Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenBob Lazar (Igjen)

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av UFO »

En gammel artikkel på Nyhetspeilet. Vet at mange er veldig skeptisk til nyhetsspeilet, og det skal jeg være enig i. Her gjelder det igjen Bob Lazar - er det noe hold i dette, eller er det ren og skjær bløff og fantasi alt sammen ?

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/04/bob ... dde-livet/
Antall ord: 55
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:En gammel artikkel på Nyhetspeilet. Vet at mange er veldig skeptisk til nyhetsspeilet, og det skal jeg være enig i. Her gjelder det igjen Bob Lazar - er det noe hold i dette, eller er det ren og skjær bløff og fantasi alt sammen ?

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/04/bob ... dde-livet/
Bob Lazar historien er fascinerende. Om den ikke er sann, kan han jo være røykteppe for å føre oppmerksomheten vekk fra det som egentlig foregår på Area 51? :)
Antall ord: 88
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av Svartepus »

Artig måte å helgardere seg på da ;)

Bob Lazar lever fortsatt = han får masse oppmerksomhet og får folk til å tro på historiene hans, og mange tenker at eneste grunnen til at han ikke ble drept er, som han påstår, at folkene involvert i S4/Area 51 ikke vil røpe seg.

Bob Lazar hadde blitt drept= sikkert bevis på at historiene hans er sanne.

Hadde han dødd, uansett årsak, hadde folk ropt opp om drap fordi han hadde røpet store hemmeligheter. Så hadde historiene hans levd videre og han hadde blitt husket som "Fløyteblåseren som avslørte alt".
I det hele og store har han ordnet seg en grei vinn-vinn situasjon :D

Alternativet at han lever fordi historiene er oppspinn og tullball og ingen har truet med å drepe ham, er nok mange som tenker men ikke sier høyt. I hvertfall ikke på Nyhetsspeilet ;)
Jeg blir litt usikker på hva jeg egentlig tror selv. Historiene er spennende men det er så mange før ham som har fortalt lignende historier, og det er liksom mest prat og lite action. Hvor er bildene? Hvor er de virkelige bevisene? At folk snakker om "høyteknologi" vi ikke har hørt om er like troverdig som å lese sci-fi. Spennende, men ikke nødvendigvis bevis for noe annet enn god fantasi. Nei jeg blir litt i tvil altså :P
Antall ord: 233
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av UFO »

Fine kommentarer fra dere. Jeg er vel også i et slags "Tja" modus. Og som du sier Svartepus, det er jo en vinn vinn situasjon for mannen. Uten å sjekke, bare ta fra memory, så mener jeg å huske at han snakket om et grunnstoff som ikke fantes i tabellen på 70 tall, og som han ble latterliggjort for, men at det i ettertid har blitt funnet/bekreftet at det eksisterer? Noe slikt var det vel.

Han virker ganske så teknisk glup denne karen. Denne ufo-skissen kan jo være en diger bløff. Men den kan også i beste fall være ekte :-) Men, så strander det der. Ingen skikkelige bevis. Frustrerende, men ikke så mye vi kan gjøre med.

Jeg har aldri tvilt på teorien om at disse "aliens med sine avanserte skip" reiser ved å krumme tid og rom, de "spretter" over på en måte over til oss. Er også overbevist om at de er her, og har vært her lenge. Etter alle de seriøse observasjonene (Flygere ikke minst) så er ikke dette noe naturlige fenomener. Hvor lenge må vi vente ?? hele klodens befolkning.
Antall ord: 189
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av jeditrond »

Lazar snakket om grunnstoff 151 var det vel, og det stemmer at det siden har blitt oppdaget et nytt grunnstoff i det periodiske system på den plassen Lazar sa det skulle være.
En internasjonal forskergruppe ved universitetet i Lund har skapt et nytt grunnstoff – grunnstoff nummer 115 – ved å banke sammen to andre grunnstoffer i en gigantisk partikkelakselerator i Tyskland. Dermed kan de inkludere nok et stoff i det periodiske systemet, som er vitenskapens store oversikt over alle universets grunnstoffer.
http://illvit.no/fysikk/det-periodiske- ... grunnstoff
Antall ord: 87
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Lazar snakket om grunnstoff 151 var det vel, og det stemmer at det siden har blitt oppdaget et nytt grunnstoff i det periodiske system på den plassen Lazar sa det skulle være.
En internasjonal forskergruppe ved universitetet i Lund har skapt et nytt grunnstoff – grunnstoff nummer 115 – ved å banke sammen to andre grunnstoffer i en gigantisk partikkelakselerator i Tyskland. Dermed kan de inkludere nok et stoff i det periodiske systemet, som er vitenskapens store oversikt over alle universets grunnstoffer.
http://illvit.no/fysikk/det-periodiske- ... grunnstoff
Ja slik var det JT. Det er jo litt underlig det hele. Kanskje han "bare" er klarsynt :mrgreen:
Antall ord: 106
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av lightwave »

Er det noen andre som har kommet frem som kan underbygge påstandene til Lazar?
Jeg tror noen bruker UFO fenomenet som et cover-up for mer avansert menneskelig teknologi som blir utviklet i Area 51.

Selvom det ikke forklarte alle UFO rapporter, så har dette vært gjort tidligere med superhemmelige spionfly som U-2 og SR-71, og jeg mistenker også at Roswell ble brukt i en maktkamp under den kalde krigen for å få russerne til å tro amerikanerne var i besittelse av eksotisk teknologi de kunne utvikle og ta i bruk i et militært forsprang.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Er det noen andre som har kommet frem som kan underbygge påstandene til Lazar?
Det var jo et interessant spørsmål. Kan ikke ut av det blå komme på noen konkret, men det hadde vært spennende å undersøkt.
lightwave skrev:Jeg tror noen bruker UFO fenomenet som et cover-up for mer avansert menneskelig teknologi som blir utviklet i Area 51.
Tror alt er mulig på area 51. Men kan det ikke være at menneskelig teknologi har fått god hjelp ? På meg så virker det som den tekniske utviklingen går unaturlig kjapt. Mange sier jo - jeg klarer ikke å holde følge lenger. Ting man kjøpte i fjor er nesten avlegs året etter, sånn satt på spissen. Er menneskene så intelligente (enda) ?
lightwave skrev:Selvom det ikke forklarte alle UFO rapporter, så har dette vært gjort tidligere med superhemmelige spionfly som U-2 og SR-71, og jeg mistenker også at Roswell ble brukt i en maktkamp under den kalde krigen for å få russerne til å tro amerikanerne var i besittelse av eksotisk teknologi de kunne utvikle og ta i bruk i et militært forsprang.
Det er for mange troverdige ufo rapporter som, ihvertfall for min del gjør at jeg ser det mere sannsynlig at vi blir besøkt av noe intelligent. At det har pågått lenge, og at det er opprettet kontakt. Men hvem som står bak, ikke godt å si. Det er en byll som er på bristepunktet, hvem klarer å sprekke den, det er jeg spent på. Ingen har lykkes enda.

Det var nok mye som skjedde under den kalde krigen, all hemmeligholdelse, rykter og skremsler overfor hverandre florerte nok så det holdt. Fortsatt tror jeg det er stormakter som besitter ekstrem high-tech teknologi, men det kan hende disse maktene ikke sjøl bestemmer hvor mye av dette som skal slippes av gangen. Kan det være at andre bestemmer "hvor skapet skal stå" her på kloden ? ;-)
Antall ord: 333
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Tror alt er mulig på area 51. Men kan det ikke være at menneskelig teknologi har fått god hjelp ? På meg så virker det som den tekniske utviklingen går unaturlig kjapt. Mange sier jo - jeg klarer ikke å holde følge lenger. Ting man kjøpte i fjor er nesten avlegs året etter, sånn satt på spissen. Er menneskene så intelligente (enda) ?
Nei det er ikke godt å si, jeg har hørt noen tall og vet ikke om dette er korrekt, men militærteknologi som ikke er kjent og blir holdt hemmelig kan ligge 20 år minimum foran vanlig forbrukerteknologi og kanskje opptil så mye som 50 år!, om dette bare er vår egen teknologi eller om det har vært noen utenomjordisk innblanding blir vanskelig å si.
ufo skrev:Det er for mange troverdige ufo rapporter som, ihvertfall for min del gjør at jeg ser det mere sannsynlig at vi blir besøkt av noe intelligent. At det har pågått lenge, og at det er opprettet kontakt. Men hvem som står bak, ikke godt å si. Det er en byll som er på bristepunktet, hvem klarer å sprekke den, det er jeg spent på. Ingen har lykkes enda.
Nei det er ikke jeg heller i tvil om, noe som ikke er vår egen teknologi har vært her og ser ut til å være her og disse UFO observasjonene går jo svært langt tilbake i tid som du sier, men jeg tror også det er mulig at noe av denne hemmelige teknologien som militæret har utviklet, kan være noe som blir testet ut og rapportert som UFO observasjoner, f.eks de mindre sorte trekantobjektene som fra tid til annen har blitt observert i Amerika.
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Nei det er ikke jeg heller i tvil om, noe som ikke er vår egen teknologi har vært her og ser ut til å være her og disse UFO observasjonene går jo svært langt tilbake i tid som du sier, men jeg tror også det er mulig at noe av denne hemmelige teknologien som militæret har utviklet, kan være noe som blir testet ut og rapportert som UFO observasjoner, f.eks de mindre sorte trekantobjektene som fra tid til annen har blitt observert i Amerika.
Enig, de mindre sorte trekantobjektene kan være noe militæret står bak, og at det er disse som blir observert av public... men kan det være noe militæret har back-engineered fra UFO technology ?
Antall ord: 131
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av lightwave »

Tja, det var det store spørsmålet da, kanskje noe fra Roswell vraket?, men en fremmed teknologi som ligger kanskje tusener av år foran oss og som har utviklet seg i en annen retning, hvordan skal man kunne forstå hvordan den virker?

Hvis vi hadde tatt vår egen teknologi tusen år frem i tid og tatt den med tilbake til vår tid nå, hadde vi forstått hvordan den virket?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Re: Bob Lazar (Igjen)

Innlegg av Chimera »

ufo skrev:
lightwave skrev:Nei det er ikke jeg heller i tvil om, noe som ikke er vår egen teknologi har vært her og ser ut til å være her og disse UFO observasjonene går jo svært langt tilbake i tid som du sier, men jeg tror også det er mulig at noe av denne hemmelige teknologien som militæret har utviklet, kan være noe som blir testet ut og rapportert som UFO observasjoner, f.eks de mindre sorte trekantobjektene som fra tid til annen har blitt observert i Amerika.
Enig, de mindre sorte trekantobjektene kan være noe militæret står bak, og at det er disse som blir observert av public... men kan det være noe militæret har back-engineered fra UFO technology ?
TR-3B
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-488531
The TR-3B is Code named Astra. The tactical reconnaissance TR-3B first operational flight was in the early 90s. The triangular shaped nuclear powered aerospace platform was developed under the Top Secret, Aurora Program with SDI and black budget monies. At least 3 of the billion dollar plus TR-3Bs were flying by 1994. The Aurora is the most classified aerospace development program in existence. The TR-3B is the most exotic vehicle created by the Aurora Program. It is funded and operationally tasked by the National Reconnaissance Office, the NSA, and the CIA. The TR-3B flying triangle is not fiction and was built with technology available in the mid 80s. Not every UFO spotted is one of theirs.
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links