Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDe underjordiske??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 19 Apr 2008 21:39
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

under kategorien underjordiske tror je gdisse finnes :

alver, feer, demoner, troll er usikkert men kan være, bigfoot finnes i en gråtte og er den eneste igjen, den avskyelige snømannen finnes også og er også den eneste av den arten igjen også, nøkken finnes (ganske liten og tjukk og aktiv og springer frem og tilbake) nøkken finnes på land og i vann til å skremme folk og samt å lokke dem til vannet for å drukne....

noe JEG tror da...
Antall ord: 81
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 03 Aug 2006 12:59
17

Innlegg av Tjohei »

Skeptikerdama skrev:Jeg tror på sokketrollet. Det bor inni vaskemaskinen og spiser venstresokker. Bare venstresokker.

Og under trappa på jobben jeg hadde før, bodde kulepennmonsteret. Jeg satt i resepsjonen og var avhengig av alltid å ha en kulepenn tilgjengelig så jeg kunne skrive ned telefonbeskjeder, men den pennen forsvant stadig vekk. Svært ofte fant jeg den igjen under trappa...

Hva kaller man sånt, da?
Haha, nei det er huldretussa det. Jeg sier bare det er hun som tar sokken og bruker den til sovepose en stund, og plutselig finner jeg den igjen på et helt annet sted enn der den skulle være hehe. Kulepennmonsteret har jeg ikke hørt om før, men skal heretter kalle det for det, for jeg mangler alltid penn på jobb ;)
Antall ord: 129
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 19 Apr 2008 21:39
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

her tror jeg det er nissene som gjør et puss ;)
Antall ord: 11
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

kaja43 skrev:Jeg trodde tidligere ikke på dette som dere kaller underjordiske,
men som jeg har funnet ut at jeg vil kalle naturånder.
Jeg så på det som myter med lite hold i virkeligheten.

En dag hadde mine Guider nok sett seg lei på at jeg fornektet
en så viktig del av vårt liv og førte meg ut i skogen for å vise
meg hva dette var.
Jeg ruslet rundt nærmest på en omvisning hvor det åpenbarte
seg alt fra alver og devaer til gnomer og noe merkelig grått som
jeg ikke helt vet hva en skal kalle. (de er ikke opptatt av navn i andre
dimensjoner). Jeg ble vist vibrasjonsnivå og oppgaver de har.
Hvordan de hele tiden må trekke seg tilbake forde vi tar deres
oppholdsteder til våre tumleplasser.
Hvordan hver eneste plante, hvert eneste element, hvert område, hvert
land, alle dyr, ja alt har en deva som jobber for å opprettholde formen, holde
de friske og jobbe for planen for jorden.
De har ulike bevisstheter etter hva de jobber med, hvor noen kun skal holde
en liten hvitveis, mens andre skal sørge for å holde sykdom vekk fra ett helt
område, rense vann osv.
Jeg ble åpnet for å kunnne male dem og vist hvordan en kan samarbeide for
å hjelpe både hele jorden og det området en er i.

Noen av dere har kanskje hørt om Findthorn i Skottland. Der driver de en
stor gård hvor de aktivt samarbeider med disse devaene og dyrker helt
økologisk med utrolige resultater.
Åh, nei den plassen har jeg ikke hørt om, den skal jeg skjekke ut :)
Vil du fortelle mer om disse naturåndene?
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Skeptikerdama skrev:Jeg tror på sokketrollet. Det bor inni vaskemaskinen og spiser venstresokker. Bare venstresokker.

Og under trappa på jobben jeg hadde før, bodde kulepennmonsteret. Jeg satt i resepsjonen og var avhengig av alltid å ha en kulepenn tilgjengelig så jeg kunne skrive ned telefonbeskjeder, men den pennen forsvant stadig vekk. Svært ofte fant jeg den igjen under trappa...

Hva kaller man sånt, da?
'

NISSER :D hihi
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Solskinnjenta skrev:under kategorien underjordiske tror je gdisse finnes :

alver, feer, demoner, troll er usikkert men kan være, bigfoot finnes i en gråtte og er den eneste igjen, den avskyelige snømannen finnes også og er også den eneste av den arten igjen også, nøkken finnes (ganske liten og tjukk og aktiv og springer frem og tilbake) nøkken finnes på land og i vann til å skremme folk og samt å lokke dem til vannet for å drukne....

noe JEG tror da...
Den avskylige snømann (yeti) er det ikke bare en av, de finnes i flokker. Etter hva jeg har lest fra en tibetansk munk sine opplevelser..
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Her er link til Findhorn.
http://www.findhorn.org/index.php
Antall ord: 11
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 19 Apr 2008 21:39
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

Akasha memoria skrev:
Solskinnjenta skrev:under kategorien underjordiske tror je gdisse finnes :

alver, feer, demoner, troll er usikkert men kan være, bigfoot finnes i en gråtte og er den eneste igjen, den avskyelige snømannen finnes også og er også den eneste av den arten igjen også, nøkken finnes (ganske liten og tjukk og aktiv og springer frem og tilbake) nøkken finnes på land og i vann til å skremme folk og samt å lokke dem til vannet for å drukne....

noe JEG tror da...
Den avskylige snømann (yeti) er det ikke bare en av, de finnes i flokker. Etter hva jeg har lest fra en tibetansk munk sine opplevelser..
ok det visste jeg ikke. interressant...
Antall ord: 118
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 03 Aug 2006 12:59
17

Innlegg av Tjohei »

Solskinnjenta skrev:under kategorien underjordiske tror je gdisse finnes :

alver, feer, demoner, troll er usikkert men kan være, bigfoot finnes i en gråtte og er den eneste igjen, den avskyelige snømannen finnes også og er også den eneste av den arten igjen også, nøkken finnes (ganske liten og tjukk og aktiv og springer frem og tilbake) nøkken finnes på land og i vann til å skremme folk og samt å lokke dem til vannet for å drukne....

noe JEG tror da...
Jeg mener at Nøkken er en slags Pan-figur.. Vakker ung mann som lokker damene med seg i vannet.
Antall ord: 103
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 19 Apr 2008 21:39
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

okey ja det kan det jo også være.. interresant slike ting .. :D
Antall ord: 12
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: De underjordiske??

Innlegg av Terra »

Jeg kan jo fortelle om mine erfaringer rundt dette temaet :)

En gang for mange år siden så jeg en nisse på høylys dag, rett foran et rekkehus i byen. Han var kraftig bygget og med helt røde klær og rød, spiss hatt, og han drev og gravde utenfor i en liten hage foran huset der. Ingen andre så ham, de gikk rett forbi. Jeg trodde ikke mine egne øyne, jeg trodde de bare fantes i eventyrene. Men de lever i en annen dimensjon, som vi av og til kan få et glimt inn i. Jeg ble veldig glad og følte det som en stor gave. Til slutt måtte jeg bare gå videre, og da jeg igjen snudde meg var han borte. Jeg så ham ikke mer. Men jeg har dessverre ikke sett nisser flere ganger.

Også tror jeg at jeg en stund har skimtet noe jeg mener må være små fairies, altså disse små blomsterfeene med vinger. Men jeg ser dem ikke tydelig altså. Bare som noe ganske smått som flyr fra blomst til blomst i stuen her. De elsker visst blomster og planter og passer visst på dem i følge Doreen Virtue. Så jeg er optimistisk og håper og tror det er små Tingelinger som flyr rundt her ;)

De er som små engler som passer på det som vokser og gror både inne og ute i følge Doreen Virtue. Man tror jo det bare er eventyr. Helt til man ser det med egne øyne og knapt tror hva en ser. Men jeg ser dem som sagt ikke tydelig, men føler sterkt på at det er de som flyr rundt. Jeg ser dem merkelig nok ikke ute, bare inne i stuen.

Jeg fikk også besøk av en alv en gang. Skimtet henne bare så vidt der hun plutselig sto ved siden av meg inne på soverommet. Jeg holdt på å re opp sengen og hun liksom ga meg beskjed sånn at jeg fikk det inn som tanker at nå kom frosten snart. Da dekket jeg til plantene ute og tok inn tomater mm. Og ganske riktig - et par dager etter kom den første frostnatten. Så hun hjalp oss med å redde inn grønnsaker, for frosten var ikke ventet på lang tid enda. Jeg ble jo kjempeglad og sendte henne siden mange gode tanker og varme følelser. Men jeg har aldri sett henne igjen :)
Antall ord: 409
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: De underjordiske??

Innlegg av g.r.y »

Selv har jeg ikke sett/opplevd noe som helst hva denne typen vesner & deres verden(er) angår, men har et par venner som har hatt noen glimt av noe som minner veldig om den nissen du forteller om her..

Dette er et område jeg tenker at 'mørketallene' over folk med tilsvarende opplevelser kan være ganske store. -En ting er liksom å ha opplevelser med avdøde mennesker. Bare dét har jo vært pokker så vanskelig/tidkrevende å oppnå en viss aksept for blandt den gemne hop. -Og når en så kommer med vesner som aldri har tilhørt vår 'dimensjon', legger en jo liksom enda et nivå til hele, og går derav langt utenfor hva folk flest er i stand til å åpne seg for.
Jeg kan f.eks heller aldri tenke meg at jeg så mye som ville ha ymtet frempå om en slik opplevelse utenom dette forumet og i selskap med folk det ikke fantes tvil om at jeg ville bli tatt på alvor.
Antall ord: 172
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links