Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenGjentagende uforklarlig drøm om tidsforflytning

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
MarieKristine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 28 Aug 2015 15:38
8
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Gjentagende uforklarlig drøm om tidsforflytning

Innlegg av MarieKristine »

Jeg har en gjentagende drøm...ja helt siden 1998 har jeg hatt denne drømmen omtrent to-fem ganger i året. Håper noen her inne kan forklare meg evt hva den betyr og hvorfor den gjentar seg som tro kopi hver gang.

I drømmen er jeg ved Kingosgate i Oslo og går mot Alexander kiellandsplass. Med meg har jeg en barnevogn med en liten guttebaby i, som jeg vet er MITT BARN i drømmen. Idet jeg går oppover ser jeg ned i vognen på barnet mitt og han smiler tilbake. Da kommer en merkelig tanke: "Jeg sover nå, og jeg må våkne"
Klar over det faktum at jeg sover og med ønske om å forlate drømmen fortsetter jeg opp til korsveien. Idet jeg skal trille ut på overgangsfeltet (der 34 bussen pleier stoppe på vei ned MOT byen),så er det som å gå igjennom en luftvegg. Jeg går fremdeles på samme overgangsfelt, fremdeles med en barnevogn, men byen ser annerledes ut selv om det er nøyaktig samme sted. jeg går plutselig med lang kjole og hatt, en meget gammel type barnevogn og i vogna, der ligger nøyaktig samme barn men med andre klær. Fremdeles er jeg klar over at jeg drømmer...men denne nye skikkelsen jeg er blitt ønsker ikke at jeg skal våkne, men bli der og leve videre...idet jeg tenker tanken på at jeg ikke ønsker våkne, så våkner jeg bestandig...like forvirret hver gang og med et sterkt ønske om å dra tilbake der drømmen slapp.

Drømmen endrer seg aldri, den er i farger, klar som den virkelige verden og ingenting nytt skjer...det er det samme om og om igjen...hele denne handlingen kan jeg nå utenat som et filmmanus man har lest altfor mange ganger.

Finnes forklaring på drømmen? Har dere tanker omkring dette? Eller er det en tåpelig drøm som bare er som et godt mareritt...føler meg som et spørsmålstegn rett og slett...og drømmen er jo helt sprø..med tanke på at jeg går fra en nutid til en eldre tidsepoke....
Forvirret..men svært nyskjerrig ja. Hva er dette for galskap?
Antall ord: 376

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Gjentagende uforklarlig drøm om tidsforflytning

Innlegg av jeditrond »

Siden samme drøm gjentar seg flere ganger pr år og over tid, vil jeg ikke avskrive dette som fantasi eller galskap. Du forsøker å fortelle deg selv noe :) Det er nærliggende å tro at budskapet som gjentar seg om å våkne henspiller på at du har evner som du må ta i bruk. Hvorfor tidsforskyvningen vet jeg ikke, om det ikke er slik at du har hatt dette "problemet" i tidligere liv også, at du måtte ha en ekstra dytt for å ta i bruk dine sovende evner.

Hva slags evner dette måtte være aner jeg ikke, men det finner du ut av :)
Antall ord: 106
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MarieKristine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 28 Aug 2015 15:38
8
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Re: Gjentagende uforklarlig drøm om tidsforflytning

Innlegg av MarieKristine »

Tusen takk for svar. Det virker svært fornuftig...og føles svært riktig det du sier .
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Gjentagende uforklarlig drøm om tidsforflytning

Innlegg av jeditrond »

Bare hyggelig :) Lykke til med reisen videre inn i en større og rarere verden :)
Antall ord: 15
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Gjentagende uforklarlig drøm om tidsforflytning

Innlegg av Terra »

Minner fra et tidligere liv? :dontknow
Antall ord: 5
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Gjentagende uforklarlig drøm om tidsforflytning

Innlegg av g.r.y »

Snodig det der med ikke å våkne i den delen av drømmen hun ØNSKER å våkne, for så å våkne i den delen av drømmen hun IKKE ønsker det..
Antall ord: 31
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links