Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerGlemte paranormale skapninger

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av lighteren »

reptilmennesker.
det kryr av dem i den øverste sirkelen av norsk næringsliv.
Antall ord: 13
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maliina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 21 Mar 2013 18:10
11
Kjønn (valgfri): Male
Lokalisering: Danmark
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Maliina »

Hej til alle i dette interessante forum :p :p
I Danmark hvor jeg bor er der ikke den store snak og debat om naturånder/væsner, så jeg blev vældig glad da jeg så dette interessante indlæg, just efter jeg fik tilmeldt mig her på Paranormal.no.
Det er super skønt at læse om jeres erfaringer, meninger og oplevelser med naturånder, jeg tror der er større åbenhed om emnet i mine skandinaviske broderlande, som Norge.
Jeg har lyst til at bidrage med mine egne erfaringer på området:
I en periode på cirka 10 år hvor jeg boede i flere forskellige danske skove udviklede jeg en meget stærk sensitivitet overfor naturens åndelige liv. Det lykkedes mig at opnå kontakt med bevidste højtudviklede naturånder og få indsigt i den verden.
Det er ikke så enkelt at dele naturånder ind i grupper, dog er jeg meget enig i den brede opfattelse af de forskellige naturånder og deres samspil med naturens elementer.
Det er min erfaring at for at komme i kontakt med naturånder skal man udover at være sensitiv også opbygge et tillidsforhold til naturånderne. Dette kan kun gøres ved langvarige ophold i naturen og møde dem med et "rent" sind. Altså ikke kun af nysgerrighed, men mere af en nødvendighed. Udvis respekt og kærlighed for naturen. Være ydmyg og se indad. Det er blot mine oplevelser.
Jeg skelner mellem "rene naturenergier", " bevidste naturånder" og " højtudviklede bevidste naturånder"
De højtudviklede bevidste naturånder kan vi modtage spirituelle indsigte fra og vejledning til vores livsrejse. Højtudviklede naturånder fungerer ofte som vogtere af hellige kraftsteder. Ved hellige kraftsteder i naturen, der vogtes af højtudviklede naturånder er det relativt let af få kontakt hvis man er bare lidt sensitiv og åben.
Hvis der er nogle der har lyst til at læse om de oplevelser jeg har haft og stadig har, er der links til forskellige artikler jeg har skrevet om mine oplevelser. Jeg tænker det vil fylde alt for meget i et debatforum.... :)

http://livetskarrusel.blogspot.dk/2010/ ... -side.html (indlæg fra min blog)
http://www.visdomsnettet.dk/a-628/



God aften til alle og varme ønsker fra en nytilkommen

René
http://www.healingspiritofnature.com/
Antall ord: 389

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Nephandi »

Gubben min driver å ser umulig store katter til tider, han kom hjem til meg en dag og sa du jeg så en katt på størrelse med en rottweiler, nei du sa jeg katter blir ikke så store, men han insisterer på å ha sett en. Vi var også og gikk tur i skogen en gang og så pekte han og sa det står ei svart gaupe der, jeg så ingenting og jeg sa til ham at jammen du gauper er ikke svarte, men han sa han så en diger svart skapning med katte trekk og dusker på ørene. Jeg har lest om flere som har sett slike såkalte mysterie katter, digre svarte katter som ikke er av noe rase noen kjenner til. Jeg vet ikke om disse er natur ånder akkurat men jeg tenkte at de sikkert var verd å nevne.
Antall ord: 142
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Arven »

Store svarte katter er naturånder som bærer varsler ettersom jeg har forstått.
Antall ord: 15
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Nephandi »

Jeg har hørt det jeg også, men jeg har også hørt dem plassert innunder cryptozoologi, at noen mener at de er helt naturlige, fysiske vesener, en rase av kattedyr som ikke er oppdaget ennå, så hvem vet hva som faktisk stemmer her.
Antall ord: 44
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Arven »

Det var nytt for meg. Spennende og hvorfor ikke :D
Antall ord: 9
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Nephandi »

Vel det er jo mange dyr som lenge har vert myter og så ha forskerne til slutt funnet dem, slik som goillaene i fjellene i Kina. Men når det er sagt så kan disse kattene som gubben ser godt være natur ånder også, det er vanskelig å si, han så dem iallefall akkurat like tydelig som han ville ha sett et hvilket som helst annet fysisk vesen i følge det han sa til meg iallefall.
Antall ord: 77
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Svartepus »

Kanskje de er velutviklede "trollkatter", sendebud fra mektige hekser? Det er litt kult å tenke på. Kunne gjerne ha hatt en svart gauperase i skogene rundt her. Sikkert flotte skapninger!
Antall ord: 29
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Nephandi »

Ja de er flotte skapninger. Ja det er en litt kul ide å tenke på dem som budbringere fra mektige hekser. :D
Antall ord: 20
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Metatron1985 »

I denne tråden var det mye rart gitt! :mrgreen:
Jeg har sjelden fysisk sett åndelige vesener eller naturvesener, men jeg "ser" de i fantasien min rett som det er og kan plassere energiene deres et spesifikt sted i nærheten av meg når de er der.

Er det noen som har sett Satyrer? Jeg har kommet over to stykker rundt Nordmarka/Sognsvann i Oslo. Selv mente jeg at de umulig kunne høre hjemme der og at det derfor var fantasien min, helt til jeg ble fortalt at de tiltrekkes av energier som frigjøres under sodomi. I tillegg ble jeg fortalt at Sognsvann og deromkring var et kjent møtested for homsetreff av ulikt slag. Knis... Naive lille jeg hadde ingen anelse om sånt :D

Det var en gang så et glimt av et flere etasjer høyt troll i en park i Oslo, da ramlet jeg rett av enhjørningen min. Jeg kunne bare skimte konturene, og at det var lyst i fargen, men det var tydelig hva det var. Ellers har jeg sett en "stallu", Nord-Norske troll som best kan beskrives som en type "goblin". Jeg forsøkte å fortelle min synske tremenning i USA at jeg hadde sett et troll, men da rettet hun på meg og sa jeg hadde sett en goblin. Noe jeg faktisk hadde tenkt selv, men jeg ønsket ikke å forvirre henne med "avanserte" begreper. Det skal sies at den stalluen ga meg et høydeskrekksanfall som jeg ikke helt forsto hvor kom fra før jeg snudde meg og så det gretne "trollet" stirre på meg fra en stein 100 meter lengre oppe.

Det var en gang jeg dro til et sted hvor jeg hadde blitt meg anvist at jeg ville finne ingangen til en av småfolkets "bosetninger" eller portaler inn i denne verden, men alt jeg så var oransje energier som sto i en halvsirkel og kikket på meg mens jeg kom opp en skråning. Jeg forsøkte å få de til å manifestere seg, men det var ikke mulig å få til. Dog har min mormor sett de ved flere annledninger, og da mener jeg bokstavelig talt fysisk SETT de. Kjærringa kunne også spå i kaffegrut.

Disse underjordiske er det også mange andre som har sett i bygda jeg kommer fra, alle på samme sted. Hulder fantes visst i tillegg, men alt dette er 2 generasjoner tilbake. Det virker som at forandringene i solsystemet som disse maya-syklusene forutsier, eller andre astrologiske faktorer, har gjort det vanskelig for naturvesener å komme inn til vår verden.

Jeg har gjort meg den observasjon at både spøkelser og naturvesener kun manifesterer fysiske fenomener eller viser seg fysisk for de som har energi-lekkasjer i sjelen. Det virker som om de trenger energien for å klare å fysisk manifestere seg selv eller påvirke det fysiske riket på andre måter. Enkelte steder kommer kanskje slike energier ut av grunnsteinen og tillater dette mer hyppig.

Bakgrunnen for det jeg påstår er bl.a. en dame jeg snakket med som fortalte meg om et bofellesskap hun flyttet inn i hvor det aldri hadde spøkt, men etter hun kom i hus så gjorde det det hyppig. Når hun så flyttet ut igjen sluttet disse fenomenene å intreffe, kombinert med at hun heller ikke opplevde noe på det nye stedet hun flyttet til. I mitt hode betyr dette at det var et stedsbundet spøkelse som unyttet hennes energier til å skape effekter. Normalt sett klarer folk å holde energiene sine nogenlunde på innsiden, men jeg trengte bare å "se" på denne dama for å skjønne at hun blødde energi høyre og venstre, tydeligvis energier av den rette typen i tillegg. Ellers har man jo alle disse ritualene hvor man må ofre noe for at vesenet man prøver å påkalle skal vise seg. Disse mener jeg at ikke er noe piknikk å få til, men prinsippet er det samme.

Samtidig virker dette å være så vanskelig for naturvesener å manifestere seg at nærværet av en skeptiker fordi hans/hennes virkelighetsoppfatning lett vil presse de tilbake. Ellers kunne jo vedkommende oppdaget at virkeligheten ikke er som de tror, og det hadde de tross alt ikke vært så fornøyd med :thumbdn :reglene
Antall ord: 707
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av jeditrond »

Rent personlig har jeg møtt og snakket med ganske mange av småfolket nå den siste tiden. De liker seg i skog i nærheten av menneskebosetninger som også har lang historie tilbake med ymse religiøs praksis virker det som. De kontaktet meg mer eller mindre og ba om hjelp til å få renset skogen(e) sine. De nye energiene som har kommet med solens krumspring vekket til live gamle negative energier fra bla. menneskeofring fra vikingtiden og et annet sted en gammel slagmark. Jeg er usikker på hvordan, men de kan kommunisere seg i mellom, møtte på noen i et skogholt et stykke hjemmefra, men når jeg fortalte hvor jeg bodde var jeg plutselig ytterst velkommen. De visste godt hvor det stedet var og kjente de som bodde i skogholtet rett ved :) Særs merksnodig opplevelse, men jeg har sluttet og bli overrasket nå. Må bare trekke på skuldrene og godta at sånn er det bare :mrgreen:

Artig med satyrer og troll, de har jeg tilgode og møte på, samme med huldra. Ante ikke at satyrer var veldig tiltrukket av sodomi, det forklarer jo hvorfor de var så veldig aktive i Hellas en god stund :D
Antall ord: 200
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Metatron1985 »

Vel, om du føler at virkeligheten ikke er helt hva den en gang var så er du i godt selskap! :oops:

jeditrond skrev:Artig med satyrer og troll, de har jeg tilgode og møte på, samme med huldra. Ante ikke at satyrer var veldig tiltrukket av sodomi, det forklarer jo hvorfor de var så veldig aktive i Hellas en god stund :D
Knegg, knegg. Ja, var det ikke der det en periode at sodomi var omtrent "pålagt" i hæren? Sånn for et uvisst antall hundre år siden altså.
Antall ord: 91
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Metatron1985 »

lighteren skrev:reptilmennesker.
det kryr av dem i den øverste sirkelen av norsk næringsliv.
Ikke glem utelivsbransjen og paradise hotel :666
Antall ord: 21
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Glemte paranormale skapninger

Innlegg av jeditrond »

Metatron1985 skrev:Vel, om du føler at virkeligheten ikke er helt hva den en gang var så er du i godt selskap! :oops:

jeditrond skrev:Artig med satyrer og troll, de har jeg tilgode og møte på, samme med huldra. Ante ikke at satyrer var veldig tiltrukket av sodomi, det forklarer jo hvorfor de var så veldig aktive i Hellas en god stund :D
Knegg, knegg. Ja, var det ikke der det en periode at sodomi var omtrent "pålagt" i hæren? Sånn for et uvisst antall hundre år siden altså.
Takk for det, ja føler vel at virkeligheten nå har tatt en brå usving langt ut i ukjent landskap, men det er jo blitt en interessant reise ut av det :)

I det gamle Hellas var homofili veldig vanlig og i den spartanske hæren var det nærmest pålagt, ja, utfra tankegangen om at man kjemper bedre om man har følelser utenom ren platonisk kjærlighet for medsoldaten.
Antall ord: 164
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Glemte paranormale skapninger

Innlegg av Nephandi »

En av mine grandunkler snakket hele tiden om å ha sett ei hulder. Uansett jeg tror ofte at vi ser åndelige skapninger ved at vi føler energien deres eller enn at vi ser dem fysisk, men man kan rett ut se dem også. Jeg har aldri sett satyrer og troll, men jeg tror jeg har att underjordiske i huset, men jeg vet ikke sikkert. Ting som plutselig forsvinner og så dukker opp igjen og en følelse om at noen er der.
Antall ord: 82
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !