Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO i nord

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

UFO i nord

Innlegg av UFO »

Antall ord: 16
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

Ser ut som en værballong ?, men det forklarer jo ikke disse lysere punktene på den.
Antall ord: 16
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: UFO i nord

Innlegg av Asbjørn »

Ser ut som en "lensflare" for meg - altså en refleks som skjer inne i selve linsa....

A
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

Asbjørn skrev:Ser ut som en "lensflare" for meg - altså en refleks som skjer inne i selve linsa....

A
Ja sant det, og det er det mest sannsynelig, ikke minst med sola i den posisjonen.
Antall ord: 36
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av lightwave »

Litt rart med disse lyspunktene men bildet er jo kraftig forstørret, jeg vil tro forklaringen har noe å gjøre med solen, har sett lignende lyspunkter på andre bilder tatt av solnedganger så jeg sier meg enig med Asbjørn der.

Men takk for artikkelen ufo!, du får følge med om det skulle dukke opp noe mer, stille om dagen angående UFOs gitt. :zzz
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Litt rart med disse lyspunktene men bildet er jo kraftig forstørret, jeg vil tro forklaringen har noe å gjøre med solen, har sett lignende lyspunkter på andre bilder tatt av solnedganger så jeg sier meg enig med Asbjørn der.
Ja enig i det.
lightwave skrev:Men takk for artikkelen ufo!, du får følge med om det skulle dukke opp noe mer, stille om dagen angående UFOs gitt. :zzz
Joda følger med så godt jeg kan. Når en har brukt nesten hele livet til å se oppover bokstavelig talt, så får en bare fortsette så lenge en orker. Venter spent på et raskt objekt som plutselig endrer kurs 90 grader. :mrgreen: Må være tolmodig i "UFO bransjen".
Antall ord: 124
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av lightwave »

Ja og mens får vi nøye oss med det lille som kommer ut i nyhetene her i Norge, fant en litt intressant sak her fra England, nærmere bestemt over Bristolkanalen hvor et objekt ble fanget opp av et varmesøkende kamera på et politihelikopter (fra 4:44)

[youtube]b50ojjDYXYc&sns=tw[/youtube]
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av Vortex »

Ikke godt å si hva som er tatt bilde av der oppe i nord, men jeg sliter veldig med å finne noe dybde på dette objektet som er zoomet inn. Det passer rett og slett ikke inn til å være fysiskt tilstede på himmelen.
Antall ord: 42
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: UFO i nord

Innlegg av Asbjørn »

lightwave skrev:Ja og mens får vi nøye oss med det lille som kommer ut i nyhetene her i Norge, fant en litt intressant sak her fra England, nærmere bestemt over Bristolkanalen hvor et objekt ble fanget opp av et varmesøkende kamera på et politihelikopter (fra 4:44)

[youtube]b50ojjDYXYc&sns=tw[/youtube]
Denne som var filmet av politihelikopteret var faktisk litt interresann !
At man ikke får inn noe på vanlig kamera, men ser det med FLIRkamera, er jo litt spesielt.
Også formen har jo en viss "kjent" form i forhold til mange "flyvende tallerkner"...
Dersom dette er en farkost av noe slag, har den tydeligvis en usynlighets-teknologi som fungerer for vanlig lys, men ikke for IR .
Spennende !

A
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av lightwave »

Asbjørn skrev:Denne som var filmet av politihelikopteret var faktisk litt interresann !
At man ikke får inn noe på vanlig kamera, men ser det med FLIRkamera, er jo litt spesielt.
Også formen har jo en viss "kjent" form i forhold til mange "flyvende tallerkner"...
Dersom dette er en farkost av noe slag, har den tydeligvis en usynlighets-teknologi som fungerer for vanlig lys, men ikke for IR .
Spennende !
Ja det var det jeg og syntes, kanskje det faktiskt er flere UFOer i luften men at vi ikke ser dem.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ja og mens får vi nøye oss med det lille som kommer ut i nyhetene her i Norge, fant en litt intressant sak her fra England, nærmere bestemt over Bristolkanalen hvor et objekt ble fanget opp av et varmesøkende kamera på et politihelikopter (fra 4:44)

[youtube]b50ojjDYXYc&sns=tw[/youtube]
Det er vel alltids en eller annen avis som en sjelden gang tar med litt "ufo" stoff, ellers så er det tamt på tv-media. De er mest opptatt av salver, fotball og usa ;-)

Interessant denne IR-ufoen, har tenkt den tanken lenge. Synes tanken om usynlighet på disse farkostene virker naturlig. Tror de kan endre i hvilke spectra de vil vise seg. Kanskje helt ut av syne for vår teknologi også. Når de synes både visuelt/IR og på radar, så tror jeg det er en ønsket handling.

Sånn sett kan det hende mange av oss allerede har hatt en UFO hengende over oss uten å registrere den \:D/
Antall ord: 169
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av g.r.y »

ufo skrev:
lightwave skrev:Ja og mens får vi nøye oss med det lille som kommer ut i nyhetene her i Norge, fant en litt intressant sak her fra England, nærmere bestemt over Bristolkanalen hvor et objekt ble fanget opp av et varmesøkende kamera på et politihelikopter (fra 4:44)

[youtube]b50ojjDYXYc&sns=tw[/youtube]
Det er vel alltids en eller annen avis som en sjelden gang tar med litt "ufo" stoff, ellers så er det tamt på tv-media. De er mest opptatt av salver, fotball og usa ;-)

Interessant denne IR-ufoen, har tenkt den tanken lenge. Synes tanken om usynlighet på disse farkostene virker naturlig. Tror de kan endre i hvilke spectra de vil vise seg. Kanskje helt ut av syne for vår teknologi også. Når de synes både visuelt/IR og på radar, så tror jeg det er en ønsket handling.

Sånn sett kan det hende mange av oss allerede har hatt en UFO hengende over oss uten å registrere den \:D/
Enig. Jeg mener.. At de er kommet seg hit, innebærer etter alt og dømme at de enten har klart å 'bøye' rom-teksturen eller å ta i bruk 'worm-holes', så da skulle det liksom bare mangle at livsformer som åpenbart er oss såpass overlegne ikke skulle ha med det som trengs for kontrollere hvorvidt de vil fanges opp av våre radarer oxo ;)
Antall ord: 237
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Enig. Jeg mener.. At de er kommet seg hit, innebærer etter alt og dømme at de enten har klart å 'bøye' rom-teksturen eller å ta i bruk 'worm-holes', så da skulle det liksom bare mangle at livsformer som åpenbart er oss såpass overlegne ikke skulle ha med det som trengs for kontrollere hvorvidt de vil fanges opp av våre radarer oxo ;)
Jepp, virker ganske logisk dette. Kanskje de tilogmed kan skifte mellom dimensjoner.
Antall ord: 82
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av lightwave »

Det kan også forklare uklare bilder av UFOs
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Det kan også forklare uklare bilder av UFOs
Ja, for det er jo underlig at ingen noen gang har klart å ta et skarpt detaljerikt bilde.
Spesielt når man tenker på hvor mange bilder det finnes.
Nei vi stiller dårlig der gitt. De er nok litt for avanserte for oss.
Antall ord: 53
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links