Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDet å drømme fra andres perspektiv

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

vj88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 27 Sep 2017 18:34
6

Det å drømme fra andres perspektiv

Innlegg av vj88 »

Hei! Jeg starter min epoke her inne med ett nysjerrig, og sikkert relativt vanlig spørsmål:
Hvis man til stadighet drømmer fra andre menneskers perspektiv, da spesielt når perspektivet er rettet mot en selv, kan man tolke noe av dette?
Jeg har ett eksempel:

Jeg hadde en lengre flørt med noen som av religiøse årsaker ikke hadde samvittighet til å fortsette det vi holdt på med, etter å ha holdt sin tro og sine syn hemmelig over en god periode. Jeg tok jo dette noe emosjonelt da, men er en forstående mann, og slo meg til ro med at dette ikke var noe jeg hadde evne til å gjøre noe med. Etter en tid tok mennesket kontakten og ønsket å ha ett vennskap, da vi hadde en veldig fin tone, og kommUniserte veldig bra. Jeg gikke med på dette, og det gikk bra over lengre tid, men så begynte jeg å drømme fra hennes syn på nettene. I disse ganske repeterende drømmene er det akkUrat som om jeg har en kamp med meg selv, bare at det ikke er jeg i person, men denne andre personen. Kampen har meg som en sentral brikke, da jeg rett og slett pga vår tidligere kontakt, som i deres trostretning er forbUdt, ikke er ett menneske personen skal ha i livet sitt overhodet..
Jeg trodde jo dette bare var tøys og en artig twist servert fra hjernen, men det viste seg at dette stemte, og at personen alså trosser reglene i ønske om å ha en kontakt. Jeg ble kort tid etter at dette startet konfrontert med dette, og jeg har akseptert det hele, men motparten trosser støtt og stadig dette for å oppnå kontakt, noe jeg blir ''advart'' om i drømme, ved at jeg gjerne drømmer fra dette perspektivet noen dager i forveien før det skjer. Det har også forekommet i dagdrømmer, men det er som om jeg forsvinner vekk fra virkeligheten noen minUtter når det forekommer i våken tilstand.

Nå er ikke jeg på jakt etter svar når det kommer til eksempelet
, da jeg er kapabel til å forstå denne kampen, og vil nok få en fasit på det hele etterhvert, men dette er jo natUrlig nok det eksempelet jeg hUsker best, da dette er den eneste sammenhengede sitUasjonen dette har foregått. Det har forekommet enkelttilfeller av det samme, men ikke i den grad som i dette.

Så det jeg egentlig er nysjerrig på er om det er noen som vet hva dette er?
Er jeg rett og slett så ''heldig'' at tilfeldigheter går den veien jeg tenker ofte, eller er dette en evne jeg kanskje bør prøve å Utvikle?
Jeg legger tarot kort med overraskende god presisjon, og har sett ett og annet Uforklarlig oppigjennom mine 30 år på jorden, men videnfor dette har jeg ikke opplevd noe som kan sammenlignes med dette. Jeg har forøvrig ikke lagt tarot på meg selv angående dette, da jeg ikke vet hvordan jeg skal spørre om såpass spesifikke ting.

Jeg håper ikke jeg har sporet av her, selvom ekemspelet ble noe lengre enn jeg hadde sett for meg, og det er nok også verdt å nevne atter en gang at selve eksempelsitUasjonen ikke er noe jeg søker rådgivning for, det er rammen rUndt som har ført meg til dette forUmet.

PS: Jeg har store U'er i hele innlegget da tastatUret mitt har bestemt seg for at denne knappen ikke skal oppføre seg normalt.
Antall ord: 592

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Det å drømme fra andres perspektiv

Innlegg av Terra »

Hei, og velkommen til forumet! :-)

Mulig du er sanndrømt. Trist at religion skal ødelegge mellom folk hvis så er tilfelle mellom deg og henne. Er en del slike tilfeller en hører om. Noen kan til og med bli truet på livet om de ikke gir opp den de er sammen med. Tradisjoner kan være veldig viktige for enkelte familier å overholde. Eller i enkelte trossamfunn.
Antall ord: 67
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vj88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 27 Sep 2017 18:34
6

Re: Det å drømme fra andres perspektiv

Innlegg av vj88 »

Det har blitt foreslått før at jeg er sanndrømt, men dette er på en måte ikke noe jeg forbinder med det jeg har funnet om temaet, da det blir så spesifikt..

Javisst er det synd, men igjen, jeg er forståelsesfull, og klar over realitetens urettferdighet. Derav understreker jeg jo at dette ikke er problemet her, det er såpass grei avstand fra denne ''flingen'' og nå, at jeg bare syns det er så rart at dette med drømmene har begynt å forekomme. Jeg har andre eksempler å komme med, men jeg syns den situasjonen traff best. Men for å vise til noe annet så har jeg nå ved to annledninger drømt at noen har opplevd samlivsbrudd kun dager før det har vært aktuelt, og dette er mennesker kun har sporadisk kontakt med, og ikke har nevneverdig kunnskap om privativet til.
Det kan godt bare være tilfedigheter, men igjen, det er merkelig. Jeg har ett lite håp om at noen som vet litt om slikt snapper opp denne posten, hehe.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Det å drømme fra andres perspektiv

Innlegg av Terra »

vj88 skrev:Det har blitt foreslått før at jeg er sanndrømt, men dette er på en måte ikke noe jeg forbinder med det jeg har funnet om temaet, da det blir så spesifikt..

Javisst er det synd, men igjen, jeg er forståelsesfull, og klar over realitetens urettferdighet. Derav understreker jeg jo at dette ikke er problemet her, det er såpass grei avstand fra denne ''flingen'' og nå, at jeg bare syns det er så rart at dette med drømmene har begynt å forekomme. Jeg har andre eksempler å komme med, men jeg syns den situasjonen traff best. Men for å vise til noe annet så har jeg nå ved to annledninger drømt at noen har opplevd samlivsbrudd kun dager før det har vært aktuelt, og dette er mennesker kun har sporadisk kontakt med, og ikke har nevneverdig kunnskap om privativet til.
Det kan godt bare være tilfedigheter, men igjen, det er merkelig. Jeg har ett lite håp om at noen som vet litt om slikt snapper opp denne posten, hehe.
Bare hyggelig! :-)

Ja, for all del... Jeg er sanndrømt selv og snakker bare for hva min erfaring er i emnet. Drømmer om ting som skjer siden, ting en kan lese om i aviser og på nettet. Da er jeg i som en stedfortreder for dem det gjelder i det virkelige. Men jeg opplever det som om jeg føler og ser det de opplever.

Får håpe noen andre svarer deg da.
Antall ord: 254
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vj88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 27 Sep 2017 18:34
6

Re: Det å drømme fra andres perspektiv

Innlegg av vj88 »

Oi, kunne du ikke sagt det med en gang! Jeg sender deg en PM hehe!
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vj88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 27 Sep 2017 18:34
6

Re: Det å drømme fra andres perspektiv

Innlegg av vj88 »

Ja, for all del... Jeg er sanndrømt selv og snakker bare for hva min erfaring er i emnet. Drømmer om ting som skjer siden, ting en kan lese om i aviser og på nettet. Da er jeg i som en stedfortreder for dem det gjelder i det virkelige. Men jeg opplever det som om jeg føler og ser det de opplever.

Får håpe noen andre svarer deg da.
Jeg mente ikke å være avvisende, jeg kan formulere meg litt i overkant rett frem hehe.

Så interessant å se at andre opplever noe lignende, jeg syns det er så merkelig, da det først er de to siste årene av livet mitt som har gitt meg slike opplevelser. Før la jeg bare kort, og hørte skritt og stemmer hvis jeg var i kjempegamle hus med historie.

Jeg sendte deg en sånn privat melding i allefall
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Det å drømme fra andres perspektiv

Innlegg av Terra »

Beklager jeg også, ikke meningen å svare på den måten. Legger like greit svaret mitt ut her siden vi allerede har en tråd om emnet, kan være flere som kjenner seg igjen i det vi opplever. ;-) Husker ikke når det begynte, men tror jeg har hatt det slik i omtrent 30 år. Og ja, jeg har det som deg, drømmen er som å se en film, den er levende og når jeg våkner husker jeg den og kan fortelle den til andre. Er derfor jeg har vitner om at jeg snakker sant. Jeg forteller hva jeg har opplevd i drømmen og dagen etter eller senere skjer det i verden. Første gang jeg husker er at jeg drømte at min bestefar døde og like etterpå døde han. Siden kan jeg nevne ting som at jeg drømte om et hus som raste sammen og mange døde og skadede, og dagen etter leste jeg om akkurat det på nettnyhetene. Det var i et annet land. Jeg har også drømt om innbrudd der folk ble skadet, truet og bundet men overlevde og leste om det rett etterpå på nyhetene på nettet. Jeg følte og så slik de fortale om hendelsen. Som om jeg var dem i den situasjonen, og likevel så det hele utenfra.
Antall ord: 224
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links