Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenRussisk video av ufo...

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Russisk video av ufo...

Innlegg av Asbjørn »

Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Russisk video av ufo...

Innlegg av lightwave »

CGI, med andre ord fake, går man inn på siden til Section 51 på YouTube ser man like mange utrolige UFO videoer:

https://www.youtube.com/channel/UC-VPSQ ... afN27L9Jgw
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Russisk video av ufo...

Innlegg av UFO »

Tror også at dette er fake (dessverre) må man vel si. Det hadde vært en sensasjon med så gode opptak om de var ekte. Hva så OM noen får et slikt opptak, og det viser seg IKKE å være noe fake ? Hva da. Vil noen overhode tro på det. Hva skal til. Er det for dårlig så blir det feil, og blir det for bra så er også det feil. ](*,) Er det en landing på en plass med mange mennesker som må til ?
Antall ord: 86
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Russisk video av ufo...

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:CGI, med andre ord fake, går man inn på siden til Section 51 på YouTube ser man like mange utrolige UFO videoer:

https://www.youtube.com/channel/UC-VPSQ ... afN27L9Jgw
Ser du har fått deg et fint "profilbilde" ;-) Er vi fra samme galakse mon tro ?? hehe.
Antall ord: 50
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Russisk video av ufo...

Innlegg av lightwave »

Ja på tide med litt forandring, den jeg brukte var litt for mørk synes jeg, men var vel kanskje grei nok, jeg bytter de ut når jeg blir lei av å se dem.
Avataren her er forsiden av boken Flying Saucers Have Landed - George Adamski, liker disse gamle coverne fra 50-tallet, litt mer "sjel" enn mange av disse nye digitale bildene.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Russisk video av ufo...

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ja på tide med litt forandring, den jeg brukte var litt for mørk synes jeg, men var vel kanskje grei nok, jeg bytter de ut når jeg blir lei av å se dem.
Avataren her er forsiden av boken Flying Saucers Have Landed - George Adamski, liker disse gamle coverne fra 50-tallet, litt mer "sjel" enn mange av disse nye digitale bildene.
"Forandring fryder" heter det jo så hvorfor ikke. Ja det var en egen mystikk / sjel den gangen, og de gamle tegningene /Covrene har noe spesielt over seg ja. Jeg kastet meg tidlig over slike bøker. Bøker var greia da, og det fantes vel knapt noe norsk litteratur rundt dette heller. Man måtte få det fra det store utland, og eller låne på biblioteket. Man/jeg følte seg virkelig "sett litt rart på" når man sto der med blikket i bordplata etter å ha lagt bøkene foran bibliotekaren, følte seg litt eksentrisk. Må le av det i dag da. :-D
Antall ord: 171
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Russisk video av ufo...

Innlegg av lightwave »

Det var tider det! :) , husker det var en liten rad på biblioteket og det var gjerne de mer suspekte bøkene, nei det er ikke mye norsk litteratur rundt emne, jeg har fire bøker på norsk i bokreolen min blandt 177 bøker bare om UFO, så man kan vel si at jeg er litt engasjert.
Har også noen på nettbrett men foretrekker faktisk å lese tradisjonelle bøker.

Har du noen bøker om emne ufo eller synes du det er greit med det du finner på nett?
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Russisk video av ufo...

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Det var tider det! :) , husker det var en liten rad på biblioteket og det var gjerne de mer suspekte bøkene, nei det er ikke mye norsk litteratur rundt emne, jeg har fire bøker på norsk i bokreolen min blandt 177 bøker bare om UFO, så man kan vel si at jeg er litt engasjert.
Har også noen på nettbrett men foretrekker faktisk å lese tradisjonelle bøker.

Har du noen bøker om emne ufo eller synes du det er greit med det du finner på nett?
Ja, de gikk sikkert under kategorien "suspekte bøker" :-) man turte nesten ikke snakke om det med noen. Godt mye er endret siden den gangen. Må si du har en pen samling av bøker, det har ikke jeg. Det ble mest å låne. Var veldig engasjert i teoriene til Erich von Daniken, og leste - tror jeg alle bøkene han kom ut med. Også bøkene til Charles Berlitz syntes jeg var interessante, og flere med han. I dag går det mye på YouTube her, og etterhvert har man fått litt bredere erfaring i å skille klinten fra hveten hva seriøsitet angår. Det er mye svada, det er vel ikke til å unngå, men så løftes man opp av de seriøse skildringene. UFO fenomenet engasjerer meg sterkt, også andre fenomen, men det er liksom UFO fenomenet som fenger mest ja. Har også en tro på at kornsirkel-fenomenet har en forbindelse til UFO fenomenet, men det er jo også bare en teori.

Man må bare prøve å følge med i strømmen av info, og være så selektiv som mulig. Ikke lett idag hvor det er så enkelt å "fake" alt digitalt. Tror som sagt denne videoen som Asbjørn la ut her ikke er ekte. Men hvor flott det hadde vært OM den var ekte. Omsider noen skikkelig opptak.

Hva tror du om Dr. Steven Greer ? jeg er skeptisk, var ikke det til å begynne med, men har blitt det over tid. Han har fått frem mange troverdige vitner da, synes det, men.
Antall ord: 352
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Russisk video av ufo...

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Man må bare prøve å følge med i strømmen av info, og være så selektiv som mulig. Ikke lett idag hvor det er så enkelt å "fake" alt digitalt. Tror som sagt denne videoen som Asbjørn la ut her ikke er ekte. Men hvor flott det hadde vært OM den var ekte. Omsider noen skikkelig opptak.
Nei det er ikke lett å avgjøre hva som er ekte UFO opptak i dag med alle de mulighetene man har til å lage effekter med diverse programmer, men ofte er det ting som gjentar seg i disse YouTube klippene som gjør at man kan gjennkjenne noe som fake.

Ta en titt på denne siden som jeg kom over og som gir noen bra tips om hva man bør se etter:
http://www.outerplaces.com/science-fict ... bably-fake
ufo skrev:Hva tror du om Dr. Steven Greer ? jeg er skeptisk, var ikke det til å begynne med, men har blitt det over tid. Han har fått frem mange troverdige vitner da, synes det, men.
Nei Greer har jeg lite til overs for og grunnen til det kommer ganske godt frem her:
http://www.ufowatchdog.com/steven_greer.htm
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Russisk video av ufo...

Innlegg av Vortex »

Ikke videre imponert over den CGI jobben som var gjort der. Ser med engang når den første UFO'n kommer inne i bildet at det er noe som ikke stemmer. Legg merke til hvordan den første UFO'n gjør et lite hopp før den forsvinner bak haleroret på jagerflyet.

Synes i tillegg det er litt snodig at disse UFO'ene klarer å holde omtrent konstant avstand til bakpartiet av dette jagerflyet i det de passerer. Det skal ikke være mulig utfra den vinkelen de kommer fra i forhold til jagerflyet.
Antall ord: 95
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links