Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerAngels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av g.r.y »

Hvorvidt "Martha`s engler", så vel som alver, små-folk/nisser, etc eksisterer eller ei, har jeg ikke peiling på, og for å være ærlig, er ikke dette et spm. som interesserer meg nevneverdig.
For andre derimot, er dette sentrale spørsmål og/eller et fundament i deres livssyn, -som å koble fysikkens lover til en videre eksistens etter kroppen har tatt kvelden er for meg, Allah`s almektighet er for en muslim, det Nye testamentet for en kristen, osv. Så i disse flerkulturelle tider, hvor religionsfrihet står skyhøyt blandt det politisk korrekte, må jeg si at jeg blir rimelig provosert av latterliggjøringen og stemplingen av det prinsesse Martha & hennes kollega, Elisabeth Nordeng formidler i pressen. Spesielt Dagbladet har utmerket seg med sin nedsettende vinkling på denne læren og virksomheten. Jeg leste nettopp en artikkel i "Dagbladet mener" hvor de var tilstede på et foredrag de to holdt, og det slo meg at det var ikke en eneste begrunnet mening å finne, kun en side med nedsettende og spydige slengbemerkninger. Forfatteren fortalte til og med at han ikke gadd lytte til et eneste ord av hva Noreng sa, og det var vel her vedkommende mistet den siste flik av min respekt. Skal en mene noe om noe, bør man da i det minste ta seg bryet med å finne ut av hva saken dreier seg om!
Dessuten.. Hva er det som eventuelt er dummere med deres livssyn enn hva de tradisjonelle religionene står for?.. At universet skal ha blitt skapt og styrt av en intelligens som er det minste fattbar og beslektet med vår, og ser på oss som enestående blandt universets skaperverk, osv, osv, er etter mitt syn mye lenger ute på jordet enn noe av det jeg har hørt & lest om Prinsessen & Norengs lære..
Antall ord: 304
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av jeditrond »

Hovedproblemet her for pressen og media er at det er en prinsesse som er en av pådriverne her. Hadde det vært Linda fra Grefsen, hadde de ikke brydd seg så mye som de gjør :)

Sånn ellers er jeg helt enig i at Märtha og hennes kollega og deres meningsfeller skal få lov til å tro på hva de vil :)
Antall ord: 63
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av g.r.y »

Ja, for jeg mener.. Hva i himmelens navn er verre med kongelige som bekjenner seg til troen på Jesus & hans far enn kongelige med et livssyn som inkluderer hva hun refererer til som engler?..
Dessuten.. Kongehuset skal representere folket, og dagens ubestridte politisk korrekte standpunkt & holdning i dette folket, er religion og livssyns frihet & likestilling mellom disse i et flerkulturelt samfunn. -Da adder det bare ikke opp at en av disse folkets representanter ikke skal få være alt det vi i dagens samfunn så absolutt skal være ledende eksempler for!..
Jeg tør vedde på at om hun hadde bekjent seg til en retning innen Islam (de fredelige & fordragelige, vel og merke), ville ikke en kjeft i det offisielle Norge våget å ytret et j.... pip, da den store hop av politisk korrekte ville gått fullstendig av skaftet. :loool
Antall ord: 141
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2808
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av Terra »

Jeg har reagert på all hetsen mot dem jeg også Gry. Er nok mye i det du sier Jeditrond. Men trist det skal være sånn synes jeg. Bare man ikke plager andre med det så synes jeg man skal få ha troen sin i fred. :)
Antall ord: 47
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av Irrlys »

Noen er født litt synsk/følsom, med "gaven" , hva du nå kaller det.. Hun tilfeldigvis var det, og prinsesse. Eneste jeg har stusset på, er kursene virker veldig dyre...
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ingenting slår kvanteskolen

70 000 for en uke og 300kr for å leie sengetøy eller noe sånt..
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2808
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av Terra »

Fighteren skrev:ingenting slår kvanteskolen

70 000 for en uke og 300kr for å leie sengetøy eller noe sånt..
Oppsan, ja det var pengene sine det... :oops:
Kunne jo tatt et år på folkehøyskole eller noe omtrent for den summen...
Antall ord: 42
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av jeditrond »

Fighteren skrev:ingenting slår kvanteskolen

70 000 for en uke og 300kr for å leie sengetøy eller noe sånt..
Kvanteskolen er helt klart en soleklar vinner blant de som tar seg klekkelig betalt innenfor det alternative :)

All den tid Märtha er prinsesse, selger hun aviser og blader, derfor så mye spalteplass om Engleskolen hennes og hvor ille det er med kongelige som har slike interesser osv. osv. Hvis Lilli Bendriss starter opp en Engleskole, vil hun sikkert få mye oppmerksomhet hun også, men ikke den samme negative holdningen og det fordi Lilli ikke er prinsesse, men er kjendis pga. Åndenes Makt. Det hun driver med har nærmest blitt stuerent, selv om hun får sin andel av skeptikerklager selvsagt :D
Antall ord: 123
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av Bearchild »

Jeg trodde hun hadde sagt fra seg prinsessetittelen jeg men der tok jeg feil. Hun har bare sagt fra seg tiltaleformen Hennes Kongelige Høyhet. Og flaggdagen sin. Man kan kanskje ikke bare si fra seg prinsessetitler? :dontknow

For min del må hun drive med akkurat hva hun vil. At folk trekker prinsessen inn i dette er egentlig bare tull.. hadde hun reklamert med "Den Kongelige Engleskolen" hadde det stilt seg litt annerledes, men dette er jo noe hun driver som en hvemsomhelst annen bedrift.

Men det er jo viktig at man har noen å mobbe. Hoder skal rulle og da begynner man helst øverst? *Hef- hef* :666
Antall ord: 105
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av Irrlys »

Bearchild: forklaringen hennes er hun blir ikke noen annen person av å si fra seg en tittel. Hun er fortsatt en person født inn i kongehuset.
Men om engler; kan man egentlig lære å kontakte engler/hjelpere, etc. På kurs? Jeg har inntrykk av at det er noe talent for å få kontakt, mere enn noe man kan lære. Eller?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Bearchild skrev:
For min del må hun drive med akkurat hva hun vil. At folk trekker prinsessen inn i dette er egentlig bare tull..
det er martha selv som presenterer seg som en prinsesse i jobbsammenheng
så jeg syns ikke det er så tullete at man forholder seg til det ? :dontknow

fra hjemmesiden til selskapet:
Image

http://www.astarte-inspiration.no/om-os ... tha-louise


men jeg er enig i at hu må få lov til å drive med hva hu vil + ta betalt for det, prinsesse or not
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av Bearchild »

Som sagt, jeg trodde hun ikke het "prinsesse" lenger. Men det blir kanskje en del av navnet hennes? At hun er pålagt å bruke benevnelsen foran resten av navnet uansett?
Men som trådstarter forsåvidt også er inne på, kongehuset har jo aldri lagt skjul på sin kristne tro og det er vel egentlig ikke bedre- eller verre- å tro på "sånne ting". :p
Antall ord: 64
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Bearchild skrev:Som sagt, jeg trodde hun ikke het "prinsesse" lenger. Men det blir kanskje en del av navnet hennes? At hun er pålagt å bruke benevnelsen foran resten av navnet uansett?
edit hmmm jeg googla litt

hennes wiki heter bare martha Louise i alle fall, uten tittel, men inne på selve wiki-artikkelen står det "prinsesse av norge"

http://no.wikipedia.org/wiki/Märtha_Louise

ellers:
Märtha Louise hadde tidligere tiltaleformen Hennes Kongelige Høyhet, men ga offisielt avkall på tiltaleformen den 1. februar 2002, som følge av at hun ønsket å være selvstendig næringsdrivende. Hennes nåværende tittel, og også fulle navn etter inngått ekteskap, er prinsesse Märtha Louise. Hun har ikke i Norge noen tiltaleform, men i utlandet vil sedvane kunne tilsi at hun til- eller omtales med tiltaleform likevel (f.eks. Hennes Høyhet).(En tiltaleform er ikke det samme som en tittel)

så jaaa, yeaah... hmm
Men som trådstarter forsåvidt også er inne på, kongehuset har jo aldri lagt skjul på sin kristne tro og det er vel egentlig ikke bedre- eller verre- å tro på "sånne ting". :p
ja trådstarter er inne på en god del ting, men jeg kan ikke se at jeg kritisert noen av de gode poengene hennes

jeg er faktisk enig med Gry om det meste i denne tråden
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av ludoburgero »

Massemedier er massemedier.

Visste du forresten HVORFOR "Skal vi danse"-Linnea angrer på nakenbildene?
DERFOR angrer hun, kan VG avsløre.
HER reiser dessuten norske menn for penisforstørrelse.

Nyheter anno 2000 og oppover er kun der for å distrahere fra de virkelige tingene som skjer.
Klart det er en ordentlig nyhetssak i ny og ne, men det er kanskje 1 av 7000 artikler, og når de først har funnet noe viktig å skrive om, så er det igjen bare én av syv tusen ganger de klarer å formidle det med respekt for saken og fremstille det saklig og seriøst. Nå blir dette litt på sidelinjen av hva Martha selv går ut med - det blir jo noe litt annerledes - men når det kommer til å promotere religionen sin, så er det ufortjent mye oppmerksomhet å score på bare det faktum at hun er prinsesse. Så kan det jo sies om det er så jævla ufortjent eller ikke at hun blir mobbet i pressen, da pressen alltid har vært presse (vel...), og pressen KAN knapt tas seriøst noen gang.

Ergo: hva som er problemet her skjønner jeg ikke. Hadde alle bare kuttet ut å lese siste nytt om trusene til Britney og bacondildoen til Lady Gaga, hadde vi kanskje alle vært lykkeligere og kunne fått servert ordentlige nyheter heller. Men man vil jo så gjerne være folkelig å ha noe felles å snakke om, og da blir det jo fristende å klikke inn på en artikkel med overskrift SNØSKRED I VALDRES fint illustrert med to gedigne silikonpupper eller DERFOR SYNGER ESELET KARAOKE PÅ FROKOST-TV.

Alt dette er bedritent, fordervet, pill råttent, anti-intelligent og ikke minst bortkastet tid og fokus.
Antall ord: 285
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Angels or no angels.. Lytt før latterliggjør!..

Innlegg av Bearchild »

Fighteren skrev: ja trådstarter er inne på en god del ting, men jeg kan ikke se at jeg kritisert noen av de gode poengene hennes

jeg er faktisk enig med Gry om det meste i denne tråden
Jeg også. Enig that is. Og har ikke egentlig noe konstruktivt å komme med, lurte i grunn bare på dette prinsesse- greiene.. :)
ludoburgero skrev:Massemedier er massemedier.
...
Alt dette er bedritent, fordervet, pill råttent, anti-intelligent og ikke minst bortkastet tid og fokus.
Jeg har (delvis) sluttet å lese nettaviser utenom lokalaviser og finner fint lite om penisforlengelse og Martha`er der. Derimot dukker engledamen rett som det er opp på newsfeeden min på FB fordi flere av vennene mine kommenterer sånne saker på "Ingen liker å bli lurt" og sånne type sider der man halshugger annerledesmennesker.
Antall ord: 136
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links