Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan en hjelper være en som lever?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
zelda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 23 Feb 2010 22:50
14
Lokalisering: I en trehytte i skogen.
Har takket: 71 ganger
Blitt takket: 22 ganger

Kan en hjelper være en som lever?

Innlegg av zelda »

Er ikke helt sikker på om dette spørsmålet hører hjemme her, men det er jo lov å prøve! :)

For en tid tilbake var jeg antatt klinisk død av medisinsk personell etter en ulykke. Underveis hadde jeg en rar åndelig opplevelse, som også kalles NDO. På slutten av denne reisen, som jeg foretrekker å kalle den. Jeg hadde forlengs gitt opp og forberedt meg selv på at jeg aldri ville leve igjen. Det var ingenting jeg kunne gjøre for å returnere til livet. Så likefør jeg ble tildekket og omsluttet at en slags tåke, så dukket en nær og kjær venn opp.Han ser rolig på meg og sier, eller han sier det på en måte ved hjelp av telepati og jeg hører stemmen som en dyp, rolig og myndig stemme som sier "Du skal ikke dø." Rett etter det våknet jeg opp og gjentok det han sa i et redselskrik. Når jeg åpnet øynene var jeg tilbake til akutten, rundt meg sto en flokk med leger og sykepleiere, og en av dem svarte "Nei, du skal ikke det".

Så kommer spørsmålene:

Kan en som er levende være en hjelper?
og blir dette rarere om jeg sier at denne nære vennen er en hest?
er han mitt personlige kraftdyr? eller fungerer det ikke helt slik?

Kom gjerne med andre forslag om hva dette kan være. jeg tenker utrolig mye på dette og søker et svar. om noen skulle lure så er jeg ikke kristen, så det handler ikke om at jeg søker et gudeønske og en åpenbaring. Jeg bare synes at det hele er litt rart at et dyr, som attpåtil lever er den som hjelper meg til livet igjen. Tidligere har jeg ikke trodd på slike opplevelser, men nå tror jeg.
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Kan en hjelper være en som lever?

Innlegg av Lilja »

Først: Tusen takk for at du deler historien din med oss. Det må ha vært en sterk opplevelse!

Jeg personlig tror at mennesker og dyr vi har sterkt tilknytning til kan være oss til hjelp i krisesituasjoner. Om det skjer på et åndelig plan, telepatisk, eller kanskje bare i vår egen underbevissthet, har jeg ingen anelse om. Men jeg har hørt historier som ligner din, ikke bare på nett eller som vandrehistorier, men også fra mennesker jeg stoler fullt og helt på, og er ikke i tvil om at det forekommer.

Hva tror du selv? Stol på hva intuisjonen din sier om opplevelsen du hadde,
for ofte finner vi svaret når vi søker i oss selv. ;)


Lilja
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kan en hjelper være en som lever?

Innlegg av Bearchild »

Veldig spennende dette med kontakten mellom dyr og mennesker i "grenseland". Nesten så man kan tro de fungerer som et bindeledd mellom vår og en annen verden. ;)
Hvorvidt det var hesten som snakket til deg eller om noen brukte dens stemme for at du skulle ha noe kjent å forholde deg til blir jo bare gjetning. Men jeg har selv opplevd at dyr har henvendt seg til meg i "akutte situasjoner" og er overbevist om at de har evnen til å kommunisere med oss på et mentalt plan i nødsituasjoner.
Jeg er også sikker på at dyr kan være sjelevenner utover å "bare" være verdens beste venn. :)
Antall ord: 108
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zelda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 23 Feb 2010 22:50
14
Lokalisering: I en trehytte i skogen.
Har takket: 71 ganger
Blitt takket: 22 ganger

Re: - Kan en hjelper være en som lever?

Innlegg av zelda »

Lilja skrev:Først: Tusen takk for at du deler historien din med oss. Det må ha vært en sterk opplevelse!

Jeg personlig tror at mennesker og dyr vi har sterkt tilknytning til kan være oss til hjelp i krisesituasjoner. Om det skjer på et åndelig plan, telepatisk, eller kanskje bare i vår egen underbevissthet, har jeg ingen anelse om. Men jeg har hørt historier som ligner din, ikke bare på nett eller som vandrehistorier, men også fra mennesker jeg stoler fullt og helt på, og er ikke i tvil om at det forekommer.

Hva tror du selv? Stol på hva intuisjonen din sier om opplevelsen du hadde,
for ofte finner vi svaret når vi søker i oss selv. ;)


Lilja


Oj så treig jeg er til å svare! Men bedre sent enn aldri :-) Noen år har gått og nå er altså lille svarten død etter at han ble brått syk så valgte jeg å la han få slippe. Men etter at han gikk bort så har han virket til å være mer tilstede og jeg føler at han er å passer på meg, så kansje han passer på meg enda? :-) det sier i hvertfall intuisjonen min :-)
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zelda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 23 Feb 2010 22:50
14
Lokalisering: I en trehytte i skogen.
Har takket: 71 ganger
Blitt takket: 22 ganger

Re: - Kan en hjelper være en som lever?

Innlegg av zelda »

Bearchild skrev:Veldig spennende dette med kontakten mellom dyr og mennesker i "grenseland". Nesten så man kan tro de fungerer som et bindeledd mellom vår og en annen verden. ;)
Hvorvidt det var hesten som snakket til deg eller om noen brukte dens stemme for at du skulle ha noe kjent å forholde deg til blir jo bare gjetning. Men jeg har selv opplevd at dyr har henvendt seg til meg i "akutte situasjoner" og er overbevist om at de har evnen til å kommunisere med oss på et mentalt plan i nødsituasjoner.
Jeg er også sikker på at dyr kan være sjelevenner utover å "bare" være verdens beste venn. :)

Beklager et veldig sent svar :-) Jeg er helt enig med deg med at dyr kan være mer enn "bare" en bestevenn! :-) Fortell om når de har henvendt seg til deg! :-) kansje du er en slags "levende hjelper" for dem? :-)
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: - Kan en hjelper være en som lever?

Innlegg av Terra »

zelda skrev: Oj så treig jeg er til å svare! Men bedre sent enn aldri :-) Noen år har gått og nå er altså lille svarten død etter at han ble brått syk så valgte jeg å la han få slippe. Men etter at han gikk bort så har han virket til å være mer tilstede og jeg føler at han er å passer på meg, så kansje han passer på meg enda? :-) det sier i hvertfall intuisjonen min :-)
Ja, jeg tror han er din hjelper og jeg tror vi har hjelpere som er dyr i tillegg til de andre. Har ikke sett historien din her før nå og tenker at det virkelig var hesten din som snakket til deg telepatisk som en hjelper selv om han den gang levde her på jorden og du svevde i grenseland. En nydelig historie om gjensidig respekt og kjærlighet mellom dyr og menneske :-)
Antall ord: 152
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minii75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Des 2015 21:34
8
Lokalisering: Oppland
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Re: Kan en hjelper være en som lever?

Innlegg av Minii75 »

Jeg har Mini (katten min) .Hun ble syk og fikk "gå til bestemor" i april. Hun ble 17 år gammel, og hjalp meg gjennom tunge år.

Jeg tror dyr er hos oss for å hjelpe oss gjennom vanskelige tider, og når "oppgaven" deres er ferdig, gir de "stafettpinnen" videre, ,på en måte. Vanskelig å forklare, ,men... Nå har jeg ny katt, Zara, og både hun og Mini er en slags hjelper for meg.
Det er akkurat som om Mini har lært opp Zara...
Men jeg har mange hjelpere, og ja,jeg tror man kan ha "levende" hjelpere, ihvertfall i dyreverdenen
Antall ord: 102
Know your limits, but reach for the stars

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links