Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenBuzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av g.r.y »

Buzz Aldrin, som deltok på den første månelandingen og andremann ut (etter Neil Armstrong), er oxo mannen som til slutt torde fortelle om ufo-opplevelsen de hadde på denne ferden.

Nå skal det etter sigende ha kommet nok en 'bombe' fra den anerkjente astronauten. I en Twitter-melding skal han ha advart på det sterkeste mot en fare av globale proposjoner som er forbundet med en pyramidelignende formasjon på sydpolen med ordene; "We are all in danger. It's evil itself!"

Men etter å ha finkjemmet Aldrins Twitter-mld fra begynnelsen av november til i dag, har jeg ikke funnet den!
Etter hva jeg har kunnet grafse frem rundt omkring, skal denne mld. ha vært postet en gang i forrige uke. I dette tidsrommet fantes såvisst Twitter-mld i bøtter & spann som ikke bare dekket sydpol-turen dette skal ha kommet frem i forbindelse med, men oxo bilder fra hans påfølgende karantene-opphold på sykehus!

Hvor i himmelens navn er det blitt av denne advarselen!?..

Hadde dette dreid seg om praktisk talt hvem som helst ellers på planeten, ville jeg avfeid det øyeblikkelig, og glemt det sekundet etter. -Men dette er tross alt Buzz Aldrin.
Har denne mannen oppdaget ett eller annet han finner det nødvendig advare mot, ja da tar en det pokker så alvorlig, uansett hvor merkelig det må lyde i utgangspunktet..

Her er en video-snutt som viser dette fenomenet Aldrin viser til:

https://www.youtube.com/watch?v=ZNkmhY_ju8o

(Om du vil vite mer, er lengre & mer omfattende reportasjer å finne på Youtube)
Antall ord: 264
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av lightwave »

Det er nok ikke så rart du ikke fant Aldrin`s Twitter melding, det er en "fake news":

http://www.snopes.com/buzz-aldrin-tweet ... il-itself/
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av g.r.y »

Det er jo pokker til taper-mentalitet, og da! :roll:
Jeg har jo selvfølgelig fått med meg at det å legge ut falske rykter, -inkl. falske dødsmeldinger såvel som sensasjonsnyheter som sådan er utbredt hobbyvirksomhet i sterk vekst, men jeg kan faktisk ikke huske å ha vært borti denne varianten, hvor respekterte, velkjente personer blir ilagt utsagn før!..
Herregud.. Greit nok at det gir muligheter for å skape litt fuzz i sosiale medier ei uke eller to, -toppen, men det kan jo like gjerne bli avkreftet av den aktuelle personen etter 5 min.
- Hva er poenget, liksom? Det krever ikke mange celler i avdelingen for sosial intelligens for å se at denne eventuelle oppmerksomheten ikke er noen type oppmerksomhet å hige etter, for å si det sånn (he, he). En blir jo ikke akkuratt noe mindre ensom av kun å gjøre seg bemerket ved å irritere folk gjennom å 'forsøple' Youtube o.l med dritt :roll:
Antall ord: 155
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av lightwave »

g.r.y skrev:- Hva er poenget, liksom? Det krever ikke mange celler i avdelingen for sosial intelligens for å se at denne eventuelle oppmerksomheten ikke er noen type oppmerksomhet å hige etter, for å si det sånn (he, he). En blir jo ikke akkuratt noe mindre ensom av kun å gjøre seg bemerket ved å irritere folk gjennom å 'forsøple' Youtube o.l med dritt :roll:
Profitt kan være en god motivasjon, jeg vet ikke om det er tilfelle med siden som publiserte "Aldrin`s" Twitter melding, men nettsider som sprer falske nyheter tjener store penger fordi de inneholder reklameannonser, det spiller ingen rolle om informasjonen er korrekt eller ikke så lenge de tiltrekker seg oppmerksomhet og tjener penger på det som selges der.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av Terra »

Aha, det er derfor det er så mange nettroll på youtube. Det begynner å irritere meg når jeg ønsker å forske på noe... :swear
Antall ord: 22
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av g.r.y »

Meg oxo! Jeg gidder f.eks aldri å søke opp noe paranormalt der med mindre det er noe spesifikt jeg er ute etter, og/eller vet det er hold i.
Antall ord: 30
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av UFO »

Jeg har god tro på Buzz Aldrin, tror han har mye han vil fortelle oss.

En bitte liten avsporing fra sydpolen..

Husker godt Apollo 11 landingen tidlig på morgenen 16 juli 1969. Månen var tilogmed opp på himmelen husker jeg. Alle i familien satt klistret til svart hvitt skjermen da de første flimrende bildene kom på skjermen, og radarparet Tanberg og Jan P. var i ekstase i studio.

Armstrong steg ned fra stigen med de berømte frasene.. "..one small step.. osv"

MEN..

HVEM var utenfor og satte opp kameraet før hele seansen startet ?
Antall ord: 97
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av g.r.y »

ufo skrev:Jeg har god tro på Buzz Aldrin, tror han har mye han vil fortelle oss.

En bitte liten avsporing fra sydpolen..

Husker godt Apollo 11 landingen tidlig på morgenen 16 juli 1969. Månen var tilogmed opp på himmelen husker jeg. Alle i familien satt klistret til svart hvitt skjermen da de første flimrende bildene kom på skjermen, og radarparet Tanberg og Jan P. var i ekstase i studio.

Armstrong steg ned fra stigen med de berømte frasene.. "..one small step.. osv"

MEN..

HVEM var utenfor og satte opp kameraet før hele seansen startet ?
Jeg er vel ganske så sikker på at månelandingen som sådan er reell, men Aldrins innrømmelse av besetningens UFO-opplevelse har trigget tanken på at det er langt mer ved denne begivenheten enn hva som ble offentliggjort..
Det som skurrer for meg, er at offentliggjørelsen av noe som lett kunne satt hele verden på hodet gjøres så himla lite at det i all hovedsak begrenses til spesielt interesserte på Youtube. Han glir liksom stille og rolig inn i havet av useriøse/mentalt forstyrrede UFO -rapporter istedet for å ta en tlf til et nyhetsbyrå, og fått hele verdens udelte oppmerksomhet i løpet av 5 min!

Når dette i sammenheng med den frykten som lå til grunn for at Appollo-manskapet valgte å tie fullstendig om hva de opplevde på vei til månen, kan det for meg tyde på at Aldrin her kun gikk ut med en brøkdel. Jeg mener.. Det skal vel litt til for å skremme verdens ypperste astronauter til total taushet om en UFO-opplevelse, -i ca 45 år!?
I følge Aldrin skal de ha forhørt seg med basen om mulige forklaringer etter først å ha ransaket egne hoder, hvorav de i tillegg til å få avkreftet at intet kjent jordisk kunne forårsake undelige avspeilinger i rommet, ble skremt fra å nevne denne opplevelsen igjen. De fryktet både det å umiddelbare i å måtte avbryte ferden pga frykt for at reisen ble for stor påkjenning mentalt, så de begynte å hallusinere, og risiko for tap av all troverdighet/respekt blandt folk i fremtiden.
..Jeg får det liksom ikke helt til å stemme at noen skarve lysglimt alene skal sannsynliggjøre såpass med ståhei. -Det krever rett & slett mer for at denne ligningen skal gå opp..

På bakgrunn av dette, ser jeg en mulighet for at de rett & slett har sett seg nødt til å 'arrangere' det scenarie som for oss blir presentert som de første steg på et annet himmellegeme, slik at kameraet ikke ville fange opp noe som muligens ikke ville tåle dagens lys.
- Ble de ikke oxo 'borte', -at de brått var uten radiokontakt med fartøyet i noen minutter rundt landingstidspunktet? Jeg mener iallefall å ha hørt noe sånt en gang..
Antall ord: 480
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av lightwave »

En oversikt over astronauter som har observert uidentifiserte objekter gjennom årene:
http://www.syti.net/UFOSightings.html
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av UFO »

Det ble jo noen Apolloferder til Månen etterhvert. Jeg håper og tror de var der med Apollo-11, men at de hadde en aldri så ligen backup filmet i "Hollywood". Sånn for ikke å tape ansikt overfor sovjet. Det var jo mye prestisje som sto på spill da. Har sett bilder av landingsplassen(e) på månen den gangen, ett eller annen sonde av nyere dato i bane rundt månen har tatt bilder av dette. Men, så kommer denne snikende følelelsen igjen da - er de ekte ?

Samtidig så er jeg også litt i tvil om de teknologisk sett var "fit for fight" for denne landingen i 1969.
Vel, de landet jo mange Surveyor sonder på 60 tallet, bare det var jo en bragd. Apollo-12 mannskapet landet rett ved Surveyor-3 og er avbildet sammen med sonden.

Tenker på at mange astronauter forteller de utroligste ting, men de forteller kanskje ikke langt nær alt hva slags "odde" ting de har opplevet. I fare for å få en mental diagnose kanskje ? Nei det sklir liksom bare rundt på YouTube det hele, folk dumper bort i det, men det virker ikke som om det taes med det fulle alvor av nyhetsmedia. Hvorfor ? kan jo være mange årsaker.
Antall ord: 210
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av g.r.y »

Du/dere som opplevde månelandingen(e) har utvilsomt langt mer å bidra med ihht verden rundt 1969 enn meg som ikke engang var født. Teori & gjenfortellinger gir en jo ikke noe grunnlag for å danne en selvstendig mening av hva som var mulig & ikke når dette ligger såpass nærme i tid..
Selv om det ikke var sånn himla mange år før jeg så dagens lys, var det jo vanvittige fremskritt i løpet av 70 & 80 -årene, så er det alikevel som en annen verden når jeg har utviklet en generell forståelse av hvordan verden funker.

Om det på et eller annet tidspkt i min tid vil vise seg at det har vært juks rundt månelandingen, -om det så bare er at filmingen var fake pga. hemmeligholdelse av hva som faktisk var/skjedde der, vil jeg ikke lenger tro på en dritt av den virkeligheten som er presentert. Det er galt nok med det det er nå, så noe sånt, vil definitivt bety en eksistensiell krise for mitt vedkommende.
Antall ord: 179
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Du/dere som opplevde månelandingen(e) har utvilsomt langt mer å bidra med ihht verden rundt 1969 enn meg som ikke engang var født. Teori & gjenfortellinger gir en jo ikke noe grunnlag for å danne en selvstendig mening av hva som var mulig & ikke når dette ligger såpass nærme i tid..
Selv om det ikke var sånn himla mange år før jeg så dagens lys, var det jo vanvittige fremskritt i løpet av 70 & 80 -årene, så er det alikevel som en annen verden når jeg har utviklet en generell forståelse av hvordan verden funker.

1969, ja det er noen år siden gitt. I min kommune hadde de den gangen en manuell telefonsentral. Der satt det x-antall damer og dro i snorer og koblet opp abbonenter. Det var ganske slitt og tilårskommet det hele. Det virket, men det var vel det hele også. Det er da jeg tenker på Apollo 11 ferden. USA hadde vel en litt mere oppegående teknikk da enn det vi hadde i Norge, men computermessig så var det nok ganske stusselig i USA også.

Apollo 11 hadde en bane til månen som ble kallt en "fri retur bane". Hele greia var en sikkerhetsfaktor for mannskapet. De ville bli slynget rundt månen og satt på fri retur til joda UTEN at de hadde behøvet å foreta seg noe. NASA var nok engstelig for at OM bremseraketten ikke hadde fungert for å komme i bane rundt månen ville fartøyet fortsatt sin ferd videre, og blitt en "ny planet" rundt sola. Nå fungerte jo det hele og resten vet vi jo.

Det er også en bragd - etter mitt syn - at de når de tok av fra månen etter endt mission klarte å "line seg opp" med månelandingsfartøyet mot fartøyet i bane rundt månen vhja en møteradar, for så å koble seg sammen. GODT GJORT ! og dette i 1969. Håper bare at alt er autentisk og at det ikke kommer fram i etterid at det hele var en fake. Som sagt tror jeg ikke det var en fake. Jeg tror de klarte det.
g.r.y skrev:Om det på et eller annet tidspkt i min tid vil vise seg at det har vært juks rundt månelandingen, -om det så bare er at filmingen var fake pga. hemmeligholdelse av hva som faktisk var/skjedde der, vil jeg ikke lenger tro på en dritt av den virkeligheten som er presentert. Det er galt nok med det det er nå, så noe sånt, vil definitivt bety en eksistensiell krise for mitt vedkommende.
Sant nok. Da mister også jeg all troverdighet. Og ja, det er galt nok som det er nå om ikke dette også var en bløff. Astronautene vet det jo, Aldrin vet det, Armstrong er jo død, og jeg aner ikke farta om Michael Collins lever.
Antall ord: 494
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:1969, ja det er noen år siden gitt. I min kommune hadde de den gangen en manuell telefonsentral. Der satt det x-antall damer og dro i snorer og koblet opp abbonenter. Det var ganske slitt og tilårskommet det hele. Det virket, men det var vel det hele også. Det er da jeg tenker på Apollo 11 ferden. USA hadde vel en litt mere oppegående teknikk da enn det vi hadde i Norge, men computermessig så var det nok ganske stusselig i USA også.
Ja det var ganske enkle datamaskiner på 60-tallet og de var ikke stort mer avanserte enn en kalkulator!, men de var tilstrekkelig nok for å klare å landsette mennesker på månen og bringe de trygt tilbake til jorden, dagens smarttelefoner er visstnok millioner ganger kraftigere enn alt datautstyret som NASA hadde tilgjengelig under Apollo-programmet i 1969.

Utrolig hvordan datateknologi har utviklet seg siden den gang og vi kan takke måneferdene for mye av det vi har i dag av teknologi.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Buzz Aldrin advarer mot sydpol-fenomen!

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ja det var ganske enkle datamaskiner på 60-tallet og de var ikke stort mer avanserte enn en kalkulator!, men de var tilstrekkelig nok for å klare å landsette mennesker på månen og bringe de trygt tilbake til jorden, dagens smarttelefoner er visstnok millioner ganger kraftigere enn alt datautstyret som NASA hadde tilgjengelig under Apollo-programmet i 1969.
Utrolig hvordan datateknologi har utviklet seg siden den gang og vi kan takke måneferdene for mye av det vi har i dag av teknologi.
Og så var de flinke til å regne på den gamledagse måten også, ikke minst. Norsk/amerikaneren Alfred Lunde fra os utenfor Bergen, som også ble kallt "trollmannen fra oz" var involvert i Apolloferdene, ikke minst Apollo 13. En dyktig kar. Om jeg ikke erindrer feil så var han i teamet for navigasjon, og sikkert mye mer. Det er garantert små marginer å gå på - på slike ferder, mye som skal klaffe. I dag er det selvsagt mye lettere, både pga heavy computere og mye tilegnet erfaring.

Ja vi kan nok takke romfarten mye for at vi har så mye bra teknologi i dag, pluss de det har fått av disse "der ute" da hehe" :mrgreen:
Antall ord: 200
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links