Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHva kan dette være? Redd Jente/Familie

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

PrincessOfTheDark
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 14 Apr 2014 22:01
9
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Hva kan dette være? Redd Jente/Familie

Innlegg av PrincessOfTheDark »

Hva kan dette være???

Redd jente.

Siden jeg var liten hadde jeg vært ett litt annerledes barn. I barnehagen hadde jeg en usynlig venn. Det hadde nok mange, og nesten alle barn er litt fantasifulle, men min dro aldri. Jeg husker når jeg var yngre, og morfar snakket til meg når jeg var lei meg. Han døde noen år før, men jeg var såpass liten at jeg trodde han snakket med alle selv om han var dø. Jeg husker fortsatt turene hjem hvor jeg satt meg ned ett fast sted i skogen, og mediterte. Alltid fått høre at jeg var spesiell, men alltid tenkt på det som en negativ ting. Har alltid følt energier, og visst om en del ting før det skjedde, men når jeg var yngre så trodde jeg alle var sånn. Det ble ett sjokk for meg når jeg fikk vite at det ikke var sånn, og jeg følte meg gal. Gal i hodet. Etter hvert som jeg ble eldre ble det bare mer og mer. Jeg taklet det rett og slett ikke. Jeg var sint over at jeg så ting, og visste ting de andre ikke viste, og lot sinne mitt gå utover de andre. Til de grader. Det ble forferdelig å bo under samme tak som meg, og jeg visste det, og brukte det. Til slutt ropte jeg om hjelp. Jeg ville selv ha psykolog timer, for jeg var fast bestemt på at jeg holdt på å bli en psykopat.


Jeg begynte å høre ting som tunge skritt i trappen, og så stadig en ukjent, høy mann i den eldste delen av huset. Han hadde politiuniform, og en kone. Jeg hørte de krangle hver natt, og etter hver eneste krangel fikk jeg vite nye ting om huset jeg bodde i. Siden det har jeg vært helt sikker på at noen har druknet i det gamle badekaret i jordkjelleren. Den litt eldre kona hans sto å så på meg hver natt. Nå sitter hun på den tomme stolen ved siden av sengen min. Hun har tatt på meg ett par ganger, jeg ble skremt, men tror det var ment kjærlig. Har også hørt hun puste. Det virket akkurat som om hun flyktet fra mannen sin, og opp til meg, siden jeg visste hva hun hadde gått igjennom, og hva han sa til henne. Stakkars dame.

Mamma ble forskrekket når jeg tilslutt fortalte om opplevelsene mine, og bestemte seg for å fortelle om at dette huset var en gammel lensmannsgård, og at flere politifolk hadde bodd her. Jeg ble jo egentlig bare redd, men samtidig litt glad! :mozilla_innocent: Fikk en slags indre ro av bekreftelsen på at jeg ikke var helt gal, men hadde rett i en del. Siden det har jeg bare blitt sikrere på meg selv, og klar over at jeg kan bruke noe av dette til min egen fordel.

Når jeg var yngre dro jeg alltid på sommerleir på knattholmen. Hadde sett en fyr rundt ved det store treet der mange ganger, så fant jeg plutselig en artikkel på nettet om at en fyr hadde hengt seg der..

Har selvfølgelig hatt ekle opplevelser med dette også. Som å se folk sin aura bokstavelig talt, føle energier, og bli angrepet av noe jeg ikke kan se. Akkurat som om noe ikke vil du skal vite så mye. Har opplevd å bli innelåst på mitt eget rom, og at skuffer har slått seg ut og inn, og neglskraping på veggene. Har funnet ut at jeg kan be det gå bort, ved å si at jeg bestemmer over mitt rom. Er helt komisk når jeg snakker til noe jeg ikke vet hva er, men så lenge det funker så er det i grunn helt greit.
Egt, etter en kjapp merkelig, og litt teit oppsummering… så lurer jeg på en ting? Hva kan dette være?
Har prøvd i noen år å finne vitenskapelige forklaringer. Samt at jeg har tatt alle mulige tester. Ingenting gærent med meg!

Min mormor har opplevd/opplever noe av det samme som meg veldig ofte!!! Hun kan trygge meg på en del ting. Uansett er det uforklarlig. Jeg trenger bare å føle meg trygg!
Har opplevd en del forferdelige ting også, som har satt spor.
Sto ved vasken. Vasket fjeset. Plutselig kjente jeg noe langs halsen, så fikk jeg utrolig vondt på albuen! Trodde i ett sekund at noen fysisk tok meg hardt rundt albuen. Det gjorde sykt vondt, og jeg fikk ett tydelig blåmerke.

Fryser alltid når jeg går inn på gjesterommet uansett varme, og ubehagelige lyder kommer derifra, som skraping, som kan høres av ALLE i huset om natten. Min stefar fikk en prest til å komme en tur innom noen år tilbake, og jeg aner ikke hva de gjorde, men problemene ble borte i ett par år… :vels

Så, når vi flyttet inn kom de tilbake! Er en trøst i at alle i huset opplever mystiske ting, men er veldig skummelt.

Er akkurat som om jeg tar med meg noe rundt? Sov over hos farmor og farfar.. Det var forferdelig! Vanligvis er det superduper kos, men ble angrepet av noe når jeg var alene på rommet på dagtid. Føltes som om noe fysisk prøvde å dra meg ut av sengen, og hvisking, pusting, og berøring… Hylte selvfølgelig.

Noen der ute som har opplevd noe lignende? :natta
Antall ord: 916

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Hva kan dette være? Redd Jente/Familie

Innlegg av Asbjørn »

Både ja og nei.
Du har tydelige synske ( clairvoyante) sanser, kan det virke som.

Å være spesiell er ikke nødvendigvis negativt, mange store kunstnere er spesielle...

Det du forteller er at du er ganske åpen inn mot den åndelige verden, og våken for det vi kaller "restenergier".
Restenergier er liksom solvarmen som sitter i en sten i hagen etter at sola har gått ned.
Den kan ikke gjøre noe, annet enn å vise at den er der.

Den åndelige verden derimot, med ånder osv, der kan man få mer info. Be dine Hjelpere ( usynlige venner fra barndommen ofte), om å hjelpe deg å beskytte deg.

Så bør du få vite mer om det du opplever, og hvorfor det skjer.
Kansje gå kurs, eller snakke med folk som vet hvordan du har det, og vet fordi de har det på samme måte..

Dette er normalt ikke farlig, men ytterst sjelden kan ting hende, som ting som detter ned osv.
En psykolog med skoleutdanning vil somregel ikke kunne hjelpe deg, fordi han/hun vil tro det er fantasien din som lager til ting.
( de skjønner ikke det åndelige ).

Brukl tiden til å lese her inne, bla.a., men vær obs på at mange av de ting som står her ikke er reelle. Det er mye fantasi ute å gå.
Spør hjelperene om å lede deg, og gi deg følelse på om ting stemmer eller ikke.

Og bare spør, om du lurer.

A
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PrincessOfTheDark
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 14 Apr 2014 22:01
9
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Hva kan dette være? Redd Jente/Familie

Innlegg av PrincessOfTheDark »

Tusentakk for svar! Glad jeg opprettet en bruker nå. Utrolig få som snakker høyt om slikt noe..
Og, ja. Jeg har planer om å ta noen kurs, møte mennesker, og akseptere det mer selv. Så får jeg ta det derifra! :type
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Hva kan dette være? Redd Jente/Familie

Innlegg av Asbjørn »

Det ER få som tør å fortelle at de faktisk ser mer enn hva øyet egentlig ser, og føler mer enn hva måleapparater klarer å måle.

Og vitenskapen har enda ikke funnet ut hvordan dette fungerer, og derfor blir det blankt avvist, fordi man ikke har bevis.

Men - vi har indisier, mange små mennesker(egentlig store, siden de tør å fortelle) som har egne erfaringer, og forteller om det.
Når man ser på alle historiene, som kommer fra mange mennesker - over hele verden, og fra alle religioner og trosretninger, så dannes et mønster.
Når man da i tillegg opplever at det disse forteller, opplever man selv, - da MÅ det bare være noe mer.

Jeg har selv vært med på det man kaller "husrens" ( i praksis å hjelpe ånder videre, og så fjerne restenergier ), noen så faktisk også Engler ( som lysvesen) også under en slik "fjernrens".
Det er nå en ting, men når småbarn (mindre enn 3 år ), og dyr forandrer oppførsel fordi jeg ( eller andre) har sagt noe "mumbojumbo", og gjerne brukt litt hvit salvie, da....

Personlig så er jeg ikke lenger slik "Oi" - type, det meste har blitt dagligdags... nesten som å se hjorten uttafor huset.
Blir ikke lenger overasket når den er her, den har etterhvert blitt en del av miljøet. Da jeg var barn, så jeg aldri hjorten, selv om jeg var mer ute i naturen. Nå ser jeg den opptil flere ggr for uka...

Sånn er det med det åndelige også, det har blitt "vanlig" for meg.
Og dit vil du også nok komme etterhvert.
Men, ja det er spennende, og morro når ting faktisk viser seg å virke....

A
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hva kan dette være? Redd Jente/Familie

Innlegg av Bearchild »

PrincessOfTheDark skrev: Egt, etter en kjapp merkelig, og litt teit oppsummering… så lurer jeg på en ting? Hva kan dette være?
Godt spørsmål egentlig, og svarene vil nok variere alt ettersom hvem man spør. :)
Synes Asbjørn har sagt mye bra. Det kan være forvirrende med ord som "restenergier", hjelpere, lysvesener osv, både å forstå hva det snakkes om og ikke minst hva som er hva.

Ihvertfall når man ( ganske sikkert ) blir fortalt at alt sånt bare er tull og fantasi. Problemet er at ingen med sikkerhet kan si hva dette kan være.. og det er mange fallgruver. For mange hevder å sitte på "sannheten". Det er også mange som spekulerer i disse "sannhetene" og tjener gode penger på å kurse folk, så i utgangspunktet vil jeg råde til å vente litt med å melde seg på et tilfeldig kurs.

Ta tiden til hjelp!
Og les litt på forumet her. ;) For det første vil du se at mange forteller om lignende opplevelser, deler tanker om hva det kan være og også hva det "helt sikkert" ikke er. :lol:
Det er en fin måte å gjøre seg kjent med forskjellige begreper, og også se på alt det rare enkelte tror på.. etterhvert føler man seg ikke det minste rar selv! :eang
Antall ord: 217
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links