Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO i nord

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av lightwave »

Rudolf ja, kommer snart :)

Svartepus, så du bare lys eller kunne du se noe bak lysene som om det var et objekt der?
Du så det i et ganske kort øyeblikk, men kan du huske om lysene var plassert med lik mellomrom som jeg har vist under her?, var de tettere sammen eller lenger fra hverandre?

Hva med intensiteten på lysene, var de kraftige?


Bilde
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av Svartepus »

lightwave skrev:Rudolf ja, kommer snart :)

Svartepus, så du bare lys eller kunne du se noe bak lysene som om det var et objekt der?
Du så det i et ganske kort øyeblikk, men kan du huske om lysene var plassert med lik mellomrom som jeg har vist under her?, var de tettere sammen eller lenger fra hverandre?


Bilde
Kanskje det var Rudolf ja :lol:

Lysene var plassert med likt mellomrom ja, og var på størrelse med lys som man ser på diverse fly og helikoptre. Vanskelig å beskrive avstand mellom dem, men her er en svært enkel tegning av det jeg så:

Image

Se bort i fra skjevheter og ikke verdens beste målestokk på avstand o.l., men ca så store lys var det (de oransje prikkene! Det gule rundt var mest for illustrasjonens skyld og ble litt for store).

Hvor fort lysene fløy forbi vet jeg ikke hvordan jeg skal forklare, men en del fortere enn et helikopter som flyr såpass lavt og nært hus i hvertfall. Den flyvende dingsen kunne ikke være spesielt stor eller klumpete da jeg knapt så noe objekt bak lysene. Sånn som det så ut for meg var det en avlang dings med fire-fem lys på rekke.

Gaah, det er vanskelig å forklare... Jeg finner ingenting på nett om at andre har sett noe.
Antall ord: 225
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av lightwave »

Takk for fin tegning!, tenkte jeg skulle spurt deg om du kunne tegne noe, men ville ikke bry deg for mye, litt lettere å se for seg nå hvordan du opplevde det.

Jeg har sett lignende UFO observasjoner som har disse lysene på en rekke som her.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: UFO i nord

Innlegg av Asbjørn »

Kan minne om " sigar-ufo" - som er ofte omtalt.
Her er google link til bilder:
https://www.google.no/search?q=cigar+uf ... =univ&sa=X

Her ser man tydelig lys på linje ikke ulikt slik tegningen viser....

A
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av Bearchild »

Det var visst relativt høy droneaktivitet under en militærøvelse nordafor i november. Øvelsen skal ha foregått i Indre Troms. Men hva slags droner det er snakk om og/ eller hvor de kommer fra er visst ukjent og de kan kanskje ha beveget seg i store områder? Aner ikke hvor langt droner kan fly engang jeg. Men har skjønt såpass at ikke alle går på batteri.

Tenkte i forhold til Svartepus`observasjon men også "uvanlige" observasjoner generelt der oppe i nord.
Antall ord: 88
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av Svartepus »

Bearchild skrev:Det var visst relativt høy droneaktivitet under en militærøvelse nordafor i november. Øvelsen skal ha foregått i Indre Troms. Men hva slags droner det er snakk om og/ eller hvor de kommer fra er visst ukjent og de kan kanskje ha beveget seg i store områder? Aner ikke hvor langt droner kan fly engang jeg. Men har skjønt såpass at ikke alle går på batteri.

Tenkte i forhold til Svartepus`observasjon men også "uvanlige" observasjoner generelt der oppe i nord.
Ja det er et godt stykke fra indre Troms og ned hit så da må jeg si jeg er litt imponert over dronene nå til dags :D Men man vet jo aldri.
Antall ord: 121
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av Bearchild »

Droner kan vel tilbakelegge store avstander så utenkelig er det ikke? De finnes i saktegående lydløse varianter og i alle tenkelige størrelser. Men at farkoster beregnet for spionering skal være utstyrt med lys er vel mindre sannsynlig.. :bandit

http://www.abcnyheter.no/nyheter/verden ... ato-ovelse
Antall ord: 49
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: UFO i nord

Innlegg av Svartepus »

Bearchild skrev:Droner kan vel tilbakelegge store avstander så utenkelig er det ikke? De finnes i saktegående lydløse varianter og i alle tenkelige størrelser. Men at farkoster beregnet for spionering skal være utstyrt med lys er vel mindre sannsynlig.. :bandit

http://www.abcnyheter.no/nyheter/verden ... ato-ovelse
Ja jeg holder absolutt muligheten åpen, spesielt siden jeg er ganske sikker på at dingsen var lydløs. Det er vel omtrent bare to typer flyvende farkoster som er lydløse; droner og UFOer :)
Antall ord: 85
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links