Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenMetallisk sylinder

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Metallisk sylinder

Innlegg av UFO »

I kveld, ca kl 18:25 (Ser alltid på klokka) var jeg passasjer i bil - ikke langt fra der jeg bor. Det var nesten ingen skyer, klart og fint. Satt og så på himmelen (som jeg alltid gjør), og så - så jeg et "fly" trodde jeg.
Retning ca rett fra syd. (pleier å komme endel fly fra den retningen),

Det var et stykke unna, ganske høyt oppe på himmelen. Det var blankt, lysende som en sigar, eller skal vi si en flykropp. Men, jeg la ikke merke til noen vinger - tenkte ikke over det da. Vi passerte noe høyt buskas - toppen 5 sekunder, før jeg fikk fri sikt igjen, jeg tittet ut/opp men da var det ikke der.

Fikk sjåføren til å stoppe, og "scannet" hele himmelen rundt der jeg så det, men det var ikke noe å se ? Det jeg så varte 10-15 sekunder vil jeg anta. Jeg ble jo latterliggjort omgående selvsagt, men jeg vet hva jeg så.. og tar ikke det høytidelig. ;-)

Det kan ha en naturlig forklaring. Jeg kunne ikke se noe dis heller. Bare stort sett blå himmel. Det dukket heller ikke opp noe fly. Vel, dette er insteressant, men skal være realist og anta at det hadde en naturlig forklaring. MEN, hvor var kameraet da jeg trengte det ? Hadde ikke engang med meg mobilen, men hvem tenker på å filme noe man først tror kan være et fly ? Men som blir borte etterpå ?
Antall ord: 248
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Metallisk sylinder

Innlegg av lightwave »

Endelig ufo!, kanskje det snart dukker opp noe mer som du i lengre tid har ønsket :)

Bare noen spørsmål angående observasjonen:

Kan det være sollys som ble reflektert på objektet som gjorde at den så lysende ut?, og kan det være avstanden til objektet som gjorde at du ikke så flyvinger?

Jeg tror selv om du hadde fått tatt bilder/filmet så ville kvaliteten uansett blitt dårlig pga avstanden.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Metallisk sylinder

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Endelig ufo!, kanskje det snart dukker opp noe mer som du i lengre tid har ønsket :)

Bare noen spørsmål angående observasjonen:

Kan det være sollys som ble reflektert på objektet som gjorde at den så lysende ut?, og kan det være avstanden til objektet som gjorde at du ikke så flyvinger?

Jeg tror selv om du hadde fått tatt bilder/filmet så ville kvaliteten uansett blitt dårlig pga avstanden.
Ja, kanskje mine sterke ønsker begynner å bære "frukter" ;-) Slikt skjer alltid når man ikke er i nærheten av å forvente, eller å tenke på det. Har tenkt etter, og det jeg har sett av merkelige ting har alltid vært enten mot syd, eller sydøst. Så, jeg får rette blikket den veien fremover også. Også litt vanskelig på så kort tid å kunne si om objektet beveget seg. Fly kan ofte virke å stå helt stille i lufta, men det er som regel om de kommer en rett i mot.

Ja vil tro det var reflektert lys. Det var kanskje mere hvitt enn metallisk når jeg tenker etter. Det kom ikke rett mot meg, heller i sånn ca 45 grader, delvis langside. Og det er jo ofte man ikke ser vingene på et fly. Regner med at et fly her på mitt bosted har en høyde på ca 8.000 til 10.000 FT før det går inn for landing. Ja du har rett i det at det sikkert hadde blitt et opptak a la de vi ser på nettet. Uten noe nytteverdi egentlig. Moro lell.

Det som sitter igjen.. hvor ble det av :-) Kanskje det materaliserte seg en kort stund og så forsvant igjen. Huff.. det er så fort gjort å bli hekta på at det IKKE var noe fly, men noe mere interessant.
Antall ord: 308
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Metallisk sylinder

Innlegg av lightwave »

Jeg bor ganske nært en flyplass og ser ofte fly og de ser ut som en sylinder/sigar hvis de er langt unna, noen ganger tror jeg at jeg ser noe uvanlig og tar frem kikkerten, men til nå har jeg bare sett fly.

Men vi får bare følge med ufo og ha kamera klart! :)
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links