Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenLysfenomener i Hallingdal

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Bearchild »

De siste dagene har jeg sett flere "rare" lys i området her. Jeg er mye ute og fotograferer om kveldene, men har enda ikke klart å få tatt bilder av noen av disse..
21.11 var jeg oppe på golsfjellet, ved Tisleiafjorden, på nordlysjakt. Litt etter klokken 21 vendte jeg nesen hjemover da et sterkt, "blitsaktig" lys lyser opp nattehimmelen brøkdelen av et sekund. Selv om jeg kjørte med fjernlys i mørket (og da ser man gjerne ikke mye mer enn lyskjeglene fra bilen) tok dette oppmerksomheten min og jeg stanset, slo av lysene og ventet for å se om det skjedde igjen.. noe det ikke gjorde.

I den retningen lyset kom fra ligger det et nedlagt hotell og sikkert noen hytter, og jeg slo meg til ro med at lyset måtte ha oppstått av "noe" i forbindelse med folk og bygninger. Samtidig som jeg lo litt av meg selv fordi jeg begynte å tenke at det sikkert var "Trolljegeren" som var på jakt.. 8)

Men nå på fredag, 25.11, var jeg ute i mørket igjen. Denne gang her hjemme for å "dokumentere" snøen. :p
Mens kameraet står på stativet og jobber (lang lukkertid) ser jeg et lys i øyekroken. Jeg snur meg og ser en diger ildkule som flyr lavt og "altfor sakte".. mye raskere enn et fly, men på ingen måte som et stjerneskudd. Åsen på andre siden av dalen var bak den, ergo var den ikke høyt oppe i himmelen.
Jeg forsøker å holde den med blikket mens jeg tar kameraet og jogger oppover veien- ildkulen forsvant bak noen trær og jeg trodde jeg ville se den lenger opp.. men den var selvsagt bortevekk. :roll:

Jeg tusler opp mot huset i egne tanker ("hva f*** var det lyset??") da det blinker til oppe i åsen,- trolljegeren igjen! Dette da på motsatt side av dalen ifht ildkulen, altså ingen sammenheng(?). Det er svart stjerneklar natt, men trærne på fjelltoppen står i klar siluett mot dette rare lyset, igjen brøkdelen av et sekund. Jeg roper oppskjørtet på samboeren som jobber i garasjen mens jeg stabler kamerastativet på beina, men innen kameraet er slått på og sambo kommer seg ut blinker det enda en gang. Og det var det. Jeg ventet lenge og vel og kameraet gikk, men ikke mer lys.

Disse to siste lysblinkene var på et annet sted enn på mandag. Men siden det er hytter også i dette området tenkte jeg igjen at noen sto for dette "noe". Men så minte Lilja meg på noe, hun lurte på om det så ut som kornmo, og det gjorde det faktisk. Om det var kornmo tviler jeg på (på denne årstiden og med været som var), men det er et greit sammenligningsgrunnlag.

Kan også ta med at det i nabobygda Hemsedal ble observert en ildkule forrige uke;
" Såg en eldkula väst för Hemsedal. 21/11-2011, kl 17.00. Synlig ca 6 sek. Nära jorden, förflyttade sig långsamt. Eldliknande svans. Riktigt häftigt! " (Facebook/ Storm.no)

Selv om det bare blir å leke med tanken og tøye strikken..
Ildkule i vest i Hemsedal 21. Blitslys øst for Hemsedal 21.
Ildkule vest i Gol 25. Blitslys i nordøst i Gol 25.
:dontknow

Anyway.. lurer fælt på om andre har observert noe lignende (tenker da på disse "blitsene")?
Antall ord: 567
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av ludoburgero »

Spennende! Jeg husker bare jeg og en kompis så noen "blitz" for mange år siden også.
Hele himmelen glimtet i orange flere ganger. Det kom aldri noe tordenskrall, så det var merkelig.

Ildkuler har jeg ikke sett, men tror jeg hadde kulelyn innom i stua hos mamma en gang da jeg var yngre (mener jeg har skrevet om det her før). En orange kule (men ikke ildkule, vil jeg si) observerte jeg også på himmelen en nyttårsaften for enten 2 eller 3 år siden.

Mye spennende som skjer der oppe iblant ;)
Antall ord: 93
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Arven »

Det høres spennende ut Bear ! Synd du ikke rakk å det på bilde. Er det bare meg eller er det en rask økning av sånne observasjoner nå ? Syns liksom jeg hører lignende vitneforklaringer veldig ofte. Hmmm Spennende !!
Antall ord: 39
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Bearchild »

ludoburgero skrev:Spennende! Jeg husker bare jeg og en kompis så noen "blitz" for mange år siden også.
Hele himmelen glimtet i orange flere ganger. Det kom aldri noe tordenskrall, så det var merkelig
Disse lysene jeg har sett er.. blåhvite? Hvite, men med et blått stikk, mer som kamerablits. Og de ser ut til å komme fra bakkenivå, det lyser sterkest nede og brer seg oppover liksom. Veldig god på å forklare kjenner jeg! :lol:
De lysene dere så, var de "oppi himmelen"?
Arven skrev:Det høres spennende ut Bear ! Synd du ikke rakk å det på bilde. Er det bare meg eller er det en rask økning av sånne observasjoner nå ? Syns liksom jeg hører lignende vitneforklaringer veldig ofte. Hmmm Spennende !!
Forklaringen på dette, iflg Røed Ødegård, er at flere følger med på himmelen i disse dager pga de store nedslagene det har stått om i media. Kanskje det er sånn? At folk flest stirrer mer opp i himmelen enn før? :)
Spennende er det uansett. Lysglimtene kan sikkert ha en logisk forklaring, men den ildkulen var veldig spesiell. Jeg så en ildkule tidligere i høst også, omtrent samtidig som en av "de store" det har stått om i aviser (husker ikke mer eksakt når, tror jeg nevnte det et sted på forumet..?). Men den var mere som et digert stjerneskudd. Kom ovenifra i en bue i stor fart, og i det den forsvant ut av syne borti fjellene hørte jeg et snodig "poff". Et dumpt smell liksom.

Her oppe er det lite lysforurensing og jeg er generelt mye ute om kveldene. Stjerneskudd er dagligdags, så jeg reagerer litt ekstra når det skjer sånne ting,- det må vel kunne kalles "uvanlig".
Antall ord: 295
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Arven »

Ja du nevnte det i skravletråden for en stund siden. :)
Antall ord: 11
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av jeditrond »

Jeg så sånn blitzliknende lys to ganger etter hverandre i går kveld i nordlig retning. Siden restene av Berit var innom og herjet litt her, lurte jeg vel på om dette kunne ha vært kornmo. Litt sånn blålilla farge som lyste opp himmelen i den retningen i noen få sekunder.
Antall ord: 55
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Bearchild »

jeditrond skrev:Jeg så sånn blitzliknende lys to ganger etter hverandre i går kveld i nordlig retning. Siden restene av Berit var innom og herjet litt her, lurte jeg vel på om dette kunne ha vært kornmo. Litt sånn blålilla farge som lyste opp himmelen i den retningen i noen få sekunder.
Stilig! :D Men varte lysene en stund? "Noen få sekunder" sier du,- mellom hvert blink eller..?
Her var det som sagt skyfritt og stjerneklart begge kveldene, dessuten kuldegrader. Derfor tror jeg ikke kornmo er årsaken her ihvertfall.
Antall ord: 93
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av ludoburgero »

Lysglimtene vi så dekket hele himmelen og så ut til å komme fra himmelen - eller i horisonten et sted sørover fant vi ut, da vi stakk et stykke ned for å se ut mot kysten der det så ut til å komme fra.

Ellers har vi også sett noe som minnet om vanlig lyn, altså blå-hvitt.
Det fortsatte også på samme måte, men varte ikke i timesvis som de orange lysglimtene.
Kan ha vært samme år, si rundt 2003/2004...
Antall ord: 81
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Divine Spirit »

Spennende. Som gammel "Halling" synes jeg dette er ekstre intressant. :)

Har et par spørsmål: Hva i huleste er kornmo for noe? (fant det ut på Google...)

En annen ting med de "blitzene" kan det ha vært Bergensbanen? Av og til så lyner det noe vannvittig fra strømlinen når tåget kommer kjørendes, det er veldig blå-farget lyn som kan lyse opp mer en man tror. Spesilet når det er kaldt ute.

Ellers har jeg hørt fra en pålitelig kilde om slike lyskulefenomener før i Hallingdal. En pålitelig kilde fortalte meg at han sett noe som brant og var på vei ned, han trodde selv det var et fly som sto i brann og satte etter med bilen for å hjelpe. Vel fremme der han mente det hadde slått ned (sånn ca) møtte han en annen man som hadde fulgt etter den samme ildkulen med samme tanke (brennende fly) Dette var i Hol for ganske mange år siden.

Personlig har jeg sett min eneste UFO i Nesbyen. Helt "Klassisk" observasjon, sigarformet, metallisk objekt, midt på dagen en solfyld sommerdag. Den var STOR anslagsvis 10-20 ganger lengre en et rutefly.
Antall ord: 203
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Bearchild »

Divine Spirit skrev:Spennende. Som gammel "Halling" synes jeg dette er ekstre intressant. :)

Har et par spørsmål: Hva i huleste er kornmo for noe? (fant det ut på Google...)

En annen ting med de "blitzene" kan det ha vært Bergensbanen? Av og til så lyner det noe vannvittig fra strømlinen når tåget kommer kjørendes, det er veldig blå-farget lyn som kan lyse opp mer en man tror. Spesilet når det er kaldt ute.

Ellers har jeg hørt fra en pålitelig kilde om slike lyskulefenomener før i Hallingdal. En pålitelig kilde fortalte meg at han sett noe som brant og var på vei ned, han trodde selv det var et fly som sto i brann og satte etter med bilen for å hjelpe. Vel fremme der han mente det hadde slått ned (sånn ca) møtte han en annen man som hadde fulgt etter den samme ildkulen med samme tanke (brennende fly) Dette var i Hol for ganske mange år siden.

Personlig har jeg sett min eneste UFO i Nesbyen. Helt "Klassisk" observasjon, sigarformet, metallisk objekt, midt på dagen en solfyld sommerdag. Den var STOR anslagsvis 10-20 ganger lengre en et rutefly.
Vet du Divine, i "gamle dager" var søråsen på Gol det stedet i landet der det kom flest UFO-rapporter fra. Så "rare lys" er ikke fremmed.. ;)
Bergensbanen og gnistrende ledninger kunne vært en forklaring dersom toglinja gikk på andre siden av dalen. Altså, blinkene jeg har sett er mot Hemsedal, og fra huset vårt ser jeg ned på bergensbanen og elva. Forklaringsproblemer igjen.. :oops:

Prøve å illustrere;
Bildet er tatt mot Nesbyen (lyseblå pil). Bergensbanen går nedi dalen (sort pil). Huset vårt er ved den røde pilen, og der jeg så blinkene mot Hemsedal (gul pil).
Bilde

Ildkulen "fulgte" elva/ toglinja fra Nes og oppover i dalen, men hadde neppe noe med toget å gjøre. :)
Antall ord: 327
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:
jeditrond skrev:Jeg så sånn blitzliknende lys to ganger etter hverandre i går kveld i nordlig retning. Siden restene av Berit var innom og herjet litt her, lurte jeg vel på om dette kunne ha vært kornmo. Litt sånn blålilla farge som lyste opp himmelen i den retningen i noen få sekunder.
Stilig! :D Men varte lysene en stund? "Noen få sekunder" sier du,- mellom hvert blink eller..?
Her var det som sagt skyfritt og stjerneklart begge kveldene, dessuten kuldegrader. Derfor tror jeg ikke kornmo er årsaken her ihvertfall.
Hmm... må tenke litt, jo hvert glimt varte omtrent like lenge som blitzen til trolljegeren i grunnen, var to ganger med få sekunders mellomrom. Veldig kraftig i retningen det kom fra, ventet i grunnen på Tor jeg, uten at det kom noe buldring. Det kan jo ha vært el-mastene ute i Tjølling som fikk gjennomgå, men har ikke lest noe om at det var så kraftig kortslutning at det ville lyst her jeg bor :)
Antall ord: 172
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Divine Spirit »

Bear: Veldig bra at du eliminert alt annet. :) Jeg har vært mye på Gol selv.
Jeg kjenner til mye lysaktivitet på Nesbyen også, ved Beia (bratte fjellet) Jeg har ikke set det selv, men jeg vet mange som sett, og der er det for bratt for at folk sku ha gjort noe med lys, lommelykter eller lignende. Som sagt, jeg har selv sett en "Klassisk" UFO på Nesbyen. Det er mye energier i Hallingdal. :)
Antall ord: 75
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Tyrell »

Divine Spirit, kan du gi oss en detaljert beskrivelse av din observasjon?

Hvordan oppdaget du objektet?, var det lys på den?,farger?, avstand til objektet?,sto den "stille" eller beveget den seg?, hvordan forsvant den?, var det andre vitner til observasjonen? etc.

Har du opplevd merkelige opplevelser i forkant/ettertid i forbindelse med observasjonen?
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Divine Spirit »

Jeg satt ute i hagen sammen med mine foreldrer som var på besøk fra Stockholm. Da såg jeg dette objektet på himmelen, avsanden var ca som et rutefly. (I Hallingdal ser man av og til rutefly) Men denne hadde feil rettning i forhold til det som er normalt. Normalt kjører de langs dalen, denne kjørte tvers over dalen. Farten var mye raskere, kanske 2-4 ganger raskere en det man opplever at rutefly har. Og størrelsen var minst 10 ganger større. Objektet hadde en tydelig "Cigarform" og var av skinnende metall, selv om det var langt borte såg jeg hvor ekstremt skinnende det var. Omtrent som høyglanspolert chrome. Jeg har aldrig sett noe annet skinne så sterkt som dette. Jeg såg dette i rundt 5 sekunder før det forsvant i skyene over fjellet mot Valdres. Siden det forsvant i skyene fikk jeg også en noenlunde oppfattning om størrelse og fart. Det rareste er at selv om jeg satt sammen med mor og far fikk jeg ikke sagt noe før det var borte i skyene, jeg bare satt å såg på det intill mor min spurte hva jeg såg på. Når jeg da fortalte hva jeg sett, var det alltså for seint for dem å se det. Veldig merkelig igrunn, var som om jeg bare satt å såg på for å først finne ut hva det var, og når det var borte så var det selvsagt for seint for de å se. Dette var midt på dagen en solskinnsdag på sommeren. Få skyer på himmelen, men det var alltså noen skyer langt unna nord-øst som dette forsvant inn i. Det er som sagt rutefly som kan observeres, de som går til Bergen, Island, USA osv. Men de har en annen rettning en hva dette hadde.
Antall ord: 309
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Lysfenomener i Hallingdal

Innlegg av Bearchild »

Divine Spirit skrev:Jeg satt ute i hagen sammen med mine foreldrer som var på besøk fra Stockholm. Da såg jeg dette objektet på himmelen, avsanden var ca som et rutefly. (I Hallingdal ser man av og til rutefly) Men denne hadde feil rettning i forhold til det som er normalt. Normalt kjører de langs dalen, denne kjørte tvers over dalen... -Det er som sagt rutefly som kan observeres, de som går til Bergen, Island, USA osv. Men de har en annen rettning en hva dette hadde.
Ikke helt enig med deg nå.. selv om det må sies å være beskjeden flytrafikk her oppe så sees de på kryss og tvers og har ingen "fast rute" sånn sett. Flystriper i alle himmelretninger er nesten et dagligdags syn (væravhengig selvsagt..).
Bilde

Men at du kan ha sett noe helt annet enn et fly betviler jeg på ingen måte! ;)
Området du sier UFO`en forsvant over er også i området som feilaktig kalles "Sør"åsen, den grenser til Vassfaret. Jeg finner ikke igjen det stedet der det stod om alle rapportene derifra, mente det var UFO norge som hadde den oversikten..
Mener det også det var der det sto noe om et hestekadaver de fant mellom Nes og Flå for mange år siden. Skinnet på gampen var fler steder fjernet på en sånn måte at distriktsveterinæren mente det var snakk om laserteknologi.

Og denne historien er fra Ål i 1981;
”Kom og se en flyvende tallerken”, sa Ola Roen i Hallingdal til kona. Også svigerfaren og en
nabo i Torpo så fenomenet. Men Ola kom nærmest. ”Jeg var bare 25 meter unna da en
lyseksplosjon fra gjenstanden blendet meg. Før trodde jeg aldri på UFOer. Men nå må jeg
pent gjøre det”, sier Roen. Også i Torpo er det gjort lignende observasjoner før…

”Da jeg kom ut på låvebrua ble jeg oppmerksom på et forunderlig lysskinn sørover
eiendommen. Men jeg trodde det skrev seg fra oppskyting av lysraketter på Torpemoen.
Øyeblikket etter fikk jeg syn for noe annet. Først trodde jeg det var et helikopter som hadde
landet på jordet. Men så begynte jeg å lure. Gjenstanden var flat og rund, med en høyde på ca
1 ½ meter og en diameter på 8-9 meter. I midten var den intenst rød, mens fargen gikk mer og
mer over i grønt mot siden. Den var også grønn.

Jeg skyndte meg ned låvebrua og rundt en tømmerlunne som stengte for utsynet. Jeg var ikke
redd, bare forundret og gikk mot den. Da jeg var 25 meter unna flammet hele gjenstanden opp
i en lyseksplosjon som blendet meg helt. Men det kom intet smell. Gjenstanden var helt
lydløs”, sier Ola S. Roen på gården Sørbøn i Hallingdal.

(Resten av observasjonen detaljert neders på siden: http://galactic.no/rune/ufmoter.html)

Så at det foregår noe "rart" i dalen til tider er det lite tvil om.. hadde man bare greid å finne ut av hva! 8)
Antall ord: 518
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !