Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenC.I.A åpner UFO-arkivet

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av Chimera »

Interessant, nå har C.I.A begynt å publisere UFO dokumentene sine:

https://www.cia.gov/news-information/bl ... files.html
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av Bearchild »

Sånn umiddelbart er jeg positivt overrasket over hvor lite som var overstrøket. Tidligere frigitte dokumenter er jo helt uleselige og meningsløse etter at "sladderen" er ferdig med å tusje over alt av interesse.
Antall ord: 35
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av g.r.y »

Jeg har lenge forundret meg over hvor mange troverdige folk, -majoriteten fra deres egne rekker, de kan klare å 'fordumme' ovenfor allmennheten. Det må jo bare finnes en grense på hvor mange og hvor lenge dette kan funke, liksom.. For min del, fatter jeg ikke at ikke Buzz Aldren's offentliggjøring av opplevelsene på måneferden ikke feide beina deres av bakken. -Men at hans rapport har lagt en god del press på hemmeligholdelsen, tror jeg nok..
Antall ord: 77
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av UFO »

Ja, det er mange astronauter som har fortalt sine historier, Neil Amstrong, Edwin Aldrin, Scott Carpenter, Gordon Cooper, Edgar Mitchell samte flere, så hvorfor "skrubber" det slik ? Bør man ikke i det minste ta disse folkene på alvor ? De som har selv har vært ute i rommet, på månen etc - hva skulle de tjene på å lyve om dette ? Mange spørsmål igjen, og ingen svar unntatt spekulasjoner.

Jeg håper noen NÅ! sveiser igjen sikkerhetsventilen på "trykk-kokeren" slik at "bomben"
går av og ALT, absolutt ALT kommer for en dag. Håper jeg får oppleve det. Jeg frykter ikke sannheten uansett hva den måtte være, og jeg håper at de ansvarlige som har løyet for menneskeheten får sin straff om de selv har valgt å fortie det hele. Har de vært satt under press av "utenomjordiske"/annet for å holde tett - ja så kan de vel ikke holdes ansvarlige. Dog så tviler jeg på det siste.
Antall ord: 167
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av Vortex »

At UFO arkivet blir offentliggjort er i utgangspunktet en positiv nyhet og ikke minst på høy tid. Men vil vi ha noen garanti på at de faktisk vil offentligjøre "ALT" selv om de sier dette? Vi snakker faktisk om amerikansk etteretning, hvor alt har handlet om "National Security" når det har vært snakk om dette emnet. Det er godt mulig jeg har blitt i overkant skeptisk med årene, og har fått som vane med å stille spørsmålstegn til det meste, men jeg håper selvfølgelig på det beste.
Antall ord: 95
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av UFO »

Vortex skrev:At UFO arkivet blir offentliggjort er i utgangspunktet en positiv nyhet og ikke minst på høy tid. Men vil vi ha noen garanti på at de faktisk vil offentligjøre "ALT" selv om de sier dette? Vi snakker faktisk om amerikansk etteretning, hvor alt har handlet om "National Security" når det har vært snakk om dette emnet. Det er godt mulig jeg har blitt i overkant skeptisk med årene, og har fått som vane med å stille spørsmålstegn til det meste, men jeg håper selvfølgelig på det beste.
Nei, det er ingen som helst garanti. Har ingen tro på at de dokumentene som forteller den hele og fulle sannhet blir offentligjort. :-(
Antall ord: 120
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av Vortex »

Nei ikke jeg heller. Jeg tenker sånn at dette er kun for å "roe ned" offentligheten. Gir du en sulten og utålmodig løve et stort kjøttstykke så er den tilfreds for en stund. Men en dag vil sannheten komme ut.
Antall ord: 43
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av UFO »

Vortex skrev:Nei ikke jeg heller. Jeg tenker sånn at dette er kun for å "roe ned" offentligheten. Gir du en sulten og utålmodig løve et stort kjøttstykke så er den tilfreds for en stund. Men en dag vil sannheten komme ut.
Akkurat som om jeg skulle sagt det sjøl
:liker
Antall ord: 54
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av g.r.y »

Helt klart. De gir garantert ikke en dritt mer enn det den aktuelle situasjonen krever.. -Og det værste er at siden verden er proppfull av 'fjotter' som aldri stiller spm.tegn ved en eneste én av de 'sannheter' de får servert, så vil dette holde i bøtter & spann for gud vet hvor langt inn i fremtiden..
Antall ord: 59
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av lightwave »

Jeg tviler sterkt på om det noen gang kommer betydningsfulle UFO avsløringer fra myndighetene, hva om denne sannheten UFO entusiaster har ventet på i mange år ikke er det man forventer å høre, hva om de ikke har alle svarene eller ikke har noen svar i det hele tatt?

CIA etterforsket UFOs som FOIA dokumentene viser, men det behøver ikke bety at de vet mer om fenomenet enn det som allerede kommer frem i disse dokumentene, det å samle data betyr ikke det samme som at man har svaret.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Jeg tviler sterkt på om det noen gang kommer betydningsfulle UFO avsløringer fra myndighetene, hva om denne sannheten UFO entusiaster har ventet på i mange år ikke er det man forventer å høre, hva om de ikke har alle svarene eller ikke har noen svar i det hele tatt
Jeg for min del, som sikkert kan kalles en UFO entusiast, vet egentlig ikke hva jeg hadde forventet meg av en eventuell full disclosure. Det kan være noe helt annet enn noen overhode har tenkt på.
Det må i alle fall være noe ekstremt sensetivt siden vi - verdens befolkning - ikke får vite noe.
lightwave skrev:CIA etterforsket UFOs som FOIA dokumentene viser, men det behøver ikke bety at de vet mer om fenomenet enn det som allerede kommer frem i disse dokumentene, det å samle data betyr ikke det samme som at man har svaret.
Jeg kommer aldri til å stole på CIA eller andre etteretningsorganisasjoner. Det er samme "ulla" alt i hop. Det er selvsagt utrolig at ikke alt lekker ut. En årsak er sikkert at ingen blir trodd uansett hva de forteller av opplevelser, folk som vet hva de snakker om. Astronauter etc. Ett eller annet sted finnes svaret/sannheten, men det er godt skjult. Hvor skal man lete ? og hva må til for å avsløre alt ? Aliens viser seg ikke public i mangfold akkurat. Hvem styrer hvem ? osv.
Antall ord: 235
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av g.r.y »

En får nok gå for andre kilder enn CIA for å finne ut hva som foregår rundt om, tror jeg, for de 'nuker' glatt hele jævla nasjonen om det er det som må til for å forhindre at UFO hemmelighetene deres kommer ut.. :roll:
Antall ord: 44
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av UFO »

Noen tanker en sen lørdagskveld med mildvær vind og regn.

Svikerne som vet, og som holder sannheten tilbake må ikke vinne denne kampen. Sannheten skal holdes tilbake for folket av eliten og det må ikke skje. Og som du sier g.r.y, de er mon tro truendes til å uslette oss, heller enn å leggge kortene på bordet. Mon tro om noen har en pakt med noen.

Som jeg skrev i forrige mail : Undrer meg ofte over "hvem bestemmer hva" - "Hvem styrer hvem" ?
Kan det i sin ytterste konsekvens være at vi "jordboere" er fullstendig underlagt "de der ute" ?
At de største lederene virkelig ER aliens i en menneskeskikkelse ? - Er vi mennesker kloner og bor på "deres" planet i utgangspunktet ?

Ja man begynner å spinne rundt i tankene med slikt, og den ene teorien verre enn den andre (kanskje) tar form i ens hode ;-) I know. Men det er lov og moro å tenke høyt da. Man trenger ikke å få stempelt gal for det. Hihi.

Til slutt. Er det noe vi IKKE ser, noe som ligger rett foran nesa vår ??
Antall ord: 183
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Jeg kommer aldri til å stole på CIA eller andre etteretningsorganisasjoner. Det er samme "ulla" alt i hop. Det er selvsagt utrolig at ikke alt lekker ut. En årsak er sikkert at ingen blir trodd uansett hva de forteller av opplevelser, folk som vet hva de snakker om. Astronauter etc. Ett eller annet sted finnes svaret/sannheten, men det er godt skjult. Hvor skal man lete ? og hva må til for å avsløre alt ? Aliens viser seg ikke public i mangfold akkurat. Hvem styrer hvem ? osv.
Nei man bør ikke stole på etterretningstjenester, de bruker og har brukt en del ulovlige metoder for å skaffe seg informasjon, noe som også den siste tiden med overvåkningsskandaler har vist, men når det kommer til UFO fenomenet så stiller det seg litt annerledes tror jeg og jeg er ikke så sikker på om de vet sannheten.

UFOs er et komplisert fenomen, det er unnvikende, det dukker opp og forsvinner som om det aldri skulle vært der, veldig vanskelig å studere og få noen innsikt i, se på fenomenene i Hessdalen som forskere har studert i mange år, hva vet de?, svært lite, man vet hva grunnstoffene i lysfenomenene består av og det er stort sett det hele.

Det kunne vært intressant å få vite hvem som står bak fenomenet, hvor de kommer fra, og hva de vil, men det er vel spørsmål vi aldri får svar på :)
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: C.I.A åpner UFO-arkivet

Innlegg av g.r.y »

Jeg tror faktisk sannheten finner en måte å nå ut på uansett. -Det tar bare litt lenger tid..
Antall ord: 18
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links