Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerGammel sjel??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

PurpleDafodill

Gammel sjel??

Innlegg av PurpleDafodill »

Jeg var en gang hos et medium. Hu hold meg i hendene mine mens hun fornemte hjeperen min. Hun sa jeg at min hjelper var en kvinne med store fargerike sommerfuglvinger : /
Hun påsto også at det var et slags symbol på at jeg hadde en veldig gammel sjel...
er det noen som har hørt om noe liknende, eller er det mulig at heller ikke hun var helt sikker på hva hun snakket om?? Har ikke hørt om noen som har liknende hjelpere...
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Re: Gammel sjel??

Innlegg av larsrolle »

PurpleDafodill skrev:Jeg var en gang hos et medium. Hu hold meg i hendene mine mens hun fornemte hjeperen min. Hun sa jeg at min hjelper var en kvinne med store fargerike sommerfuglvinger : /
Hun påsto også at det var et slags symbol på at jeg hadde en veldig gammel sjel...
er det noen som har hørt om noe liknende, eller er det mulig at heller ikke hun var helt sikker på hva hun snakket om?? Har ikke hørt om noen som har liknende hjelpere...
Hvilken symbolikk den enkelte klarsynte legger i hva de "ser" er veldig forskjellig. Kanskje hun tolket det hun "så" med den konklusjonen du fikk.
Andre medium vil kanskje se noe annet men kanskje tolke det samme. Du får prøve :D
Ingenting er i alle fall sikkert og sannhet er et vidt begrep.
Antall ord: 140
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Gammel sjel??
Hvordan mener noen å kunne definere dette, at noen har en gammel og andre en ung sjel, da sjelen enkelt og greit må være evig, om ikke noen vil påstå at man kan få noenting ut av ingenting, og da blir en slik forklaring noe snedig må jeg si.

Sjelen må ha en struktur og er oppbygd av forskjellige faktorer, så gammel/ung forklaringen blir altså ulogisk.

Sommerfuglvinger blir opp til hver enkelt å oppfatte som man vil..........
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

en gammel sjel... logisk vil være en sjel som har levd flere ganger og det flere enn andre yngre sjeler...
Antall ord: 21
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

snuppedilla skrev:en gammel sjel... logisk vil være en sjel som har levd flere ganger og det flere enn andre yngre sjeler...
En sjel eller et "Jeg" er evig og har ingen begynnelse eller slutt, og om en sjel er tidsbegrenset som dere mener å påstå som logisk, så forklar nå for all del logikken i at noenting blir til av ingenting, og hvilken oppbygningsstrukturer som er gjeldende for et "Jeg`s" eksistens og mulighet til å kunne manifestere seg som en skapt organisme i en begrenset periode, med hvilken energikonstelasjoner som i såfall er gjeldende for nevnte sjel eller Jeg`s oppbygning.......
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coralin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Sep 2005 13:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Coralin »

qinqong skrev:Gammel sjel??
Hvordan mener noen å kunne definere dette, at noen har en gammel og andre en ung sjel, da sjelen enkelt og greit må være evig, om ikke noen vil påstå at man kan få noenting ut av ingenting, og da blir en slik forklaring noe snedig må jeg si.

Sjelen må ha en struktur og er oppbygd av forskjellige faktorer, så gammel/ung forklaringen blir altså ulogisk.

Sommerfuglvinger blir opp til hver enkelt å oppfatte som man vil..........
gammel/ung sjel trenger ikke ha så mye med sjelens alder å gjøre, mer med sjelens erfaring å gjøre..Det er jo derfor vi er på jorden, for å lære, for å utvikle oss. og det er aller aller flest unge sjeler i dag. Det er derfor det er mye krig osv i verden. Fordi sjelene som lever i dag er ikke så veldig utviklet..og tenker dermed mer på materalistiske ting og makt enn det som har med sjelen å gjøre..
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ikke helt enig i at de sjelene som lever i dag er "unge" i den forstand. De har riktignok færre jordeliv enn f.eks.de som inkarnerer i indigo-og-krystallrasene, men vi er alle evige og likeverdige. Vi har bare forskjellige kontrakter :wink: .
Hvor tror dere vi var før skapelsen av dette Universet f.eks.?
Min oppfatning er at vi er her på jorda for jorderfaringen. Når vi er ferdig med den, drar vi videre til neste prosjekt. Vi er på ingen måte ferdig med å inkarnere, for det er nettopp dette som er jobben vår, men jorda vil vi etterhvert være uteksaminert fra.
Og det å "gjenforenes med kilden" som mange har lest, meg selv inkludert....tja, jeg tror vi aldri har vært separert fra den. :roll:


Makt og ubalanse sies å skyldes den maskuline energien har vært overrepresentert. Vi som lever idag, har jobben i noen år fremover med å rydde opp i dette. Men vi har iallefall fått mer feminin energi inn, så nå er det mulig å balansere menneskeheten og Gaia. :)
Antall ord: 178
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coralin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Sep 2005 13:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Coralin »

jeg er enig i det du sier om at vi nok ikke bare har inkarnert på jorden, jeg tror dog det finnes univers som eksisterer paralellt med vårt, hvor noen sjeler inkarnerer. Men jeg tror på dette med ung og eldre sjel. Hvordan kan det ellers ha seg at enkelte sjeler bli hjelpere? om de ikke har kommet særlig lenger enn oss andre?!og ikke har noen kunnskap og dele, eller noen innsikt. Nå kan man jo aldri vite 100% man får jo bare tro det man tror. Jeg tror ikke at en sjel dør, men istedet for å bruke gammel/ung sjel så kan man bruke moden/umoden sjel. En modensjel har lært mye av hva han/hun har behov for å lære og inkarnerer mest for å være en ressurs for andre i sin sjelefamilie. En umoden sjel må modnes, og for å lære noe må man oppleve noe.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror i kraft av at vi alle er ett og dermed alle like mye potensiellt utviklet, kan alle være hjelpere. Og de fleste av oss er vel også det. Selvom vi er i biologisk kropp og begrenset av 4D, så kan vi ha kontrakter gående med mennesker som vi inngikk før vi inkarnerte hit selv. Hvilken regel er det som sier at vi må være diskarnerte for å være tilstede sammen med andre energimessig? Hvordan kan en da sende fjernhealing?
Svaret ligger vel i at vi er alle forbundet, vi er alle ett. :roll:
Antall ord: 98
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Å tolke hva en gammel sjel er, skjer jo utifra hva hver enkelt tror på og egne opplevelser.. så hun som mente gammel sjel kanskje var forbundet med sommerfuglvinger.. for henne er det slik.. det må vi bare respektere.
Antall ord: 38
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Hadde besøk av en (eller ei) australsk håndleser i sommer som kunne fortelle at min venninne var en gammel sjel. Gammel hånd. Men det hun da mente var at hun hadde vært inkarnert mange ganger i kropp. Mange av oss har valgt å ha lange intervaller "hjemme". Er ikke bare her vi jobber. Mer enn nok å henge fingra sine i på andre siden også.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

dalai lama?
Antall ord: 2
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Palladium
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 27 Sep 2004 07:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Palladium »

Jeg tror sjeler varer forskjellig.
De er nok evige, men etter en stund flytter de til nye steder.
Jeg har alltid vært en "gammel" person. Tenkt tanker på andre måter, hatt interesser og meninger som er på en gang gammeldagse og veldig moderne.
Det som mest gjør at jeg føler at jeg har en gammel sjel er to ting:
-Det at jeg på et par tidspunkter våkner til ting, (ikke deja vu) og samtidig som jeg ser ting i et nytt perspektiv står det for meg at det er sånn jeg alltid har sett det. Her er det snakk om et par hendelser som har formet meg veldig som person, og som jeg føler jeg har opplevd mange flere ganger enn jeg faktisk har.
-Hvordan jeg forholder meg til mennesker. Det er ikke bare snakk om å finne en sjelevenn eller at en person føles "riktig", men det at i alle folk* føler jeg en resonans og refleksjon, som om jeg har kjent den personen for lenge siden, så lenge at vi har glemt hverandre.

Jeg tror at det ikke er lenge før mitt Corpus Lux går videre.

*Med folk mener jeg folk med sjel. Det er en relativt liten del av befolkningen. Jeg mener som Gurdjef, at enhver person er født med potensialet til å utvikle en sjel, men at de færreste noensinne kommer til å gjøre det. Og videre, i sjamanistisk tro, de aller fleste er bare deler i Anima Mundi, og blir reinkarnert som tannhjul i maskineriet når de dør, mens de som er frigjordte (har en sjel) kan fortsette videre.
Antall ord: 278
You are false data, therefore I will ignore you. Let there be light.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Gammel sjel??

Innlegg av Terra »

PurpleDafodill skrev: 18 Okt 2005 19:31 Jeg var en gang hos et medium. Hu hold meg i hendene mine mens hun fornemte hjeperen min. Hun sa jeg at min hjelper var en kvinne med store fargerike sommerfuglvinger : /
Hun påsto også at det var et slags symbol på at jeg hadde en veldig gammel sjel...
er det noen som har hørt om noe liknende, eller er det mulig at heller ikke hun var helt sikker på hva hun snakket om?? Har ikke hørt om noen som har liknende hjelpere...
Ja, var hos et medium og hun sa jeg har en gammel sjel. Så det var kjent for meg i alle fall ;)
Antall ord: 114
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links