Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSkulle gjerne hatt kontakt med "andre siden"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Andypandy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 16 Feb 2016 23:44
8
Blitt takket: 1 gang

Skulle gjerne hatt kontakt med "andre siden"

Innlegg av Andypandy »

Befinner meg i en gedigen livskise og står helt alene om det. Har ingen å snakke med, familien min er død og de 2 søstre jeg har igjen, har jeg ikke kontakt med. Eneste jeg skulle ha trengt var å få sett,snakket,følt, beroliget av familie eller noe åndelig. Har prøvd å snakke og få kontakt, uten hell. For meg No er det som å stå helt aleine uten en eneste følelse av nærhet av familie. Hva kan jeg gjøre for å få kontakt eller uansett hva det er så kom gjerne med tips eller råd. Ikke noe stakkars meg opplegg, for døden har jeg sett på som en befrielse lenge, hver dag som går er ett steg nærmere. MEN, jeg føler ikke at tiden er inne for det og vil jo selvsagt ikke dø enda. Men så aleine og den forlatte følelsen jeg sitter med No, den er forferdelig vanskelig å se en framtid med. Håper det er noen med råd, tips.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
ahkku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 10 Feb 2016 12:03
8

Re: Skulle gjerne hatt kontakt med "andre siden"

Innlegg av ahkku »

Hei
Det og prøve å få konkat med den andre siden alene og litt ustabil med alle følelser. Ikke vondt ment. Jeg vil anbefale deg og gå til en medium eller noen som vet hva de holder på med, når det kommer til å få konkat med den andre siden. Og prøve å få konkat med den andre siden man vet aldri om det er dine kjære som du har fått konkat med. Vær litt forsiktig med det. Mitt råd gå til et medium. Og se hva som skjer med det.
Hva har du prøvd for å få konkat med den andre siden
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Andypandy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 16 Feb 2016 23:44
8
Blitt takket: 1 gang

Re: Skulle gjerne hatt kontakt med "andre siden"

Innlegg av Andypandy »

Takk for svar. Ett medium ja, ja det kan sikkert være lurt, men etter det eg har lest så finnes det bare gode ånder / sjeler. Har ikke peiling på så mye av det og vil vel bare tro at det finnes kun godt. Leste noe fra lisa Williams, der var vel det bare positiv energi på andre siden. Nei det e sikkert lurt med medium, har du prøvd noe eller fått sett, opplevd noe fra den andre siden? Har kun gått inn i dyp tanke meditasjon (tror jeg) men jeg får liksom ingen følelse av noe som helst kontakt. Eg tror veldig på at vi er her for å lære å noe annet venter på oss. Det er frustrerende å ikke få noe til, når en vet at det er der..
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Skulle gjerne hatt kontakt med "andre siden"

Innlegg av Asbjørn »

Andypandy skrev:....etter det eg har lest så finnes det bare gode ånder / sjeler.<klippet ned bittelitt... >
Leste noe fra lisa Williams, der var vel det bare positiv energi på andre siden.
Både ja og nei !

En ånd / sjel er i utgangspunktet bevisstheten til et menneske, med eller uten kropp...
Dvs Vi ER ALLE ånder / sjeler, - det er ikke noe vi blir når vi dør.
Vi er ånd som har blitt menneske, og vi når vi dør, fortsetter vi å være ånd, men vi lar kroppen bli igjen..

Jeg pleier å sammenligne kroppen med en bil, og sjåføren med ånd/sjel.
En bil er en "død" ting, så lenge den ikke er startet, og den ikke har sjåfør.
Men når sjåføren kommer, vil sjåføren vekke bilen "til live", og bilen oppfører seg slik sjåføren vil.
( Menneskekroppen oppfører seg slik ånden/sjelen vil).

På samme måte som en bil kan bli skadet, eller få problemer med noe "teknisk", kan en kropp også bli skadet, eller få "tekniske" problemer, men vi kaller det gjerne sykdom.

Men så kommer poenget her ; Ta deg en tur ut i gata, og se på folk som går forbi...
Eller se på tv, les i aviser, og legg merke til hvordan folk oppfører seg.

Tror vi kan være enig i at det er ikke så mange av "Moder Theresa" - typen, selv om det finnes noen. Men mange er egoistiske, selvsentrertet, og går desverre ikke av veien for å utnytte andre, for egen vinning, eller for morroskyld.
Ett menneske som har dødd, men hvor sjelen/ ånden enda ikke har kommet inn i "Lyset" - ( som nok var DET Lisa Williams mente), så er ikke personligheten til disse åndene/sjelene så veldig forandret fra da mennesket var i live.

Derfor kan man dessverre ikke si at alle ånder er snille....

Men en ånd som har kommet inn i lyset, blir også "renset" på vei inn, og da blir saken en helt annen.
Dersom en får besøk av en ånd/sjel som er i ( har kommet inn i ) lyset, så er det en god ånd, snill ånd.

Så å tro at alt er på "andre siden", blir nok etter min mening litt feil, endel sjeler/ånder er mellom vår verden og lyset, og har ikke gått inn i lyset av en eller annen grunn.
Derfor må man faktisk kunne skille litt, om man evner å få kontakt med ånder.
(Til og med Bibelen omtaler dette å "prøve ånder".)

Så kan en spørre; hva gjør vi her, hvorfor er vi her ?
Jeg tror vi er her for å hente erfaringer, lære av situasjoner vi opplever i livet vårt.
Noen ganger er det tøffe tak, har selv hatt litt av det.
Andre ganger er det lettere.
Men poenget er at man skal selv forsøke å finne ut av situasjonen, på en eller annen måte.
Og til det har vi de muligheter som finnes i verden rundt oss, den "andre siden" griper sjelden inn, fordi da lærer vi ikke det vi skal.
( hvis læreren på skolen gir elevene svarene på regnestykkene, - så lærer ikke elevene noe).
Men vi har folk rundt oss, som kansje kan hjelpe, venner, offentlige kontorer ( men ikke alltid det passer ), internett, og selvfølgelig forum, osv.

Men det viktigste jeg har lært meg å spørre meg selv om, er :
HVA er det aller aller VÆRSTE som kan skje ?
Ofte skjer ikke det aller aller værste....
Men at det kan være tøft mens ting skjer, ja, det er det.

Kansje ikke helt det svaret du forventet, men rådet er ; forsøk å finne ut hva som er det værste som kan skje, og hva kan du gjøre med det.

Og noen ganger må man svelge kameler - som de sier, "been there-done that" - ting man overhodet ikke ønsker, men man må....

Og såfremst det ikke er veldig alvorlig sykdom vi snakker om, så går livet videre.
Og man får en erfaring, og kan tenke tilbake på at "sånn var det når det skjedde"...
Da viser det seg ofte at - ok, overlevde den og...

A
Antall ord: 718

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Andypandy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 16 Feb 2016 23:44
8
Blitt takket: 1 gang

Re: Skulle gjerne hatt kontakt med "andre siden"

Innlegg av Andypandy »

Takk for akkurat det svaret. Det svarte mye for min del. Godt sagt og godt skrevet.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Skulle gjerne hatt kontakt med "andre siden"

Innlegg av Gunn71 »

Hei kjenner meg så godt igjen i hva du skriver. Men desverre så kan jeg ingenting om hvordan man får kontakt med andre siden. Men jeg har det slik som du beskriver her i forumet nå som jeg skriver denne meldingen. Så om du vil og trenger ett medmenneske i samme situasjon så stiller jeg meg til dispansasjon og vi kan kanskje hjelpe hverandre på den måten intill vi finner ett medium. Håper og høre at alt er bedre så der er bare og sende meg en privat melding om du ønsker.

Hjelp til selvhjelp kan noen ganger fungere best.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !