Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmetolker

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Mariann
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Feb 2016 23:26
8
Blitt takket: 1 gang

Drømmetolker

Innlegg av Mariann »

Hei, jeg er ny her, så litt usikker på om dette er riktig sted for dette.
Jeg drømmer ofte samme drøm flere dager etter hverandre, er spesielt to drømmer en hvor mine søsken er involvert, ( to brødre) vi står på slalåm hvor de plutselig faller ned ett stup, og ned i ett vann, skjer mye rart.
Drøm nr to er på hytta, hvor naboen plutselig kommer og skal drepe oss, etter mye dramatikk våkner jeg, men når jeg sovner igjen fortsetter drømmen videre. Det eneste drømmene har til felles er at de fortsetter etter at jeg er våken, jeg kan åpne øynene for då lukke dem igjen, så forsetter drømmen, jeg er bevist, men drømmen fortsetter når øynene er igjen. Blir like satt ut hver gang. De siste gangene jeg har hatt sånne mareritt, har samboeren fortalt at jeg gnisser tenner. Noen som har opplevd noe lignende, eller har svar på disse drømmene/ marerittene?
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Drømmetolker

Innlegg av Terra »

Hei, jeg lurer på om du har det jeg kaller for kaosdrømmer. Der skjer det gjerne alt du er redd for skal skje i det virkelige liv. Men det er ikke noe som kommer til å skje. Hjernen fantaserer og bearbeider mye rart som vi opplever, hører om fra andre, leser og ser på tv og data osv. Når vi sover surrer og går mye rundt i hodet vårt og hjernen greier ikke skille på hva som er drøm, fantasi og virkelighet. Og noen ganger kan vi fortsette å drømme selv om vi er nesten våkne, vi tror vi er våkne og har åpnet øynene men hjernen drømmer fortsatt enda litt før vi enten står opp og våkner eller legger oss ned igjen for å sove videre. Da kan drømmene fortsette å spinne. Det er helt normalt og ikke noe farlig. Vi er nok mange som opplever slikt kaos under drøm og søvn. Søvnparalyse kalles den tilstanden vi tror vi er våkne mens hjernen fortsetter å spinne på drømmene og marerittene våre. Og når man bekymrer seg eller har panikk og er redd i drømmene kan en skjære tenner. Jeg har selv våknet av at jeg skjærer tenner når jeg har hatt vonde drømmer der jeg har vært bekymret og engstet meg.
Antall ord: 235
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariann
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Feb 2016 23:26
8
Blitt takket: 1 gang

Re: Drømmetolker

Innlegg av Mariann »

Takk for svar :)
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links