Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO i nord

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av Vortex »

ufo skrev:Grattis med nytt kamera og stativ. Alltid moro med noe nytt utstyr. Sjøl bruker jeg et Canon EOS 70D med div. objektiver, og er veldig fornøyd med det. Drømmen om de heftigste linsene blir nok med drømmen da de koster ALT for mye for en amatør. Testet endel måneopptak, men 300mm blir i minste laget. Men, mye annet å fotografere på natthimmelen også, bare å komme seg langt vekk fra lysforurensning.
Takk, jeg er egentlig ganske fersk når det gjelder fotografering men det er en artig hobby i det minste. :) Ja det kan være en dyr hobby uten tvil,men jeg er nødt til å handle etter hva lommeboka tillater, ikke hva jeg vil ha desverre. :)
Terra skrev:Det er det jeg lurer på også, hva disse UFO' s egentlig er. Om de er tidsreisende eller reiser gjennom ormehull/svarte hull eller hva i all verden det er som foregår. Men en ting er jeg temmelig sikker på og det er at det er noe der... Noen... Og hvis de ville ha skadet oss, så hadde de vel greid det for lenge siden med sin teknologi? Men hva vet vel jeg. Utrolig spennende å tenke på. Det er det! :geek:
Ja jeg er også sikker på at hvis de ville oss noe vondt, så hadde det vært natta allerede.
Men, hva om disse vi ser faktisk beskytter oss fra noen annet som lurer der ute som kanskje vil bli kvitt oss? Det er ihvertall en teori jeg har hatt lenge.
Antall ord: 258
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

Vortex skrev:Takk, jeg er egentlig ganske fersk når det gjelder fotografering men det er en artig hobby i det minste. :) Ja det kan være en dyr hobby uten tvil,men jeg er nødt til å handle etter hva lommeboka tillater, ikke hva jeg vil ha desverre. :)
Ja lommeboka bestemmer, ingen tvil mye man har lyst på. Jeg har hatt et par Nikon kamera tidligere og har vært veldig fornøyd med begge to. Moro med foto og video. Tenk hvor deilig det er ikke å tenke på dette med film, alt er digtalt, bare å fyre løs. Mitt første kamera kostet 25 kroner :-) hadde 8 bilder på filmen, så man måtte tenke seg om mange ganger før man trykke på utløsern. :-) Det har skjedd litt i den tekniske utviklingen, nå er det ikke lett å holde tritt. Godt man har youTube sier jeg, tutorials for alt.
Antall ord: 152
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: UFO i nord

Innlegg av Terra »

Vortex skrev:Ja jeg er også sikker på at hvis de ville oss noe vondt, så hadde det vært natta allerede.
Men, hva om disse vi ser faktisk beskytter oss fra noen annet som lurer der ute som kanskje vil bli kvitt oss? Det er ihvertall en teori jeg har hatt lenge.
Jeg har lekt med samme tanker som deg rundt dette ;)
Antall ord: 63
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

Tror de beskytter oss, og håper at OM noen av krigshisserne prøve å avfyre atom-missiler, ikke lykkes pga alien teknologi ikke tillater det. Let's hope!
Antall ord: 28
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av lightwave »

Terra skrev:Det er det jeg lurer på også, hva disse UFO' s egentlig er. Om de er tidsreisende eller reiser gjennom ormehull/svarte hull eller hva i all verden det er som foregår. Men en ting er jeg temmelig sikker på og det er at det er noe der... Noen... Og hvis de ville ha skadet oss, så hadde de vel greid det for lenge siden med sin teknologi? Men hva vet vel jeg. Utrolig spennende å tenke på. Det er det! :geek:
Hvis det er noe sannhet i disse historiene om bortføringer så virker handlingene ganske så ondskapsfulle, men det at noen vesener ser ut til å gjøre handlinger som virker ondskapsfullt behøver ikke bety det samme som at de skal utslette menneskeheten, det kan være nødvendig av en eller annen grunn som vi ikke enda forstår men som har en betydning i fremtiden, jeg tror bildet i virkeligheten er litt mer nyansert enn den vi fikk fra filmer som Independence Day med vesener som var her kun for å utslette menneskeheten.
Terra skrev:I enkelte kristne kretser diskuteres det om at de tror at disse grå osv. er demoner. Sikkert fordi de tenker på slangen i bibelen og dragen? Og at noen omtaler aliens som reptiler? :dontknow
Det er vel den vanlige enkle tankegangen og frykten ovenfor det overnaturlige og det ukjente som har skapt slike forestillinger.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev:Det er det jeg lurer på også, hva disse UFO' s egentlig er. Om de er tidsreisende eller reiser gjennom ormehull/svarte hull eller hva i all verden det er som foregår. Men en ting er jeg temmelig sikker på og det er at det er noe der... Noen... Og hvis de ville ha skadet oss, så hadde de vel greid det for lenge siden med sin teknologi? Men hva vet vel jeg. Utrolig spennende å tenke på. Det er det! :geek:
Vi kan nok trygt gå ut i fra at det å kunne ta seg over så enorme avstander som til fremmede solsystemer, hvilket jo er tilfelle for våre utenomjordiske besøkende, forutsetter evnen til å benytte seg av 'short-cuts'. Metoden de har benyttet, kan enten bestå av at de mestrer kunsten bøye selve romstrukturen, -hvilket er hva astronomene refererer til som 'space-time' (rom-tid).
Dette lyder muligens temmelig 'far-out' for mange, men det er det faktisk langt enklere å skjønne seg på enn man tror;
Det er nemmelig ikke sånn at verdensrommet bare er et stort rom som inneholder ulike typer av masse (partikler) som forholder seg til hverandre (altså omgivelsene) etter naturlovene. Om så var, ville plassen mellom partiklene kun vært et tomrom som ikke kan sies være annet enn nettopp det; ingen verdens ting. -Det vil si at dersom massen ble flærnet, ville vi ha stått igjen med intet annet enn et stort rom, og ikke en dritt mer enn det.
Men universet/rommet, er så absolutt 'noe'. Det har faktisk vist seg å bestå av en tekstur som kan sammenlignes med noe så jordnært som et papirark.
-Når vi, som befinner oss på dette monstret av et papir-ark skal tilbakelegge de avstander som det her er snakk om, så se først for deg avstanden fra den ene kortsiden av arket til den andre. -Det er den reelle avstanden, såvel som det oxo er den lengste. -Men om du istedet bøyer dette arket, så blir jo brått avstanden mellom disse to kortsidene praktisk talt ikke-eksisterende, ikke sant! -Og i teorien er det faktisk så himla enkelt. -Men i praksis derimot, er det desverre litt verre, for å si det sånn..
Alternativt, kan de ha funnet ut en metode for å ta i bruk universets egne 'loop-holes', bestående av det som kalles bølger i rom-tiden, -hvilket rett & slett funker som om du har laget bølger i romteksturen. De reisende 'hopper' da liksom fra den ene topp til den andre, hvilket betyr at de skipper all den avstanden som ligger i det som utgjør bølgedalene.

-Håper dette var 'somewhat' begripelig, og derav kan være til hjelp for å få begrep om hvordan interstellar/planetarisk romferd lar seg gjøre :vismann
Antall ord: 474
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

Antall ord: 17
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av lightwave »

Den var litt merkelig ufo, jeg lagret bildet og studerte det nærmere, og for meg ser det nesten ut som om det er et avlangt objekt (ellipseform) bak lyset, du kan også se at lyset bøyer seg rundt noe som ser ut som et objekt, vet ikke om du ser det samme som meg.

Det at forskeren heller ikke hadde noen forklaring gjør det også litt intressant.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av Chimera »

lightwave skrev:Den var litt merkelig ufo, jeg lagret bildet og studerte det nærmere, og for meg ser det nesten ut som om det er et avlangt objekt (ellipseform) bak lyset, du kan også se at lyset bøyer seg rundt noe som ser ut som et objekt, vet ikke om du ser det samme som meg.

Det at forskeren heller ikke hadde noen forklaring gjør det også litt intressant.
Det er flere som har fotografert det:
http://www.tv2.no/a/8728867/
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ser forøvrig ut at mysteriet er løst.
http://spaceweather.com/
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

Chimera skrev:
lightwave skrev:Den var litt merkelig ufo, jeg lagret bildet og studerte det nærmere, og for meg ser det nesten ut som om det er et avlangt objekt (ellipseform) bak lyset, du kan også se at lyset bøyer seg rundt noe som ser ut som et objekt, vet ikke om du ser det samme som meg.

Det at forskeren heller ikke hadde noen forklaring gjør det også litt intressant.
Det er flere som har fotografert det:
http://www.tv2.no/a/8728867/
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ser forøvrig ut at mysteriet er løst.
http://spaceweather.com/
Utdrag fra spaceweather.com :

"" What was it? Mystery solved: Earlier in the day, an Atlas V rocket blasted off from Vandenberg Air Force Base in California carrying the Worldview 4 satellite to orbit. Later, the rocket's Centaur upper stage vented its excess fuel, creating the ghostly cloud over Sweden. ""

Ok, da er det kanskje det. Har aldri hørt om dette før ved at andre raketter "upper stage venting its excess fuel" ?, og at det skaper en slik effekt. Mon tro om slikt har blitt observert før.
Antall ord: 198
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av lightwave »

Ser ut som om det kan være en rakett, denne Atlas V raketten har den samme karakteriske blåfargen bare med et større omfang:

tWvrGIgGnRY

http://spaceweather.com/archive.php
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ser ut som om det kan være en rakett, denne Atlas V raketten har den samme karakteriske blåfargen bare med et større omfang:

tWvrGIgGnRY

http://spaceweather.com/archive.php
Ja, fin den videosnutten der. Ganske så vakkert skue egentlig :-)
Antall ord: 44
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av Svartepus »

Jeg så noe rart i dag men har dessverre ikke noe bilde å vise til.
På vei til jobb stoppet jeg i et kryss og ventet på å få kjøre ut på hovedveien, og rett frem så jeg ett eller annet som fløy veldig lavt i ganske stor fart. Det så ut som tre-fire oransje lys på rekke som svevde rett forbi i høyde med skogen i fjellsiden. Det ble bare med det korte glimtet siden jeg kjørte bil og måtte følge med på veien, og jeg så ingenting mer til det.
Noen foreslo at det kunne ha vært et helikopter men det så veldig lite helikopteraktig ut, jeg hørte ikke helikopterlyd og det fløy litt for fort og elegant til å være et helikopter. Jeg var selv inne på tanken om at det kunne ha vært en drone men da måtte den ha vært stor i såfall, og ganske ulik droner jeg har sett og hørt. Så inntil videre anser jeg dette som en UFO siden jeg ikke har identifisert det flyvende objektet ;)
Antall ord: 187
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av UFO »

Spennende "Svartepus". Ikke godt å si hva det kan ha vært. Ja det får katalogiseres som UFO.
Ei drone av de store kan vel i såkallt sportsmodus fly i ca 70 km/t, men neppe når det er
mørkt. Ikke lett å bedømme hverken avstand eller størrelse mange ganger. Kjipt at slike observasjone skjer når man ikke er helt forberedt på det.
Kanskje følge med i lokalaviser - mulig andre har observert noe ?
Antall ord: 79
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av lightwave »

Svartepus skrev:Jeg så noe rart i dag men har dessverre ikke noe bilde å vise til.
På vei til jobb stoppet jeg i et kryss og ventet på å få kjøre ut på hovedveien, og rett frem så jeg ett eller annet som fløy veldig lavt i ganske stor fart. Det så ut som tre-fire oransje lys på rekke som svevde rett forbi i høyde med skogen i fjellsiden. Det ble bare med det korte glimtet siden jeg kjørte bil og måtte følge med på veien, og jeg så ingenting mer til det.
Noen foreslo at det kunne ha vært et helikopter men det så veldig lite helikopteraktig ut, jeg hørte ikke helikopterlyd og det fløy litt for fort og elegant til å være et helikopter. Jeg var selv inne på tanken om at det kunne ha vært en drone men da måtte den ha vært stor i såfall, og ganske ulik droner jeg har sett og hørt. Så inntil videre anser jeg dette som en UFO siden jeg ikke har identifisert det flyvende objektet ;)
Jeg sjekket litt med hvilke type navigasjonslys det er på et helikopter og kan ikke se at det er noen oransje lys der, men det er tre røde, et antikollisjonslys på undersiden av nesepartiet og et på toppen av halefinnen som blinker, og et rødt fast lys.
jeg vet ikke om denne konfigurasjonen er lik for alle helikoptere eller om det er noen forskjeller her.

Kan det være at du tok feil av fargen i det korte øyeblikket du så objektet?

Navigasjonslys:

Bilde
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links