Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO-jegerne

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Måtte jo finne en avatar som passet det som opptar meg mest :-D
Ja den avataren er bra.
Etter min opplevelse tidlig i tenårene så har jeg blitt hektet på UFO fenomenet.
lightwave skrev:Ja det har vært en del UFO aktivitet i Latin-Amerika, har mest fulgt med det som skjer i Brazil, her er et par intressante foredrag i den forbindelse som også har endel kornsirkler: https://www.youtube.com/watch?v=jUZhFPJV_1U
[url]https://www.youtube.com/watch?v=ziTs_5_OxfQ[/url
Disse får jeg se etterhvert.
lightwave skrev:Har hørt en del av disse vitnene i The Disclosure Project, intressant nok, men som du sier det har vel ikke akkurat kommet noe mer ut av det, de tidligere kongressmedlemmene var sikkert fornøyd når de fikk et honorar på $20.000 hver, så det er kanskje ikke så rart de stilte opp.
At de har fått et slikt honnorar visste jeg ikke. Trist, men det er vel pengene som rår fortsatt, og at selve saken var underordnet. :-(
Antall ord: 183
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Etter min opplevelse tidlig i tenårene så har jeg blitt hektet på UFO fenomenet
Du har kanskje fortalt om denne her før ufo, men hva var det du så?
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:
ufo skrev:Etter min opplevelse tidlig i tenårene så har jeg blitt hektet på UFO fenomenet
Du har kanskje fortalt om denne her før ufo, men hva var det du så?
Joda har det, men forteller det gjerne på nytt.

Jeg skal prøve å erindre alder og når, men mener å huske at jeg var i begynnelsen av tenårene, mulig litt før også. Satt på mitt rom og så ut av vinduet sydover uvisst av hvilke grunn. Årstid?, ikke snø ihvertfall.

Det var tidlig kveld - det var ennå lyst, det kan jeg huske. Jeg befant meg i annen etasje i huset vi bodde i. I det fjerne ser jeg en gjenstand komme mot meg sakte - rett frem i en rett bane. Jeg husker at den var mettalisk - blank, den så ut som disse "senkepumpene" man bruker i brønner. På samme størrelse. Den kom nærmere og nærmere, ingen lyd eller annet å se.

Jeg ble så satt ut at jeg ropte på modern så det holdt, og hun kom springene. Vi så det samme, og bare det er godt å tenke på i ettertid. Objektet beveget seg relativt sakte, og det jeg reagerte på var at den liksom gled gjennom lufta - i total RETT bane, ingen lyd, ikke noe eventuell stikkflamme/fremdrift. Tror modern ble like sjokka som meg, den gled sakte forbi naboens hus/vindu for så å bli borte for vårt utsyn. Vi løp ut for å se hvor objektet var, men da var den helt borte. Dessverre. Det var en merkelig observasjon. Aner ikke hva det var, men det minner litt om hva andre har observert. Blanke sigarlignende UFOs. Bare at denne var ganske så liten ?
Antall ord: 285
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av lightwave »

Så du er ikke helt sikker på størrelsen på objektet?, var den for liten til at det kunne vært vesener ombord?
Fikk du inntrykk av at dette var noe utenomjordisk og ikke noe som kunne vært menneskelagd?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Så du er ikke helt sikker på størrelsen på objektet?, var den for liten til at det kunne vært vesener ombord?
Fikk du inntrykk av at dette var noe utenomjordisk og ikke noe som kunne vært menneskelagd?
Størrelsen mindre enn en torpedo - eller som jeg skrev som en slik dypboring/senkepumpe. Om du har sett disse. Helt skinnende blank. Nesten som chrom å regne.

Det som var helt unaturlig var den helt perfekte RETT fram banen, og at den beveget seg så langsomt. Skal jeg anta så var jeg ca 20-25 meter unna bare.

Og nei, det kan neppe ha vært noe inne i den saken der. Så antar det var et objekt som var
fjernstyrt, eller kanskje kunne operere på egenhånd.

Over bakken så var den rett i underkant av naboens stuevindu (Annen etasje). Så jeg så på en måte rett mot den i starten - men etterhvert i skrå vinkel før den forsvant bak huset.

Noe slikt har jeg aldri før sett. Det var også totalt lydløst. Hørtes ihvertfall ikke gjennom
en enkel glassrute.

Er glad i ettetid at jeg ikke så dette alene - modern og jeg snakket mye om dette i ettertid.
Husker muttern ble helt vill av ekstase og stormet på dør for å se den ute. Men, borte var den.

Utenomjoridisk eller ei - nei der velger jeg å være 100% åpen. Har ingen aning.

Det har jo vært observert lignende gjenstander av andre, men kanskje ikke så nært.

Til slutt kan sies at det var absolutt ingen ytre tegn på den. mener å huske at den var litt butt i front men virker rett i bak-kant. (Det er en god del år siden så noe kan ha gått i glemmeboka).
Antall ord: 300
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av lightwave »

Fant en plansje over forskjellige UFO fasonger, det var vel kanskje den i midten ved Rocket/Bullet (Rakett/Kule) som lignet på den du så?

Image
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Fant en plansje over forskjellige UFO fasonger, det var vel kanskje den i midten ved Rocket/Bullet (Rakett/Kule) som lignet på den du så?

Image
Ja det har du helt rett i. Den i midten (rocket bullet) har samme fasong som den jeg så.
Ingen synlige ytre texture.
Antall ord: 50
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av lightwave »

Da ligner det objektet du så mye på den som ble omtalt i dokumentaren om spøkelsesrakettene og som sank ned i innsjøen Nammajaure, bortsett fra disse tubene på sidene, en av vitnene,- Bo Berg beskriver den som omtrent 3 meter lang.

ImageIllustrasjon Bo Berg

http://ufo.se/index.php/om-ufo-sverige/ ... sprojektet
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Da ligner det objektet du så mye på den som ble omtalt i dokumentaren om spøkelsesrakettene og som sank ned i innsjøen Nammajaure, bortsett fra disse tubene på sidene, en av vitnene,- Bo Berg beskriver den som omtrent 3 meter lang.

ImageIllustrasjon Bo Berg

http://ufo.se/index.php/om-ufo-sverige/ ... sprojektet
Nei ingen ekstra utspring fra selve kroppen på den jeg så. Ikke var den så lang som 3 m. Mindre enn det. Litt i underkant av 2 m også.

Kan ikke huske detaljer fra observasjonen de hadde i Sverige på denne ghost raketten. Kan du huske om de observerte at den gled sidelengs ned i vannet, eller i lodrett posisjon - liksom en rakett når den står oppreist. ?

Det finnes så mange varianter av disse UFO objektene. Har ofte lurt på om de kan endre form, eller om det finnes en mengde varianter - og om det er tilfelle, stammer de fra samme sted /moderskip ? eller hur. Neppe.

Slike små objekter opererer neppe uten å ha en base i nærhet skulle man tro. Vi har jo også disse triangelformede, de med 3 røde "lys" - de som har en enorm størrelse, kan det være moderskip. Skip som kan gjøre seg usynelig når de ønsker det ? Om ikke så MÅ de jo har blitt observert i bane rundt jorda uten at vi folket får vite noe som helst. Eller har de base bak månen ?

Mye å fundere på her. Håper det snart kommer noen "saftige" observasjoner slik at man kan få noe mere å spinne på.
Antall ord: 267
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Kan ikke huske detaljer fra observasjonen de hadde i Sverige på denne ghost raketten. Kan du huske om de observerte at den gled sidelengs ned i vannet, eller i lodrett posisjon - liksom en rakett når den står oppreist?

Den landet vannrett ned i vannet slik den er på tegningen og forsvant under overflaten, innsjøen er på det dypeste 5,8 meter.
ufo skrev:Det finnes så mange varianter av disse UFO objektene. Har ofte lurt på om de kan endre form, eller om det finnes en mengde varianter - og om det er tilfelle, stammer de fra samme sted /moderskip ? eller hur. Neppe.

Joda mange har endret form, noen ser ut som små lys som blir større objekter og motsatt, noen har delt seg og blitt flere objekter, man har også sett mindre objekt komme ut fra større farkoster.
ufo skrev:Slike små objekter opererer neppe uten å ha en base i nærhet skulle man tro. Vi har jo også disse triangelformede, de med 3 røde "lys" - de som har en enorm størrelse, kan det være moderskip. Skip som kan gjøre seg usynelig når de ønsker det ? Om ikke så MÅ de jo har blitt observert i bane rundt jorda uten at vi folket får vite noe som helst. Eller har de base bak månen?
Ja eller/og en base under havet?, kanskje noe av dette ikke kommer fra et eller annet sted men er noe som er her hele tiden i en annen dimensjon uten at vi ser det, mange funderinger her...
ufo skrev:Mye å fundere på her. Håper det snart kommer noen "saftige" observasjoner slik at man kan få noe mere å spinne på.
Ja noen skikkelige flaps hadde gjort seg, hvorfor skjer det aldri noe spennende her i Norge, og jeg sier det om igjen; - KOM IGJEN NÅ UFOs, JEG ORKER IKKE MER SNART! :vismann
Antall ord: 320

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av UFO »

:-) nei det nytter vel ikke å skrike etter de heller. Jeg har forsøkt endel ganger på div kveldsturer, litt langt fra folk, men det nytter ikke ;-) Har forsøkt så mye, men foreløpig til ingen nytte. Jeg er sikkert ikke viktig nok, selv om jeg noen ganger har innbilt meg at jeg fikk "noe" da jeg var så nær og så en slik underlig farkost i tenårene. Noen får jo et påstått inplantat, men det er nok helst de som mener seg abducted by aliens. Man får ikke det bare å ha observert det. MEN, det har gjort inntrykk.

En tid tok jeg hundrevis av fotografier av himmelen, helst på dagtid - gransket bilder i ettertid men fant aldri noe "rart". Jo fant vel noe som ikke kunne identifiseres, men det var mest sannsynlig en fugl jeg ikke observerte der og da. Et kamera ser jo også litt i IR, så om UFOs befinner seg i andre spectra så kunne det være en mulighet. Jeg har også noen overvåkningskamerer som går 24/7 og har gjort det i mange år. Et dekker et område av himmelen. Nix, har aldri sett noe "rart" på Alarmer. Alarmer som går av, hvor ingen ting synes har jeg regnet med kan ha vært noe i nærhet av bevegelses-sensor. Fugler etc. At noe har satt av en alarm FORAN kameraet og ikke synes på opptaket - tja, nei Hva skal man tro om det.

Man må prøve å være så "edrulig" som mulig med seg sjøl når det gjelder dette her, men det er ikke så lett. Prøver å utelukke det jeg kan forstå, men så er det - de siste små prosentene da.

Som du skriver "lightWave" - det kan være noe fra en annen dimensjon, og den teorien gjør det nesten ENDA mere fasinerende. Men om UFOs stammer fra andre galakser så kan de dette med å reise uavhengig av tid og rom tror jeg.

Det ultimate måtte vært en nærkontakt av 3dje grad. Tenk for en opplevelse. Helst sammen med andre selvsagt. (Ellers så er man jo en tulling). Så fikk det gå som det ville - er villig til å ofre meg for det. Så får vi håpe at det gamle ordtaket "det kan gå troll i ord" slår til. ...gulp... :-)
Antall ord: 398
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av lightwave »

Du er nok ikke mindre viktig selvom du ikke har opplevd noe mer ufo :), det er nok flere som hadde ønsket å oppleve det du gjorde og du har jo fått noe "innplantet" etter din opplevelse fra den gang, og det er ditt engasjement i UFO fenomenet.
Det er nok en god grunn til at ikke utenomjordiske tar direkte kontakt tror jeg, kanskje det vil være destruktivt for oss selv på lang sikt...

Men har du nok penger så kan du jo melde deg på en av ekspedisjonene til Steven Greer, han har holdt på med et ganske intressant prosjekt siden 1990, - CE-5 initiativet, hvor man i områder med UFO aktivitet har fått respons ved bruk av laserlys og meditasjonsteknikker: http://www.cseti.org/ce5.htm

RKcYQwDQsWc
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Du er nok ikke mindre viktig selvom du ikke har opplevd noe mer ufo :), det er nok flere som hadde ønsket å oppleve det du gjorde og du har jo fått noe "innplantet" etter din opplevelse fra den gang, og det er ditt engasjement i UFO fenomenet.
Joda, det har ikke manglet på engasjement, og det engasjementet har bestått hele tiden. Det selv om slike fenomen ofte har frembrakt latter, hån samt de faste klisjeene som: "Jasså, er det du som har sett grønne menn suse forbi vinduet ditt".

Som jeg engang skrev her, nyttet ikke å snakke om dette på jobben - ble alltid latterliggjort med uttalelser som: "Nå, har du hørt noe mere fra de grønne på area51 - de fra Roswell vet du".

Det er mange år siden dette her, nå går slikt "rett inn det ene øret og ut det andre". ;-)

Tror faktisk folk har blitt litt mere bevisst i dag rundt fenomenet. De er ikke så redde for å bli
latterliggjort som tidligere.
lightwave skrev:Det er nok en god grunn til at ikke utenomjordiske tar direkte kontakt tror jeg, kanskje det vil være destruktivt for oss selv på lang sikt...
Ja det kan det selvsagt være. Men jeg er jo av den tro at utenomjordiske klonet oss en gang i fjern fortid. At de følger med og passer på oss.
lightwave skrev:Men har du nok penger så kan du jo melde deg på en av ekspedisjonene til Steven Greer, han har holdt på med et ganske intressant prosjekt siden 1990, - CE-5 initiativet, hvor man i områder med UFO aktivitet har fått respons ved bruk av laserlys og meditasjonsteknikker: http://www.cseti.org/ce5.htm
Har fulgt Steven Greer endel år. Har sett mye av han, og hans vitner. Interessant, men føler dessverre litt innerst inne at mye dreier seg om penger - tjene penger. Samtidig så er det vel ikke til å unngå at han og sine "ansatte" trenger penger for å drive på. De skal jo ikke ha utgifter på dette. Har lest om CE-5 iniativet. Blir vel litt stort innhogg å være med på en slik ekspedisjon, men det hadde jo vært veldig interessant.

Et lite digresjon (kanskje) på slutten. Et gammelt nythetsinnslag.

http://www.tv2.no/2015/11/08/nyheter/ly ... ys/7606756

Ifølge stjernekikkerne på observatoriet Griffith Observatory i Los Angeles var lyset synlig i ti minutter, og var så kraftig at det også var synlig i nabostatene Nevada og Arizona. Dette melder den lokale tv-stasjonen CBS Los Angeles.

Myndighetenes forklaring :

Ifølge Reuters dreier det seg om en Trident-rakett som ble skutt opp fra ubåten USS Kentucky. Oppskytningen var en planlagt test av systemene, men slike oppskytninger blir normalt ikke varslet på forhånd da informasjonen er hemmeligstemplet.

i 10 minutter ?? - det er lang tid det. Skurrer litt i mine ører dette her. Jeg har aldri, og vil aldri ha noen som helst tiltro til verken det militære eller annen myndighet. Til det har de bløffet oss for mange ganger tidligere.

RKcYQwDQsWc[/quote]
Antall ord: 521
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Joda, det har ikke manglet på engasjement, og det engasjementet har bestått hele tiden. Det selv om slike fenomen ofte har frembrakt latter, hån samt de faste klisjeene som: "Jasså, er det du som har sett grønne menn suse forbi vinduet ditt".

Som jeg engang skrev her, nyttet ikke å snakke om dette på jobben - ble alltid latterliggjort med uttalelser som: "Nå, har du hørt noe mere fra de grønne på area51 - de fra Roswell vet du".

Det er mange år siden dette her, nå går slikt "rett inn det ene øret og ut det andre". ;-)

Tror faktisk folk har blitt litt mere bevisst i dag rundt fenomenet. De er ikke så redde for å bli
latterliggjort som tidligere.
Folk flest får vel sin kunnskap gjennom media og den kanalen har ikke akkurat vært veldig faktaorientert eller dyptpløyende men behandlet det som sensasjonspreget underholdning, samtidig har ikke akkurat UFO entusiaster vært særlig kritisk hva gjelder den mer spekulative siden ved fenomenet og må ta en del av skylden for at det ikke har blitt tatt mer seriøst.
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO-jegerne

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Folk flest får vel sin kunnskap gjennom media og den kanalen har ikke akkurat vært veldig faktaorientert eller dyptpløyende men behandlet det som sensasjonspreget underholdning
Sant nok, media har vel mer eller mindre latterliggjort dette opp gjennom. Som regel etter et innslag så sitter jounralistene og ser på hverandre og fniser. Men, det finne noen seriøse kanaler da, men ikke i Norge. De gidder knapt nevne noe om det i redsel for å være useriøse.
lightwave skrev:samtidig har ikke akkurat UFO entusiaster vært særlig kritisk hva gjelder den mer spekulative siden ved fenomenet og må ta en del av skylden for at det ikke har blitt tatt mer seriøst.
Nei mange har slukt mye rått opp gjennom uten å sjekke det ut skikkelig først. Mange går rett på, selv på ganske innlysende fakes også dessverre, samt alle de som produserer fakes.

Nå husker jeg ikke hvem, Edward Snowden eller Julian Assange som hadde meddelt at det skulle publiseres "breaking news" om UFOs, etter hacking av cosmic top secret dokumenter. Det kan jeg ikke huske å ha kommet noe ut av ? Om det finnes noe som virkelig avslører hemmeligholdelsen av at det er aliens/UFOs her på jorden, og at det var dette de fant blant annet etter "The Roswell incident" så kan det jo hende dette finnes på datalagrede media - ikke bare på papir.
Antall ord: 237
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links