Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerAngels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av ludoburgero »

Det er stygt gjort å mobbe, uansett i hvilken kanal, og det finnes egentlig få gode unnskyldninger for å gjøre det. Derimot er kritikk av offentlige personer, og hvordan enkeltmennesker omtales, helt legitimt. Det mest kritikkverdige her er de som ønsker publisitet, enten ved hjelp av massemediene, eller at massemediene publiserer diverse uttalelser og meninger om meninger rundt personer.

For eksempel synes jeg nå at det er så overskridende over all aksept at mordere omtales som om det er synd på de, i mediene, og at noen som har fratatt noen livets rett, skal ha talsrett gjennom sine advokater som forteller hvor "langt nede de er" at jeg blir mildt sagt veldig sint. Andre dager blir jeg som regel bare oppgitt og forstår ikke hvorfor de stadig vekk forsøker å forme opinion og tukle med normalt oppegående menneskers hoder ved å stadig vekk både, som nevnt her som tema, mobbe såkalte annerledesmennesker, men også påprakke et slags sympatisk syn på folk som gjør forferdelige ting eller helt uakseptable ting som ingen ved sine fulle fem ville forstå.

Alt dette er i mine øyne bare sosiale eksperimenter, kanskje med bare tankeløshet og ingen andre motiver enn å "sjokkere og selge overskrifter", men det må for faen snart være på tide å gjøre en full retrett med tanke på offere, etterlatte, pårørende (mange små barn på denne jord), og ikke minst de som direkte hånes selv enten bare fordi de har et eller annet synspunkt som de ikke rir mediene for å fronte (da mener jeg gjerne de som mediene selv klegger på for å nettopp lage en saftig "annerledeshistorie" om som de godt vet at vil trigge lynsjestemning eller latterliggjøring) - eller det seg være andre personer som havner i søkelyset, som sagt, uten å nødvendigvis ønske det selv.

I fare for å bli totalt nedbrutt psykisk, så unngår jeg slike tullenyheter.
Lokalavisene her har blitt mer eller mindre likedan, da de beveger seg i stadig mer tabloid retning de også, om enn med små skritt. ALT var annerledes for noen år siden, og det er ikke det spor preget av nostalgi eller annet fjas. ALT ble tillagt mer varsomhet før. Det fantes faktisk noen som var i stand til å regulere seg, styre seg selv, og det fantes kontrollorganer som tok dette på alvor. Slik som med for eksempel Mattilsynet, selv om det blir en annen sak, slik som med Dyrevernet, slik som med Politiet som ikke la vekt på vold mot innbruddstyver... ja, som med så mangt... og jeg sitter bare igjen og lurer på hva slags fremmed planet det er jeg befinner meg på, og ønsker heller å søke meg dit engler befinner seg iblant, og kanskje jeg DA først kunne få ut et budskap selv gjennom Martha. For faen.
Antall ord: 471
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av g.r.y »

ludoburgero skrev:Det er stygt gjort å mobbe, uansett i hvilken kanal, og det finnes egentlig få gode unnskyldninger for å gjøre det. Derimot er kritikk av offentlige personer, og hvordan enkeltmennesker omtales, helt legitimt. Det mest kritikkverdige her er de som ønsker publisitet, enten ved hjelp av massemediene, eller at massemediene publiserer diverse uttalelser og meninger om meninger rundt personer.
ludoburgero skrev:og ikke minst de som direkte hånes selv enten bare fordi de har et eller annet synspunkt som de ikke rir mediene for å fronte (da mener jeg gjerne de som mediene selv klegger på for å nettopp lage en saftig "annerledeshistorie" om som de godt vet at vil trigge lynsjestemning eller latterliggjøring) - eller det seg være andre personer som havner i søkelyset, som sagt, uten å nødvendigvis ønske det selv.


Det er helt klart et altfor stort fokus på politisk korrekthet i dagens samfunn.. Sier eller gjør en noe som er litt utenfor disse rammene, er man brått fritt vilt, og blir mer enn gjerne plassert i den offentlige gapestokken.
I beste fall, elimineres "bare" ethvert krav om å ytre sine motargumenter på en respektfull måte. I mange tilfelle, elimineres imidlertid praktisk talt hele ytringsfriheten, og det forlanges at vedkommende unskylder sine meninger, -og i værste fall, blir de jo faktisk straffet!.. Det er jo flere som har måttet fratre sin stilling, etc fordi de har ytret en mening som faller utenfor de politisk korrekte rammer!..
- Jeg mener.. For å kunne oppfylle kravene til betegnelsen ´et fritt land`, kreves det faktisk at vi klarer å svelge og respektere de og det som måtte falle utenfor rammene til den gemne hop..
Antall ord: 278
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links