Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerIs there anybody out there?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Is there anybody out there?

Innlegg av Regn »

Jeg lurer på om noen her vet hvor det kan være mulig å komme i kontakt med en veileder innenfor spirituell/åndelig utvikling, healing, og liknende.
Jeg har jo søkt rundt på nettet, men alt av veiledning, studier og kurs koster masse penger.
Finnes det ikke noen mennesker som har kommet langt i sin spirituelle utvikling, og dermed er egnet for og har ønske om å hjelpe andre på veien, uten at det skal ligge noen form for materiell inntekt bak motivasjonen?
Er det noen som har tips til hvordan jeg kan gå frem, eller kanskje til og med kjenner noen?
Personen må helst være kjent med tema som chakrasystemet, energier og frekvenser, kundalini-"syndromet", buddhisme, kristendom og andre religioner, meditasjon, tankekraft og bevissthet.
Det kunne også vært veldig givende og interessant å komme i kontakt med andre som har hatt sterke "oppvåkninger", forandringer i sanser, energi, tankegang og bevissthet eller lignende den seneste tiden! Kan bli ganske trist (og litt ekkelt) å sitte alene med sånt, folk flest syns jo det er passe rart, og får meg egentlig til å begynne å lure på om jeg begynner å bli pussa i hodet. :roll:

Is there anybody out there?? :ooom
Antall ord: 198
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Is there anybody out there?

Innlegg av xyrea »

Høres ut som du leter etter noen som passer til ide du har om hvordan en sånn person skal være, kanskje ikke ideen stemmer med realitetene? Hvorfor vil du for eksempel at du skal kunne de tingene du mener at de bør kunne, jeg kan ikke se at noen av dem er spesielt relevante. Kan dette være grunnen til at du ikke finner noen? Eller at de du egentlig er på utkikk etter unngår deg på grunn av det du leter etter ikke er som dem?
Antall ord: 92
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- Is there anybody out there?

Innlegg av Regn »

Det kan godt hende, jeg har ikke prøvd så hardt enda:) Men det jeg mener, er at jeg må kunne snakke samme språk som en eventuell veileder. En kristen går som regel ikke til en hinduistisk guru for å få åndelig veiledning. Jeg må kunne stille spørsmål angående de temaene jeg nevnte, hvis du skjønner? Men såklart er ikke alle temaene like viktig, men disse temaene er det som er mest relevant og virkelighetsnært for meg, så da var det greit å nevne.
Antall ord: 90
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- Is there anybody out there?

Innlegg av Regn »

Men ja. Ved nærmere ettertanke så ser jeg godt hva du mener med at den jeg kanskje ser etter unngår meg siden jeg blir så spesifikk.. hm.
Antall ord: 29
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- Is there anybody out there?

Innlegg av Regn »

Og i det spirituelle så er det vel sånn at menneser bruker tusenvis av ulike begreper og tolkninger og definisjoner, mens realiteten er at de aller fleste snakker om ca. akkurat det samme..
Antall ord: 34
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Is there anybody out there?

Innlegg av xyrea »

Hvis det er det eneste språket du snakker og du ikke vil lære nye, er det en stor begrensning allerede der.. hva du kaller ting styrer hvordan du ser dem, og å aldri lære nye navn og måter og se dem på holder deg der du er. Hvis du vil stille spørsmål om ting du tror du vet svaret på, er det liten vits. Hvis de er relevante og virkelighetsnære, holder de deg trygt forankra i den virkeligheten du kjenner nå, er det ikke den du vil videre fra? Alt som er kjent og som du (tror du) vet noe om er ting som holder deg fra å komme videre, å holde seg til dem betyr også å holde seg til det trygge hjørnet sitt.
Antall ord: 129
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Is there anybody out there?

Innlegg av Høretil »

Jeg mener at man treffer de personene man skal treffe for sin egen utvikling, litt med tanke på hvilke veier man selv velger å gå her i livet. Om man streber etter noe, om man har en så stor lyst og ønske at det blir nesten som en "craving" så er det heller gjerne ikke bra for en. Ta livet med ro, lev i nuet og fortsett med å prøve å utvikle deg selv. Et bra sted å begynne er å meditere, selv om man føler at man ikke får det til så bare fortsett :)
Antall ord: 93
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Is there anybody out there?

Innlegg av jeditrond »

Hva spesifikt om buddhismen lurer du på? Jeg er buddhist/egyptisk "mystiker" med en dæsj navahotradisjoner for å sette en liten spiss på det :)
Antall ord: 24
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Is there anybody out there?

Innlegg av Høretil »

Lurer du på noe innenfor meditasjon kan jeg hjelpe deg :) jeg er ikke noe mester på meditasjon, men har nok en del å komme med som du gjerne kan dra nytte av!
Antall ord: 31
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Is there anybody out there?

Innlegg av TereseBee »

Jeg tror det ville vært lettere å se på hele para'n som en stor guide! Vi har alle områder vi er flinke på, så det letteste ville kanskje vært (hvis det er noe du lurer på da) å bare spørre åpent :D
Antall ord: 44
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- - Is there anybody out there?

Innlegg av Regn »

xyrea skrev:Hvis det er det eneste språket du snakker og du ikke vil lære nye, er det en stor begrensning allerede der.. hva du kaller ting styrer hvordan du ser dem, og å aldri lære nye navn og måter og se dem på holder deg der du er. Hvis du vil stille spørsmål om ting du tror du vet svaret på, er det liten vits. Hvis de er relevante og virkelighetsnære, holder de deg trygt forankra i den virkeligheten du kjenner nå, er det ikke den du vil videre fra? Alt som er kjent og som du (tror du) vet noe om er ting som holder deg fra å komme videre, å holde seg til dem betyr også å holde seg til det trygge hjørnet sitt.
Nå syns jeg det virker som du prøver å avgrense det jeg mente, eller trekker litt slutninger uten at du kjenner meg ;) Men- det må man regne med på anonyme forum. Og det var jo bare din forståelse av det jeg skrev, men la meg rette opp. Jeg leser veldig mye ( med åpent sinn), har satt meg inn i flere religioner og livssyn, fysikk, filosofi og generelt "tingenes tilstand". I tillegg så praktiserer jeg spiritualitet og meditasjon på ulike måter, og føler jeg har god kontakt med mitt spirituelle hit jeg har kommet så langt i livet, jeg føler meg trygg i min væren. Men det gjorde jeg ikke for noen år siden, da skjønte jeg ikke noe av hva som skjedde med meg. Jeg vil absolutt ikke bort fra den tilværelsen jeg er nå, har det bedre enn noensinne. Det jeg ønsker, er egentlig å prøve å finne noen å prate med om disse spirituelle opplevelsene og tankene.
Jeg har forresten kommet dit at jeg vet at jeg ikke vet noen som helst..
Kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver, så du må nok mest snakke om deg selv?
(vet det var litt frekt sagt, men mest ment som ironi) :)
Antall ord: 340
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- - Is there anybody out there?

Innlegg av Regn »

TereseBee skrev:Jeg tror det ville vært lettere å se på hele para'n som en stor guide! Vi har alle områder vi er flinke på, så det letteste ville kanskje vært (hvis det er noe du lurer på da) å bare spørre åpent :D
Ja det er sant! :) Og det gjør jeg, har vært medlem i ca 10 år :D
Men nå har jeg bestemt meg forå ta skrittet videre, blir ofte litt for personlig til å ta på et forum også, og ofte er det jo ting i praksis som f.eks energier og opplevelser man ikke så lett får beskrevet med ord.
Antall ord: 107
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Is there anybody out there?

Innlegg av xyrea »

Regn skrev:
xyrea skrev:Hvis det er det eneste språket du snakker og du ikke vil lære nye, er det en stor begrensning allerede der.. hva du kaller ting styrer hvordan du ser dem, og å aldri lære nye navn og måter og se dem på holder deg der du er. Hvis du vil stille spørsmål om ting du tror du vet svaret på, er det liten vits. Hvis de er relevante og virkelighetsnære, holder de deg trygt forankra i den virkeligheten du kjenner nå, er det ikke den du vil videre fra? Alt som er kjent og som du (tror du) vet noe om er ting som holder deg fra å komme videre, å holde seg til dem betyr også å holde seg til det trygge hjørnet sitt.
Nå syns jeg det virker som du prøver å avgrense det jeg mente, eller trekker litt slutninger uten at du kjenner meg ;) Men- det må man regne med på anonyme forum. Og det var jo bare din forståelse av det jeg skrev, men la meg rette opp. Jeg leser veldig mye ( med åpent sinn), har satt meg inn i flere religioner og livssyn, fysikk, filosofi og generelt "tingenes tilstand". I tillegg så praktiserer jeg spiritualitet og meditasjon på ulike måter, og føler jeg har god kontakt med mitt spirituelle hit jeg har kommet så langt i livet, jeg føler meg trygg i min væren. Men det gjorde jeg ikke for noen år siden, da skjønte jeg ikke noe av hva som skjedde med meg. Jeg vil absolutt ikke bort fra den tilværelsen jeg er nå, har det bedre enn noensinne. Det jeg ønsker, er egentlig å prøve å finne noen å prate med om disse spirituelle opplevelsene og tankene.
Jeg har forresten kommet dit at jeg vet at jeg ikke vet noen som helst..
Kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver, så du må nok mest snakke om deg selv?
(vet det var litt frekt sagt, men mest ment som ironi) :)
Å, jeg misforstod litt.. jeg trodde du ville videre siden du ville ha en veileder. Hvis målet er å bli der du er nå, hva trenger du da hjelp til? Å bekrefte at du har rett i å ville tro det du vil tro?

Endra siste setningen til det jeg mente at den skulle være.. :roll:
Antall ord: 395
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- - - - Is there anybody out there?

Innlegg av Regn »

xyrea skrev:
Regn skrev:
xyrea skrev:Hvis det er det eneste språket du snakker og du ikke vil lære nye, er det en stor begrensning allerede der.. hva du kaller ting styrer hvordan du ser dem, og å aldri lære nye navn og måter og se dem på holder deg der du er. Hvis du vil stille spørsmål om ting du tror du vet svaret på, er det liten vits. Hvis de er relevante og virkelighetsnære, holder de deg trygt forankra i den virkeligheten du kjenner nå, er det ikke den du vil videre fra? Alt som er kjent og som du (tror du) vet noe om er ting som holder deg fra å komme videre, å holde seg til dem betyr også å holde seg til det trygge hjørnet sitt.
Nå syns jeg det virker som du prøver å avgrense det jeg mente, eller trekker litt slutninger uten at du kjenner meg ;) Men- det må man regne med på anonyme forum. Og det var jo bare din forståelse av det jeg skrev, men la meg rette opp. Jeg leser veldig mye ( med åpent sinn), har satt meg inn i flere religioner og livssyn, fysikk, filosofi og generelt "tingenes tilstand". I tillegg så praktiserer jeg spiritualitet og meditasjon på ulike måter, og føler jeg har god kontakt med mitt spirituelle hit jeg har kommet så langt i livet, jeg føler meg trygg i min væren. Men det gjorde jeg ikke for noen år siden, da skjønte jeg ikke noe av hva som skjedde med meg. Jeg vil absolutt ikke bort fra den tilværelsen jeg er nå, har det bedre enn noensinne. Det jeg ønsker, er egentlig å prøve å finne noen å prate med om disse spirituelle opplevelsene og tankene.
Jeg har forresten kommet dit at jeg vet at jeg ikke vet noen som helst..
Kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver, så du må nok mest snakke om deg selv?
(vet det var litt frekt sagt, men mest ment som ironi) :)
Å, jeg misforstod litt.. jeg trodde du ville videre siden du ville ha en veileder. Hvis målet er å bli der du er nå, hva trenger du da hjelp til? Å bekrefte at du har i å ville tro det du vil tro?
Jeg tro mest på nuet. Men det er veldig interessant å diskutere det der med tid og progresjon. Målet er å være i kjærlighet, og aldri la seg falle inn i frykt eller egoisme.
Jeg vet ikke hva jeg tror eller vil tro. Jeg er veldig åpen. Har blitt fri fra mange forutinntatte "sannheter", men er nok ikke ferdig utviklet før min siste dag her ;) Eneste jeg vet, er at jeg tror på kjærligheten, EN ultimat skaperkraft, menneskets utvikling, og menneskets bevissthet.
Antall ord: 469
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Is there anybody out there?

Innlegg av xyrea »

Målet er å holde seg i en enkelt tilstand og unngå alt negativt? Men er frykt negativt, og hvorfor? Det holder oss i live og har gjort så i veldig mange år.. burde det ikke fortelle oss at 'her er det noe jeg bør se nærmere på', isteden for å unngå det? Og her er paradokset, hvis man 'er i kjærlighet', hva betyr det i forhold til å unngå ting? Er det ikke litt som å sitte in en boble og fornekte alt utenfor bobla, eller alt som kanskje kan forstyrre bobla? Det høres veldig lite åpent ut.
Antall ord: 99
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links