Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømte om min avdøde tante

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Drømte om min avdøde tante

Innlegg av Penny23 »

Jeg mistet min tante brått for ca 3 år siden i en ulykke. Hun betydde svært mye for meg. Jeg drømmer veldig sjeldent om henne. Tror jeg har drømt om henne to ganger etter hun døde. Den ene gangen drømte jeg at hun hadde fått kreft og at vi visste hun skulle dø. Den andre gangen var i natt, og jeg følte veldig ubehag da jeg våknet (drømmen var så tydelig, og husker alt).

Jeg drømte at hun satt i stuen i barndomshjemmet til hun og min mor. Jeg kom inn i stuen og fikk sjokk da jeg så henne sitte på en stol inntil veggen men sånn at jeg så henne med en gang jeg kom inn døren. Jeg så henne veldig tydlig, og hun smilte til meg. Ble så paff da jeg så henne, for hun var jo død, men jeg løp bort og hev meg rundt halsen hennes, og sa at jeg hadde savnet henne så mye. Så smilte hun til meg og sa at hun var her fordi hun skulle prøve å få det litt varmere i huset (huset pleier å være litt kjølig), og at hun kom til å vise seg for oss noen ganger til inntil det ble varmere, men så ville hun forsvinne og da ville det komme noen blinkende hvite lys etter henne. Jeg spurte om hun hadde det fint der hun var nå, og da sa hun at hun hadde det veldig bra. Jeg spurte om det fantes noen høyere makter, og da svarte hun at det gjør det med et smil om munnen. Hun forsvant og kom plutselig tilbake igjen etter en stund. Da satt min mor og min bestemor og snakket med henne i stuen, igjen hev jeg meg rundt halsen hennes igjen.

Hun dukket så opp igjen en siste gang. Da satt hun og min mor rundt stuebordet og min tante lagde en miniatyr hage av noe hvitt materiale og glitter. Min mor og jeg fikk være med å legge litt glitter rundt i den lille hagen de hadde laget på bordet. Jeg spurte henne mens jeg satt der "kan du se fremtiden vår?", hun svarte at det kunne hun og at vi kom til å få det veldig fint alle sammen men vi måtte leve i nuet. Min mor, far og bestemor + meg skulle i familieselskap, og jeg gikk inn til min far på kjøkkenet for å si noe. Da jeg kom inn igjen i stuen var min tante borte og jeg så noen blinkende hvite lys. Jeg vet ikke hvor min mor ble av, heller ikke min far eller bestemor. Jeg var plutselig helt alene inne i stuen, alle var borte. Da våknet jeg plutselig, og var lysvåken.

Jeg var helt kald i kroppen da jeg våknet, og nesten litt redd. Er redd det var et tegn på at hele familien min kommer til å forsvinne fra meg. Jeg pleier aldri å huske drømmene mine så godt. Kan dette være et tegn på noe? Setter veldig pris på svar, og innspill. Har tenkt på dette i hele dag, og vært litt små deppet.

Mvh

En litt fortvilet meg
Antall ord: 544

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Drømte om min avdøde tante

Innlegg av Terra »

Når jeg leser drømmen din nå så tenker jeg at hun i drømmen sier til deg at hun skal gjøre boligen varm igjen. Ta bort det kalde. Tankene mine går da altså til at om det har vært noen energier i boligen din som har gjort at det har virket "kaldt," så har hun fjernet det nå. Høres sikkert helt crazy ut men det er mine tanker rundt drømmen din.

Noen ganger kan de vi er glad i besøke oss gjennom drømmer tror jeg da i alle fall. Og at hun har hjulpet deg på en eller annen måte med å rense ut i huset ditt da. Kan være så enkelt. Men jeg vet selvsagt ikke, dette er kun de tankene jeg får inn når jeg leser innlegget ditt.

Og jeg tror slett ikke du skal miste noen for drømmen var jo heller positiv og for å hjelpe deg føler jeg på.
Antall ord: 166
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Drømte om min avdøde tante

Innlegg av lightwave »

Det man drømmer er jo symboler og skal ikke tolkes bokstavelig, så jeg tror ikke dette er noe å være bekymret for.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Drømte om min avdøde tante

Innlegg av Artemis »

Hei! Jeg tror heller ikke at du skal tolke dennne drømmen som noe negativt. Jeg vet ikke om du "fikk inn" tanten din eller ikke, det kan jo hende, men det er ikke så uvanlig å drømme om folk som er døde, og at de plutselig dukker opp i drømmer selv om det er en stund siden de døde. Det kan være en del av sorgprosessen, eller så representerer personer man drømmer om som oftest aspekter av en selv. Så de er ikke "seg selv" i drømmene, men gir uttrykk for deler av din underbevissthet som vil si deg noe.

Når man husker en drøm spesielt tydelig, så tenker jeg at det er en drøm som vil si en noe viktig.

Drømmer følger jo ikke en logisk utvikling som en vanlig historie. Så det at du plutselig er alene i drømmen tror jeg ikke sier noe om hva som vil skje i fremtiden, men at du f eks kan tolke det som at du har følelser av å være alene og etterlatt fordi tanten din døde, at det er tomt etter henne rett og slett.

Du kan søke opp ulike drømmesymboler på nett (prøv å søk også på engelsk) og se hva du får ut av f eks "mor", "far", "kjøkken", "stue", "hage", "hvitt", "glitter", "miniatyr" osv. Alle detaljer har en betydning! Men ikke alle betydninger er de samme for alle. Hvis jeg lurer på hva noe jeg har drømt betyr leter jeg gjerne etter flere innfallsvinkler, og når jeg ser en som stemmer for meg er det gjerne mer av drømmen også som faller på plass.

For eksempel kan kjøkken et symbol på næring og det feminine (interessant da at det var faren din som var på kjøkkenet, det kan du f eks se nærmere på, mens alle de kvinnelige medlemmene var jo samlet i stua. Kan jo være at det er faren din som har mye av disse feminine egenskapene og er en omsorgsperson for deg). Kjøkken kan også være et symbol på kommunikasjon, og det er jo litt interessant siden du gikk inn på kjøkkenet for å si noe til faren din (hva ville du si mon tro?).

Stue er jo et sted der man gjerne oppholder seg med familie og er sosial, som forsterkes av at moren din og bestemoren din også var i stua sammen med dere. Jeg vil tror at familien betyr mye for deg og at det at de forsvant i drømmen er et uttrykk for din egen redsel for at de skal forsvinne fra deg, naturlig nok også tenker jeg når man har mistet brått et menneske man var glad i. Men budskapet fra tanten din (eller noe i deg selv) sier jo at dere skal få det bra, men at dere må leve i nået. Rett og slett fordi livet ikke er uendelig, noe dødsfallet til tanten din understreket.

Miniatyrhagen er også interessant synes jeg, men vet ikke helt hva den skal bety. For meg gir det hvite materialet og glitteret assosisasjoner til vinter, og siden du nevner dette med at det er kjølig i huset er det litt pussig synes jeg. Kan det være noe med at du ønsker litt mer varme og kjærlighet mellom dere i familien, at dere tar mer vare på hverandre? At det er det tanten din ville gjøre noe med i drømmen?

Ellers er "hage" og "miniatyr" også spennende symboler. Og det var noe moren og tanten din skapte sammen, kanskje noe som ga deg gode følelser?

For å konkludere, så tror jeg det er noen tanker og følelser som har dukket opp i deg som et resultat av at tanten din døde, og at det er en del av en sorgprosess. De følelsene du hadde da du våknet sier kanskje noe om at du sørger over tanten din og har noen tanker og følelser som trenger å få komme opp og bevisstgjøres, sånn at du kommer videre i sorgprosessen.

Jeg tror helt generelt at vi gjerne skyver sorg litt bort, og at vi tenker at vi blir ferdige med det mye raskere enn vi egentlig blir ... Så det er fint at drømmene våre minner oss på at vi har noen tanker og følelser som vi trenger å bevisstgjøre oss.

Håper dette ga deg noe!
Antall ord: 761

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Drømte om min avdøde tante

Innlegg av Penny23 »

Tusen takk for svar til dere alle sammen :-) Interessant det dere sier! Føler at det du sier passer veldig bra Artemis. Vi er en familie som er veldig knyttet til hverandre og har det veldig fint sammen. Jeg har stor frykt for å miste noen så brått igjen, spesielt en som står meg så nær. Så jeg føler det du skrev egentlig passet veldig godt med sånn som det er. Kanskje det var en liten vekker :-)
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Drømte om min avdøde tante

Innlegg av Artemis »

Så heldig du er som har en så nær sammenknyttet familie! Da håper jeg dere får det kjempefint sammen i tiden fremover også og tar vare på det dere har sammen :luv
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links