Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Tror du på reinkarnasjon?

Tror du ikke på reinkarnasjon?
3
6%
Den som tror, hva tror du skjer?
46
94%
 
Totalt antall stemmer: 49

Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Reinkarnasjon.

Innlegg av Maya »

Hei Eva :lol:

Vil det si at din teori blir at du lever dette liv og blir en hjelper etter din død?

Blir det ikke utrolig mange hjelpere i åndedimensjonene da?

Det er jo derfor vi veksler litt her.

Men det var en fin teori ja for all del, men for meg vanskelig å forholde seg til.

Men uansett så takker jeg for at du ville dele den her inne, det finnes sikkert noen her som er enige med deg :lol:
Antall ord: 79
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Eva

Innlegg av Eva »

Hvis det er sant at jeg har rundt 12 hjelpere, og andre jeg har hørt har tilsvarende, så virker det jo plausibelt. Egentlig.

Men jeg tror ikke at ALLE hjelpere er hjelpere til enhver tid, da.
Noen reiser vel kanskje til og med litt rundt, og besøker andre plasser ? :wink:

Hmm..... hva ville du gjort, feks? :roll:

:wink: :D
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angelica

Innlegg av Angelica »

Maya, er nok veldig mange i dimensjonen åndene er i. Men har vanskelig for å tro at det er "overbefolket", for vi har jo ingen idè om hvor disse kan flytte seg. De er sikkert ikke bare her på jorden.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eir
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 22 Sep 2003 13:52
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Reinkarnasjon.

Innlegg av Eir »

Maya skrev:Vil det si at din teori blir at du lever dette liv og blir en hjelper etter din død?

Blir det ikke utrolig mange hjelpere i åndedimensjonene da?
Ser man på demografien her på jorda, så er det vel knapt med hjelpere til alle som lever i dag. Pga befolkningseksplosjonen lever det i dag flere mennesker på jorda enn det som det har gjort opp igjennom historien gjennom noen tusen år, etter hva forskerne har beregnet. I dag er vi over 7 milliarder, for hundre år siden var vi ikke 2 milliarder ennå en gang.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gizze

Innlegg av Gizze »

Hei!

Synes re-inkarnasjon er et veldig intressant emne!
Jeg har alltid trodd på reinkarnasjon siden jeg kan huske. Første gangen jeg husket tidligere liv var da jeg var 3. Etter det har jeg hatt mange drømmer, i bruddstykker og "sett" ting fra tidligere liv.

En ting som jeg har gått og grunnet på i mange år. Litt vanskelig å forklare...men skal gi et forsøk.

Helt siden jeg var liten har jeg fått disse bølgene med gamle nostalgiske minner/atmosfærer knyttet til forskjellige steder som jeg ser med det indre øyet. Steder jeg ikke har vært. Det er en veldig rar følelse, litt mystisk på en måte.

For eksempel det er en by jeg har drømt om i mange år, den ligger i enten tyskland eller nederland. Jeg fikk vite navnet på den i en drøm en gang, men glemte den fullstendige sammensetningen (noe med karl, karlsbad?).

Uansett, hver gang jeg drømmer dette kommer det som et slag i magen, på en positiv måte. Det er en slags stemning i disse drømmene og dagdrømmene, og de hører ikke dette livet til. Så jeg forklarer de som stemninger/atmosfærer/minner.

Så nå i det siste, så sitter jeg og ser ut av vinduet på de flotte høstfargene og hører på morcheeba. Plutselig kommer en fullstendig ny atmosfære følelse veltende opp i meg, og den er knyttet til dette livet. Barndommen, ungdomstiden, nåtiden. Og det er noe jeg har aldri følt igjen.

Så min teori er da
Det er nå, i skrivende stund at jeg knytter mine stemninger/atmosfærer til dette livet. Og muligens i mitt neste liv vil jeg plutselig få denne fornemmelsen over meg og fundere på hva er dette? Huske bruddstykker av ting jeg aldri har sett før, og kjenne en magefølelse jeg aldri har kjent før.

En annen ting til, hehe, beklager, skriver så langt, men er ganske fasinert ser dere:)

Som man vet så er ofte traumer knyttet til når man går tilbake til tidligere liv.
Og kanskje dette er da , den perioden i mitt liv hvor det er mest traumer? At nå er det noe som forteller meg at det er det jeg må jobbe med videre, og muligens i neste liv for å lære av.

Jeg ser uansett ingen grunn til at min samboer døde på den måten han gjorde, hadde det ikke vært for at vi nærmeste skulle lære noe av det.
Antall ord: 433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Utenomjodnisk

Innlegg av Utenomjodnisk »

Sjela vandrer, den er en energi, og energi er konstant, den vil alltid være der, den kan bare bytte former.

Vi har alle levd tidligere liv.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angelica

Innlegg av Angelica »

Kramer73 skrev:
Som ei sa her - hvordan i huleste skal vi klare å lære det meste om livet bare på 1 liv?
Men hvorfor i huleste skal vi bruke dette livet på å diskutere noe ingen av oss vet for sikkert?
For ingen av dere kan komme og si at dere vet for sikkert. Det vet ingen.
Jeg trodde på dette før, men er veldig tvilende nå. Min tro er ikke så langt unna Eva sin.
Men dette vil jeg ikke diskutere mer, fordi jeg aner ikke hva jeg snakker om. Og vil påstå at ingen av dere andre vet heller.

8)
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
solens ridder
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 26 Aug 2004 14:31
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hadeland
Blitt takket: 2 ganger

tidligere liv

Innlegg av solens ridder »

En sjel vandrer rundt til den er fullendt.

Den må gjennom mange liv før den er utlærd og kan gå inn i den høyeste dimensjon. Der får den andre oppgaver. :wink:
Antall ord: 34
Lys og kjærlighet til livet.
sammen er vi ikke alene.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eva

Innlegg av Eva »

Angelica skrev:
Kramer73 skrev:
Som ei sa her - hvordan i huleste skal vi klare å lære det meste om livet bare på 1 liv?
Men hvorfor i huleste skal vi bruke dette livet på å diskutere noe ingen av oss vet for sikkert?
For ingen av dere kan komme og si at dere vet for sikkert. Det vet ingen.
Jeg trodde på dette før, men er veldig tvilende nå. Min tro er ikke så langt unna Eva sin.
Men dette vil jeg ikke diskutere mer, fordi jeg aner ikke hva jeg snakker om. Og vil påstå at ingen av dere andre vet heller.

8)
HÅHÅHÅ! :lol:
DET var tøft (dristig) sagt alltså! :lol:
At du tør! :lol:

Men slik jeg også ser det - har du helt rett.

Men hver og en hevder å ha "rett". ;)
Ikke noe enkelt dette her.
Mens noen mener bestemt at de har opplevd disse tingene selv, finnes det andre som likevel mener at det IKKE har vært dem og dermed har andre forklaringer på samme fenomen.

- Kommer denne "harde" påstanden til å stå uimotsagt?
Neppe! :lol:

;) :D

Hver gang noen har andre teorier, slippes mange kilo fra skuldrene mine. For det ER tungt å føle at man er den "eneste" som IKKE tror på reinkarnasjon.... For slikt bude man liksom "vite", fostå, innrømme eller akseptere. For det er ingen fornektelse slik jeg ser det... men en annen forståelse. :roll:

Dette var ment som en meningsutveksling.
Har vel forklart meg et annet sted her inne.... :roll:

Imens tror jeg på; at jeg selv lærer og erfarer i dette livet, og at jeg evt får god hjelp og visdom fra mine hjelpere som derimot er MYE eldre enn meg (for å si det på den måten) og de med helt andre livserfaringer enn meg selv. ;)
Mitt liv er fullendt når jeg dør, og om det finnes en sjel (noe jeg foreløbig tror på) så finner jeg min "oppgave" i det som da blir mitt "nye liv". ;)
Antall ord: 333

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Reinkarnasjon.

Innlegg av Maya »

Kramer, det var som om jeg skulle ha sagt det selv :wink:
Antall ord: 11
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
solens ridder
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 26 Aug 2004 14:31
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hadeland
Blitt takket: 2 ganger

Reinkarnasjon

Innlegg av solens ridder »

Jeg har hørt at man går inn i en hjelper rolle når man har gjort ferdig sin sjelevandring her på jorden
De som oppstår som hjelpere, har hatt flere liv de og. :)

Hvordan kan man oppleve andre liv. Under diverse transer og øvelser. Hvis det ikke er noe i det? :?
Antall ord: 54
Lys og kjærlighet til livet.
sammen er vi ikke alene.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eva

Innlegg av Eva »

Fordi (i følge min tro og teori) åpner en kanal til dine hjelpere. ELLER at dine hjelpers erfaringer ligger lagret i din aura (underbevissthet). Små barn har disse "kanalene" mer åpne enn voksne. Noen opplever aldri reinkarnasjon (husker dem) mens andre husker flere "liv".

Hvorfor skulle våre slekninger være rundt oss (som våre hjelpere?) om de ikke var hjelpere?
Skulle ikke de da ha reinkarnert?
Eller de "ferdig" i "livene" sine som reinkarnerte mennesker?
Jeg har opplevd SÅ mange slekninger som hjelpere til mennesker at jeg synes en slik teori vil være litt ulogsik. Om jeg da ikke har misforstått selvfølgelig. ;)
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anki

Innlegg av Anki »

Hei! Takk for din teori om abort Maya! Er også enig i din teori om reinkarnasjon. Livet handler om å få erfaringer og det er derfor vi velger oss ut ulike liv og ulike settinger. Vi har alltid en viktig lærdom i hvert liv tror jeg. God allehelgensdag! :)
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angelica

Innlegg av Angelica »

Eva skrev:
Angelica skrev:
Kramer73 skrev:
Som ei sa her - hvordan i huleste skal vi klare å lære det meste om livet bare på 1 liv?
Men hvorfor i huleste skal vi bruke dette livet på å diskutere noe ingen av oss vet for sikkert?
For ingen av dere kan komme og si at dere vet for sikkert. Det vet ingen.
Jeg trodde på dette før, men er veldig tvilende nå. Min tro er ikke så langt unna Eva sin.
Men dette vil jeg ikke diskutere mer, fordi jeg aner ikke hva jeg snakker om. Og vil påstå at ingen av dere andre vet heller.

8)
HÅHÅHÅ! :lol:
DET var tøft (dristig) sagt alltså! :lol:
At du tør! :lol:

Men slik jeg også ser det - har du helt rett.

Men hver og en hevder å ha "rett". ;)
Ikke noe enkelt dette her.
Mens noen mener bestemt at de har opplevd disse tingene selv, finnes det andre som likevel mener at det IKKE har vært dem og dermed har andre forklaringer på samme fenomen.

- Kommer denne "harde" påstanden til å stå uimotsagt?
Neppe! :lol:

;) :D

Hver gang noen har andre teorier, slippes mange kilo fra skuldrene mine. For det ER tungt å føle at man er den "eneste" som IKKE tror på reinkarnasjon.... For slikt bude man liksom "vite", fostå, innrømme eller akseptere. For det er ingen fornektelse slik jeg ser det... men en annen forståelse. :roll:

Dette var ment som en meningsutveksling.
Har vel forklart meg et annet sted her inne.... :roll:

Imens tror jeg på; at jeg selv lærer og erfarer i dette livet, og at jeg evt får god hjelp og visdom fra mine hjelpere som derimot er MYE eldre enn meg (for å si det på den måten) og de med helt andre livserfaringer enn meg selv. ;)
Mitt liv er fullendt når jeg dør, og om det finnes en sjel (noe jeg foreløbig tror på) så finner jeg min "oppgave" i det som da blir mitt "nye liv". ;)
Jeg står tett ved din siden, Eva 8)
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jeg er enig med at vi er for evig sjeler som opplever livet på forskjellige stadier i hvert liv. Jeg tror at meningen med livet er at vi skal oppleve det fra forskjellige vinkler. Dvs. at i ett liv er man gjerne rik og ulykkelig og fattig men gjerne lykkelig i ett annet. Men jeg skjønner ikke hvorfor vi glømmer tidligere liv som vi har levd når vi egentlig kunne sammenlignet de, for å så lære om hvordan de forskjellige livene er i forhold til andre. Det tror jeg vi alle hadde hatt godt av å lære. Hva synes dere?
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links