Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Tror du på reinkarnasjon?

Tror du ikke på reinkarnasjon?
3
6%
Den som tror, hva tror du skjer?
46
94%
 
Totalt antall stemmer: 49

Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Reinkarnasjon.

Innlegg av Maya »

Hva tror dere om reinkarnasjon?
Antall ord: 5
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Reinkarnasjon

Innlegg av Maya »

Jeg tror vi kommer tilbake som mennesker for å lære mer, et jordeliv er for kort til å være utlærde.
Maya
Antall ord: 22
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nanna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 27 Jan 2004 22:13
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Danmark

Innlegg av Nanna »

Jeg tror at vi er evige sjeler. Vi kommer fra en dimensjon som heter "Livet etter døden". Der setter vi oss mål for vårt neste liv. Vi velger våre foreldre, ut fra hva vi skal lære i det kommende liv. Når vi så vender tilbake etter endt levetid, passerer livet i revy, slik at vi kan se om våre intensjoner slo til. Om vi oppfylte kontrakten, så og si. Hvis vi klarte det vi hadde satt oss som mål, vil vi gå videre til neste. Hvis ikke, er vi nødt til å ta det hele om igjen, eller de deler vi ikke fikk med. Når vi så har lært det vi skal, går vi videre til andre oppgaver, i andre dimensjoner.
Det er min meníng om reinkarnasjon.
Vennlig hilsen
Nanna.
Sist redigert av Nanna på 24 Mai 2004 08:25, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 142
Livet er en evig skapelse, som vi er her for å erfare.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg er helt enig i det Maya og Nanna skriver, men lurer på om dere har gjort dere opp noen mening om følgende: Hva skjer når noen aborterer? Har den skjelen ombestemt seg på noen måte? Tenker på at man velger sine foreldre.
Vennlig hilsen
Kirstin.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Reinkarnasjon.

Innlegg av Maya »

Når fosteret aborterer er det en grunn for at den gjør det.
Det kan høres helt sykt ut, men den finner ut at den har ombestemt seg, og prøver dette for å komme tilbake senere.
På åndeplanet var ikke fosteret helt ferdig med sine oppgaver der, derfor valgte den utveien abort.
Maya
Antall ord: 55
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Kjære Kristin!

Skulle ønske jeg visste svaret, men det gjør jeg altså ikke. Jeg tror ikke vi velger våre foreldre, men mener dette er forutbestemt. Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg her inne, mener jeg at livet er til for at vi skal lære noe om oss selv!

Når et menneske mister barnet sitt mens det ennå er i mors liv, tror jeg dette skyldes en feil i utviklingen hos fosteret, og ikke "valg".

Ha en vakker og fredfylt dag!
Antall ord: 87
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nanna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 27 Jan 2004 22:13
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Danmark

Innlegg av Nanna »

Hei, Kristin.
Mener du når man tar en abort, eller at man aborterer?
Egentlig spiller det ingen rolle. Sjelen tar ikke bolig i barnet, før etter at det er født.
Tar man en abort, så vil sjelen bare forsøke igjen neste gang, eller finne en annen familie.
Hvis man mister barnet under svangerskapet, kan det være at forholdene har forandret seg så mye, at sjelen ikke kan få det livsforløp den var ment å få. Det skjer jo noen ganger, at barnet ikke utvikler seg som det skal i mors liv. Da kan sjelen også velge å vente for å se om det lykkes bedre ved en senere anledning.
Det vil altså si, at sjelen følger barnet fra det blir unfanget, men kan altså ombestemme seg, hvis ikke forholdene er som forutsatt, og "flytter" ikke inn i barnet før etter at det er født.
Vi vet jo ikke hva "planen" er for dette barnet. Det har sjelen bestemt den gang den valgte sine foreldre. Om vi planlegger ting aldri så godt, kan jo ting gå galt underveis, og dette blir så tatt opp til overveielse.
Legene har jo heller ikke klart å finne noen ordentlig forklaring på hvorfor noen spebarn lider krybbedøden. Det må jo være noe av det mest grusomme foreldre kan oppleve, men også her er det en vurdering sjelen har gjort. Kanskje er det noe foreldrene trenger å gå igjennom for å lære noe?
Vel, det er nå de tanker jeg har gjort meg om det.
Vennlig hilsen
Nanna.
Antall ord: 258
Livet er en evig skapelse, som vi er her for å erfare.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
VikingF
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 23 Jul 2004 00:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet

Re: Reinkarnasjon.

Innlegg av VikingF »

Maya skrev:Hva tror dere om reinkarnasjon?

Er ikke sikker på om jeg tror på reinkarnasjon eller ikke...

Men uansett så er det interessant å høre om dem som påstår at de husker steder og personer som de egentlig ikke burde visst om, fordi de ikke har møtt dem eller sett stedene i dette livet.... :wink:

Det er jo også dem som tror på en åndelig dimensjon der de dødes sjeler reiser etter at de er borte... De som påstår har hatt nær-døden-opplevelser beskriver jo en slik åndelig dimensjon...

Siden jeg hverken husker fremmede steder eller har opplevd en slik åndelig tilværelse, vil jeg ikke skråsikkert si om jeg heller mot troen på reinkarnasjon eller mot troen på dødsriket...

Det er jo spennende å lese om dem som har opplevd en tredje mulighet også - spøkelser. :)
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
raVn

Innlegg av raVn »

At vi lever flere liv er jeg ikke i tvil om , men hva som er hensikten med livene våre og hva målet er har jeg ikke helt skjønt . Jeg tror vi er her for å utvikle oss og lære, men hva er det vi utdanner oss til?
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

skulle til å skrive en hel masse her, men så leste jeg litt nedover og fant ut at nanna allerede hadde sagt alt :) så jeg må nok bare si at jeg har de samme tankene rundt dette som henne
Antall ord: 38
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Reinkarnasjon.

Innlegg av Maya »

Hva med oss kvinner som avbryter et svangerskap?
Er det barnet som har bestemt dette og påvirker moren?
Eller hva??
Dette kan bli spennende å høre synspunkter på :lol:
Antall ord: 29
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tanja3434

Innlegg av tanja3434 »

Nanna skrev:Jeg tror at vi er evige sjeler. Vi kommer fra en dimensjon som heter "Livet etter døden". Der setter vi oss mål for vårt neste liv. Vi velger våre foreldre, ut fra hva vi skal lære i det kommende liv. Når vi så vender tilbake etter endt levetid, passerer livet i revy, slik at vi kan se om våre intensjoner slo til. Om vi oppfylte kontrakten, så og si. Hvis vi klarte det vi hadde satt oss som mål, vil vi gå videre til neste. Hvis ikke, er vi nødt til å ta det hele om igjen, eller de deler vi ikke fikk med. Når vi så har lært det vi skal, går vi videre til andre oppgaver, i andre dimensjoner.
Det er min meníng om reinkarnasjon.
Vennlig hilsen
Nanna.
Jo tildels enig med deg der, men hva tror du vi skal lære i de kommende liv? Det at vi velger våre foreldre har jeg vanskelig for å tro :?: :roll:
Jeg tror også på dette og spør det samme som Hamster :)
Flott innlegg Nanna og jeg tror at det er mye i det du sier :P
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Unicorn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 15 Aug 2004 22:01
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Innlegg av Unicorn »

Folk i østen ser på reinkarnasjon som noe helt naturlig. Når barn vokser opp snakker de ofte om steder og mennesker som de hadde kontakt med i sitt forrige liv. Det er forsket mye på området og overraskende mye av det de forteller kan bekreftes.
Barna har jo ikke tidsbegreper som oss, så de forteller om sine opplevelser som om det skjer i nåtid.

Jeg gleder meg til min lille pjokk begynner å snakke.
:lol:
Har forresten hørt at de fleste også er født med aurasyn, men glemmer/fortrenger det ganske raskt pga omgivelsene..
Hva tror dere om det?

Og for å svare på spm ditt Maya: Selvfølgelig tror jeg på reinkarnasjon!
Et enkelt menneskeliv, et lite blaff i evigheten, hvor mye kan man utvikle seg på det? Vi er ikke verdensmestre, så vi trenger en del sjanser..
Ellers føyer jeg meg til i rekken og sier meg enig med Nanna(din kloke ugle :wink: )
Bortsett fra at jeg tror sjelen omslutter fosteret med en gang cellene møtes.
Lurer på en annen ting; Er hver sjel en fast masse, eller kan sjeler blande seg på den andre siden? Og inkarnere som to halvparter(eller tre tredjedeler for den saks skyld :lol: )
For vi er jo del av det samme verdensaltet alle sammen, det er jo summen av alle sjelene.. Tror nå jeg..
Antall ord: 225
Den stjernen som gråter mest, er den som skinner klarest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Reinkarnasjon.

Innlegg av Maya »

Jeg har nok troen på at vi kan bli splittet, noen er jo stjernebarn andre jordbarn og noen er alvebarn og for å ikke glemme englebarn.

Det finnes flere dimensjoner vi skal igjennom før vi er ferdige her nede på jorden, og jeg tror nok vi alle skal lære noe i de dimensjonene en eventuelt skal tre inn i.

Men så har vi et stort spørsmålstegn her: Jeg har lest mye om reinkarnasjon og de åndelige dimensjoner, samtidig så leser jeg at du blir igjenforent med dine kjære over på den andre siden.

Men det står ingen plasser om hvis du havner i stjernedimensjonen og din kjære på jordedimensjonen, hhmm hva skjer da????
Antall ord: 119
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tanja3434

Innlegg av tanja3434 »

Et godt spm Maya :o

Disse dimensjonene du nevner, det fungerer vel kanskje ikke sånn at disse er forskjellige verden, slik det er på jorden, åndelige dimensjoner finnes det ikke tid eller sted, så det er vel kanskje slik at det er grader av dimensjoner, men at alle befinner seg inni en eneste stor dimensjon :?: :roll:

I vår fysiske verden er det slik at man kanskje må ta fly,buss, bil etc for å møte våre kjære men slike "vanskeligheter" har man ikke i den åndelige verden. Hvis det var et sånt problem du tenkte på :oops:
(forklaringen jeg tenkte forsvant :roll: )
Tenkte du Maya, at når man er i forskjellige dimensjoner så er disse i helt forskjellige verdener (nivå) så det ville blitt vanskelig å møte sine kjære ?
Det er ingen som vet hvordan det fungerer, men jeg tror ikke det er noe problem å få møte sine kjære ....vanskelig dette :roll: :lol:

Eller kanskje det er sånn at man møter sine kjære på veien til den dimensjonen sjelen skal til.... :roll:

Utifra det jeg har lest og forstått så blir vår sjel gjenfødt opptil flere ganger før vi er ferdige her nede på jorden, at vi skal lære, og at vi har en oppgave etc ...
Så da er det vel kanskje(er mye kanskje her hehe)sånn at f.eks min sjel har også vært i Harald hårfagres kropp(hehe),at f.eks min samboer har vært min sønn i et tidligere liv, eller at min sjel har vært i min tippoldefars kropp osv osv.... så jeg tror heller at vi er et bestemt antall sjeler som blir gjenfødt og når da kroppen dør og sjelen reiser, så er vi sammen igjen tilbake der vi kom fra, bare at sjelen har utviklet seg :?:
Og hvis du da ikke har fått utført oppgaven du kom til jorden for, så får du en ny sjanse .....den læreprosessen sjelen skal igjennom er for stor til at den bare kan utføres i kun ett liv her på jorden .....

Nei nå er det nok rør fra meg :lol: dette ble vanskelig :shock:
Det er fortsatt ting man ikke kan forstå enda, men dette er vel endel av prosessen, eller kanskje det ikke er meningen at vi skal forstå så lenge vi er her på jorden :?:

Kaster ballen videre :mrgreen: :shock: :roll: :lol:
Antall ord: 407

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links