Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDeres synspunkter angående hjelpere/deres relasjon til dem

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Deres synspunkter angående hjelpere/deres relasjon til dem

Innlegg av FFlower »

Hei og lenge siden sist! Håper alle har hatt en fin sommer :)

Jeg har jo tidligere spurt en del rundt dette med hjelpere, men føler jeg trenger litt flere synspunkt og svar fra dere. Som jeg sikkert har sagt tidligere søker jeg veldig mye støtte i tanken på at det er noen rundt meg og "passer på", men jeg klarer ikke helt å tro på det når jeg aldri får noen "bevis" eller tegn. Det handler ikke om at jeg er skeptisk, ikke i det hele tatt, men jeg mener at for at jeg skal kunne være sikker i min sak trenger jeg en form for å kommunisere med han/hun eller dem.

Samtidig føler jeg at om jeg kunne hatt en form for relasjon til dem og være bevisst på at det faktisk er noen rundt meg vil jeg ha en form for kommunikasjon med dem. Jeg tenker ikke på å prate eller at de skal synliggjøre seg for meg i form av å vise seg fram, men å gi meg konkrete tegn som jeg for eksempel ber om slik at jeg vet at det er en hjelper som har gjort det. Jeg tenker ofte tanker til hjelperen min/hjelperne mine, men når jeg ikke vet om det blir mottatt føler jeg ikke at det blir riktig. Jeg føler at etter jeg har sagt noe til dem i mitt hode så er det fortsatt bare jeg som har hørt det, og når jeg føler dette tror jeg ikke at jeg har noen rundt meg.. VELDIG vanskelig å forklare, men jeg håper dere skjønner.

Jeg lurer også på hva dere tenker om at ånder og da sannsynligvis hjelpere kan gjøre noe i den fysiske verden for å hjelpe en? For eksempel flytte på en ting, "gjemme noe" du vet du har lagt igjen et sted og ikke vil at noen skal finne det og ta det, eller legge noe fram synlig for deg som du leiter etter?

Spørsmålet mitt er vel i bunn og grunn hva jeg kan gjøre for å oppnå en form for kommunikasjon med de som er rundt meg, og hva jeg kan gjøre for å styrke troen min og tro på det fullt og helt slik at jeg oppnår den støtten jeg søker i å mene at det finnes hjelpere rundt meg.
Antall ord: 402
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Deres synspunkter angående hjelpere/deres relasjon til dem

Innlegg av jeditrond »

Første tips for å komme i kontakt med hjelperne dine er å begynne å sortere tankene dine. F.eks. ved hjelp av meditasjon eller lignende teknikker. Etterhvert vil du merke at det ramler ting inn i hodet ditt som selv om det kommer med din indre stemme, ikke er dine tanker :)

Om hjelpere kan flytte på ting, gjemme vekk ting o.l.? Jepp, det har jeg opplevd, til og med tuklet med internetten min slik at jeg ikke fikk sjekket spesifikke nettsider :D Har også opplevd at noen nærmest blåste meg i øret før det kom inn en konkret tanke om at jeg burde sette ned farten, så dårlig tid hadde jeg ikke at jeg ville komme på kino i død tilstand så og si. Har hatt flere opplevelser utenom disse, men disse er konkrete eksempler på fysiske hendelser.

Og så har vi jo alle sprellene hovedhjelperen til min kommende kjæreste finner på selvsagt :mrgreen:
Antall ord: 157
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - Deres synspunkter angående hjelpere/deres relasjon til d

Innlegg av FFlower »

jeditrond skrev:Første tips for å komme i kontakt med hjelperne dine er å begynne å sortere tankene dine. F.eks. ved hjelp av meditasjon eller lignende teknikker. Etterhvert vil du merke at det ramler ting inn i hodet ditt som selv om det kommer med din indre stemme, ikke er dine tanker :)

Om hjelpere kan flytte på ting, gjemme vekk ting o.l.? Jepp, det har jeg opplevd, til og med tuklet med internetten min slik at jeg ikke fikk sjekket spesifikke nettsider :D Har også opplevd at noen nærmest blåste meg i øret før det kom inn en konkret tanke om at jeg burde sette ned farten, så dårlig tid hadde jeg ikke at jeg ville komme på kino i død tilstand så og si. Har hatt flere opplevelser utenom disse, men disse er konkrete eksempler på fysiske hendelser.

Og så har vi jo alle sprellene hovedhjelperen til min kommende kjæreste finner på selvsagt :mrgreen:
Takk for svar!
Haha så morsomt, måtte flire litt av det du skrev! Også er det jo innmari spennende da.

Dagen etter jeg skrev dette innlegget drømte jeg at jeg sto i et ganske stort og folksomt rom, hvor det var lys i alle farger, kan minne litt om typisk diskokule-lys, som svevde rundt. Plutselig snur jeg meg og der står farfar, så tydelig og akkurat slik jeg husket han. Jeg gikk bort til han og tok han i hånden, og som regel når jeg drømmer kan jeg ikke "føle" noe konkret liksom, det kan vel egentlig ingen siden det er en drøm, men når vi berørte hverandres hender så var hånden hans så varm og han tok et fast grep om min og jeg kjente det SÅ GODT. Så spurte han: Er dette et bra nok tegn på at jeg er tilstede? Også lo han litt. Jeg nikket og lo og svarte ja. Og POFF så var hele greia og drømmen over.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det.. Er jo bare farfaren min jeg har følt, sett og hatt kontakt med via synske så jeg vet jo at han er her, men har aldri klart å være sikker på at han er rundt meg de gangene jeg ønsker det da. Men i og med at jeg drømte dette dagen etter at jeg funderte så mye om jeg har noen tilstede rundt meg, og siden drømmen var så utrolig ekte og kraftig, så føler jeg kanskje at det var hans måte å forsikre meg om at jeg har folk rundt meg.

Men jeg skal prøve ut tipset ditt og få sortert tankene mine litt. Har prøvd det før, men tålmodigheten har ikke vært på min side, haha! Øvelse gjør vel mester :) takk igjen for svar!
Antall ord: 480
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Deres synspunkter angående hjelpere/deres relasjon til dem

Innlegg av jeditrond »

Ha, ha, artig fyr farfaren din! :) Jeg ville tatt den drømmen for et godt tegn på at joda, han er rundt deg hele tiden :D

Ang. meditasjon og sånn; jepp, øvelse gjør mester, det er ikke gjort i en fei alt av paranormal utvikling. Når du endelig har fått evnene dine må du bruke dem også, øvelse gjør mester her også :mrgreen:
Antall ord: 66
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Deres synspunkter angående hjelpere/deres relasjon til dem

Innlegg av Asbjørn »

Hjelperene er på en måte i en annen dimensjon enn vi er.

Ett bilde som kan brukes for på en måte å forklare, er at vi "lever under vann", og hjelperene "over vann".
Vi under vann kan ikke gå opp, fordi vi ikke kommer ut av vannet....
Mens hjelperene som er over vannet, kan hoppe uti og hjelpe oss om det trengs.
De ser også alt som rører seg nede i vannet...

Det er selvfølgelig ikke slik det egentlig er, - de er i en annen høyere dimensjon. Og vi er ikke i stand til å se den dimensjonen, mens de kan se ned på vår.
Omtrent som 2 dimensjonal / 3 dimensjonal.

Uansett, - de er der, og ved å finne ro, og prøve å få kontakt ( meditering), kan du kansje få litt mer info. Men det er mye de ikke kan fortelle deg, da det vil kansje kunne ødelegge for det livet du skal leve her. - de erfaringer du skal hente.

At du drømte om din farfar på denne måten, er en indikasjon på at han er en av dine Hjelpere ;)

A
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Deres synspunkter angående hjelpere/deres relasjon til dem

Innlegg av FFlower »

Haha, ja han er litt av en type han!

Takk for forklaringen, Asbjørn! Jeg skjønte hva du mente og det hjalp meg faktisk veldig mye med å forstå det på en mer konkret måte. Jeg skal ta til meg tipsene deres, prøve og øve meg :)

Også er det godt å høre at dere også tenker at dette var hans måte å svare meg på det samme spørsmålet jeg stilte dere, haha. Jeg er ganske sikker i min sak når det gjelder at det faktisk var han som snakket til meg direkte, for jeg har aldri opplevd å drømme noe så ekte og føle ting fysisk mens jeg drømmer. Jeg savner drømmen faktisk, for det var så mye kjærlighet i det øyeblikket det varte. Var en veldig fin opplevelse :)
Antall ord: 138
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Deres synspunkter angående hjelpere/deres relasjon til d

Innlegg av jeditrond »

FFlower skrev:Haha, ja han er litt av en type han!

Takk for forklaringen, Asbjørn! Jeg skjønte hva du mente og det hjalp meg faktisk veldig mye med å forstå det på en mer konkret måte. Jeg skal ta til meg tipsene deres, prøve og øve meg :)

Også er det godt å høre at dere også tenker at dette var hans måte å svare meg på det samme spørsmålet jeg stilte dere, haha. Jeg er ganske sikker i min sak når det gjelder at det faktisk var han som snakket til meg direkte, for jeg har aldri opplevd å drømme noe så ekte og føle ting fysisk mens jeg drømmer. Jeg savner drømmen faktisk, for det var så mye kjærlighet i det øyeblikket det varte. Var en veldig fin opplevelse :)
Til og begynne med er det enklere for hjelpere og ånder generelt å kommunisere pr drømmer, bare vent, etterhvert som du får sortert tankene dine vil du merke den kjærligheten utenom drømmene også :) Ja, jeg snakker av erfaring, man har jo en egyptisk gudinne hengende rundt seg som er hjelperen til min kommende kjæreste, den gudinnen er full av kjærlighet og hun tar ingen omveier, hun sikter seg rett inn mot hjerterota :D
Antall ord: 217
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !