Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenVar fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av g.r.y »

Kom over DENNE ARTIKKELEN, som tar for seg et spørsmål jeg har lurt på i årevis; Hvorvidt mye av det som er blitt ansett som guder/guddommelig av fortidens mennesker, i virkeligheten er besøk fra andre planeter (ev. måner)?
Artikkelen tar oxo for seg fortidens mest spektakulære byggverk, og hvorvidt det er å anse som mulig for datidens mennesker å bygge disse..
Antall ord: 65
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av Irrlys »

Er egentlig ganske åpen for at alt som ikke er bevist umulig, må anses mulig. Men det er ett logisk problem:
- Er alle de anleggene bygd av aliens? La oss si at 90% var det.

Da blir 10% av de eldgamle 100 tonn sten greiene bygd av steinalder/bronse alder folk uten moderne utstyr, og dermed ville 100% vært MULIG å bygge uten hjelp av aliens. Det vi trenger for å si noe sikkert, er bevis.

Den preastronaut teoristen som jeg synes bruker stoffet best, er Eric von Däniken. Han har blitt "bevist feil" ett par ganger når han har sitert andre forfattere, men jeg har ett bedre inntrykk av han en andre. :)
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av Asbjørn »

Her er en sak som kansje kan ha sammenheng....:

http://www.tv2.no/2015/01/28/storm/univ ... ia/6498272
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av g.r.y »

Asbjørn skrev:Her er en sak som kansje kan ha sammenheng....:

http://www.tv2.no/2015/01/28/storm/univ ... ia/6498272
Interessant!.. :D
Antall ord: 24
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av UFO »

SITAT:
"... de fant ut hvordan signalet var sammensatt, at det kom fra et sted 5,5 milliarder lysår unna, men fant ikke hva det var som sendte det ut..."


Det var jo passe langt unna oss da. :oops:
Antall ord: 38
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av jeditrond »

Nei, det tror jeg ikke var tilfellet. Fortidens guder var i det store og hele mennesker med interessante evner og tilgang på teknologi som har gått delvis i glemmeboken. Jfr historien om en fjær som ble til fem høns osv. Kombiner så dette med misforståelser, manglende grunnlag for å forstå hva den andre parten snakker om og man får historier om hvordan gudene sang eller spilte for steinene slik at de danset på plass for å nevne et eksempel :) Jeg mistenker at noen har forsøkt å fortelle en med null greie på teknologi om hvordan de brukte ultralyd for å levitere steiner, når vedkommende som spurte ikke helt skjønte hva ultralyd var for noe har "gudene" forsøkt å bruke metaforer som denne kunne skjønne og snakket om musikk i overført betydning. Personen har da bitt seg merke i musikk og latt resten fare :D Gjenta noe slikt over tid og la historiene bli gjenfortalt over noen tusen år, så får man gudesagn slik vi kjenner dem i dag :ooom
Antall ord: 174
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av Mystical »

Det er det meget trolig at de var!
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av g.r.y »

jeditrond skrev:Nei, det tror jeg ikke var tilfellet. Fortidens guder var i det store og hele mennesker med interessante evner og tilgang på teknologi som har gått delvis i glemmeboken. Jfr historien om en fjær som ble til fem høns osv. Kombiner så dette med misforståelser, manglende grunnlag for å forstå hva den andre parten snakker om og man får historier om hvordan gudene sang eller spilte for steinene slik at de danset på plass for å nevne et eksempel :) Jeg mistenker at noen har forsøkt å fortelle en med null greie på teknologi om hvordan de brukte ultralyd for å levitere steiner, når vedkommende som spurte ikke helt skjønte hva ultralyd var for noe har "gudene" forsøkt å bruke metaforer som denne kunne skjønne og snakket om musikk i overført betydning. Personen har da bitt seg merke i musikk og latt resten fare :D Gjenta noe slikt over tid og la historiene bli gjenfortalt over noen tusen år, så får man gudesagn slik vi kjenner dem i dag :ooom


Jeg anser det vel oxo som meget sannsynlig at dette er hva som ligger til grunn for mange av disse tilfellene, men jeg anser det samtidig som ganske sannsynlig at det kan være iblandet ett & annet utenomjordisk besøk, for å si det sånn.. ;)
Antall ord: 221
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av jeditrond »

g.r.y skrev:
jeditrond skrev:Nei, det tror jeg ikke var tilfellet. Fortidens guder var i det store og hele mennesker med interessante evner og tilgang på teknologi som har gått delvis i glemmeboken. Jfr historien om en fjær som ble til fem høns osv. Kombiner så dette med misforståelser, manglende grunnlag for å forstå hva den andre parten snakker om og man får historier om hvordan gudene sang eller spilte for steinene slik at de danset på plass for å nevne et eksempel :) Jeg mistenker at noen har forsøkt å fortelle en med null greie på teknologi om hvordan de brukte ultralyd for å levitere steiner, når vedkommende som spurte ikke helt skjønte hva ultralyd var for noe har "gudene" forsøkt å bruke metaforer som denne kunne skjønne og snakket om musikk i overført betydning. Personen har da bitt seg merke i musikk og latt resten fare :D Gjenta noe slikt over tid og la historiene bli gjenfortalt over noen tusen år, så får man gudesagn slik vi kjenner dem i dag :ooom


Jeg anser det vel oxo som meget sannsynlig at dette er hva som ligger til grunn for mange av disse tilfellene, men jeg anser det samtidig som ganske sannsynlig at det kan være iblandet ett & annet utenomjordisk besøk, for å si det sånn.. ;)
Utenomjordisk besøk fra tid til annen ser jeg ikke bort i fra at vi har hatt, det jeg derimot bestrider er at det er utenomjordiske som har bygd pyramidene osv. :ooom Teknologien for å bygge dette kom heller ikke utenfra, ikke kunnskapen heller om man ikke anser astralplanet som utenomjordisk selvsagt. Man skal vel ikke se helt bort i fra at de vitenskapelige oppdagelsene disse menneskene gjorde kan ha kommet via "tilfeldigheter", drømmer og "syner" under meditasjon :)
Antall ord: 302
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av g.r.y »

jeditrond skrev:
g.r.y skrev:
jeditrond skrev:Nei, det tror jeg ikke var tilfellet. Fortidens guder var i det store og hele mennesker med interessante evner og tilgang på teknologi som har gått delvis i glemmeboken. Jfr historien om en fjær som ble til fem høns osv. Kombiner så dette med misforståelser, manglende grunnlag for å forstå hva den andre parten snakker om og man får historier om hvordan gudene sang eller spilte for steinene slik at de danset på plass for å nevne et eksempel :) Jeg mistenker at noen har forsøkt å fortelle en med null greie på teknologi om hvordan de brukte ultralyd for å levitere steiner, når vedkommende som spurte ikke helt skjønte hva ultralyd var for noe har "gudene" forsøkt å bruke metaforer som denne kunne skjønne og snakket om musikk i overført betydning. Personen har da bitt seg merke i musikk og latt resten fare :D Gjenta noe slikt over tid og la historiene bli gjenfortalt over noen tusen år, så får man gudesagn slik vi kjenner dem i dag :ooom


Jeg anser det vel oxo som meget sannsynlig at dette er hva som ligger til grunn for mange av disse tilfellene, men jeg anser det samtidig som ganske sannsynlig at det kan være iblandet ett & annet utenomjordisk besøk, for å si det sånn.. ;)
Utenomjordisk besøk fra tid til annen ser jeg ikke bort i fra at vi har hatt, det jeg derimot bestrider er at det er utenomjordiske som har bygd pyramidene osv. :ooom Teknologien for å bygge dette kom heller ikke utenfra, ikke kunnskapen heller om man ikke anser astralplanet som utenomjordisk selvsagt. Man skal vel ikke se helt bort i fra at de vitenskapelige oppdagelsene disse menneskene gjorde kan ha kommet via "tilfeldigheter", drømmer og "syner" under meditasjon :)


Det er hovedsakelig hva angår opplevelser og ´syner` av vesner & fenomener jeg tenker muligens kan ha vært ett eller annet utenomjordisk besøk. Hva bygningene angår, anser jeg sannsynligheten for utenomjordisk hjelp for å være svært liten, uten at jeg dermed kan utelukke det fullstendig. ;)
Antall ord: 353
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Genesis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 05 Jan 2015 23:36
9
Blitt takket: 1 gang

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av Genesis »

Ja, det var nok mange av de som ble gjort til guder, og etterhvert kanskje mange guder ble gjort til en felles gud. Kanskje var det noen som sa at man måtte glemme alle guder for det finnes bare èn ( utenomjordisk?) gud. Og så kan jo hende det er mange småguder rundtomkring som har opprinnelse fra utenomjordiske. Men hva vet vel jeg.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?

Innlegg av g.r.y »

Genesis skrev:Ja, det var nok mange av de som ble gjort til guder, og etterhvert kanskje mange guder ble gjort til en felles gud. Kanskje var det noen som sa at man måtte glemme alle guder for det finnes bare èn ( utenomjordisk?) gud. Og så kan jo hende det er mange småguder rundtomkring som har opprinnelse fra utenomjordiske. Men hva vet vel jeg.


Ja, for jeg mener.. Om vi prøver å sette oss inn i situasjonen til de som levde på en tid der man var hellig overbevist om at jorden var universets sentrum, med resten liggende som et slags grytelokk over vår flate "klode", og lynet var synliggjøringen av gudenes vrede, etc, etc.. -Hvordan skulle man da i det hele tatt kunne begynne å finne mulige forklaringer på det uforklarlige?
Om en så skulle møte på et skinnende vesen, et flygende objekt så hinsides ens villeste fantasier, eller noe i den duren, ville selv jeg, -som ikke engang er medlem av noe trossamfunn, samt er minst like overbevist om eksistensen av utenomjordiske livsformer som jeg er om min egen, begynt å lure på om jeg hadde møtt på "vår himmelske far", hans himmelske hærskare av engler, eller noe i den duren (ha, ha)!
Antall ord: 211
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links