Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenTelekinese og flyving i drømme, samt sanndrømt

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Re: Telekinese og flyving i drømme, samt sanndrømt

Innlegg av Appelsin »

BA. skrev: Hva mener du med at det oppstår orden fra kaos? Er din mor kaotisk og du ordnet? :mozilla_tongue:

Mener du at det at vi stadig blir bedre tilpasset til dagens situasjon gjør at ting blir mer ordnet? Mange av dagens best tilpassede dyr ville ikke klart seg i tidligere tiders miljø. Det er de som er best tilpasset det miljøet de lever i som overlever.
Nei, jeg tenker mer i helhetlig kosmologisk perspektiv, som hvordan en strukturert bevissthet kan oppstå fra en ursuppe f.eks, for å sette det på spissen.
Antall ord: 94
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Telekinese og flyving i drømme, samt sanndrømt

Innlegg av BA. »

Appelsin skrev:
BA. skrev: Hva mener du med at det oppstår orden fra kaos? Er din mor kaotisk og du ordnet? :mozilla_tongue:

Mener du at det at vi stadig blir bedre tilpasset til dagens situasjon gjør at ting blir mer ordnet? Mange av dagens best tilpassede dyr ville ikke klart seg i tidligere tiders miljø. Det er de som er best tilpasset det miljøet de lever i som overlever.
Nei, jeg tenker mer i helhetlig kosmologisk perspektiv, som hvordan en strukturert bevissthet kan oppstå fra en ursuppe f.eks, for å sette det på spissen.
Såvidt jeg vet er det ingen som påstår at bevisstheten plutselig dukker opp i ursuppa.
Antall ord: 114
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Re: Telekinese og flyving i drømme, samt sanndrømt

Innlegg av Appelsin »

BA. skrev:
Appelsin skrev:
BA. skrev: Hva mener du med at det oppstår orden fra kaos? Er din mor kaotisk og du ordnet? :mozilla_tongue:

Mener du at det at vi stadig blir bedre tilpasset til dagens situasjon gjør at ting blir mer ordnet? Mange av dagens best tilpassede dyr ville ikke klart seg i tidligere tiders miljø. Det er de som er best tilpasset det miljøet de lever i som overlever.
Nei, jeg tenker mer i helhetlig kosmologisk perspektiv, som hvordan en strukturert bevissthet kan oppstå fra en ursuppe f.eks, for å sette det på spissen.
Såvidt jeg vet er det ingen som påstår at bevisstheten plutselig dukker opp i ursuppa.
Nei, det er bra. Men jeg sa ikke at den dukket opp i ursuppa, men fra den - som i å utvikle seg fra ;) Rart hvordan denne tråden har utviklet seg forresten hehe. Handlet vel egentlig om drømmer og nå begynte jeg å rote inn ursuppa. Uansett så tror jeg at bevisstheten er en mer fundemental del av virkeligheten enn bare er et produkt eller biprodukt av materien. Og at jeg har opplevd å være sanndrømt er det vel egentlig bare jeg selv som kan overbevise meg om, eller jeg kan la være. Også jeg har mine tvilende stunder.
Antall ord: 216
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links