Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerVardøger

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Vardøger

Innlegg av Minsinn »

Synes det er ganske betryggende og gledelig å høre at mannen min kommer hjem sånn ca. tyve minutter før han fysisk kommer hjem, :mozilla_foot: men jeg lurer på hvorfor? Vet at også jeg "varsles" på forhånd i enkelte hus - det samme gjelder en av mine brødre. Merkelig fenomen, trygt og godt for meg, skremmende for andre og ikke-eksisterende for andre igjen.

Noen som har noen tanker om hva vardøger er og hvorfor de er der?
Antall ord: 80
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Jeg hadde flere opplevelser av slikt da jeg var barn, da alltid med min mor.
Jeg kunne høre de kjente lydene hennes 10-20 min før hun kom hjem.
Ble fortalt av noen at dette var en liten bit av sjelen, som ankom før selve personen selv. Vet ikke om det stemmer.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Jeg hadde nettopp en link om dette, men kalte den dødeggere... for jeg husket ikke hva det het... men mannen til mamma hadde det... hun hørte han fem minutt før han kom...
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Innlegg av Minsinn »

^Idril^ skrev:Jeg hadde nettopp en link om dette, men kalte den dødeggere... for jeg husket ikke hva det het... men mannen til mamma hadde det... hun hørte han fem minutt før han kom...
Takk for den, etter litt leting fant jeg tråden din også, har nok ikke fantasi nok til å lete på "dødeggere" for å se om noen har noen tanker om vardøger, nei :mozilla_cool:

Men jeg må jo legge til at jeg håper da at moren din virkelig tar feil i sin tolkning av dette fenomenet - i motsatt fall betyr det altså at min familie skal rammes av en rimelig stor tragedie... :mozilla_cry: siden både min mann, min bror og jeg er utstyrt med slike, mener jeg...(min far hadde også en slik en, men han ble kjempegammel...- får klamre meg til den trøsten så lenge)

Moren til en venninne av meg hadde en annen teori: Mennesker som har vardøger er mennesker som utstråler en spesiell positiv og kjærlighetsfylt energi. Vardøgen går foran for å varsle om at gleden kommer til huset ditt... Men på den annen side, så kan det jo tenkes at hun hadde den teorien pga. min vardøg... :mozilla_innocent:

Det finnes sikkert tonnevis av teorier på dette, men ikke dertil mindre interessant. :mozilla_cool:
Antall ord: 222
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
piara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

har aldri hørt at vardøger var for å vise noe vondt..har hatt det selv så lenge jeg kan huske..å det har enda ikke skjedd noe vondt ut av det..
synes det er greit å vite hvem som kommer og ringer ol. vet ikke hvorfor man opplever disse tingene men det er bare en følelse man får før ting skjer..
har i senere tid fått varsler før det har skjedd ille ting og det er ganske skremmende.men da er du jo på en måte forberedt..jeg opplever det slik at jeg er mørkredd på lysdagen hvis dere skjønner..blir redd inni meg og føler at det er noen som følger med meg med ekkle øyne..ex: hadde det på den måten en dag på jobb og hviste at moren min skulle til legen,dro rett til henne etter jobb å inn i stua å spurte hvor den var..hun så rart på meg men svarte at hun hadde fått kreft i nyren..da sa jeg at jeg kjente at alt kommer til å gå bra å det gjorde det heldigvis..men hvorfor vet man slik på forhånd og hvorfor vet jeg ikke..men er veldig glad for at jeg har fått den gaven!!
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re:

Innlegg av Terra »

Krull skrev:Jeg hadde flere opplevelser av slikt da jeg var barn, da alltid med min mor.
Jeg kunne høre de kjente lydene hennes 10-20 min før hun kom hjem.
Ble fortalt av noen at dette var en liten bit av sjelen, som ankom før selve personen selv. Vet ikke om det stemmer.
Det hørtes ikke så ulogisk ut. :)
Antall ord: 64
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Vardøger

Innlegg av jeditrond »

Har hatt mange opplevelser med vardøger selv. Hovedsakelig fra nære familie som mor og far, samt søster og i tillegg en god kamerat som jeg har kjent siden barndommen. Min teori er at dette er telepati, de man merker/ hører/ ser tenker på at de skal besøke/ dra til deg og man får da et varsel om dette omtrent samtidig som tanken tenkes. Før i tiden bodde f.eks. mine foreldre en drøy halvtimes kjøretur fra meg, jeg hørte ofte bilen deres utenfor og kikket ut, men ingen bil. En halvtime etterpå kom de :) Kameraten bodde før i tiden ca ti minutters gange fra meg og det kunne ringe på uten at det var noen der. Ti minutter etterpå ringte det på og der sto han på døra :)
Antall ord: 140
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Vardøger

Innlegg av Atmosphere »

Jeg hadde en slags vardøge-situasjon i dag, blir kanskje litt annerledes men følte jeg kunne poste den her likevel! (Flytt gjerne hvis det ikke passer her)

Jeg jobber i butikk, har masse faste kunder som jeg ser en gang i måneden eller enda sjeldnere. Nå har jeg vært syk, så personen som var innom i dag har jeg ikke sett på minst et halvt år, kanskje mer? Husker ikke så nøye, ikke en person jeg verken kjenner godt eller har bitt meg mye merke i før. Husker bare at han har kjøpt det samme en to-tre ganger tidligere.

Sto og rydda i hyllene, og kikka et øyeblikk på et produkt som jeg selger lite av, men jeg har en mann som handler det fast anna hver måned. (to måneders forbruk i pakken!)
Mens jeg kikka på boksen tenkte jeg på denne kunden, at han er det lenge siden jeg har sett. Han pleier hver gang å finne fram et bilde på telefonen for at han skal få riktig produkt, som en huskeliste. Tanken passerte, det tok kanskje fem-ti sekunder, før jeg var i gang med noe annet.
Mindre enn ti minutter senere kommer kunden inn, med mobilen i hånda for å finne fram bildet. Jeg kjente det gikk kaldt nedover ryggen på meg!

Det er ikke første gang det har skjedd heller... Det er jo forståelig med folk som handler ofte, som er her en gang i uka, da kan man jo tenke på dem hvis man ikke ser dem på en stund - men dette syns jeg var litt mer spesielt!

Og med det samme - jeg har en utrolig nøyaktighet for å vite når ansatte har blitt syke eller har blitt forhindret fra å komme på jobb. Jeg vet det ofte i god tid før de ringer for å si fra, noen ganger allerede på morgenen. Det tror jeg er som Jeditrond sier er en form for telepati, at jeg "føler" at de sitter hjemme, er stressa og dårlige og må ringe sjefen for å si at de ikke kan komme på jobb!
Antall ord: 358
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Vardøger

Innlegg av Atmosphere »

Tror forresten jeg har postet dette i en annen tråd om vardøger, men det er så lenge sia at jeg tar det en gang til :)
Hadde vardøger fast hver eneste dag en periode da jeg var barn. Husker jeg satt ved spisebordet hjemme og gjorde lekser etter skolen, mens jeg venta på at pappa skulle komme hjem og lage middag. Mamma kom alltid litt senere, gående. Nesten daglig hørte jeg bilen, snudde meg, nei, ingenting. En stund etterpå; Der kom han. Mener det var mellom ti minutter og en halvtime i mellom.
Det morsomme var at da mamma en periode overtok bilen, så var det henne jeg fikk vardøger for! Eller kanskje det rett og slett var den gamle Santana`en som sa fra at den var på vei hjem :)
jeg oppfattet det aldri som skummelt eller irriterende, det var bare sånn, og var på en måte en litt kjærlig tanke til de man venter på skal komme hjem.
Antall ord: 168
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links