Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Hjelpere

Innlegg av _Girl_83_ »

Er Hjelpere og Guider to forskjellige ting? I så tilfelle, har alle både hjelpere og guider?
Er disse noen man har hatt siden man ble født, eller kan man ha fått nye?
Kan alle få kontakt med disse?

Vet lite om dette, men synes det er veldig spennende.
Antall ord: 51
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Re: Hjelpere

Innlegg av Grevinne »

Tja, ikke godt å si... Begrepene "guide"og "hjelper" tror jeg ofte blir brukt mye om hverandre.
Hvis jeg skal definere det jeg personlig tror, så er kanskje guider høyerestående, eller mer utviklet om du vil, enn hva hjelpere her. Guider tror jeg da følger deg hele veien fra fødsel til etterliv, men jeg tror ikke man oppnår like lett kontakt med dem som med hjelpere.
Hjelpere tror jeg skiftes ut etter behov gjennom livet, at ikke de samme tll enhver tid er tilstede. Hjelpere er ofte avdøde slektinger og venner, lar seg ofte tilkjenne, og "lett" å få kontakt med.
Antall ord: 105
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Re: Hjelpere

Innlegg av _Girl_83_ »

Takk for svar :)

Er det noen her som kan se hjelperne til andre?
Antall ord: 13
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Re: Hjelpere

Innlegg av helgemann »

Veiledere eller Guider, er ånder som følger oss en viss tid, for så å forlate oss igjen. Disse er våres lærere, alt etter som hvilke "klasse" en går i.
Skytsånd/Skytsengel, er fast, og er med oss fra vugge til grav. Og kommer fram når det krise eller valg i livet vårt. Denne ånden/engelen har vi en tettere forbindelse, en de andre åndene rundt oss. En slektning kan ikke være Skytsånd/Skytsengel.
Hjelpere, er fast, Normalt 1-3 stk. Synske mennesker har som regel mer. En slektning kan være din hjelper. Hjelpere skal "være ditt motstykke", "passe i lag". Er ikke klokere enn deg, men har et bedre utsyn enn du har, og kan derfor hjelpe deg. Skal óg beskytte deg på det åndelige plan. Har ikke lov å bryte seg inn i ditt liv, og påvirke våres valg. Vi har også en "sjefs" hjelper.

Noe sånt, kanskje?

:mozilla_cool:
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Re: Hjelpere

Innlegg av helgemann »

_Girl_83_ skrev:Takk for svar :)

Er det noen her som kan se hjelperne til andre?
Margit Sandemo anbefaler at du kan prøve to ståltråder, bøyd i vinkler, for så å gå mot en venn. Du vil så få en reaksjon, alt etter som, hvor åndene befinner seg rundt vedkommende.
Du kan og prøve å meditere, evt bare slappe av, og så prøve føle på, hvem som er rundt deg. Evt kan du jo late som at du står på badet, hvor speilet er duggete, og når du tørker duggen bort, og du ser deg selv, så prøv å se evt hvem som står sammen med deg.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Re: Hjelpere

Innlegg av _Girl_83_ »

helgemann skrev:
_Girl_83_ skrev:Takk for svar :)

Er det noen her som kan se hjelperne til andre?
Margit Sandemo anbefaler at du kan prøve to ståltråder, bøyd i vinkler, for så å gå mot en venn. quote]

kan man lage disse selv?
Antall ord: 46
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Re: Hjelpere

Innlegg av helgemann »

_Girl_83_ skrev:
helgemann skrev:
_Girl_83_ skrev:Takk for svar :)

Er det noen her som kan se hjelperne til andre?
Margit Sandemo anbefaler at du kan prøve to ståltråder, bøyd i vinkler, for så å gå mot en venn. quote]

kan man lage disse selv?
Jada. Du kan bruke sveisetråder, ståltråd, osv. Husk på å ikke stikke ned folk med disse.... ;)
Du kan òg kjøpe disse fra en alternativ forhandler.

Stengene skal bøyes til, slik at den delen du skal holde i, skal være omtrent like lang/bred som di håndflate.

Når du bruker stengene, husk på å være avslappet, la stengene "leve sitt eget liv", og ikke prøv å styre disse selv. Du kan òg bruke stenger, hvis det er uro i huset. Ikke bli skremt, hvis stengene raser i hytt og pine. :)
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Re: Hjelpere

Innlegg av _Girl_83_ »

Kanskje jeg må prøve det. Men er det ikke sånne som kan brukse for å finne vann også?
Antall ord: 19
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
knut sørli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 18 Mar 2009 10:11
15

Re: Hjelpere

Innlegg av knut sørli »

jo man kan finne vann med de også. Noen finner også ting de har mistet.

Etter min mening er guider og hjelpere to forskjellige ting.

Guide: Er ånder du ikke har noen relasjon til, de er der for å lære deg om din åndelige utvikling og griper ikke inn i ditt privatliv. De er der fra vugge til grav, men nye kan komme til etterhvert.

Hjelpere: Er ånder som svært ofte er avdøde venner eller familiemedlemmer. De kan være der i perioder og kommer og går etter hvert som de kan bidra. De bryr seg mer om ditt dagligdagse liv.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links