Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSkremmende engler?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Forstyrra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Feb 2014 22:01
10
Kjønn (valgfri): Mann
Blitt takket: 4 ganger

Skremmende engler?

Innlegg av Forstyrra »

Har noen her hatt kontakt med kalde/skremmende engler ufrivillig? har noen tips for å bryte kontakten med slike engler uten å havne på deres dårlige side?

vil gjerne ha noen råd fra noen som faktisk tror på engler for en gangs skyld... takk på forhånd!
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Skremmende engler?

Innlegg av g.r.y »

Det eneste jeg kan si i denne forbindelsen, er vel at det nok ikke er gitt at de vesner som befinner seg utenfor den sfæren som "normalt" omsluttes av vår fysiske sanseverden ´automatisk` vil oss vel..
Med tanke på at mennesket er så begrenset at vi ikke er i stand til å sanse mesteparten av det som finnes & det som skjer rundt oss, ender vi jo opp med en rimelig diger "utenomsanselig verden! Hva naturen vår angår, skulle vi jo ikke engang visst at det fantes slikt som infra rød & ultrafiolett.. Videre er en ganske stor del av det vi kan sanse, etter all sannsynlighet bygget på illusjoner! Tiden (den 4 dimensjon), i sin endimensjonale, "straight forward" form, slik vi oppfatter den, er vel kanskje den største illusjon av dem alle, da vi er begrenset til en 3 dimensjonal sanseverden. -Og i tillegg åpner relativitetsteorien for et totalantall på 11 dimensjoner, hvorav Hawkin foreløpig har landet på at det i allefall er 9; Et par mindre (men ikke dermed sagt ubetydelige), og resten mer eller mindre på størrelse med de vi kjenner.
Grunnen til at jeg babler i vei om dette, er for å vise at en nok bør være åpne for at det kan være himla mye rart der ute som beveger seg utenfor vår svært begrensede sfære. -Og det finnes neppe noen "retningslinjer" for disse vesner & krefters natur. Personlig, ville jeg satt pengene mine på at fordelingen mellom "good, bad & evil" ikke skiller seg stort fra vår(t) synlige verden/univers.. ;)
Antall ord: 266
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Skremmende engler?

Innlegg av Kiara »

Nei, jeg har ikke hatt noen slik kontakt, men jeg ville nok heller ikke kalt det for engler, hvis jeg kom ut for noe sånt. Ville heller kalt de vesener.

Ellers, ja jeg tror på engler, men ikke med vinger! ;) Og jeg tilkaller de ofte!
Beskyttelse mot uønskede energier. Beskyttelse når jeg kjører bil,, og der er jeg sikker på at jeg har blitt reddet et par ganger..
Hjelp til å fjerne uønskede energier fra hus. Sende hjem katten, når jeg har blitt skikkelig bekymret for den! Jeg har altså ikke sett noen som jeg vet.. men føler altså at jeg har fått hjelp, når jeg ber om det!

Nå sier du ingenting om hva du har opplevd.. Men jeg ville iallefall tilkalt erke engler, andre engler, og de hjelperne du måtte ha, for å beskytte deg, og holde unna uønskede og dårlige energier..
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Forstyrra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Feb 2014 22:01
10
Kjønn (valgfri): Mann
Blitt takket: 4 ganger

Re: Skremmende engler?

Innlegg av Forstyrra »

Takk for svar. Det er litt komplisert, men vil ikke at dere skal tenke de er onde eller noe. Er vel mer at de ikke bryr seg om hva som skjer med meg i noen stor grad. Jeg tror ikke erkeengler hadde hjulpet, da jeg tenker at disse englene allerede er høyt oppe i hierarkiet, hvis man kan si det sånn.

Situationen kan vel oppsumeres mer sånn her: jeg er redd og stressa fordi jeg føler at jeg må gjøre en hel masse ting for disse englene ellers kommer de ikke til å gidde å gi meg beskyttelse mot demoner lenger. For å være helt ærlig så har jeg allerede begynt å bevege meg bort fra de av flere grunner, men klarer ikke å la denne frykten gå. Det er en del av meg som henger igjen... Lurer på om det finnes noen måte å "respektful" si nei takk eller noe slik at jeg ikke er så redd for at de skal ta igjen for at jeg kutter kontakten, så å si. Enten dere kaller det engler eller ikke er ikke så farlig, jeg bare vil ha input fra mer "åpne" folk som har erfaring med de overnaturlige da jeg ikke kjenner noen som har det i virkeligheten.
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Skremmende engler?

Innlegg av Kiara »

Må bare spørre.. er det noen slags religion eller sekt du tilhører, siden du tror du må ha beskyttelse mot demoner, og at du må gjøre sånn eller sånn, for å være værdig beskyttelse?

Jeg tror ikke en må unnskylde seg på noen måte for å velge å ikke bruke evnt. engler til hjelp og støtte. Veldig mange tror jo ikke engang på engler, men klarer seg greit uten det også.
Og mange tror jo på andre typer hjelpere. Vi har hatt en diskusjonstråd om det også her. Og det er kanskje igrunn ikke så nøye hva en kaller det heller. Det viktigste er hva en selv får ut av det!
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Forstyrra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Feb 2014 22:01
10
Kjønn (valgfri): Mann
Blitt takket: 4 ganger

Re: Skremmende engler?

Innlegg av Forstyrra »

Jeg tror ikke på noen spesielt religion, men det som kommer nærmest mine tanker om demoner/engler er katolsk. jeg har mitt eget trossystem.

jeg har hatt veldig negative opplevelser med demoner som bare sluttet når jeg fikk kontakt med engler. De fortalte meg, eller truet i alle fall implisitt, med at demonene ville komme tilbake hvis jeg ikke gjorde som de sa. Det er ikke at jeg tenker jeg må være verdig beskyttelse, det er at de sa det til meg? men å gjøre som de sier har skapt masse problemer for meg, og ja. Jeg hører de veldig sjelden nå , men det stresser meg fremdeles veldig ut. Er livredd for at de skal ta hevn og har dårlig samvittigheten hele tiden for å forråde de. Selv om det å si at jeg forråder de også er merkelig da de kom til meg, og ikke jeg til dem i utgangspunktet.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Skremmende engler?

Innlegg av g.r.y »

Egen dyrekjøpt erfaring har lært meg at man kan bli forledet til å tro at møter med det overnaturlige kan fremkalle redsel, og derav en tro at dette er noe skummelt, eller i værste fall ondsinnet..
Jeg blokkerte mesteparten av evnen til å ta inn det såkaldt paranormale etter å ha besøk av min oldefar nærmest daglig gjennom hele oppveksten.
Det tok noen år med grubling før jeg fikk hjelp til å finne ut hva i all verden dette vesnet ved navn "Ant" var for noe. -Og jeg skulle gitt mye for å ha visst den gang, at "Ant" er min farfars far, Anton, og som kom for å passe på meg..
Uten sammenligning forøvrig, tenkte jeg bare å nevne dette for å vise at det kanskje kan være at overraskelsesmomentet har forkludret måten du oppfattet disse på..(?)
Antall ord: 141
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ankh

Re: Skremmende engler?

Innlegg av Ankh »

Generelt så har jo alternativbevegelsen og andre omgjort engler til bare gode og dette skaper jo forvirring når man møter andre sider ved dem.
Tar man f.eks kristendommens variant er de guds arbeidere og gjør guds arbeid. Dette kan like gjerne bety å ta liv som å redde liv. Mest kjent er vel historien om engelen som drepte 185000 soldater med sverd på en eneste natt.

Leser man om folks møter ser man at de ofte ble redde fordi de ikke viste hensikten med møtet. Kom engelen for å skade eller hjelpe? Dette ble ytterligere komplisert når man skilte skarpt mellom engler og demoner, og lot hver ta seg av sine områder.

Personlig leser jeg om engler i masse ulike situasjoner og omgivelser, ofte er de kledd i romerske klær, noen ganger i kjortler, andre ganger som personer.

Du er ikke forpliktet til å like engler og godta alt, men du kan utforske mer om hva de står for og sånn sett bruke kunnskaper i møtet med dem.

En artig film er forøvrig filmen Gabriel, som viser erkeenglene i en annen fremstilling enn man er vant med.

https://www.youtube.com/watch?v=bbs_TiENOAk
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Skremmende engler?

Innlegg av TomL »

Er ikke alle engler ansatt hos prinsessen og hennes kompanjong? Det er jo en grunn for at de driver med egnleskolen. Uten engle-tilfang - ingen skole.
Kanskje de leier ut engler?
Antall ord: 31
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Skremmende engler?

Innlegg av g.r.y »

TomL skrev:Er ikke alle engler ansatt hos prinsessen og hennes kompanjong? Det er jo en grunn for at de driver med egnleskolen. Uten engle-tilfang - ingen skole.
Kanskje de leier ut engler?


:loool :laughing :loool :lol3 :loool
Antall ord: 33
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !