Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenVille du godtatt og få en Microchip innplantat

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Messenger
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 27 Mai 2007 18:52
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus

Ville du godtatt og få en Microchip innplantat

Innlegg av Messenger »

Etter den store terror atom bombe hendelsen der millioner av mennesker døde. Vil myndighetene i alle land innføre biometrisk merking av befolkningen slik at en lignende hendelse ikke kan hende igjen. i følge nyhets kanalen CNN og CIA er det bevis på at terroristene har flere bomber og er villige og bruke dem. for og hindre mere terror og finansiering av terror vill alle som har biometrisk merke. kunne reise "fritt" og foreta økonomiske transaksjoner Nasjonalt og internasjonalt. De som ikke har dette merke vil bli ansett som en nasjonal og internasjonal sikkerhets risiko. For en trygg hverdag i en ny verdensorden. Biometrisk merking har bitt vedtatt av FN sikkerhetsråd. Biometrisk merking er en liten Microchip som plasseres under huden din og er i konstant forbindelse den en stor sentral datamaskin.


Hva gjør du da?
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Ville du godtatt og få en Microchip innplantat

Innlegg av Eaglespirit »

Messenger skrev:Etter den store terror atom bombe hendelsen der millioner av mennesker døde. Vil myndighetene i alle land innføre biometrisk merking av befolkningen slik at en lignende hendelse ikke kan hende igjen. i følge nyhets kanalen CNN og CIA er det bevis på at terroristene har flere bomber og er villige og bruke dem. for og hindre mere terror og finansiering av terror vill alle som har biometrisk merke. kunne reise "fritt" og foreta økonomiske transaksjoner Nasjonalt og internasjonalt. De som ikke har dette merke vil bli ansett som en nasjonal og internasjonal sikkerhets risiko. For en trygg hverdag i en ny verdensorden. Biometrisk merking har bitt vedtatt av FN sikkerhetsråd. Biometrisk merking er en liten Microchip som plasseres under huden din og er i konstant forbindelse den en stor sentral datamaskin.


Hva gjør du da?
Synes det høres rart ut, men en strekkode i nakken gjør jo samma nytten.
Antall ord: 158
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Ville du godtatt og få en Microchip innplantat

Innlegg av Kimbara »

Messenger skrev:Etter den store terror atom bombe hendelsen der millioner av mennesker døde. Vil myndighetene i alle land innføre biometrisk merking av befolkningen slik at en lignende hendelse ikke kan hende igjen. i følge nyhets kanalen CNN og CIA er det bevis på at terroristene har flere bomber og er villige og bruke dem. for og hindre mere terror og finansiering av terror vill alle som har biometrisk merke. kunne reise "fritt" og foreta økonomiske transaksjoner Nasjonalt og internasjonalt. De som ikke har dette merke vil bli ansett som en nasjonal og internasjonal sikkerhets risiko. For en trygg hverdag i en ny verdensorden. Biometrisk merking har bitt vedtatt av FN sikkerhetsråd. Biometrisk merking er en liten Microchip som plasseres under huden din og er i konstant forbindelse den en stor sentral datamaskin.


Hva gjør du da?
Dette er jo et dilemma selvfølgelig. På den ene siden blir reise og slikt lettere, men samtidig står jeg i fare for å bli overvåket, og det er noe jeg finner svært betenkelig.
Ikke vil det stoppe terror heller. Selvmordsbombere og flykaprere blir ikke satt tilbake av dette i det hele tatt.

Vi har full mulighet til å sikre oss mot enkelte måter å terrorisere på, for eksempel flykapring. Ekstra sikkerhet på selve flyet, med bevæpnede vakter i sivil, er en mulighet. Faktisk kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor vi ikke allerede har dette - et så enkelt tiltak.
Antall ord: 244
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 154
Startet: 03 Aug 2007 15:21
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Re: Ville du godtatt og få en Microchip innplantat

Innlegg av Skeptikerdama »

Messenger skrev:Etter den store terror atom bombe hendelsen der millioner av mennesker døde. Vil myndighetene i alle land innføre biometrisk merking av befolkningen slik at en lignende hendelse ikke kan hende igjen. i følge nyhets kanalen CNN og CIA er det bevis på at terroristene har flere bomber og er villige og bruke dem. for og hindre mere terror og finansiering av terror vill alle som har biometrisk merke. kunne reise "fritt" og foreta økonomiske transaksjoner Nasjonalt og internasjonalt. De som ikke har dette merke vil bli ansett som en nasjonal og internasjonal sikkerhets risiko. For en trygg hverdag i en ny verdensorden. Biometrisk merking har bitt vedtatt av FN sikkerhetsråd. Biometrisk merking er en liten Microchip som plasseres under huden din og er i konstant forbindelse den en stor sentral datamaskin.


Hva gjør du da?
Jeg søkte kjapt på "un + biometric". Det er ikke snakk om å merke folk med microhcip, men å ta i bruk pass med biometriske funksjoner, evt. fingeravtrykk, ansiktsgjenkjenning etc.
Hvilken atombombekatastraofe refererer du til? Den i Hiroshima? I så fall er det så lenge siden at passene var håndskrevet...

Tror kanskje du burde lese artikkelen jeg fant... Ganske instruktiv og lett forklarlig.
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Tosideravsammesak
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 13 Apr 2008 00:23
15

Innlegg av Tosideravsammesak »

Enkelt sagt, nei..ville ikke latt noen merke meg på noen som helst måte.
Det finnes ingen god nok grunn til å la myndigheter med alle sine feil, mangler og agendaer
råde over enkeltmenneske på denne måten.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Tosideravsammesak
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 13 Apr 2008 00:23
15

Innlegg av Tosideravsammesak »

...selv ikke over såkalte terrorister...
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Nei, det finnes maken på nok frekkheter.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

"Biometri" består av forstavelsen bio- som er gresk for liv, og metri, som er gresk for mål.

Biometrisk betyr altså at det handler ommenneskelige mål, enten det er fingeravtrykk, irisavlesning eller ansiktsgjenkjenning, så handler det om mål som er relative til hverandre.

Det ser ut til at du blander forskjellige metoder for biometrisk gjenkjenning og elektronisk merking.

Biometrisk gjenkjenning har vi allerede i stor grad i dag. I de nye biometriske passene er data for ansiktsgjenkjenning, irisavlesing og fingeravtrykk lagret i en datachip. Da holder det ikke bare å bytte bilde i passet for å bytte identitet.

USA, f.eks. kontrollerer både passet og tar bilder og fingeravtrykk for å kontrollere deg og passet ved passkontrollen.

Siden biometrisk gjenkjenning bare inneholder data som du likevel kan se med det blotte øyet, har det ingen verdi å implantere biometriske data under huden. De kan sjekkes ved f.eks. irisavlesing, noe som er mye vanskeligere å forfalske enn en implantert microchip.

Vi bør likevel være oppmerksomme på om vi liker all denne overvåkingen. Er det f.eks. nødvendig med fingeravtrykksavlesning og tilgang til hele landets register for å komme inn på et treningssenter? Er det nødvendig med biometrisk adgangskontroll på våre flyplasser?

Still slike spørsmål hvis/når de er aktuelle, så kan vi heller droppe slike konstruerte påstander uten hold i virkeligheten.
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

ehm.. biometrisk chip under huden? Nope.. Det ble vel mye forskning rundt dette men jeg tror myndighetene satte en kjapp stopper for dette? Ble vel kanskje en smule drøyt? hehe..

Men ja, du får en sånn i passet ditt, og du kan i teorien da bare gå rett gjennom passkontrollen uten å ta passet ut av lomma.

http://en.wikipedia.org/wiki/Biometric_passport
Antall ord: 66
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Deep Space skrev:ehm.. biometrisk chip under huden? Nope.. Det ble vel mye forskning rundt dette men jeg tror myndighetene satte en kjapp stopper for dette? Ble vel kanskje en smule drøyt? hehe..

Men ja, du får en sånn i passet ditt, og du kan i teorien da bare gå rett gjennom passkontrollen uten å ta passet ut av lomma.

http://en.wikipedia.org/wiki/Biometric_passport
Nei, poenget er at de da skal kunne sjekke at du er den som det står i passet at du er. Tidligere kunne man bytte fotografi i passet og forholdsvis enkelt forfalske det. Nå må de biometriske målene oppgitt i passets microchip stemme med de biometriske målene du faktisk har.

Passkontrollen tar faktisk litt lenger tid enn tidligere fordi det må tas fingeravtrykk og bilder, og passet må avleses elektronisk. Deretter må datamaskiner kontrollere at disse stemmer overens før du kan få igjen passet å gå videre.
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg tror mange godtar at slike ting blir gjort med oss, fordi vi før eller siden ikke klarer å unnslippe det likevel. Jeg tror rett og slett det er underkastelse som ligger bak det hele. Frykten for at vi ikke lengre kan ha kontroll over våre egne bevegelser og tanker (i siste ledd) er ytterst rasjonell, spør du meg.

Jeg ville selv aldri godtatt dette. Ikke for meg selv og ikke for ett annet enkelt individ i hele verden. Dette er slik jeg ser det urett på høyeste plan, og det bryter med alle menneskerettigheter, fordi det bryter med noe helt elementært. Vi mennesker er ikke til for å styres av andre i så stor grad at vi er totalt blottet for kontroll over oss selv. Vi kan selvfølgelig ikke unngå å bli styrt på en og annen måte, for slik må det jo fungere for at vi skal kunne samarbeide og gjøre hverandre nødvendige tjenester. Nettopp slik er det jo bra at vi mennesker har hverandre. Dette skal uansett gå begge veier, og vi skal alle ha stor kontroll over våre egne liv og våre beslutninger.

Den dagen en blir så grundig nedverdiget at man må gå med en microchip plantet innunder huden, for å kunne bli overvåket til enhver tid, er det ikke lenge før en også kan bli fjernstyrt. Det er jo ikke lengre science fiction, det er bare ikke helt reelt enda, men det er ikke lengre søkt, det er ikke fjernt. Det er et nærliggende scenario.

Heldigvis er vi ikke så dumme enda at vi alle vil tillate dette.
Det vil nok før eller siden bli gjennomført, men fremdeles kan vi ta kontrollen tilbake. Og jeg synes det er på tide å forene seg og kjempe for våre rettigheter.
La oss begynne med det nye EU-direktivet, eksempelvis fortsette med The Patriot Act, bruke anonymisering av våre internettforbindelser (verktøy for dette er "kjempetilgjengelig" og gratis), la oss kutte ledninger på kameraene på bussen hvis det må til og anmeld gjerne de som vil ha kontroll for diskriminering.
Selv oppfatter jeg det som diskriminering at jeg blir stemplet som en potensiell butikktyv når jeg blir overvåket i butikken. Kverulerer jeg da automatisk? Hvorfor det?
Finnes det flere butikktyver enn lovlydige forbrukere?
Det synes jeg faktisk er et soleklart argument å bruke i den forbindelse når faktum er at folk flest (les: ALLE) blir overvåket i butikken.

Sikkerhet er ikke slik det en gang i tradisjonell forstand var.
Sikkerhet er nå mer snakk om kontroll.
Og det burde ikke være slik at det skal til en anarkistisk styreform før det blir bukt med, denne 1984-aktige virkeligheten vi lever i. Det er rett og slett en skam at vi ikke har gjort noe før, og det er en enda større skam at det fortsetter.

Vi eier tydeligvis ikke selvrespekt.
Antall ord: 494

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Jeg synes personvernloven verner litt for masse jeg...

For min del hadde det vært helt greit hadde alle hatt innopperert en microchip... Med dine personlige opplysninger, medisinske sykdommer, etc...

Greti nok, så hadde det blitt enklere over alt.. Som slike småting: Du åpnet ett abonemang ett sted, f.eks. treningsstudio eller lignende, så aktiverte du abonemanget det i chippen, slik at du bare kunne gå rett inn.. :mozilla_tongue:
Ble du innlagt på sykehuset så har sykehuset tilgang til de opplysningene de trenger, å det er mindre fare for feilmedisinering og diagnostisering.. (dette skjer desverre litt for ofte.. Men de har heldigvis begynt og lage medisinske kort med microchip nå...)
Viss en skulle på en uteplass eller handle på polet så slipper en å få spørsmål om bevis, for det vil bli registrert automatisk når du handler... hehe :mozilla_yell:

Å ved allvorligere hendelser.. Chippen vil selfølgelig med helt korrekt tidspunkt bekrefte når en person dør.. Å da vil en lett kunne finne ut hvilken person som var på akkurat dette stedet når dødsfallet var...

Kanskje blir det litt for mye kontroll, men hvorfor ikke?? Hvorfor skal folk ha mulighet til å lure seg unda.. Å tenkt hvor mye mindre overfall, vorldtekt av barn.. Ikke for å snakke om desse hendelsanne i østerike, de hadde slippet unda desse 24 åra i fangenskap..
Barn som hadde blitt kidnappet hadde blit sporet opp raskt.. (Madelene) Ingen ville turt å utføre slike handlinger, for de vet at de ville bli tatt...

Så måtte en selfølgelig funnet ut en måte og få inn chippen slik at den ikke kunne fjernes... Prøver en å fjerne den, så kunne resultate bli utslettelse... :mozilla_undecided:
Å denne chipen burde selfølgelig kommet på plass allerede like etter en fødsel.. Ingen barn hadde blitt forvekstlet og menneska på jorden ville vært langt tryggere og levd i en "enklere" verden???

Å det må være strenge regler for tilgang.. Kanskje at f.eks. kun kripos i Norge har tilgang på alle opplysningene og hvor du er til en hver tid.. Å andre får kun tilgang på det de absolutt må... På samme måten som de har med personopplysninger på data... Jeg jobber i helsesektoren og får passord og har kun tilgang på all opplysning som har med de pasienter jeg jobber med..

For i dag kan de også kontrollere en del.. de finner ut når vi tok ut penger, overvåkningkameraer etc.. men slik etterforskning tar desverre lang tid, og mange har blitt drept i mellomtiden... Dette kunne vært unngått...

For meg hadde det vært helt greit om jeg og mine hadde en slik chip, vi har ingenting og skjule, og skulle det vært enn redning viss f.eks min sønn skulle blitt borført, så hadde det vært værdt det... :D Åsso kunne vi en gang for alle ta knekken på alle avskum som lever i denne værden.. Og det hadde nok vært ferre som hadde turt og vært slike avskum.. For redselen for å bli tatt hadde nok stoppet de fleste...

Tenk for en befrielse og slupppe unda alle de 15 forskjellige korta en har i lommeboka (ja, jeg har mange!!), en for en hver ting.. Du kunne hatt et passord såp ble det registrert automatisk der du va, med ett par tastetrykk.. Du slipper å glemme korte.. hehe...

Men dette er min mening, og er nok mange som er uenige har jeg forstått... Dere forstår sikkert ikke meg, og jeg kan absolutt ikke forstå dere.... :mozilla_undecided:
Dere sier dere er redd de tar over kontrollen og dere ikke vil bli overvåket.. Hva er dere redd egentlig?? Har dere noe å være redd?? De vil nå bare bruke opplysningene hvis en gjør noe kriminelt og for å finne forsvunne personer og for å sikre at det skjer mindre terror og kriminalitet.. Forstår ikke hvorfor folk har i mot dette... Forklar meg...
Antall ord: 657
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Ville du godtatt og få en Microchip innplantat

Innlegg av misty-gutt »

Messenger skrev:Etter den store terror atom bombe hendelsen der millioner av mennesker døde. Vil myndighetene i alle land innføre biometrisk merking av befolkningen slik at en lignende hendelse ikke kan hende igjen. i følge nyhets kanalen CNN og CIA er det bevis på at terroristene har flere bomber og er villige og bruke dem. for og hindre mere terror og finansiering av terror vill alle som har biometrisk merke. kunne reise "fritt" og foreta økonomiske transaksjoner Nasjonalt og internasjonalt. De som ikke har dette merke vil bli ansett som en nasjonal og internasjonal sikkerhets risiko. For en trygg hverdag i en ny verdensorden. Biometrisk merking har bitt vedtatt av FN sikkerhetsråd. Biometrisk merking er en liten Microchip som plasseres under huden din og er i konstant forbindelse den en stor sentral datamaskin.


Hva gjør du da?
Ser at du har lagd en tenkt historie her, greit det.

Når jeg leser dette, tenker jeg da på det som bibelen kaller - Dyrets Merke - Og det vil komme, om ikke så alt for mange år fra nå av. Mange vil komme til å ta dette merket, for ellers så blir man automatisk, kan en vel si, utstøtt fra "det gode selskap" uten mulighet for kjøp og salg.

Det får gå som det går. Vi har stående ordre fra høyeste hold om ikke å ta det kommende merket hverken i den høyre hånden eller i pannen. Ingen microchip altså.

Jeg hørte et sted på nettet at denne chipen under huden også skal være effektiv ved å holde folk i sjakk, om de ikke underordner seg myndighetenes bestemmelser, og vil gjøre opprør, demonstrere. For en av egenskapene ved chipen gjør det slik at tempraturen i menneskene kan skrus opp, og folk blir da maktesløse mot dyrets system. Det er iallefall hva jeg har hørt.

Åpenbaringsboken er en gammel bok, men den forteller om hendelser av viktighet for menneskene i vår tid og tiden som ligger like foran oss. Så den vil jeg anbefale.

Noen sitater fra Boken:
Og det gjør at der blir gitt alle, små og store, rike og fattige, frie og træler, et merke i deres høire hånd eller på deres panne,

og at ingen kan kjøpe eller selge uten den som har merket, dyrets navn eller tallet for dets navn.
Men hvor lenge var Adam (mennesket) i paradiset?
Og atter en tredje engel fulgte efter dem og sa med høi røst: Dersom nogen tilber dyret og dets billede og tar merket på sin panne eller i sin hånd,

da skal også han drikke av Guds vredes-vin, som er skjenket ublandet i hans harmes beger, og han skal pines med ild og svovel for de hellige englers og for Lammets øine,

og røken av deres pine stiger op i all evighet, og de har ikke hvile dag eller natt de som tilbeder dyret og dets billede, og hver den som tar dets navns merke.
Jeg velger iallefall å holde blikket på Jesus, uansett hva som skjer. Vi blir nok stemplet som terorister og hva det nå måtte være alle som nekter å bøye seg for det som kommer til å skje. Og vi må regne med at vi vil bli tatt av dage etterhvert ja.
Men vi kommer tilbake med Jesus, ved hans åpenbaring og annet komme til vår jord. Så det er ingen grunn til å miste motet, men istedet rette seg til, for vår forløsning nærmer seg.

Søk tilflugt i Jesus, uansett hva som kommer på er mitt råd.
Antall ord: 613
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

misty-gutt:

Bare en åpen tanke om dette...
Hva om den gamle boken er opphav til disse fantastiske idéene som gjennom så mange år har sett dagens lys? En slags "Anarkistens Kokebok" kanskje.

Jeg finner det mer sannsynlig at slike idéer kan utvikles etter at idéene har ligget klar i mange hundre år i ei bok, enn at den som skreiv boka skal ha forutsett så mange hundre år frem i tid. Det er ihvertfall greit å bruke logikken litt av og til.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

ludoburgero skrev:misty-gutt:

Bare en åpen tanke om dette...
Hva om den gamle boken er opphav til disse fantastiske idéene som gjennom så mange år har sett dagens lys? En slags "Anarkistens Kokebok" kanskje.

Jeg finner det mer sannsynlig at slike idéer kan utvikles etter at idéene har ligget klar i mange hundre år i ei bok, enn at den som skreiv boka skal ha forutsett så mange hundre år frem i tid. Det er ihvertfall greit å bruke logikken litt av og til.
Logikk er bra, men hva er logikk uten sannheten?

Det er mange spekulasjoner, også rundt dette. Tiden, for ikke å si Gud, vil vise.

Gud er allvitende, han kjenner menneskedypet, og Han vet hvor menneskets natur leder.

Satans ønske om selv å være Gud, samt menneskets maktbegjer er grunnen til det verdensomspennende scenario som vil finne sted. Den siste antikrist, fortapelsens sønn, vil få sin makt av Dragen, som er Satan, og han forfører verdens myndigheter med sin store plan og visjon for verden, med teknologien som et sterkt hjelpemiddel for sin sak.

Og fordi han er klok, skal hans svikefulle ferd lykkes for ham; han skal opphøie seg i sitt hjerte, og han skal ødelegge mange i deres trygghet; ja, mot fyrstenes fyrste (Gud, Jesus) skal han sette seg opp; men uten menneskehånd skal han knuses.

Ja, Daniels bok i bibelen er enda eldre enn åpenbaringsboken. Drømmen til kong Nebukadnesar, og tydningen fremført av Daniel om verdensrikene, vil jeg anbefale, ja hele boken for den del. Veldig interessant og nyttig lesning.

Og tilslutt vil jeg bare si at et av Satans mange triks er latterliggjøring, samt ufarliggjøring av Jesus, og da også hans tilhengere, etterfølgere. Hovedgrunnen til det er å forføre de som ennå ikke har kommet til tro. Samtidig frykter Satan ingen andre enn nettopp Jesus, og implisitt da sannheten.

Jeg frykter ikke Satan, men holder fast ved Gud.

Dan 11:32 Og dem som synder mot pakten, skal han gjøre til hedninger ved glatte ord; men de av folket som kjenner sin Gud, skal stå fast og holde ut.
Antall ord: 358
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !