg synke ned i den.
14. kommer du "skjevt!" inn eller ned, må du forsøke å sovne for å få alt på "rett plass" i forhold til den fysiske kroppen. Under søvn går den inn/ut slik at den faller naturlig på plass - eller synkroniseres naturlig til de øvrige tyngre og finere legemer.
Det finnes altså tankeskapte "stygge" astrale skapninger som er lave elementaler, som senere i utviklingen skal inn i dyreriket og senere - som mennesker. Alkoholikere som ser "rosa elefanter" ser nettopp slike astralvesener når deres astrallegemer er "ruset ut" (forgiftet ut) av det fysiske. Men derved trekkes man til de laveste astrale soner. Stoffet meskalin gjør det samme, men det skader overselvet som øvrige narkotiske stoffer
ELEMENTALER er trinnet over tankeformer. Disse skapes bevisst og ubevisst av mennesker - men har et slags "pseudoliv" på egen hånd. De kan sies å være "mennesker" i et meget tidlig trinn i utviklingen. De er som "astrale aper" i forhold til menneskenes normale utviklingstrinn. Eksempelvis forsøker de ofte å skremme den astralreisende - de er nysgjerrige og kan også være nærgående - men husk altså å ikke ha frykt! De finnes kun på de laveste plan - og vil man stige forbi dem.
TANKEFORMER ble skapt av de gamle egyptiske prester for at de mumifiserte kroppene av FARAOENE kunne beskyttes mot gravrøvere etc.
På midlere astralplan kan du besøke venner og bekjente, byer, steder, museer etc. Her forstår du alle språk ettersom all kommunikasjon foregår via telepati.
ET annet sted i boken gis det en alternativ metode som går på å huske de normale "nattlige reiser" i astralkroppen.

FORBEREDELSE
BE til din underbevissthet om at du skal huske det som oppleves i astrallegemet - be om at du får gå ut av kroppen OG HUSKE ALT SOM SKJER - OM DETTE TILLATES FRA OVERSELVETS OVERSIKTSPUNKT. Gjenta bønnen mange ganger om dagen - morgen - middag - aften og natt. Og i lang tid - og øv på visualiseringen om at du går ut av kroppen.
lag evt. et mantra for å prege underbevisstheten - et mantra om at du skal ut å reise og HUSKE ALT.
FASTSETT en bestemt dag noen uker i forveien - da du skal ut Å FLY.
Når dagen kommer - ta ut telefonen - slå av lyset - vær rolig og avslappet. Hold fred i ditt indre og i forhold til andre.
legg deg rolig i din seng - mer eller mindre avkledd - kanskje et lett teppe over deg - men du skal heller ikke fryse. PUST ROLIG OG PRØV IKKE Å SOVNE. Men om du sovner skulle du allikevel huske alt om du har fått innpreget det sterkt nok i underbevisstheten.
Ligg i ro og forestill at den lette kroppen skyves ut av den vanlige. Det kan føles en lett risting e.l. Kanskje vil du føle at du faller - men det er astralkroppen som "faller" ned tilbake i den fysiske kroppen.
På samme måten som med opptrening av fysiske ferdigheter - så krever det å oppøve metafysiske evner også tolmodig trening og øvelse - igjen og igjen.
Dette var godt forklart, men det er ingen som er likens. Så det kan lønne seg å experimentere litt.
Antall ord: 1163
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Liza skrev:astral reising er ikke bra. du kan ende opp på psykiatrisk pleiehjem hvis du ikke gjør alt riktig
Dette er bullshitt!! Det eneste skummle med astral reiser er HVIS du ikke takler den nye informasjonen du møter på disse reisene.


Blir som en liten unge som ser på en drøy film.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Kimbara skrev:
David Skywalker skrev:Jeg sier at det ikke er farlig så lenge man vet hva man driver på med. Så lenge man vet hva man skal gjøre og ha som intensjoner. Jeg sier lykke til - og jeg og andre kan gi dem råd. Og som du vet,Kimbara...vi lever i en verden hvor det foregår positive såvel som negative ting. Astralverdenen speiler vår verden - vår bevissthet. Mennesker som åpner seg opp for det åndelige vil åpne seg opp for mye rart om de ikke er bevisst på visse ting.Alle mennesker blir påvirket via astralverdenen når vi sover. Og det handler om å sortere ut hva man vil ta på alvor ang tanker f.eks.
Ja, dette er hva du tror.

Det virker som at du er litt redd for dette med astral greier.

Hvordan vet du at det bare er det han tror. Kan du være 100% sikker? Nei ok, så la han si som han vill. Noen synes faktisk dette er spennede. Det er sunn mennesklig natur å være nysgjerrig i dette:)
Antall ord: 185
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Mick Wild skrev: Det virker som at du er litt redd for dette med astral greier.

Hvordan vet du at det bare er det han tror. Kan du være 100% sikker? Nei ok, så la han si som han vill. Noen synes faktisk dette er spennede. Det er sunn mennesklig natur å være nysgjerrig i dette:)
Hvordan drar du sluttningen at jeg "er redd"? Hvorfor skulle jeg være redd noe andre tror på? :D

Jeg vet at dette bare er noe han tror fordi han ikke kan vite. Er det noe jeg vet, så er det at ingen seriøs forskning indikerer at astralreiser er noe annet enn fantasi.

Du understreker bare mitt tilbakevennende poeng - nemlig at myteomspunne ting som astralreiser får den populariteten de har fordi det er spennende. "Kanskje var drømmen min ekte? Ja, sannelig...".
Antall ord: 140
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

For dere som har hatt astral reise.

Fortell ting dere har opplevd/sett?

Har dere truffet på innbyggere der som dere ser igjen i den fysiske verden?

Noen av dere som klarer å flytte på fysiske ting, f.eks legge kule penner på kanten se om dere kan påvirke disse i uko tilstand?

OBE er kjempe spennende.fortell om plasser folk har vært på!! asia? usa? afrika?
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg var på astralreise inn i en verden som var et hybrid av et dataspill og den virkelige verden. Der traff jeg min far, og det merkelige var at han ringte meg dagen etter!
Antall ord: 34
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

hvilket dataspill? høres spennde ut :) Tell me more.
Antall ord: 9
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Kimbara skrev:Jeg var på astralreise inn i en verden som var et hybrid av et dataspill og den virkelige verden. Der traff jeg min far, og det merkelige var at han ringte meg dagen etter!
Påstanden om den astralreisende er noe drøy.
Som skeptiker kan jeg ikke tro å att det var en hybrid av den virkelige verden å den digitale.

Her må du komme med bevis og ikke bare masse påstander.

Huff og huff, her var det masse tull.

Att han ringte deg dagen etter hadde sikkert ikke noe med spillet å gjøre- :mozilla_smile:
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Jeg kan fortelle en historie om en gang jeg hadde astral projeksjon.

Jeg lå å mediterte (lå helt stille og fokuserte på pusten). Og etter en stund kunne jeg se meg selv utenifra. Jeg kunne se at jeg kroppen min lå å sov.

Plutselig er jeg i en annen type perspesjon, eller dimensjon vil noen si. Jeg gikk rundt og husker jeg var veldig glad og fornøyd. Alt var også så virkelig. Jeg kunne se, høre, føle og sanse like kraftig som i den fysiske virkeligheten. I denne ut av kroppen opplevelser så jeg mange andre mennesker. Snakket med noen, andre bare ignorerte meg uten å hilse. Jeg kunne også tenke på en plass og plutselig være på stedet uten å bevege meg dertil slik vi gjør i den fysiske virkeligheten.

Veldig fasinerende opplevelse og ha. Du ser bilder krystallklare og kan sanse akkurat som på dagtid. En kan bruke meditasjon, hjernebølger som f.eks Hemi sync. Eller bare oppleve det tilfeldig en natt.

Er det noen her som noen gang har merket følelsen av å sveve over sengen? En slik følelse er det, bare du kan bevege/sveve deg fritt hvor enn du måtte ville dra.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

KB skrev:Er det noen her som noen gang har merket følelsen av å sveve over sengen? En slik følelse er det, bare du kan bevege/sveve deg fritt hvor enn du måtte ville dra.
Jeg får det av og til når jeg våkner, men det er ikke noe mer ved den enn ved en lucid drøm.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Monroe institute Forsker på bevissthet. Og de har også bidrar mye innenfor forståelsen av ut av kroppen opplevelser.

For å få OBE på lettest mulig måte kan en kjøpe Hemi sync sitt produkt angående OBE:
http://www.hemi-sync.com/store/product. ... t=0&page=1

Hvis man øver på dette regelmessig med hemi sync på høretelfoner så kan hvem som helst klare dette.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !