Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenUforklarlig mareritt

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Brandal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 05 Aug 2013 23:03
10
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Uforklarlig mareritt

Innlegg av Brandal »

Ja, er ikke en gang helt sikker på hvordan eg skal forklare det ettersom det er en følelse og vanskelig å sette ord på. Men det begynner å irritere meg, så håper på noen har en brukbar forklaring på det.

Så lenge eg kan huske har eg hatt ett spesifikt mareritt og dette er det eneste som henger igjen. Etter at eg er blitt sånn forholdsvis god til lucid drømming er mareritt ikke noe eg er plaget av lenger. Det er lett nok å styre handlingen i en drøm. Men en følelse er ikke så lett å styre.

Prøver meg på en forklaring. Det kan komme når som helst, noen ganger også i våken tilstand men oftest i det eg holder på å falle i søvn. Ting føles plutselig feil, som om eg krymper inni hjernen min og alt føles veldig langt vekke. Føler meg litt som eg sitter i et mørkt rom. Men det er ingen bilder i dette her, kun følelser. Litt trykkende. Det går et kort stykke tid, prøver alltid å kontrollere det for å se om det kan gå vekk. Men det ender alltid opp i noe som ligner et panikkanfall. Får vanskelig med å puste, tør ikke lukke øynene, svimmel.

De fleste gangene er det så latterlige ting som dette som kan starte det hele. At en hånd holder i noe som er så bittelite som burde være mye større. Dermed ser det feil ut og hjernen min går helt i baklås.
http://wanelo.com/p/1649973/harry-potte ... e-potion-a

Vet at det høres fullstendig latterlig ut det her, men håper noen har noen forslag. For eg er helt blank
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Uforklarlig mareritt

Innlegg av ludoburgero »

Veldig rart det du setter ord på der, og jeg syns det er godt forklart, for jeg har nøyaktig samme følelsen av og til. Det skjedde mest da jeg var yngre og opptrådte spesielt mye ved feber.

Jeg har dessverre ingen forklaring. Det føles for meg også som at rommet utvides helt enormt ...En slags følelse av å komplett miste evnen til å bedømme avstand instantly ,i tillegg til at man på en måte lukkes inn i seg selv og at omgivelsene glir unna.

Det er ekkelt mens det pågår .
Antall ord: 97
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brandal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 05 Aug 2013 23:03
10
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: Uforklarlig mareritt

Innlegg av Brandal »

Nemlig, rommet blir liksom mørkere, men eg kan ikke forklare om eg synes det blir større eller det føles som om eg selv blir mindre.

På meg skjer det dessverre hele tiden, og bare tanken på det kan utløse et nytt anfall. Samme hvis eg ser bilder som ikke passer inn og noen ganger bare av seg selv. Men faktisk litt deilig å høre at det er andre som har hatt lignende opplevelser
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Uforklarlig mareritt

Innlegg av ludoburgero »

Godt å høre at det letta litt på trykket iallefall. Selv tenker jeg det kan knyttes litt opp mot ut av kroppen opplevelse. Det kan jo hende det er forstadiet?
Antall ord: 30
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brandal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 05 Aug 2013 23:03
10
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: Uforklarlig mareritt

Innlegg av Brandal »

Nei, det er ikke noen ut av kroppen opplevelse eller noe som helst annet. Jo lenger eg har øynene lukket jo mer panisk blir eg. Ofte er eg nødt til å stå opp og gjøre noe annet inntil det forsvinner
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Uforklarlig mareritt

Innlegg av Bearchild »

Hmm.. jeg tror jeg kjenner igjen beskrivelsen. Eller følelsen du beskriver.
Hvis det er det samme som jeg har opplevd er det noe jeg har opplevd periodevis fra jeg var liten, og spesielt når jeg var febersyk.

Når jeg ble gravid kom denne følelsen stadig oftere, og et stykke ut i svangerskapet var det så godt som hver kveld. Plutselig en kveld fikk jeg følelsen av at det var sånn det måtte føles å ligge inni magen! Stort og lite, mykt og hardt, trangt/ småklaustrofobisk men samtidig trygt på et vis. Etter dèt opphørte "problemet", jeg tror jeg bare har kjent det et par ganger i ettertid når jeg har hatt ordentlig feber.
Antall ord: 124
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links