Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSer fluvende ting i spesiale forhold til lys

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

dilwalaa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 18 Apr 2015 20:31
9
Har takket: 1 gang

Ser fluvende ting i spesiale forhold til lys

Innlegg av dilwalaa »

Hei
er ny i dette forum
jeg vet ikke om jeg er på riktig plass
jeg sliter med at jeg jeg ser ting flyvende når det er lys kan lett si om dagen men ikke alt for mørkt samtidig prikker også siden jeg begynte å se disse har jeg hatt mye angst osv men jeg mener at dette er noe levende ting som andre ikke kan se den varsler meg også
noen forslag for å bli kvitt eller kan fortelle hva dette er
Takk :swear
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Ser fluvende ting i spesiale forhold til lys

Innlegg av Asbjørn »

Spørsmålet er HVA du ser for noe.
Det er en naturlig årsak ( medisinsk) og kansje flere overnaturlige årsaker som kan ligge til grunn.

Det første jeg ville gjort, var å kontakte en øyelege, slik at h*n kan sjekke øynene dine.
Årsakssammenheng kan du lese om her.
http://helse.010fl.com/no/helse/201307/129437.html

Andre alternativer er vanskelig å si noe om, "ser ting flyvende" er litt for "rundt" til å vite hva du egentlig mener.
- Er det figurer,
- følger det med( kansje henger etter ) når øynene flytter seg ( se medisinsk årsak over)
- er det farger, eller bare grå / svarte ?

Jeg heller til å tro det er såkalte "floaters" - jeg har nemlig endel av de selv.
Men om en øyenlege avviser det, blir det noe annet...

mvh Asbjørn
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dilwalaa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 18 Apr 2015 20:31
9
Har takket: 1 gang

Re: Ser fluvende ting i spesiale forhold til lys

Innlegg av dilwalaa »

Har vært hos øye leger og sjekket grundig og der det ikke noe feil
når det gjelder hva jeg ser det er figurer som forandrer seg er både svart og lyse som diamanter eller glass rør tynn veldig vanskelig å beskrive hva de er
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Ser fluvende ting i spesiale forhold til lys

Innlegg av Asbjørn »

Her er noen videoer som viser hvordan man ser "floaters".
Her er bildene tatt utenfra og inn, mens vi ser de innenfra og ut.
Likevel viser videoene veldig tydelig hva "floaters" er.

Dette er noe som normalt kommer med alder, og er ikke egentlig noe "feil" i øyet, men en naturlig svekkelse av øyet.
Siden dette er naturlig, vil en øyenlege ikke anse dette som en feil, ( eller alvorlig plage) , sålenge det ikke blir altfor mye av det.

Se videoene, og se om du kjenner igjen hva videoene viser.
( sammenlignbare, men ikke identiske "floaters"
sxroMCVgpPk

b1X4DIYF0Mk

sm9xydUyjco


A
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dilwalaa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 18 Apr 2015 20:31
9
Har takket: 1 gang

Re: Ser fluvende ting i spesiale forhold til lys

Innlegg av dilwalaa »

takk her er de sorte men det jeg ser er litt annerledes lysere som diamant men men takk for hjelp vil ikke plage deg mer
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Ser fluvende ting i spesiale forhold til lys

Innlegg av Asbjørn »

Det var da ingen "plage" ;)

Dersom det er ting man ikke vet hva er for noe, bør man alltid sjekke ut det som er mest sannsynlig av de naturlige saker som kan gi slike flyvende ting.

Dersom en ser at det overhodet ikke ligner, at det må være noe annet, kan man begynne å vurdere om man ser noe paranormalt.

Rett og slett for å unngå at noe naturlig ansees som paranormalt, og så senere viser seg å ikke være det.

Sunn skepsis er viktig i jakten på det paranormale, fordi det finnes der ute, og det er mye av det.
Men vi kan ikke kalle en sak for en bil, fordi vi ser ett hjul....
Vi må se helheten.

Har selv endel saker jeg ikke kan bortforklare med "naturlige årsaker", så at det paranormale finnes, - ja det er jeg sikker på.
Selv etter å ha forsøkt å sjekke ut naturlige forklaringer... ( eller vitenskapelige da...)

mvh Asbjørn :)
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dilwalaa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 18 Apr 2015 20:31
9
Har takket: 1 gang

Re: Ser fluvende ting i spesiale forhold til lys

Innlegg av dilwalaa »

takk for så fin svar hvor man kan søke hjelp hvis det er paranormale ?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Ser fluvende ting i spesiale forhold til lys

Innlegg av Asbjørn »

Hvis det er mistanke om at det kan være paranormale ting man opplever, kan man finne ganske mye informasjon på sidene her.
Bruk søk-linken i menyen på sidene.

Du kan og legge inn spørsmål, slik du har gjort her, så vil vi kansje kunne finne utav det i fellesskap.

Det er da lurt å beskrive mest mulig om det man opplever, slik at de som skal sjekke har litt å jobbe med, f.ex beskrivelser, tegninger, bilder, osv.

Nå er det jo slik at Paranormal.no er et forum hvor alle kan kommentere, og da vil det lett bli kommentarer som også benekter at det er mulig at paranormale fenomen eksisterer.
Sånn er det bare, selv om de fleste brukerene her alle er enige om at det faktisk skjer ting vi ikke kan forklare på andre måter....

mvh Asbjørn
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Ser fluvende ting i spesiale forhold til lys

Innlegg av Svartepus »

Jeg har verdens mest merkelige øyne og har vært til grundig sjekk hos øyenlege flere ganger uten at de finner noe galt, men i mitt tilfelle er det nok likevel ikke noe paranormalt. Jeg har sånne flytere i massevis, og i minst tre forskjellige utgaver; grå skygger/flekker, tråder og sånne her:

Image

I tillegg har jeg små og store lysglimt, lysende prikker som danser foran øynene (spesielt når jeg ser mot veldig lys bakgrunn), blitzflekker som oppstår spontant uten at jeg har sett mot noen lyskilde og til tider rare skygger. Og for ikke å glemme: øyemigrene som gir sikksakkmønstre i spreke farger. Sistnevnte har jeg hatt bare tre ganger men veldig ubehagelig.
Øyenlegene kan selv se flyterne mine inni øyet som små geleklumper og mener det er et normalfenomen hos mange. Ellers finner de ingenting galt så jeg må nok bare leve med det.

Du kan gjerne lete etter paranormale årsaker men vær obs på at både øynene og hjernen kan koke i sammen de utroligste ting, selv hos friske folk.
Antall ord: 180
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links