Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenTrist drøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Minii75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Des 2015 21:34
8
Lokalisering: Oppland
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Trist drøm

Innlegg av Minii75 »

Hei :vink
Hadde en trist drøm for et par uker siden. .Kunne noen prøve å tyde den?
Jeg og pappa er i selskap hos mormor – av alle steder. (Mormor er død og min mor og pappa er skilt for lengst,, så hvorfor der?)
Familien er samlet på kjøkkenet, jeg sitter utenfor døren til stua. Så kommer pappa i dress (eller finklær) og slips. Sørpe full. (Pappa har hatt problemer med alkohol før, men bare i helger og ferier)
Den ene onkelen min tar tak i ham og sier: ”Du greide det ikke nå, heller. Du er jo stupfull!”
Pappa rister ham av seg, og går og setter seg borte i i en krok, og tar opp flaska. Jeg ser på min kjære far, sitte alene i en krok og drikker, mens hele familien er på kjøkkenet.
Han ser så ensom ut, der han sitter, og det det skjærer meg i hjertet. (Nå skal det sies at pappa er VELDIG populær, har en skokk med kamerater + hele familien. Men i drømmen, var han som en utstøtt).
Jeg sitter midt mellom pappa borti kroken, og resten av familien på kjøkkenet. Også jeg er som en utstøtt nå. Sitter ikke sammen med pappa, og er heller ikke sammen med de på kjøkkenet.
Hva har jeg gjort for å bli utstøtt på denne måten? Nei,ikke utstøtt – de kommer for å ta fra ham flaska når jeg roper, men ingen tar verken meg eller pappa med seg inn på kjøkkenet. .
Det er liksom meg og pappa mot alle de andre – og jeg og pappa er ikke sammen engang! Jeg bare ser på ham, syntes ikke synd på ham engang!

Våknet av at jeg var på gråten.


Hva kan den bety?
Antall ord: 307
Know your limits, but reach for the stars

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Trist drøm

Innlegg av jeditrond »

Du føler deg dratt mellom din far og resten av familien. Derfor satt du halvveis mellom faren din og resten av familien på kjøkkenet.
Antall ord: 26
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minii75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Des 2015 21:34
8
Lokalisering: Oppland
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Re: Trist drøm

Innlegg av Minii75 »

Det hadde vært logisk, om det ikke var for at vi er sterkt knyttet til hverandre? Og hvorfor er vi hos mormor? Dessuten var det pappas søsken som var på kjøkkenet. ....
Antall ord: 34
Know your limits, but reach for the stars

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Trist drøm

Innlegg av jeditrond »

Minii75 skrev:Det hadde vært logisk, om det ikke var for at vi er sterkt knyttet til hverandre? Og hvorfor er vi hos mormor? Dessuten var det pappas søsken som var på kjøkkenet. ....
Aner ikke, men det er det du rives mellom, din mors familie og din fars familie. Du er sterkt knyttet til faren din skriver du jo, men du vil vel gjerne være med den andre halvdelen av familien også. Det at det var din fars søsken som var der er litt spesielt, men det er kanskje det at du føler at de ikke gjør nok for å hjelpe ham? At de ignorerer deg når du sier i fra?
Antall ord: 118
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minii75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Des 2015 21:34
8
Lokalisering: Oppland
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Re: Trist drøm

Innlegg av Minii75 »

Hmmm, kanskje. Har aldri hatt noe forhold til min mor og hennes del av av familien. Det har alltid vært meg og pappa.
Han har gitt seg med alkoholen nå de siste 10 årene, men det sitter jo i meg. Angsten, usikkerheten.

Da han var på "det verste, ba jeg onkler og tanter om hjelp med ham. De gjorde det de kunne, men kanskje jeg ikke syntes det var nok?
Men det er jo lenge siden! Hvorfor har jeg den drømmen NÅ?
Antall ord: 84
Know your limits, but reach for the stars

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Trist drøm

Innlegg av jeditrond »

Minii75 skrev:Hmmm, kanskje. Har aldri hatt noe forhold til min mor og hennes del av av familien. Det har alltid vært meg og pappa.
Han har gitt seg med alkoholen nå de siste 10 årene, men det sitter jo i meg. Angsten, usikkerheten.

Da han var på "det verste, ba jeg onkler og tanter om hjelp med ham. De gjorde det de kunne, men kanskje jeg ikke syntes det var nok?
Men det er jo lenge siden! Hvorfor har jeg den drømmen NÅ?
Frykten har ikke sluppet taket helt kanskje? Det nærmer seg jo høytiden for familiesammenkomster med noen ganger tilhørende alkoholholdig drikke servert i sånn halvveis fri flyt?
Antall ord: 116
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minii75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Des 2015 21:34
8
Lokalisering: Oppland
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Re: Trist drøm

Innlegg av Minii75 »

Frykten er der alltid, og ja,, det er verst før jul.

Men hvorfor drømmer jeg så mye at jeg er i stua til mormor? Har ikke vært der siden jeg var 8 år gammel. Min mor bor der nå, men jeg har ikke vært inne der på over 30 år. Likevel har jeg stadig skumle, ekle drømmer om at jeg er alene i stua der...
Antall ord: 70
Know your limits, but reach for the stars

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Trist drøm

Innlegg av jeditrond »

Minii75 skrev:Frykten er der alltid, og ja,, det er verst før jul.

Men hvorfor drømmer jeg så mye at jeg er i stua til mormor? Har ikke vært der siden jeg var 8 år gammel. Min mor bor der nå, men jeg har ikke vært inne der på over 30 år. Likevel har jeg stadig skumle, ekle drømmer om at jeg er alene i stua der...
Analyser dine egne følelser ang. denne stua, det må jo ha skjedd noe der eller at du forbinder den med noe negativt som slår ut i ekle drømmer. Mulig det henger sammen med resten av drømmen? At det var her du så faren din overstadig beruset første gang?
Antall ord: 125
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minii75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Des 2015 21:34
8
Lokalisering: Oppland
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Re: Trist drøm

Innlegg av Minii75 »

Hmmm.

Vi bodde der noen måneder da jeg var liten (mens pappa &co bygde huset i byggefeltet).
Det er ingen negative følelser når jeg tenker på kammerset,, men den andre stua er større, og det er der jeg er i de ekle drømmene.
Jeg blir redd når jeg tenker på den, av en eller annen grunn.
Antall ord: 62
Know your limits, but reach for the stars

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links