Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerÅ høre stemmer like før en sovner!

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Loucura
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 25 Feb 2009 09:34
15
Kjønn (valgfri): ..
Blitt takket: 1 gang

Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av Loucura »

Dette er noe jeg opplever veldig ofte, jeg vet ikke om jeg skal si hver kveld eller noen ganger i uka, for det aner jeg ikke! Jeg vet heller ikke om det jeg hører er stemmer i hodet, eller om det bare er tanker som popper opp. Men merkelig er det uansett, og jeg spør her for å kanskje få noen svar!
Når jeg har lagt meg, og like før jeg sovner, så "hører" jeg ofte at noen prater til meg - om det ikke bare er tankene mine da. Men så sovner jeg, og husker aldri hva som ble "sagt" når jeg våkner igjen. Eller jeg klarer ikke å kvikne til så jeg kan skrive det ned. Men i går kveld!! Da fikk jeg det til!

"You should check your spitsbadge" var det jeg fikk med meg, jeg vet det kom mer, men det oppfatta jeg bare som babling. Jeg googla spitsbadge og div. andre varianter av dette ordet jeg ikke aner hva betyr. Jeg holdt på en stund, og kom fram til at det måtte være "spitz barge" som er en type båt som var vanlig før i tiden.

Jeg påstår ikke at det er noe spesielt ved meg, eller at det er noe som helst åndelig over det, men jeg lurer nå på uansett. :) Jeg har aldri hørt om noe spitz barge før. Men så kan det jo ha vært bare babbel det og:p Jeg tenkte også at det kan være en replikk jeg har hørt i en film, lest i en bok eller lignende, men det kan jeg ikke huske å ha hørt.

Anyone??
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av Asbjørn »

Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av Terra »

Har du en hund som bør sjekkes helsen på?
Jeg har ingen forslag men siden det linkes til noe som for meg ser ut som hunder så ja, verdt å spørre i alle fall. :oops:
Terra er sikkert helt ute på jordet nå ja... men men pyttsann. :mrgreen:
Antall ord: 47
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
leilapeila
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 10 Nov 2014 22:41
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 11 ganger

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av leilapeila »

Vi er mest åpne i akkurat den tilstanden, mellom våken og søvn. Guidene våre (og andre) prøver gjerne å kommunisere med oss da.

I vårt moderne samfunn er de fleste av oss opptatt gjennom dagen med pc, TV, tanker, hodet, samtaler, hjernen - men vi har sjelden stille stunder uten at vi gjør noenting, uten at vi planlegger noen ting eller grubler over noe som har skjedd, og uten noe lyd i bakgrunnen.

Intuisjonen vår, og høyre hjernehalvdel som er der intuisjonen fungerer, trenger stillhet og ro hvor vi ikke gjør noenting eller tenker på noe spesielt, for å slippe til.
Når vi holder på å sovne slipper endelig tankene og kaoset litt slipp - da er det lettere å nå fram til deg ;-)

Jeg er sikker på at du nok kommuniserer nok med både dine guider og andre om spitz og hva det skulle være i løpet av natten. :-D
Men så var det det med å integrere vårt åndelige jeg med det fysiske livet og kroppen, da. Det kan være at det er noen beskjeder som du skal huske som det mennesket du er også, i våken tilstand.

Hva med å sette deg ned å meditere, la tankene fare og ha en intensjon om å gi de som ønsker å slippe til en mulighet til det?
Bare la alt fare - om du tenker på mye rart, så bare la det være med det, ikke heng deg opp i det - men sitt en stund i stillhet og ro og fred, og hold ut. Bruk gjerne en alarm på mobilen e.l.

Jo mer du trener på å være i stillhet og slippe til intuisjonen, jo lettere og mer naturlig vil det bli :-)
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chiron
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 01 Des 2014 12:21
9
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av Chiron »

Kan det ha vært "Police Badge"?

Uansett - jeg vil ikke legge mye vekt på slike ord.

Den østerikske psykologi professoren Carl Gustav Jung skrev om det kollektivt ubevisste. Kan være fra denne universelle "suppen" du har plukket opp ordene fra.

Som prinsesse Märtha så glimrende titler sin bok: Stemmen eller støyen

Min erfaring med engler er at de er vennlig og tydelige, ja nær sagt normalt levende.

Hva du opplevde høres mer ut som støy.

Be en aftenbønn om å få tydelige råd og svar. Hvis ikke hadde jeg ignorert det.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av Jeppski »

Det skjer mye rart med kroppen rett før man sovner og rett før man våkner. Å søke en unaturlig forklaring før du søker en naturlig forklaring gir, ifølge meg, ingen mening.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WillyH
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 20 Des 2014 12:07
9
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av WillyH »

Jeg hører ofte dialoger i det jeg sovner, men det er gjerne relatert til at jeg har sittet hele kvelden og forfattet en tekst, og karakterene er nok fortsatt langt framme i bevisstheten min idet jeg sovner.

Men noe jeg tror er mer relatert til din opplevelse, er at jeg noen ganger har våknet av at noen roper navnet mitt. Ofte er det en stemme jeg kjenner, gjerne en person som bor på motsatt kant av landet. Jeg har fundert på om noe var galt, og nesten ventet telefon på morgenen, men når den aldri kommer lurer jeg på om jeg har vært med i en drøm vedkommende hadde den natten. Kan to personer drømme samme drøm? Jeg husker sjelden noen drøm utover at noen ropte navnet mitt så tydelig og høyt midt på natten at jeg våknet...
Antall ord: 148
Vi vet litt om noe, men ingenting om alt.

http://www.hinsides.no - hinsides filer m.m.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av g.r.y »

Om det ligger noe overnaturlig eller ikke bak dette, vites ikke, men det er jo unektelig noe innmari merkelige greier.
Hva naturlige årsaker kan være, er jeg fullstendig blank. Om det derimot skulle være noe overnaturlig ute og går her, er det første som slår meg at det kan være 'oppgulp' fra tidligere liv..
Antall ord: 60
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av Lionbaby »

Jeg har fått tildelt diagnosen psykose i forbindelse med dette, og det var mye negative stemmer selv om det i starten var for det meste positive.
Antall ord: 27
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av Terra »

Loucura, hvordan har det gått? Fant du ut noe mer av det?
Antall ord: 13
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av Nattstjerne »

Jeg har det sånn men ikke før jeg sovner men når jeg mediterer.Det er en form for klarhørsel.For meg er det ikke beskjeder men mer sånn at jeg får innblikk i hva åndene sier mellom seg.Dem prater jo til hverandre og noenganger kommenterer dem ting i huset mitt eller i livet.Det er ikke noe farlig eller psykisk sykdom.Tren på det du og se om det kommer mer.Våre hjelpere og guider vil oss alt godt og vil ha kontakt med oss.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brandal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 05 Aug 2013 23:03
10
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: Å høre stemmer like før en sovner!

Innlegg av Brandal »

Dette har nok en mer naturlig forklaring. Ikke alt vi opplever er overnaturlig. Mitt gjett vil være at du opplever noe som kalles søvnparalyse.
Du kan lese mer her: https://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Å høre stemmer er nemlig også en del av det. Eg har det selv selv om eg ikke hører stemmer.
Det kan være ubehagelig, men det er totalt ufarlig
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links